Co je to: podnikové řízení?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znalostní zázemí organizace
Advertisements

Personální řízení v malých podnicích
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Management Ing. Jan Pivoňka.
managementu znalostí podle
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality Kaizen.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
Vlivy vnějšího a vnitřního prostředí
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Řídící struktury.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Podnikatelské organizace (firmy, podniky, popř. jejich dílčí části) tvoří součást sociálně ekonomické struktury společnosti. Z tohoto hlediska je pro.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Historické etapy vývoje managementu
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Pracovní skupina Pracovní skupinu tvoří určitý počet osob na jednom pracovišti, kteří jsou spjatí společnou činností, vnitřní strukturou sociálních pozic.
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Vykonavatelé ŘLZ v organizaci
Personální management
MANAGEMENT - VŽ1 M A N A G E M E N T 1. cvičení. MANAGEMENT - VŽ2 ROLE MANAŽERŮ.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Systém managementu jakosti QMS
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
úvod pojetí a obsah marketingu
1.Základy managementu 1.1 Základní pojmy 1.2 Pojetí managementu
MARKETING.
Prosperita organizace
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Podnikatelský plán struktura plánu.
Rozhodovací proces, podpory rozhodovacích procesů
Inovace je změna daného stavu a lze ji aplikovat ve všech směrech lidských aktivit. Tyto změny mají sedm řádů, sedm faktorů a sedm zdrojů. Inovační proces.
Poradenství v obecném řízení
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_VZNIK.
Definice managementu.
1 Regionální inovační strategie RIS. 2 O Regionálních inovačních strategiích Projekty RIS mají za cíl podporu rozvoje regionálních inovačních strategií,
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
MPO Konzultace: po 16,00 – 17,00 č.dv. B 427 a
MANAGEMENT - Pojetí managementu
Eva Dufková, Jan Matyáš VSRR, 3.ročník
Tržní prostředí.
Management.
Výrobní faktory v podniku
Podniková kultura Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 10: Personální řízení v MSP.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ T.G. MASARYKA 4 Ekonomika podniku.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Model struktury strategického managementu
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
Ekonomika malých a středních podniků
Management - Ovlivňování
Lidé, procesy, partnerství
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Prezentace obchodního plánu
Název společnosti Obchodní plán.
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

Co je to: podnikové řízení? Proces ovlivňování lidských činností v reakci na globální problémy společnosti na prahu 21.století

Tři základní pojmy moderního managementu: Organizace - prostředí, ve kterém je vliv na lidské činnosti cílevědomě uplatňován. Management - proces, kterým je tento vliv prosazován do každodenní praxe. Manažeři - nositelé procesu managementu, jedinci odpovědní za účelnost a efektivnost výkonu lidských činností.

ORGANIZACE je sdružení lidí, kteří spojili své síly a prostředky v zájmu dosažení určitého cíle.

Organizace: otevřený systém OKOLÍ Interakce P M F I Vnitřní zdroje Vstupy: Výstupy: Hm En Inf Zboží Služby Transformační proces ORGANIZACE

Jak definovat trh(y) pro výrobky firmy? CO? = kvalita nabízeného výrobku JAKÁ? = potřeby, přání a požadavky zákazníků KTERÝCH? = cílový trh (skupina zákazníků s homogenními zájmy) KDE? = geografické rozložení segmentů trhu

Jaké podnikatelské cíle volit? Zisk Rozvoj organizace podíl na trhu moderní technologie dobré jméno Spokojenost zákazníků Péče o zaměstnance Dobré vztahy s okolím místní správa občanská veřejnost

MANAGEMENT je proces plánování, organizování, vedení, kontroly a řízení lidí a jimi využívaných prostředků v zájmu dosažení vytýčených cílů.

Logická souvislost mezi složkami procesu managementu: Plán: vytýčení cílů a představy o ideální cestě k nim. Organizace: uspořádání zdrojů tak, aby co nejlépe přispívaly k dosažení cílů. Vedení: emotivní působení na lidi, aby usilovali o dosažení cíle. Kontrola a řízení: korekce odchylek na cestě k cíli.

Existuje pouze jeden správný způsob managementu podnikání? Teorie managementu, vycházející z počátku 20.století nelze aplikovat bez výrazných změn jejich konceptu na jeho konci! Organizace musí reagovat prioritně na vývoj ve svém okolí; určujícím faktorem je zákazník, nikoliv obor podnikání. Podnikání přestává být definováno národními hranicemi; organizace se stávají nadnárodními a tím i kulturně heterogenními.

MANAŽEŘI tvoří specifickou skupinu pracovníků organizace, kteří nevykonávají bezprostředně pracovní činnosti, ale vytvářejí podmínky pro jejich úspěšný výkon.

Čím je manažer pro své podřízené? Mluvčí skupiny Vzor jednání a pracovního chování Odborník schopný ukázat jak řešit pracovní problémy Obětní beránek Politický činitel Nadřízený: vykonavatel odměn a trestů Rozhodčí a prostředník při řešení sporů a konfliktů Symbol skupiny

Soubor manažerských kompetencí: Technické znalost metod a technik moderního managementu Humanitní „umět to s lidmi“ Koncepční vidět systémově uspořádání důsledků svých rozhodnutí

Manažeři současné firmy plně zodpovídají za výsledky jejích podnikatelských aktivit, jejich úkolem je zajistit: Takovou úroveň podnikatelské výkonnosti, kterou je dosaženo plánovaných strategických cílů a hospodářských výsledků. Potřebný stupeň konkurenceschopnosti v oboru a na trzích, kde firma působí. Nezbytnou efektivnost a produktivitu výkonu jakýchkoliv podnikatelských aktivit firmy Manažer je v podstatě koučem, který musí zajistit postup svého mužstva do první ligy a špičkové umístění v této soutěži při co nejlepším využití talentu a schopností hráčů svého mužstva.

Požadavky na odborné kompetence manažerů českých firem Vrcholový management - zajištění rozvoje podnikatelské výkonnosti firmy Střední úroveň managementu - zabezpečit vysokou úroveň konkurenceschopnosti firmy Management první úrovně - dosáhnout vysoké efektivity výkonu všech podnikatelských činností firmy

Manažer: Stratég nebo politik? Musí umět strategicky myslet: správně vytýčit podnikatelské cíle a vymezit cestu k nim - STRATÉG. Musí umět přesvědčit své podřízené, aby plně přispívali k dosažení těchto cílů - POLITIK. Dobrý manažer musí být obojí!

Co je hlavním úkolem dnešních manažerů? Zajistit pružné přizpůsobení organizace vývoji v jejím okolí - znamená to zaměřit se ve značné míře navenek, nikoliv pouze dovnitř firmy! Zajistit prosperitu firmy - věnovat větší pozornost získání podnikatelských příležitostí než snižování nákladů a zvyšování produktivity. Hledat strategické partnery i mimo hranice svého oboru - zaměřit se na vznik výhod z prodeje kombinovaných produktů.

Tři klíčová slova managementu moderní organizace: KOMPETENCE - vznikající v prostředí „učící se“ organizace INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE OSOBNÍ AUTORITA - jako základna mocenské pozice manažerů

V čem se změnilo postavení manažerů dnešních organizací? Odpovědnost vůči vlastníkům je rozšířena o širší koncept společenské odpovědnosti. Čím vyšší je kvalifikace pracovníka, tím spíše se stává partnerem a nelze s ním jednat jako nadřízený s podřízeným. Informační technologie omezuje monopol vlastnictví informací a vyžaduje jiné manažerské kompetence. Zásadní je rozvoj kompetencí organizace, spíše než zhodnocování majetku.