Tým prevence Zkušenosti s týmem prevence na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

P ODNIKATELSKÉ DOVEDNOSTI PRO ROZVOJ MSP A NNO V K RÁLOVÉHRADECKÉM KRAJI Projekt CZ.1.07/3.2.10/ Společnost pro právní a ekonomické vzdělávání.
TALENTI V DHL SUPPLY CHAIN
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Zvládání stresu ve společnosti KEK INA IDEC SA Piraeus, Řecko
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
1 Týmová práce TYMP 2/ C3 Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Základní škola při Biskupském gymnáziu Krupka 1 - Bohosudov
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Číslo-název šablony klíčové aktivityIII/2–Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Tematická oblastEkonomika a účetnictví – Činnosti ve výrobním.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
RIS JMK III Radim Kocourek Jihomoravské inovační centrum , Regionální inovační fórum, Praha.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Prevence rizikového chování a situace v Moravskoslezském kraji
Imaginace.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Matematické metody v ekonomice a řízení II
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
Zdravá škola.
NÁVYKOVÉ LÁTKY krizový plán
Program zahájení - Petr Pavlinec, KÚ role systémového integrátora - Martin Vimr, PH organizace projektu - Vladimír Kvarda, PH obsazení projektového týmu.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Rozvoj a vedení týmu.
1 Týmová práce TYMP 2/ C6 Styly vedení lidí/ 2. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA.
Rozhodovací procesy.
Skupinové řešení problémů. Týmová prezentace. Pavla Kotyzová
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o Jak efektivně vést porady Eva Kaňáková, Casiopea, s.r.o. Mobil
1 Týmová práce TYMP 2/ C5 Styly vedení lidí. Odlišnosti vedení v jednotlivých fázích vývoje. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH.
Manažer a leader. Klíčové kompetence. Pavla Kotyzová
Přednáška č.1 Školský management Mgr. Jana Kratochvílová.
6. Dítě jako subjekt vzdělávání
Vedení týmů a týmová práce
Mgr. Karla Hrbáčková Metodologie pedagogického výzkumu
Teambuilding - úvod Doc.PaedDr.Marie Blahutková Ph.D. Fakulta sportovních studií Katedra společenských věd ve sportu.
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
„Elio pro školy“ Výměna zkušeností s realizací projektů OP VK Praha
Rizikové chování1 Prevence rizikového chování dětí a mládeže Mgr. Jana Smíšková školní metodička prevence výchovná poradkyně ZŠ T. G. Masaryka.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
PSYCHOLOGIE KOMUNIKACE KOMUNIKAČNÍ SITUACE V PRÁCI MANAŽERA IVANA NEKVAPILOVÁ Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Jméno autora: Ing. Juraszková Marcela Datum vytvoření:
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Společenská odpovědnost a školy
DOBRÁ péče naplánování změn, vzájemná podpora, vzdělávání, informace
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Doporučená literatura k předmětu Personální management
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Prezentační a komunikační dovednosti
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

Tým prevence Zkušenosti s týmem prevence na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži

Specifika školního týmu prevence „Rozptýlený“ tým Výběr členů Účel týmu

Vize je nutná! Znaky účinné vize (smysluplný a přitažlivý obraz budoucnosti): strategie (cesty), plány (časové harmonogramy), rozpočet Vizi je nutno sdělovat, opakovaně, každodenně, ne nárazově.

JE ZAPOTŘEBÍ, ABYCHOM BYLI TÝMEM? Kardinální otázka

První schůzka oslovíme účastníky týmu a dohodneme datum včas připomeneme plánované setkání zajistíme vhodné prostředí (včetně občerstvení) a flip chart, na který budeme zapisovat nápady, závěry atp. na úvod vysvětlíme, proč se setkáváme (proč je nutná prevence, proč to nemůže dělat jeden člověk)

První schůzka dohodneme se o pravidlech týmu připravíme náplň týmu na rok dopředu (priority zvýrazníme) rozdělíme prioritní témata mezi členy TP (každý si připraví jedno téma, které pak na schůzce bude moderovat) shrneme obsah setkání, provedeme zpětnou vazbu

Příklady z první schůzky týmu: Plán práce: 9/03: informovanost pedagogického sboru 10/03: kdo a jak bude pracovat s rizikovými dětmi 11/03: zájmová činnost – problémy, propagace, soustavnost 12/03: osobnostní růst pedagogů

Příklad: Náplň práce týmu Vytváření preventivního programu. Zajišťování fungování programu. Ekonomické zajištění programu. Řešení aktuálních situací. Činnosti související s prevencí, na kterých se tým dohodne.

