Evaluace pilotního ověření vzdělávacího programu „Cestovní ruch – cesta ke konkurenceschopnosti“ Projekt: Vzdělávací program pro účastníky dalšího vzdělávání.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1 RESPONSIBLE CARE Projekt „Adaptabilita a posílení konkurenceschopnosti chemického průmyslu ČR“ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
Advertisements

Projekt Podpora stáží a odborných aktivit při inovaci oblasti terciárního vzdělávání na DFJP a FEI Univerzity Pardubice CZ.1.07/2.4.00/ TENTO PROJEKT.
Vyhodnocení dotazníku – Barcamp Brno 2012 Magdaléna Katolická magdalena [at] marketingovevyzkumy.cz
Postupy ve zpracování žádosti k projektu ČŘB II v roce 2009  presentace projektu pracovníkům MŽP a SFŽP  vyhlášená 9. kontinuální.
Integrovaný systém kvality v dalším profesním vzdělávání KVALITA V DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍ Liberec,
„Slaďování rodinného a pracovního života v ICT průmyslu“ - představení projektu Barbora Slavíčková.
na EDUCE – Střední odborné škole, s.r.o.
Psychologie pro manažery Projekt ESF v Opatření 3.3 Rozvoj celoživotního učení Registrační číslo projektu: CZ / /0018.
*Zdroj: Průzkum spotřebitelů Komise EU, ukazatel GfK. Ekonomická očekávání v Evropě Březen.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
CZ / /0314 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
PREZENČNÍ INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCE.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Operační program přeshraniční spolupráce Česká republika – Polská republika 2007 – 2013 „Rozvoj lidských zdrojů česko-polského Slezska“ Program Operacyjny.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
GIS V PRAXI ZEMĚDĚLSKÉHO PODNIKU
Výzkumy volebních preferencí za ČR a kraje od
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Projekt č. 310 Evropská konkurenceschopnost pražské podnikatelské samosprávy Střední podnikatelský stav Ing. Martina Holíková ,
VY_32_INOVACE_INF_RO_12 Digitální učební materiál
Dělení se zbytkem 3 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA reg. č.: CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola, Šlapanice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace Masarykovo nám.
VY_32_INOVACE_ 14_ sčítání a odčítání do 100 (SADA ČÍSLO 5)
Stáže ve firmách - vzdělávání praxí Kulatý stůl s odbornou veřejností FOND DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Stroupežnického 30, Praha
Výzva č. 31 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.4 Partnerství a sítě Mgr. Martina Jedličková.
KULATÝ STŮL PRO STUDENTY FBI VŠB-TUO “Safety AGENT“ Posilování partnerství v oblasti bezpečnosti průmyslu r.č. CZ.1.07/2.4.00/ , Podnikatelský.
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO
Dělení se zbytkem 6 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Dělení se zbytkem 5 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Průvodce CR – specialista pro Jihomoravský kraj (CZ.1.07/3.2.04/ ) Regionální poradenské a vzdělávací centrum Akademie J.A. Komenského o.s., Malinovského.
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
Realizace a výstupy zakázky „Kvalitní management ve vzdělávání – cesta k úspěchu“ Realizátor zakázky: Asistenční centrum, a.s. Sportovní Most.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
JPD 3 CZ / /0370 Posílení konkurenceschopnosti pražských podnikatelů v programech zahraniční rozvojové spolupráce Evropských společenství.
OTEC A SYN mezigenerační vzdělávání v podnikání TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Zásady pozorování a vyjednávání Soustředění – zaznamenat (podívat se) – udržet (zobrazit) v povědomí – představit si – (opakovat, pokud se nezdaří /doma/)
Rozvojový plán statutárního města České Budějovice v oblasti sociálních služeb na období Ing. Martina Kučerová.
Cesta k modernímu vzdělávání
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Registrační číslo: CZ.1.07/3.2.02/
Ing. Pavel Halfar - IPH Servis
PRAXE PRO ŽIVOT PRAXE PRO ŽIVOT CZ.1.07/1.1.00/ Projekt určený gastro oborům.
MS PowerPoint Příloha - šablony.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
„Inovace výstupů, obsahu a metod bakalářských programů vysokých škol neuniverzitního typu.“ CZ.1.07/2.2.00/ Michal Sedláček.
Technické kreslení.
Hotelnictví a gastronomie zblízka (vzdělávací program se stážemi) Zpracovala: Tvrdoňová Anna Datum: 2013.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
Environmentální výchova a
Úvodní konference projektu „Průvodce světem Multimédií“ 21. září 2010 LAPTUS s.r.o., rozvojová agentura.
Systém kvality a inovací v cestovním ruchu
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Závěrečná evaluace vzdělávání cílové skupiny, shrnutí projektu
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
KONGRESOVÝ CESTOVNÍ RUCH
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

Evaluace pilotního ověření vzdělávacího programu „Cestovní ruch – cesta ke konkurenceschopnosti“ Projekt: Vzdělávací program pro účastníky dalšího vzdělávání v oblasti cestovního ruchu pro Liberecký kraj. CZ.1.07/3.2.01/02.0001 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky prostřednictvím OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.

