Trenčín 11. května 2010 Ing. Jaroslav RYŽÍK

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
KATALOGIZACE MAJETKU V ČESKÉ REPUBLICE
Advertisements

Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Podpora terénních prací v projektu NIKM - národní inventarizace kontaminovaných míst, automatizace úloh Roman Bukáček, Jiří Chroust, Petr Pala, Jiří Zvolánek,
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
Projektové řízení Modul č.1.
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled ÚVOD DO UDRŽITELNÉ SPOTŘEBY A VÝROBY METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
Projektový management
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Evropský sociální fond
Evaluace Rámce podpory Společenství Evaluační jednotka strukturálních fondů.
Priorita č. 3 Aktivní zapojení výzkumné a vývojové základny do rozvoje podnikání.
Facility management ČSN EN
Definování prostředí pro provozování aplikace dosud jsme řešili projekt v obecné rovině aplikace bude ovšem provozována v konkrétním technickém a programovém.
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Aktivity v rámci projektu „Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadu Plzeňského kraje” Zvýšení kvality řízení - Workshop A2, A4, A5 6. –
Řízení přístupových práv uživatelů
Základní registry veřejné správy
FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum
Dotyková zařízení ve výuce​ KA4 Evaluace
D ATOVÉ MODELY Ing. Jiří Šilhán. D ATABÁZOVÉ SYSTÉMY Patří vedle textových editorů a tabulkových kalkulátorů k nejrozšířenějším představitelům programového.
Inovace výuky ve vazbě na požadavky Mezinárodních výukových standardů doc. Ing. Marie Pospíšilová,CSc. SVŠES.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
E M A S - Systém environmentálního řízení a auditu Zavádění EMAS na MŽP Porada OVSS
Předmět: Řízení podniku 1
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Koncepce informačního systému vnitřní kontroly v rezortu MO
Praktické využití eOTD v systému MCC Industry AURA, s.r.o., Úvoz 499/56, Brno, Česká republika Tel.: , fax:
25. srpna EUro Finance Consulting EUFC CZ s.r.o. Analýza celkové energetické spotřeby Libereckého kraje Liberec, 25. srpna 2009.
Reforma systému výzkumu, vývoje a inovací v ČR  změny v pravidlech pro podporu VaV v právu ES  reforma VaVaI v ČR Inovační potenciál ČR Praha,
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Atestace Fáres Shima ředitel odboru atestací Konference ISSS, 24. – 25. březen 2003, KC Aldis Hradec Králové.
Oddělení Evaluační jednotky SF Předběžné hodnocení programových dokumentů: Ex-ante evaluace NRP/NSRF - zpracováno: –Ex-ante hodnocení NRP –Pracovní.
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
Vnitroorganizační normy
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
ISOP/2 registr entit přírodního prostředí Roman Bukáček CENIA, laboratoř GIS Žďár nad Sázavou.
Obce a územně analytické podklady v procesu územního plánování ISSS 2007 – Hradec Králové Vojtěch Zvěřina.
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Stav akvizičního systému resortu obrany Závěry z interní prověrky akvizic MO ČR Alexandr Vondra
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu Registrační.
CRAB z pohledu dodavatele Pilotní pasportizace dodavatel sběru dat do pasportu a dalších specifických informací o budovách 1 1.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Seminář Svazu měst a obcí České republiky , Praha Úloha architekta při rozvoji města Ing. arch. Marek Janatka, Ph.D.
Přednáška Akce: Přednášející: Ing. Zdeněk Čežík | Konzultant managementu a podnikových procesů | TFM Výzvy Facility managera.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Logistické procesy ve stavebnictví Autor diplomové práce: Bc. Lukáš Hlaváč Vedoucí diplomové práce: Ing. Terezie Vondráčková, Ph.D. České Budějovice, červen.
Ekonomika malých a středních podniků
ŽOFÍNSKÉ FÓRUM Armáda a bezpečnost, nová role zbrojního průmyslu
Jištění kvality technologických procesů
Zvýšení kapacity, dostupnosti a efektivnosti systému SIS II spolufinancovaný z Ročního programu 2013 Fond pro vnější hranice (FVH)
Organizace a řízení logistiky
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Presentation Title 1st September 2002
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Ing. MROZINSKI Libor, tel , mail:
PESCO vs. EDF: projekty rozvoje schopností
Transkript prezentace:

Trenčín 11. května 2010 Ing. Jaroslav RYŽÍK VI. CODISEM 2010 Zkušenosti z katalogizace majetku Zavádění Kodifikačního systému NATO Trenčín 11. května 2010 Ing. Jaroslav RYŽÍK

Obsah prezentace Úvod Katalogizace v ČR a SR – společné a rozdílné Kodifikační systém NATO - současná charakteristika Základní předpoklady úspěšného zavedení Kodifikačního systému NATO