Příklad: Rozpracování střednědobých a krátkodobých cílů Otevřená komunikace na základě naslouchání Podpora zdravého životního stylu:  Kouření  Alkohol  Životospráva Stravování Zdravý pohyb Spánek a režim dne

Rozvíjení týmu Výjezdy Reflexe Péče o diverzitu Rozvoj kompetencí – permanentní týmový výcvik: učící se tým Identita týmu

Techniky efektivního řízení týmové práce Mapování situace (myšlenková mapa) Definice problému (Occamova břitva) Analýza situace (analýza SWOT, diagram rybí kost, relační diagram) Hledání řešení (brainstorming, brainwriting, falešné skupiny)

Vztahy týmu s prostředím Základní postojeÚčinky a dopady „My jsme O. K., ostatní nejsou O. K.!“Tým sám sebe izoluje, je odřezáván od informací a po krátkém letu v oblacích končí nouzovým přistáním „My nejsme O. K., ostatní jsou O. K.!“Pošilhává po ostatních a pokusy se jim pouze vyrovnat, resp. je jen napodobovat, brání rozvoji týmové identity a růstu potenciální výkonnosti. „My nejsme O. K., ale ani ostatní nejsou O. K.!“ Ochablost, nedostatečné sebevědomí a trýznivé sebeanalýzy vedou až k zániku týmu.

Pravidla pro zpětnou vazbu Popiš jen to, co konkrétně bylo možno pozorovat, a svou vlastní citovou reakci na to. Nehodnoť, neinterpretuj a neanalyzuj. Mluv vždy za svou osobu. Zpětná vazba se musí dát obrátit, tzn., že druhý může totéž říci mně. Zpětná vazba má probíhat krátce po situaci, které se týká. Zpětná vazba by měla brát ohled na kapacitu toho druhého přijímat informace. Dlouhá, únavná a příliš podrobná zpětná vazba nedosáhne zamýšleného účinku zprostředkovat příjemci základní orientaci.

Na co si dát pozor Hranice schůzek (pravidelnost, délka). Když se vytratí vědomí cíle… Metodik není nadřízený! Pasivita. Mnoho silných individualit. Bez humoru… Negativní odezva.

Nedostatky týmů a možnosti jejich řešení Nedostatky ve vedení: Je třeba zapojit vedoucího pracovníka nebo kouče. Je nutno objasnit, zda tým ještě vidí šanci na spolupráci. Organizační nedostatky: Výměna vedoucího. Kvalifikační nedostatky: Výměna některých členů.

Nedostatky týmů a možnosti jejich řešení Kooperační nedostatky: Co nejdříve zahájit týmový trénink v oblasti spolupráce. Nedostačující postavení týmu v organizaci: Je třeba požádat vedoucí pracovníky organizace, aby lépe vymezili postavení týmu.

K čemu je to všechno dobré?

Co se v týmu naučíš…. komunikace a týmová spolupráce, přesná formulace cílů, převzetí osobní zodpovědnosti ve třídě jako když najdeš!

Literatura Adair, J. Vytváření efektivních týmů. Praha: Management Press, s. ISBN Bay, R. H. Účinné vedení týmů. Praha: Grada Publishing, a. s., s. ISBN Bělohlávek, F. Jak vést svůj tým. Praha: Grada Publishing, a. s., s. ISBN Gallà, M. a kol. Jak ve škole vytvořit zdravější prostředí. Příručka o efektivní školní drogové prevenci. Vydal Úřad vlády ČR, Krüger, W. Vedení týmů. Jak sestavit, organizovat a povzbuzovat pracovní tým. Praha: Grada Publishing, a. s., s. ISBN Miovský, M., Skácelová, L., Zapletalová, J., Novák, P. (Eds.) (2010). Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Univerzita Karlova v Praze & Togga. Plamínek, J. Týmová spolupráce a hodnocení lidí. Praha: Grada Publishing, a. s., s. ISBN Plamínek, J. Vedení lidí, týmů a firem. Praktický atlas managementu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha, Grada Publishing, a. s., s. ISBN Růžičková, J. Řízení týmu. In Moderní vyučování, 1, 2011, s S použitím uvedených zdrojů vypracovala PaedDr. A. Řezníčková.