Představení projektu

Projekt: Vzdělávací program pro účastníky dalšího vzdělávání v oblasti cestovního ruchu pro Liberecký kraj. Období a místo realizace: 1.1. 2011 – 30. 4. 2012, Liberecký kraj Zaměření projektu: Projekt je zaměřen na podporu nabídky dalšího vzdělávání v Libereckém kraji (LBK) v oblasti cestovního ruchu a to prostřednictvím vytvoření a pilotního ověření vzdělávacího programu (22 odb. seminářů), který se bude zabývat aktuální odbornou tématikou z oblasti CR s důrazem na ubytovací a stravovací služby. Cílová skupina: 30 účastníků dalšího vzdělávání: zástupci ubyt. a strav. zařízení zástupci lázeňských a wellness zařízení zástupci cestovních kanceláří (CK) a cestovních agentur (CA) zástupci turistických informačních center (TIC) průvodci lektoři zástupci samosprávy (zejména z odborů CR a reg.rozvoje)

Projekt: Vzdělávací program pro účastníky dalšího vzdělávání v oblasti cestovního ruchu pro Liberecký kraj. Přínos pro cílovou skupinu Možnost bezplatně se zúčastnit pilotního ověření vzd. programu a nepřímo si tím rozšířit své odb. znalosti a ty pak následně předávat a uplatňovat v praxi. Realizace projektu umožňuje získat z veřejných prostředků aktuální odb. informace z oblasti CR, které pak mohou přispět ke zvýšení flexibility a adaptability na nové trendy v CR. Získané vědomosti a zkušenosti bude CS využívat ke zkvalitnění poskytovaných služeb v oblasti CR v LBK, případně bude podnětem pro implementaci nových podnikatelských záměrů vzešlých v návaznosti na probrané nové trendy a inovace, které jsou součástí vzd. programu. Vzd.programu se též zúčastňují zástupci TIC, popřípadě zaměstnanci samosprávy především z odborů CR a reg.rozvoje. Přínos této CS bude spočívat v pochopení významu a specifik oboru CR, což by mohlo přispět k zintenzivnění spolupráce veřejného a soukromého sektoru a podpoře zaměstnanosti.

Projekt: Vzdělávací program pro účastníky dalšího vzdělávání v oblasti cestovního ruchu pro Liberecký kraj. Přínos pro cílovou skupinu Další přínos pro CS spočívá bezesporu v diskusi a výměně zkušeností a informací s lektory a mezi samotnými účastníky vzd.programu. Nabyté vědomosti budou účastníci dále moci využívat k předávání a konfrontování získaných poznatků, což povede k udržitelnosti takto získaných inovativních znalostí a dalším možnostem jejich předávání. Účastníci vzd.programu budou mít k dispozici odb.učebnice a doprovodné studijní materiály vydané v návaznosti na vzd.program, které budou v souladu s probíranými tématy a zároveň budou reagovat na aktuální dění ve všech dílčích oblastech CR (hotelnictví, gastronomie a lázeňství). Úspěšní absolventi budou po dobu následujících 5 let bezplatná účast na odb. konferencích, seminářích a kulatých stolech týkající se CR. Po výše uvedenou dobu bude firma MAG CONSULTING s.r.o. zdarma nabízet veškeré své vydané a tématicky odpovídající publikace a další vzd. programy absolventům tohoto vzd. programu, kteří tak získají možnost dalšího doplňování znalostí.

Vzdělávací program: „Cestovní ruch – cesta ke konkurenceschopnosti“ 22 odborných seminářů Úvod do problematiky cestovního ruchu - základní pojmy, definice, význam Management ubytovacích služeb Management stravovacích služeb Podniková ekonomika v podnicích cestovního ruchu Základy práva v cestovním ruchu Marketing v cestovním ruchu a jeho specifika Provoz ubytovacích zařízení Význam kvality služeb v cestovním ruchu Řízení lidských zdrojů v cestovním ruchu a jeho specifika, zaměstnanost v cestovním ruchu Udržitelný rozvoj cestovního ruchu a životní prostředí MICE (Meetings, Incentives, Conventions/Conferences/Congresses, Events/Exhbitions)