Katalogizace v ČR a SR Co máme společné (obdobné)? Co je rozdílné? Příbuzný jazyk – bezproblémová komunikace Stejné výchozí podmínky Obdobný legislativní základ Prakticky stejný datový model APV Členství v pracovních skupinách – TRICOD, MCC UG Co je rozdílné? Místo a úloha katalogizace v rezortu obrany Předmět katalogizace – rozsah položek pro katalogizaci Organizační struktura subjektů podílejících se na katalogizaci Úloha subjektů v procesu přípravy a zpracování dat Systém přenosu dat mezi průmyslem a NCB Aplikační programové vybavení Velmi dobré možnosti dvoustranné spolupráce - rozvoj NCS

Kodifikační systém NATO současná charakteristika Do značné míry poplatný době vzniku Zbytečně složitý a komplikovaný Dílčí procesy nejednoznačně definované Neexistence mechanizmů k dosažení dodržování stanovených pravidel Nepropojitelnost s obecně zavedenými systémy Pomalé a složité řízení a rozhodování Nízká aktivita většiny členských zemí NCS je na rozcestí – nutnost radikálních změn

Kodifikační systém NATO modernizace NCS AC 135 vytvořil pracovní skupinu NCS Modernization Working Group – NCS M WG Chairman ředitel NCB Polska – Marek Dalkowski Zapojení z nových členských zemí – Polsko a ČR !? Není nutná účast na jednáních – 4x ročně, koordinace stanovisek jejich podpora při projednávání v AC 135 Panel A a MG Využtelná stávající platforma – TRICOD, MCC UG

Základní předpoklady úspěšného zavedení a používání Kodifikačního systému NATO Pořízení SW pro podporu katalogizace – NE !!!!!! Jaké jsou zcela zásadní předpoklady (podmínky)? Co nejpřesnější vymezení role katalogizace v ekonomice a logistice rezortu – dlouhodobé Vytvoření potřebné organizační struktury pro řízení a vymezení odpovědnosti a součinnostních vazeb Příprava personálu všech kategorií uživatelů Přesvědčení o přínosech (efektech) zavedení Příprava stávajících dat a kvalita dat v systému Vybudování důvěry v přínosy katalogizace!!!!!!!

Odborná příprava personálu Kdo se na katalogizaci podílí a využívá výsledky? Uživatel položek majetku – definuje potřebu pořízení? Projektový manager Logistika- vymezení způsobu zabezpečení životného cyklu Akviziční pracoviště Zpracovatelé dat v resortu – v ČR – NCB, správce položky, majetkový manažer Koncoví uživatelé ISL všech kategorií? Výrobce, dodavatel, subdodavatel Agentura

Odborná příprava personálu Rozsah přípravy musí odpovídat roli subjektu v systému Základní (vstupní) a průběžná – školy a školící centra? Systém přípravy personálu – kdo - NCB???? Zaměření na schopnost interpretovat data Zaměření na schopnost orientovat se v systému a umět vyhledat data

Kvalita dat Data položky majetku Věcná správnost Užitečný rozsah Komplexnost Aktuálnost Databáze systému Vzájemná srovnatelnost Stejné procesy a zásady zpracování Podíl katalogizovaných položek v celé databázi systému

Kvalita dat Nově pořizované položky Znalost systému ze strany výrobců a dodavatelů Včasnost přípravy dat – vlastní i subdodavatelská Čerpání dat z technické dokumentace Úplnost dat – veškerá charakteristická data Ověřování dat – agentury – korespondenční systém? Součinnost s ověřováním jakosti?

Kvalita dat Katalogizované položky Aktualizace z pohledu změny subjektivity výrobce, dodavatele Aktualizace z pohledu inovací výrobků Doplnění neúplných dat – popisná identifikace Organizace opravy dat chybných dat cizích položek Doplnění dat nově definovaných datových prvků Překódování nově zavedených obecně užívaných číselníků

Kvalita dat Existující nekatalogizované položky Celkový počet položek v ISL – řádově 900 000 Počet aktivních položek – 700 000 Počet katalogizovaných položek – 120 000 Počet položek katalogizovaných za rok – 14 000 počet položek „ na dožití“ (neperspektivní) ????? – označeno 450 000 – reálný odhad 50 000-400 000 položek

Kvalita dat Co s tím? Naprostá nezbytnost dosáhnout katalogizace všech aktivních položek v databázi Způsoby : - snížit počet položek v databázi . Analyzovat celkovou databázi a zodpovědně vymezit perspektivní nekatalogizované položky . Vyřadit z databáze položky dlouhodobě fyzicky neexistující . Jednoznačně vymezit neperspektivní dožívající položky a zrychlit způsob jejich vyřazení z užívání a z databáze . Omezit zbytečnou katalogizaci – široké koncepty položek, účtování do spotřeby - katalogizovat zbylé existující položky – odhad 200 000 - 400 000? . Vytvořit soubor nástrojů a opatření k provedení katalogizace existujících položek mimo rámec kupních smluv na pořízení . Využít projekt obranného výzkumu a výzvoje . Realizovat dodavatelskou formou – využitím vlastních kapacit rezortu - nereálné