Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Advertisements

Základní právní pojmy (2)
Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Absolutní majetková práva
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Obchodní korporace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Správní právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Lifestylové časopisy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Laswellův komunikační model
Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Národnostní menšiny v médiích
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Charakteristika češtiny
Zpravodajství a tvorba zprávy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
„EU peníze středním školám“ Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název, který upoutá Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Anotace: Výklad zaměřený na vývoj filozofických směrů
Reklamní text Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Dědické právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Hmota a její části Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Historie České televize
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze š
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Rozbor neuměleckého textu
Jazykověda a její disciplíny
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název DUM Střední odborná škola a střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ ŠKOLA: STŘEDNÍ ŠKOLA PRÁVNÍ – PRÁVNÍ AKADEMIE, S.R.O. TYP ŠABLONY: III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ.
ATOM Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
FILOZOFIE VY_32_INOVACE_5.1.ZSV4.11/Md CZ.1.07/1.5.00/
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Chemická výroba Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Práce novináře Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Brief Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_09_OSVZ_ZSVa Anotace: Seznámit žáky se středověkým filozofickým.
Typy zpravodajství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Veřejnoprávní a soukromá média Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Copywriting Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Občanské soudní řízení
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
TV Share Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediazastupitelství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Pozitivismus Kristýna Zinková C4B Seminář společenských věd Co je to?PrincipyAuguste ComteTři stádiaKritikaSoučasnost.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Dějiny psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
filosofický proud, který navazuje na učení Karla Marxe
Transkript prezentace:

Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko

ŠkolaSOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Václav Kašpar Název VY_32_INOVACE_02_C_07_ZSV TémaDějiny filozofie 19. a 20. století Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

 Tato prezentace je určena pro výuku předmětu Občanská nauka ve 4. ročníku, předmět je součástí bloku RVP – společenskovědní vzdělávání. Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad danými tématy, interaktivnost probíhá využitím ICT.  Metodický pokyn: 4. – 10. snímek: výklad a charakteristika materialistické filozofie, pozitivismu,iracionalismu a voluntarismu, fenomenologie, filozofie bytí a existence, hermeneutiky, pragmatismu,novotomismu, personalismu a strukturalismu 11. snímek: otázky k zamyšlení - možnost použít funkci pera v Office 2010

- KARL MARX – dílo Kapitál – sociálně ekonomická kritika kapitalismu 19. stol. - FRIEDRICH ENGELS – Dialektika přírody - společně: Manifest komunistické strany  MARXISMUS: člověk – práce - proletáři kontra kapitalisté  komunismus – rozpory ve výrobním vztahu a výrobní síle  marxismus – leninismus – pokládán za jediný vědecký světový názor dělnické třídy k završení její cesty ke komunismu

 NEOMARXISMUS - otázka sociálního zkoumání - Lukácz, Bloch, Kolakowski; Benjamin, Fromm - kritika kapitalismu  POZITIVIZMUS - důraz na racionální prvky poznání  AUGUSTE COMTE – sociologie… - věda prochází 3 stádii: teologické-metafické-pozitivní  H. Spencer; E. Mach; R. Carnap

 IRACIONALISMUS - popírá význam rozumu v poznání – emotivní přístup  VOLUNTARISMUS - lidská vůle principem všeho; nezávislost na prostředí  ARTHUR SCHOPENHAUER - pokračovatel Kanta – poznání je buď bezprostřední ( intuitivní), anebo abstraktní ( reflexní) poznání rozumem - hledání odpovědi na problémy lidstva  FRIEDRICH NIETZSCHE - pramenem poznání je intuice, jí člověk postihuje základní princip života, jímž je vůle k moci

 FEMONOLOGIE – fenomén - jev - co se jeví, co je nepochybně dáno - EDMUND HUSSERL – vnější věci a co se děje v nás - dvojvrstevnost: empiricko reálno + esence  FILOZOFIE BYTÍ -M. HEIDEGGER: fundamentální ondologie - otázka smyslu bytí ( redukce – konstrukce – destrukce)  N. HARTMANN: realita je vrstva věcí a fyzikálních procesů - živé organismy, duševno a duchovno

 FILOZOFIE EXISTENCE - S. A. KIERKEGAARD - životní stádia: estetické; etické a náboženské - MARTIN BUBER - vztahy JÁ – TY (svět vztahu) ; JÁ – ONO ( zkušenost) - život s přírodou; s lidmi a s duchovními jsoucny - KARL JASPERS - povaha lidské existence; otázka vlastní existence, její stav a prožitek, pokračovatel Kierkegaarda

 HERMENEUTIKA – výklad, vysvětlení -G. GADAMER - porozumění a předporozumění  FILOZOFIE ŽIVOTA - biologismus - zážitek – W. Dilthey – prožitek a znovuprožívání  PRAGMATISMUS –jednání, čin - W. JAMES – metoda rozhodnutí o platnosti - J. DEWEY – není důležité mít znalosti, ale je třeba ovládat metody

 NOVOTOMISMUS – odkaz Tomáše Akvinského - harmonická jednota víry a vědění - papež Lev XIII. – Aeterni patris  PERSONALISMUS – pokládá osobu za nejvyšší hodnotu a zároveň za zdroj všech hodnot  STRUKTURALISMUS – chápe soubor jevů určitého úseku společnosti jako celistvost zákonitě uspořádanou

 Vysvětlete podstatu materialistické filozofie.  Pokuste se vyložit citát od A. Schopenhauera: „Život jednotlivce je při celkovém pohledu vlastně vždycky tragédií, ale v podrobnostech má ráz komedie“  Porovnejte filozofii hermeneutiky a pragmatismu.  Jaký přínos měla křesťanská filozofie novotomismu?

HLADÍK, Jaroslav. Společenské vědy v kostce. Praha: Fragment, 1999, ISBN Vlastní tvorba autora Obrázky z klipartu Microsoft Power Pointu 2010