Vzdělávací program: „Cestovní ruch – cesta ke konkurenceschopnosti“ 22 odborných seminářů Lázeňství a jeho specifika v Libereckém kraji, wellness Inovace a jejich vliv na cestovní ruch Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu Rezervační systémy a jejich využití v podnicích cestovního ruchu Cestovní ruch pro všechny (sociální cestovní ruch) Interní směrnice a jejich využití v podnicích cestovního ruchu Specifické formy managementu v cestovním ruchu - yield management a revenue management Týmová spolupráce, asertivita Stress management, time management Komunikační dovednosti, styk se zákazníkem Rétorika, prezentační dovednosti

Vzdělávací program: „Cestovní ruch – cesta ke konkurenceschopnosti“ Publikace 5 odborných učebnic Sociální CR aneb cestovní ruch pro všechny Wellness Inovace v CR Úvod do CR Management ubytovacích a stravovacích služeb

Vzdělávací program: „Cestovní ruch – cesta ke konkurenceschopnosti“ 44 doprovodných stud. materiálů Úvod do problematiky CR - základní pojmy, definice, význam Management ubytovacích služeb Management stravovacích služeb Podniková ekonomika v podnicích CR Základy práva v CR Marketing v CR a jeho specifika Provoz ubytovacích zařízení Význam kvality služeb v CR Řízení lidských zdrojů v CR a jeho specifika, zaměstnanost v CR Udržitelný rozvoj CR a ŽP MICE (Meetings, Incentives, Conventions/Conferences/Congresses, Events/Exhibitions) Lázeňství a jeho specifika v LBK Wellness Inovace a jejich vliv na CR Informační a komunikační technologie v CR CR pro všechny (sociální CR) Interní směrnice a jejich využití v podnicích CR Specifické formy managementu v CR - yield management Specifické formy managementu v CR - revenue management Rezervační systémy a jejich využití v podnicích CR Týmová spolupráce, asertivita Stress management Time management Komunikační dovednosti, styk se zákazníkem Rétorika Prezentační dovednosti Kontrola a její fungování v podnicích CR Krizový management CR v LBK, programové dokumenty rozvoje CR v LBK Cestovní ruch a EU Ochrana spotřebitele se zaměřením na CR Trendy v CR HACCP (certifikace, přínosy, aplikace) Výživa a výživové směry, dietologie Destinační management a marketing Nové formy podnikání - outsourcing a franchising, jejich využití v podnicích CR Typologie CR Cestovní kanceláře a cestovní agentury Průvodcovská činnost + 5 na aktuální témata z oblasti CR

Evaluace

Klíčová aktivita č. 04 projektu: Evaluace vzdělávacího programu Cíl: provedení 2 dílčích a 1 závěrečné evaluace pilotního ověření vzdělávacího programu. Činnosti: První dílčí evaluace: provedení po 7. semináři, získání zpětné vazby týkající se pilotního ověření vzdělávacího programu na základě dotazníkového šetření mezi účastníky dalšího vzdělávání, Druhá dílčí evaluace: provedení po 14. semináři, získání zpětné vazby týkající se pilotního ověření vzdělávacího programu na základě dotazníkového šetření a osobních pohovorů s účastníky dalšího vzdělávání, Závěrečná evaluace: provedení po 22. semináři, získání zpětné vazby týkající se pilotního ověření vzdělávacího programu na základě diskuze s jednotlivými účastníky a dotazníkového šetření, provedení evaluace pilotního ověření vzdělávacího programu a zpracování výsledků, uspořádání závěrečného workshopu, kde budou předány osvědčení jednotlivým účastníkům potvrzující úspěšné absolvování pilotního ověření vzdělávacího programu; část workshopu bude rovněž věnována prezentaci výsledků evaluace, prezentace výsledků evaluace

1. dílčí evaluace Dotazníkové šetření po 7. semináři, škála pro hodnocení 1-5 8 otázek: Byl/a jste seznámen/a s cílem a obsahem vzdělávacího programu? průměr odpovědí: 1,31 Je cíl a obsah vzdělávacího programu průběžně naplňován? průměr odpovědí: 1,69 Jste spokojen/a s organizačním zajištěním vzdělávacího programu? průměr odpovědí: 1,81 Jste spokojen/a s kvalitou dosud obdržených publikací a doprovodných materiálů? průměr odpovědí: 1,19 Je pro vás výklad srozumitelný? Jak hodnotíte aktuálnost předávaných informací? Využijete dosud získané vědomosti v praxi? průměr odpovědí: 1,56 Jakou známkou byste ohodnotil/a kvalitu vzdělávacího programu?

2. dílčí evaluace (1/2) Dotazníkové šetření po 14. semináři, škála pro hodnocení 1-5 8 otázek: Je cíl a obsah vzdělávacího programu průběžně naplňován? průměr odpovědí: 1,27 – zlepšení o 0,42 Jste spokojen/a s organizačním zajištěním vzdělávacího programu? průměr odpovědí: 1,73 – zlepšení o 0,08 Jste spokojen/a s kvalitou dosud obdržených publikací a doprovodných materiálů? průměr odpovědí: 1,13 – zlepšení o 0,05 Je pro vás výklad srozumitelný? průměr odpovědí: 1,10 – zhoršení o 0,09 (důvodem složitější témata) Jak hodnotíte aktuálnost předávaných informací? Využijete dosud získané vědomosti v praxi? průměr odpovědí: 1,53 – zlepšení o 0,03 Jakou známkou byste ohodnotil/a kvalitu vzdělávacího programu? průměr odpovědí: 1,31 – zlepšení o 0,05 Jak byste zhodnotil/a vývoj vzdělávacího programu proti předchozímu dotazníkovému šetření. Průměr odpovědí: 1,27

2. dílčí evaluace (2/2) Osobní pohovory Účastníci oceňují: Úvodní informace na každém semináři – aktuální problematika CR, info o krizi, info o aktuálních legislativních změnách apod. Seznámení se směrnicemi a povinnostmi podnikatelů v oblasti CR. Pochopení BOZP a požární bezpečnosti. Účastníci navrhují: Exkurze, praktické ukázky. Informace k novému Občanskému zákoníku.

3. dílčí evaluace (1/2) Dotazníkové šetření po 22. semináři, škála pro hodnocení 1-5 8 otázek: Byl podle Vás cíl a obsah vzdělávacího programu naplněn? Splnil Vaše očekávání? průměr odpovědí: 1,23 – zlepšení o 0,46 (1.ev), 0,04 (2.ev) Jste spokojen/a s organizačním zajištěním vzdělávacího programu? průměr odpovědí: 1,32 – zlepšení o 0,49 (1.ev), 0,42 (2.ev) Jste spokojen/a s kvalitou obdržených publikací a doprovodných materiálů? průměr odpovědí: 1,00 – zlepšení o 0,19 (1.ev), 0,13 (2.ev) Byl pro vás výklad srozumitelný? průměr odpovědí: 1,32 – zhoršení o 0,01 (důvodem složitější témata), zlepšení 0,08 (2.ev) Jak hodnotíte aktuálnost předaných informací? průměr odpovědí: 1,05 – zlepšení o 0,14 (1.ev), 0,09 (2.ev) Využijete získané vědomosti v praxi? průměr odpovědí: 1,36 – zlepšení o 0,20 (1.ev), 0,17 (2.ev) Jakou známkou byste ohodnotil/a celkovou kvalitu vzdělávacího programu? průměr odpovědí: 1,09 – zlepšení o 0,22 (1.ev). 0,18 (2.ev) Co považujete za nejzásadnější chyby v realizaci vzdělávacího programu? Máte nějaké rady, či doporučení?

3. dílčí evaluace (2/2) Diskuze, otevřené otázky v dotazníkovém šetření Účastníci oceňují: Blok aktualit na začátku semináře. Výjezdní seminář. Praktické úkoly – např. psaní PR tiskové zprávy. Rozšíření podnikatelských obzorů. Seznámení s povinnostmi podnikatele v oblasti cestovního ruchu v souladu s legislativou. Vytvoření přátelského kolektivu, který může být platformou pro vznik profesní spolupráce v budoucnu. Účastníci kritizují: Časová náročnost. Široký záběr témat. Návrhy účastníků: Opakování. Rozšíření o praktické workshopy – jak vytvořit žádost o udělení dotace, PR v cestovním ruchu. Snížení časové náročnosti – samostudium, e-learning, zrušení některých témat. Rozšíření témat o elektronický marketing – e-mail marketing, sociální sítě

Evaluace - závěry Počet seminářů: z 22 seminářů realizováno 22, na základě zájmu CS realizován nad rámec praktický výjezdní seminář s exkurzí v Lázních Libverda. Celkem zapsáno: 36 účastníků, úspěšně absolvovalo 32. Průměrné hodnocení pod hodnotu „2“ ze škály s maximem „5“. Pozitivní ohlasy CS v otevřených otázkách, osobních pohovorech, diskuzi. Podnětné připomínky CS. Zájem CS o opakování, účast v podobných projektech. Plánované změny ve vzdělávacím programu „Cestovní ruch – cesta ke konkurenceschopnosti“: Snížení časové náročnosti – více témat v jeden den, půldenní setkání, samostudium, případně e-learning. Zahrnutí více praktických cvičení, ukázek, exkurzí - nahrazení některých přednášek.