PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z OPERAČNÍHO PRGRAMU ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Martin Čech Státní fond životního prostředí ČR Odbor organizace a legislativy.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Veřejné zakázky - pochybení v souvislosti s VZ.
Advertisements

Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9. výzva IOP - Komunikační infrastruktura veřejné správy Ing. Jana Břicháčková.
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Zákon o veřejných zakázkách: problémové okruhy
Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Dohled nad zadáváním veřejných zakázek v České republice
Veřejné zakázky v IT Ing. Jiří Fridrich Skupina Informatiky MF Jiri
Veřejné zakázky a projekty PPP 23. února Martin Vacek advokát PETERKA & PARTNERS v.o.s. Praha, Bratislava.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z OPERAČNÍHO PRGRAMU ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Operační program Životní prostředí 2007 – 2013 Prioritní osa 6 Michal Slezák Odbor ochrany přírody, odpadů a EV Úsek řízení projektů SFŽP ČR.
Úspěšné podání nabídky a obrana při vyloučení zadavatelem
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z OPERAČNÍHO PROGRAMU ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Jana Lánská Státní fond životního prostředí ČR Odbor organizace a legislativy.
Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
1 PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z OPERAČNÍHO PRGRAMU ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Jana Lánská Státní fond životního prostředí ČR Odbor organizace a legislativy.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Připravované výzvy Lucie Pudivítrová odbor fondů EU, MŽP.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
1 NOVÝ ZÁKON O VEŘEJNÝCH ZAKÁZKÁCH 40/2004 Sb., o veřejných zakázkách účinnost: prováděcí vyhlášky: 239/2004 Sb. - zadávací dok. stavby 240/2004.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
Veřejné zakázky. Právní základ 3 Právní základ - Smlouva o založení Evropského společenství - Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách - Zákon č.
Podmínky pro zadávání VŘ/ZŘ ve vztahu k elektronickým učebnicím Mgr. Monika Málková.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
1www.eav.cz Energetická agentura Vysočiny z.s.p.o. Ing. Michaela Bačáková EAV, z.s.p.o. Jiráskova 65 Jihlava
A UDIT VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY
Veřejné zakázky města nově od 2016 MĚSTO V PROMĚNÁCH ČASU A MYŠLENÍ LIDÍ 5. konference Platformy městských architektů a Společnosti Petra Parléře, o.p.s.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Josef Jemelka Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Seminář pro žadatele o finanční podporu – Výzva č. 51 Veřejné zakázky v oblasti ICT.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR JUDr. Jana Nedvědická Odbor práva veřejných zakázek a koncesí MMR ČR Zákon o veřejných zakázkách – možnosti společensky.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Operační program Životní prostředí. 2 OPŽP – druhý největší operační program  Finanční nástroj pro čerpání prostředků z fondů Evropské unie  V letech.
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení Magdaléna Navrátilová Oddělení veřejných zakázek Státní fond životního prostředí ČR.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení Tomáš Mikulecký Oddělení veřejných zakázek Státní fond životního prostředí ČR.
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení Magdaléna Navrátilová Oddělení veřejných zakázek Státní fond životního prostředí ČR.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Možnosti financování životního prostředí z Evropských strukturálních fondů Zuzana Matoušková 3. ÚFŘP.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
Přednáška č. 9 Hodnocení veřejných zakázek Úvod do veřejných zakázek a věcné hodnocení Ladislav Kavřík
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP Mgr. Vlasta Buřinská Oddělení veřejných zakázek OPŽP Státní fond životního prostředí ČR.
Problematika zadávání vodohospodářských projektů v ČR Mgr. Hana Šachová.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Oblast intervence 3.2 Integrovaného operačního programu
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z OPERAČNÍHO PROGRAMU ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení
Veřejné zakázky a nejčastější pochybení
Pochybení při zadávání veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Přednáška č. 10 Hodnocení veřejných zakázek - druhá část
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI ZE ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OPŽP
PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z OPERAČNÍHO PRGRAMU ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Transkript prezentace:

