Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0028 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Fotografie ve formátu RAW a jejich úpravy
Fotografie ve formátu RAW a jejich úpravy Grafický editor GIMP (14) „Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a.
Technické údaje. * Při výběru fotoaparátu máme možnost volit mezi velkým množstvím přístrojů. * Vodítkem při výběru toho pravého mohou být kromě ceny.
Paměťové karty Paměťové karty patří mezi paměti typu flash memory.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_055 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_059 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
* Zařízení, které umožňuje zachytit statické snímky a ty převést a zaznamenat v digitální formě. * Záznam formou obrazových souborů (JPEG, RAW, TIFF)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_243 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_258 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_051 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Přehled a parametry digitálních fotoaparátů
Úvod do používání digitálního fotoaparátu
Výukový materiál zpracován v rámci oblasti podpory 1.5 „EU peníze středním školám“ Název školy Obchodní akademie a Hotelová škola Havlíčkův Brod Název.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_257 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_052 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Digitální fotoaparáty
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_249 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_255 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_254 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_251 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_057 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_248 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_252 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_060 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_259 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_312 Název školyGymnázium,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_056 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_050 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_244 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_146 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_339 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Filip Tomeš Předmět Biologie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_155 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_253 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_128 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_124 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_127 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_145 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_148 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětBiologie.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_045 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Dagmar Vítková Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_246 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_097 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Markéta Hlaváčová Předmět.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_250 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
POČÍTAČOVÁ GRAFIKA DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT 1 ING. BOHUSLAVA VITEKEROVÁ IKT MS Office
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_256 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_154 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová Předmět.
Digitální fotoaparáty Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY
Fotografování (3). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně postižené,
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr. Petr Novák Název: VY_32_INOVACE_52_Inf8_9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: Paměťová.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika ročník III
Periferní zařízení počítače - opakování
Rastrová grafika Základní termíny – Formáty rastrové grafiky.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Základní pojmy fotografa
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_058 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Ing. Roman Bartoš Předmět Informatika Ročník 3.3. Datum vytvoření Anotace Výklad nové látky -seznámení s digitálními fotoaparáty -prezentace Metodický pokynprezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám

DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY

Digitální fotoaparáty se nijak zvlášť od těch klasických neliší, Výrazná změna je ve způsobu uložení obrazu, V případě klasických fotoaparátů je to tzv. kinofilm, v případě vytvoření fotografie musela být fotografie ještě vyvolána a převedena na fotopapír, To s sebou přinášelo řadu nevýhod, pokud jsme nějakou fotografii nepotřebovali, stejně jsme si ji nechali vytisknout a to stálo nějaké peníze, V současné době můžeme u digitálních fotoaparátů použít vestavěný display a fotografii vymazat, Digitální fotoaparáty díky řadě funkcí stále více připomínají počítače, stejně jako třeba smartphony.

DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁTY To, že se současné digitály chovají jako počítače, přináší řadu výhod, Fotografie můžeme ještě dříve, než ji přemístíme do počítače, upravovat, Samozřejmostí je smazání fotky, K dalším přednostem patří uložení až tisíců fotografií na paměťovou kartu (na kinofilm se vešlo nejvýše 40 fotografií), Obrovskou výhodou je automatické zaostření (není zapotřebí být odborníkem na fotografii).

TYPY DIGITÁLNÍCH FOTOAPARÁTŮ Na trhu se v současnosti vyskytuje velké množství digitálních fotoaparátů, Pro širokou veřejnost jsou určeny zejména kompakty, Jejich výhodou je přijatelná cena (několik málo tisíc korun) a jednoduchost ovládání, Díky smartphonům a jejich vestavěným fotoaparátům se prodeje kompaktů stále propadají. obr. 1

TYPY DIGITÁLNÍCH FOTOAPARÁTŮ Pro profesionály a nadšené amatéry jsou určené digitální zrcadlovky, Ty se zásadně liší od kompaktů optickými čočkami (jsou větší), které výrazně ovlivňují kvalitu fotografií, Výhodou u digitálních fotoaparátů je možnost výměny objektivu, Ceny digitálních zrcadlovek začínají na Kč. obr. 2

UKLÁDÁNÍ FOTOGRAFIÍ A FORMÁTY Pro ukládání fotografií se používají paměťové karty, Kapacity bývají od 4 GB a více, Na trhu jsou dostupné následující typy: SD karty (patří k nejrozšířenějším), Compact Flash, Memory Stick, Je třeba si dávat pozor na značku fotoaparátu, různé značky používají různé paměťové karty, Formáty uložených fotografií: JPG – kompresní formát, na paměťovou kartu se vejde více fotek, dá se nastavit i stupeň komprese, RAW – nekompresní formát, výhodou formátu je možnost následných úprav,

PARAMETRY FOTOGRAFOVÁNÍ Ještě před tím, než zmáčkneme spoušť, je třeba nastavit určité parametry, Sem patří zejména tzv. rozlišení udávané v megapixelech a nastavení poměru stran (4 : 3 nebo 16 : 9), V případě, že rozlišení je např. 12 Mpx, budou rozměry fotografie 4000 x 3000 pixelů, V různých světelných podmínkách je dále nutné nastavit clonu a expoziční čas, To jsou parametry, s jejichž pomocí se dá ovlivnit výsledná kvalita fotky, Clona – otevření závěrky na určitý průměr, Expoziční čas – doba, po kterou je otevřena závěrka, Funkci clony můžeme přirovnat k okenním žaluziím, když je venku jasné slunečné počasí, nastavíme žaluzie tak, aby propouštěli méně světla, i přes to bude v místnosti ostatek světla.

VÝHODY DIGITÁLNÍCH FOTOAPARÁTŮ Na paměťovou kartu se vejde velké množství fotek (až tisíce), Mazání a úprava fotek před jejich použitím, Možnost vidět fotku na vestavěném display fotoaparátu, Některé digitální fotoaparáty mají vestavěnou i GPS kvůli lokalizaci fotografovaného místa.

ZDROJE obr. 1: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: obr. 2: AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: