© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/10 12. Projekty reengineeringu  Projekty reengineeringu  Tým pro BPR  Kritické faktory.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Projektové řízení Modul č.1.
12. Projekt – nástroj realizace změny
managementu znalostí podle
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti zvyšování výkonnosti a kvality REENGINEERING.
Faktory prosperity Tvrdé a měkké faktory.
Strategická podnikatelská jednotka Strategic Business Unit - SBU
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
Ruber, Saitz.  Customer Relationship Management  Systémy pro řízení vztahů se zákazníky  Zjednodušeně : ◦ shromažďování ◦ zpracování ◦ využití informací.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
NĚKTERÉ ZKUŠENOSTI ZE ZAVÁDĚNÍ ISO 27001
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR MS_P01.
Adéla Masopustová Alena Seifrtová Lukáš Hůla
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Proces řízení projektu
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
3. Životní cyklus a procesy projektu
2. Podnik a jeho řízení Řízení podniku Rozvoj podniku
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
Auditorské postupy Činnosti před uzavřením smlouvy
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Postakviziční integrace Jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Pavel Seeman.
POZNATKY Z LOGISTICKÝCH AUDITŮ
Informační nástroje pro řízení po linii výkonu. Řízení po linii výkonu 2 PODNIKATELSKÝPROCES Vnitropodnikové útvary a jejich členění  každý útvar má.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
1. Úvod do problematiky Pojmy a definice Podnik v dynamickém prostředí
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Komplexní produktivní údržba (TPM)
marketingové poradenství
1. Projektový management I. ÚVOD II. PROJEKT III. PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ IV. PROJEKTOVÝ TÝM Přednáška č. 1: Projektový management.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/7 6. Výběr procesů pro jejich zlepšení  Výběr procesů pro jejich zlepšení  ad hoc  procesní.
SYSTÉM PLÁNŮ A ROZPOČTŮ V PODNIKU
Řídící struktury, malé a velké organizace
Management systému řízení kvality
Poradenství v obecném řízení
STRATEGIE ZMĚNY 1. Model diagnózy podniku 2. Strategie změny 3. Procesně orientovaný přístup.
© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/9 9. Tvorba modelů v procesně řízeném podniku  Způsoby modelování  Základní postupy a role.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
James Champy *1942 Massachusetts, USA. Biografie 1963 Massachusetts Institution of Technology 1968 titul na Boston College Law School 1969 Index Systems.
Vratislav Paulík ředitel projektů
Management - Organizování
Management - Organizování
6. Koncepce řízení projektů
ZÁKLADY SYSTÉMŮ MANAGEMENTU 1. ČÁST
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
8. Zavádění procesního řízení
Metodika řízení projektů
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Management v NO Význam pojmu management: řízení (označení funkce) řídící pracovníci vědní disciplína, předmět studia.
Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název a adresa školy: Integrovaná střední.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
Komunikační chyby vedoucích pracovníků ve vybraném podniku Autor bakalářské práce: Alena Strakošová Vedoucí bakalářské práce: Ing. Iveta Kmecová, Ph.D.
Jak na odměňování dle výkonu?
Ekonomika malých a středních podniků
Systém elektronické podpory obchodování (SEPO)
Procesní řízení (management)
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Transkript prezentace:

© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 1/ Projekty reengineeringu  Projekty reengineeringu  Tým pro BPR  Kritické faktory BPR  Změny po provedeném reengineeringu

© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 2/10 Projekty reengineeringu - 1  Projekty reengineeringu  většinou  jsou zaměřeny na zákazníky  vycházejí z nejlepších zkušeností  předjímají budoucí rozvoj podniku  přináší podstatná a významná zlepšení z pohledu celého podniku  uplatní se tam  kde „zlepšení“ procesu nemůže dosáhnou požadované cíle  se velmi liší svým rozsahem a cíli  Může jít o lokální zlepšení, kdy projekt působí uvnitř jedné funkční oblasti podniku, až po komplexní radikální změny, vedoucí k restrukturalizaci celého podniku (např. téměř úplný outsourcing činností)

© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 3/10 Projekty reengineeringu - 2 Rozsah změnyCíl projektu Zlepšení (úspora nákladů) Dosažení výjimečnosti (konkurenceschopnost) Radikální změna Vnitrofunkční (projekt působí uvnitř jedné funkční oblasti) 1.1 Lokální zlepšení Omezení papírování, zavedení u 1.2 Lokální změna Zásobovací proces, zajišťující dobrý poměr cena/výkon od dodavat. 1.3 Lokální reeng. Systém digitálního hlasového záznamu – zlepšení komunikace Vnitropodnikový (zahrnuje různé funkční oblasti) 2.1 Zjednodušení formulářů pro získání úvěrů 2.2 Pracovní týmy pro komplexní zpracování objednávek 2.3 Zavedení internetového bankovnictví, rušení poboček Komplexní (zahrnuje několik subjektů – dodavatelský řetězec, zákazníci) 3.1 Elektronické propojení s výhradním dodavatelem (optimalizace dodávek) 3.2 „Just-in-time“ 3.3 Komplexní outsourcing  Typy projektů (dle Řepa V., „Podnikové procesy“, Grada 2006)

© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 4/10 Projekty reengineeringu - 3  Typy projektů  1.1  tzv. „narovnání procesu“. Většinou se jedná o uplatnění nové technologie, odstranění zjevných nedostatků  2.3, 3.3  radikální změny. Nevyskytují se příliš často, je u nich vysoká rizikovost  projekty v ostatních polích  nejčastější projekty reengineeringu

© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 5/10 Tým pro BPR  Obsahuje nejrůznější role  například  členové týmu, kteří znají proces velmi podrobně  členové, kteří proces neznají vůbec  representanti obchodních útvarů (resp. partnerů), jichž se změna týká  externí konzultanti  specialisté ICT  zástupci zákazníků

© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 6/10 Kritické faktory provádění BPR - 1  Strategie  u podniku bez jasné strategie (záměru) je naděje na úspěch téměř nulová, max. se podaří změny v oblasti řízené „osvíceným“ manažerem  Porozumění kultuře podniku  pomáhá odhadnout nálady a případnou rezistenci ke změnám  Jasné stanovení důvodů pro reengineering a jejich ověření  nutné zajistit, aby společnost měla jasnou potřebu pro reengineeringový program a silného vlastníka problému  Komunikace  Vybudovat „odhodlání“ k provádění změn  Vytvořit porozumění pro změny od vrcholového vedení až po koncového uživatele (časově náročné!)  Pracovníci  Postupné zatažení všech pracovníků do procesu změny, jichž se změna bude týkat musí probíhat již ve fázi návrhu, resp. analýzy  Okolí měněného procesu  probíhající a plánované projekty, investiční akce  navazující procesy a činnosti, pracovníci, organizační bariéry aj.  Pečlivé plánování potřebných zdrojů pro implementaci změny

© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 7/10 Kritické faktory provádění BPR - 2  Nutno zajistit (dle Řepa V., „Podnikové procesy“, Grada seřazeno dle důležitosti)  Získání aktivní podpory vrcholového vedení  očekávané přínosy, vs. možné oběti, spojené se změnou organizace  Důkladnou přípravu a naplánování projektu  Efektivní a správnou komunikaci  „řídit“ očekávání oproti být jím řízen  Vybudovat silný reengineeringový tým  Vysokou míru zapojení lidí do projektu

© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 8/10 Kritické faktory provádění BPR - 3  Nutné se vyvarovat (dle Řepa V., „Podnikové procesy“, Grada seřazeno dle důležitosti)  Tříštění řešitelských kapacit  Zanedbávání komunikace  Zastavování se a zpomalování projektu  při ztrátě tempa uvízne projekt v nějaké obtížnější fázi  Zapomínání na cíl změny  Rozjetí projektu bez důkladné přípravy  „Samozřejmých“ předpokladů  vědomí cílů u všech dotčených pracovníků  podpora vedení

© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 9/10 Změny po provedeném BPR - 1  mění se typ dělby práce  od funkčních útvarů k procesním týmům  mění se charakter pracovní činnosti  od jednoduchých úkolů k mnohostranné práci  mění se postavení pracovníka  od řízeného a kontrolovaného ke spoluodpovědnému. Pracovníkovi je přidělena dostatečná pravomoc k plnění jeho úkolů (to vyžaduje změnu systému řízení, nutná větší tolerance k chybám)  mění se příprava k výkonu činností  od výcviku ke vzdělávání  mění se výkonová kriteria a odměňování  od činností k výsledkům

© Ing. V. Šebek, CSc. Řízení projektů a podnikových procesů 10/10 Změny po provedeném BPR - 2  mění se kriteria postupu pracovníků  od výkonnosti ke schopnostem  mění se role manažerů  od dohlížitelů v kouče, od zapisovatelů výsledků k vůdčím osobnostem  mění se organizační struktura  od hierarchické k ploché organizaci  linioví vedoucí jsou nahrazování spíše procesními (pracovními) týmy a vlastníky procesů  existuje výrazná orientace na zákazníky  měření výkonu, odměňování pracovníků aj. je v závislé na výstupech pro zákazníky