PRAKTICKÉ ZKUŠENOSTI Z OPERAČNÍHO PRGRAMU ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ Martin Čech Státní fond životního prostředí ČR Odbor organizace a legislativy

Prioritní osy OPŽP PRIORITNÍ OSA 1 – ZLEPŠOVÁNÍ VODOHOSPODÁŘSKÉ INFRASTRUKTURY A SNIŽOVÁNÍ RIZIKA POVODNÍ PRIORITNÍ OSA 2 – ZLEPŠOVÁNÍ KVALITY OVZDUŠÍ A OMEZOVÁNÍ EMISÍ PRIORITNÍ OSA 3 – UDRŽITELNÉ VYUŽÍVÁNÍ ZDROJŮ ENERGIE PRIORITNÍ OSA 4 – ZKVALITNĚNÍ NAKLÁDÁNÍ S ODPADY A ODSTRAŇOVÁNÍ STARÝCH EKOLOGICKÝCH ZÁTĚŽÍ PRIORITNÍ OSA 5 – OMEZOVÁNÍ PRŮMYSLOVÉHO ZNEČIŠTĚNÍ A SNIŽOVÁNÍ ENVIRONMENTÁLNÍCH RIZIK PRIORITNÍ OSA 6 – ZLEPŠOVÁNÍ STAVU PŘÍRODY A KRAJINY PRIORITNÍ OSA 7 – ROZVOJ INFRASTRUKTURY PRO ENVIRONMENTÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ, PORADENSTVÍ A OSVĚTU

Specifické podmínky OP (ŽP) minimální váha hodnotícího kritéria cena – 60% maximální podíl subdodávek u stavebních prací – 30% § 18 odst. 1) písm. j) zákona příjemce podpory musí jednoznačně odůvodnit volby jednotlivých dílčích hodnotících kritérií včetně vah, resp. doložit jaký je ekonomický přínos těchto kritérií pro zadavatele kontrola zadávacího řízení ze strany poskytovatele podpory

Nejčastější pochybení Nedostatečné vymezení předmětu zakázky a zadávacích podmínek Nesprávné stanovení druhu veřejné zakázky a předpokládané hodnoty veřejné zakázky Stanovení nevhodných kvalifikačních kritérií Netransparentní stanovení kritérií pro omezení počtu kvalifikovaných zájemců Stanovení a specifikace nevhodných hodnotících kritérií Nezákonná značková specifikace

Nejčastější pochybení v průběhu ZŘ Netransparentní omezení počtu kvalifikovaných zájemců Vyřazení nabídek z důvodu nesplnění formálních požadavků Nedodržení zásady rovného zacházení Nedodržování zákonných lhůt Neodeslání oznámení o výběru nejvhodnější nabídky uchazečům Neodeslání rozhodnutí o vyloučení uchazečům

Nedostatečné vymezení předmětu zakázky a zadávacích podmínek Nedostatečná projektová příprava – opomenutí části stavebních prací/dodávek/služeb, návrh nerealizovatelné postupy/technologie – viz. dále vícepráce Nedostatečně vymezené dodací a technické podmínky Zmatečné vymezení podmínek na zpracování nabídkové ceny (požadavek na zahrnutí dalších položek neuvedených v ZD, přičemž každý uchazeč má individuálně posoudit o jaké jde)

Nesprávné stanovení druhu veřejné zakázky a předpokládané hodnoty veřejné zakázky Nadlimitní veřejné zakázky na dodávky a služby jsou chybně označeny jako podlimitní zakázky na stavební práce a následně (případně jako zakázky malého rozsahu) – většinou v rámci PO 6, kde jsou „zahradnické“ služby označovány jako Krajinné úpravy – stavební práce

Stanovení nevhodných kvalifikačních kritérií Stanovení nevhodných kvalifikačních kritérií např.: Vlastní kapitál, Index důvěryhodnosti Stanovení takových kritérií, které neodpovídají předmětu a rozsahu zakázky Neuvedení „limitních“ hodnot těchto kritérií

