Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
Advertisements

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.C.04 Název pro školu:
Registrační číslo projektu: CZ / Tematický celek: Vlastivěda
Společenská kultura Kulturní instituce v ČR ; VY_32_INOVACE_D3_09
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Porod Kód VM:
Digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Andrea Havlíková Název materiálu: Reflexní masáže – zásady a provedení.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Významné osobnosti fyziky a chemie
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Zdraví a nemoc Kód VM:VY_52_INOVACE_01 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho.
Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:Nemoci Kód VM:VY_52_INOVACE_20 Vzdělávací předmět:Výchova ke zdraví Tematická oblast:Zdraví a jeho ochrana.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Georg Simon Ohm ( století).
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hygiena
Jméno autora: Mgr. Barbora Jášová Datum vytvoření:
Digitální učební materiál
Škola:Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_CESKYJA ZYK1_06 Tematická.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_139_IT7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Informační a komunikační technologie Předmět:Informatika.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_TMM24260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_483_Život a dílo Aloise Jiráska AUTOR: Mgr. Martina Ringová.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Ivana Brhelová Název šablonyIII/2.
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
Vývoj člověka Ontogeneze.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miriam Zralá Název materiálu: Onemocnění nervového systému – úvod do problematiky.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: ING. EVA ŠÍDOVÁ Název:VY_32_INOVACE_635_KOŽNÍ SOUSTAVA Téma: VRSTVY KOŽNÍ SOUSTAVY,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_370 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských Hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Zelená revoluce Název školy
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Politika Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.207.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Daniel Hanzlík Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Socioekonomická geografie
VY_32_INOVACE_Čj z 2 Procvičování vyjmenovaných slov po Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická.
VY_32_INOVACE_TMM24160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
VY_32_INOVACE_ 18_ Praha (1) (2) (SADA ČÍSLO 6). INFORMACE PRO UČITELE Jméno autora výukového materiálu: Bc. Milena Švermová Datum (období), ve kterém.
PRAŽSKÁ NĚMECKÁ LITERATURA
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Socioekonomická geografie - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Romana Hlinecká Název materiálu: Vyšetření tělesné hmotnosti Označení materiálu:
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Mgr. Pavla Formanová, cert. MDT 3.LF UK
Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Moderní výuka.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Fyzikální terapie I Masáže Jan Horáček.
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Andrea Havlíková Název materiálu: Reflexní masáže – historie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_MP.M2.1101 Datum vytvoření: 3. 1. 2013 Vzdělávací oblast: Masáže cvičení Ročník: Druhý – maturitní obor Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

Anotace Historie vzniku metodiky „reflexní masáže“, úspěšně používané v manuální medicíně více než 100 let.

Metodické pokyny K využití materiálu je nutný počítač s  programem MS PowerPoint a projektor.

Zdroje – literatura ŽALOUDEK, Karel. Masáže. vyd. 2. Praha. Avicenum, 1975, 248 s. Studium na Střední zdravotnické škole v Brně, obor rehabilitační pracovník, přednášející Marián Ledko. Studium na Univerzitě Palackého Olomouc, katedra fyzioterapie fakulty tělesné kultury, přednášející MUDr. Radmil Dvořák.

Zdroje – obrázky MARCEAU Theodor.  [ Henry Head, English neurologist]. In: Wikipedie [online]. [Cit. 3.1.2013, 19:45]. Dostupné z WWW: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Henry_Head.jpg STUART F.G.O. [ RMS Titanic departing Southampton on April 10, 1912.]. In: Wikipedie [online]. [Cit. 3.1.2013, 19:50]. Dostupné z WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:RMS_Titanic_3.jpg

Seznam – obrázky obr. č. 1 Sir. Henry Head obr. č. 2 Titanic

Reflexní masáže historie

Historie reflexní masáže Na konci 19. století probíhal bouřlivý vývoj medicíny a příbuzných vědních oborů, hlavně neurofyziologie. Na základě nových pozorování publikoval Henry Head v roce 1898 svá zjištění o okrscích kůže se zvýšenou citlivostí až bolestivostí. Tato místa pojmenoval - maximální body. Na základě těchto pozorování vzniklo grafické vyznačení vztahů mezi vnitřními orgány a kůží.

Historie reflexní masáže Henry Head pracoval na problematice projekce onemocnění vnitřních orgánů na kůži po dobu dvanácti let, než svá zjištění publikoval. Zmapoval segmentové kožní inervace. Projekce vnitřních orgánů na kůži nyní známe pod pojmem Headovy zóny.

Historie reflexní masáže Lékař Sir Henry Head se narodil 4.8.1861 a zemřel 8.10.1940. Vystudoval Trinity College v Cambridge v Anglii. Dále vystudoval Halle University v Německu. V roce 1899 se stal členem Královské vědecké společnosti. V roce 1927 byl povýšen do šlechtického stavu za své významné objevy v oboru neurofyziologie a neurologie.

Historie - obr. č. 1 Sir Henry Head

Historie reflexní masáže Zajímavost: V roce 1912 zasáhla do života mnoha lidí katastrofa, při které se potopil parník Titanic. Na palubě lodi byl mladší bratr Henryho Heada, Christofer. Tento mladý muž ztroskotání nepřežil. Henry Head byl nejstarší z jedenácti dětí. Henry Head, který celoživotně studoval neurologické syndromy, sám onemocněl Parkinsonovou chorobou.

Historie - obr. č. 2 Titanic

Historie reflexní masáže V roce 1909 mnich Cornelius popsal tzv. nervové body, které se pokoušel třením a chvěním ovlivňovat. Také on postupoval podle zjištění Henryho Heada. V roce 1911 vydal Barczewski příručku o reflexní masáži. V roce 1917 se podobnou metodikou zabýval holandský lékař van Veen.

Historie reflexní masáže Na začátku 20. století vznikl nový druh masáže, který byl pojmenován - reflexní masáž. Definice: Reflexní masáž je manuální léčebný zásah na povrchu těla, aplikovaný v místech druhotných, onemocněním reflexně vyvolaných změn. V roce 1917 se podobnou problematikou začal zabývat Mackenzie, který vyhledával bolestivé body ve svalstvu. Postupně se přidávali další lékaři a maséři se svými poznatky – Lange, Schade, Kohlraush a Dickeová s Leubovou, které masírovaly i vazivo.

Historie reflexní masáže Nejpropracovanější techniku reflexní masáže postupně rozpracovali dva němečtí terapeuté - Gläser a Dalicho. Na své technice pracovali od roku 1936 až do roku 1952. V roce 1952 vydali knihu Segmentová masáž. (Segmentmassage), podle které se postupuje do dnešních dob. Jejich technika je tak propracovaná, že lze z povrchu těla zasáhnout všechny dosažitelné tkáně: kůži, podkoží, sval fascii, periost. Takto je možné, ovlivňovat reflexní změny uložené v různých vrstvách současně.

Historie reflexní masáže Způsob, postup a pořadí hmatů segmentové masáže podle Gläsera a Dalicha je pevně dané a neměnné. Je to přesně určený systém, který nelze libovolně měnit. Zásluhu za rozvoj reflexní masáže v naší republice a její zavedení do práce masérů a fyzioterapeutů, včetně odborné záruky měl MUDr. Karel Žaloudek. MUDr. Karel Žaloudek vydal příručku pro střední zdravotnické školy, podle které se vyučuje dodnes.

Opakování Kdo byl Henry Head? Anglický lékař, neurofyziolog a neurolog. Definujte reflexní masáž. Reflexní masáž je manuální léčebný zásah na povrchu těla, aplikovaný v místech druhotných, onemocněním reflexně vyvolaných změn Kdo se zasloužil o zavedení reflexních masáží do praxe v České republice? MUDr. Karel Žaloudek