Netransparentní stanovení kritérií pro omezení počtu kvalifikovaných zájemců Míra naplnění úrovně prokázaných ekonomických a finančních kvalifikačních předpokladů a/nebo míra naplnění úrovně prokázaných technických předpokladů (nad rámec minimálně požadované úrovně) X Počet ukončených zakázek za posledních 5 let, přičemž každá zakázka do 30 mil (včetně) Kč získá 1 bod a každá zakázka od 30 do 50 mil (včetně) Kč 1,5 bodu a každá zakázky nad 50 mil Kč získá 2 body vše bez DPH)

Stanovení a specifikace nevhodných hodnotících kritérií Reference - zkušenosti Plán organizace výstavby (bez další specifikace) Termín (bez další specifikace) Sankce (bez další specifikace) Neuvedení mezních hodnot těchto kritérií Hodnocení ekonomické nevýhodnosti nabídky

Stanovení a specifikace hodnotících kritérií cena 60body cenasankce 20 body sankce doba záruky 20 body záruka body celkem A ,3232, ,0020,0096,0020,0072,311 B ,3133,600,00 12,002,5036,104 C ,6060, ,001,5048,0010,0071,502 D ,4030,163000,000,3024,005,0035,465 E ,3237, ,003,0048,0010,0050,283

Stanovení a specifikace hodnotících kritérií Dílčí hodnotící kritéria: cena (60%) a termín (40%). Vítězí nabídka s cenou 19 milionů a termínem zhotovení 3 měsíce, jako druhá se umístila nabídka s cenou 14 milionů a termínem 5 měsíců a jako třetí nabídka s cenou 13,5 milionů a termínem 6 měsíců. 5-5,5 milionu – je toto ekonomicky výhodné?

Stanovení a specifikace hodnotících kritérií Dílčí hodnotící kritéria: cena (60%) délka záruky na technologii (15%), délka záruky na stavební část (15%) a sankce (10%). Vítězí nabídka dodavatele A s cenou mil.Kč, záruka tech. 65 měs., záruka stav. 86 měs., sankce 5 mil. Kč. Druhá je nabídka dodavatele B s cenou 180 mil.Kč, záruka tech. 60 měs., záruka stav. 96 měs., sankce 1 mil. Kč 31 milionů – je toto ekonomicky výhodné?

Změny smluv na plnění VZ Vícepráce,méněpráce, termínové změny Možností upravit smlouvu na plnění veřejné zakázky se zabývá rozsudek ESD ve věci C-454/06 jejímž předmětem je žádost o rozhodnutí o předběžné otázce v řízení pressetext Nachrichtenagentur GmbH proti Republik Österreich (Bund),APA a APA- OTS

Změny smluv na plnění VZ Je možné provádět pouze nepodstatné změny. Změnu veřejné zakázky během doby trvání lze považovat za podstatnou, pokud by zavedla podmínky, které by umožnily, pokud by se vyskytovaly v původním postupu při zadávání veřejné zakázky, připuštění jiných uchazečů než těch, kteří byli původně připuštěni, nebo pokud by umožnily přijmout jinou nabídku než tu, která byla původně přijata, jak vyplývá z článku 35. Změna původní veřejné zakázky může být rovněž považována za podstatnou, pokud značnou měrou zakázku rozšiřuje o služby, které původně nebyly předpokládány (čl. 36). Změna může být rovněž považována za podstatnou, jestliže mění způsobem, který nebyl v podmínkách původní zakázky předpokládán, hospodářskou rovnováhu smlouvy ve prospěch poskytovatele, jemuž byla zakázka zadána( čl. 37)

Změny smluv na plnění VZ V případě víceprací musí být splněny podmínky pro použití jednacího řízení bez uveřejnění podle 23 odst. 7 ZVZ V případě méněprací musí zůstat zachováno pořadí uchazečů

Martin Čech Státní fond životního prostředí ČR Olbrachtova 2006/9, Praha 4 tel.: , fax: ,