Uživatelské testování webu NAVRCHOLU.cz Luboš Plotěný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Výuka anglického jazyka s interaktivní tabulí a e-learningem
Deník veřejné knihovny na rok 2013/2014 Setkání knihovníků okresu Liberec dne
Vstupte úspěšně na online trh ACOMWARE s.r.o. • Hvězdova 1689/2a, Praha 4 • Tel.: •
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Profesionální nástroj pro sledování a analýzu návštěvnosti vašich internetových stránek w w w. n a v r c h o l u. c z Pokračování » [ klik / enter / spacebar.
MIGRACE SYSTÉMU ALEPH A IMPLEMENTACE PRIMO V KNIHOVNĚ ANTONÍNA ŠVEHLY Setkání uživatelů Aleph, Brno Veronika Synková (ÚZEI KAŠ), Martin.
Projekt: Test www stránek České spořitelny Gresham&Clark, s.r.o / nám. 14. ř íjna 2, Praha 5 / VÝSTUPY TESTU modelová případová studie.
VN zdroj pro TILECAL vila Lanna
Harmonogram implementace IS v běžné praxi - informatika ZMVS.
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
PDA s klávesnicí Aleš Pěnkava
Počítačové kurzy v rámci projektu TyfloEmployAbility Mgr. Radek Pavlíček, TyfloCentrum Brno, o. p. s.
Sada č. XIV Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada XIV _ SP, DUM č.18
TUL H 32 Setkání realizátorů inovace předmětů 4.
Kontroly a revize elektrických zařízení v elektroenergetice – 2. část
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Spektra zatížení Milan Růžička 1 Dynamická pevnost a životnost
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_11
PROČ PROJEKT VZNIKL? Projekt reaguje na: zvyšující se požadavky znalostní společnosti rostoucí nároky na pedagogické pracovníky(PP) na posílení kompetencí.
počítačová síť - propojení počítačů, které vzniklo za účelem pohodlnějšího a rychlejšího šíření informací. Počítače mohou být propojeny buďto kabely nebo.
Školení zaměstnanců web + intranet v Praze.
, Porada IT-SDRUK, Olomouc Portál STM: stav a výhled Martin Svoboda Státní technická knihovna, Praha
Úvod do předmětu Požadavky k zápočtu Požadavky k zápočtu Požadavky ke zkoušce Požadavky ke zkoušce Organizace výuky Organizace výuky.
Jaroslav Pražan Poradenství pro environmentální část cross-compliance (studie CIFAS) Úvod Jaroslav Pražan
ČLOVĚK A JEHO SVĚT 2. Ročník - hodiny, minuty Jana Štadlerová ŽŠ Věšín.
Kvalitativní výzkum.
Etapy práce na sociologickém výzkumu. 2 I. Formulace problému II. Rozhodnutí o populaci a vzorku III. Pilotní studie IV. Rozhodnutí o technice sběru dat.
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
HELPDESK Pomoc uživatelům s jejich IT problémy a zefektivnění práce servisních techniků.
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
M O R A V S K O S L E Z S K Ý K R A J 1 Vedení správních řízení ve spisové službě a statistika vyřizování dokumentů.
2. pracovní seminář internetizace knihoven Michal Šperling Euredis, a. s. Dne:
Projekt PŘEDPOVĚĎ POČASÍ. Předpověď počasí na
, Elektronické služby knihoven prakticky, Praha Portál STM Lucie Hejná Státní technická knihovna
Aukro.cz – projektový management v e-commerce Tereza Kabrdová.
III. Řešení úloh v testech Scio z matematiky
Geo-informační systémy
1 Mobile Internet Fórum října Ekosystém internetové reklamy Cílení dle kontextu (klíčová slova, sekce) Reklamní formáty (bannery, text,
Systémová podpora profesionálního výkonu sociální práce
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Hodnocení přístupnosti soutěžních webů aneb proč se vyplatí myslet na přístupnost webů veřejné správy RNDr. Hana Bubeníčková, Mgr. Radek Pavlíček, duben.
Obchodní činnosti - Kapitola 8 1 VÝZKUM TRHU KAPITOLA 8 Pavlíčková.
NaviTerier Navigační systém pro zrakově postižené.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Cvičná hodnotící prezentace Hodnocení vybraného projektu 1.
použitelnost webu (usability)
ESKILLS.EC.EUROPA.EU Výsledky IT Fitness ESKILLS.EC.EUROPA.EU Základní informace – paralelně i na Slovensku.
Použitelnost webu [1/24] Použitelnost webu Martin Kopta, Dobrý web
Informace o projektech MVČR v oblasti vzdělávání ve veřejné správě 20. června 2011 Odbor řízení lidských zdrojů Oddělení rozvoje a vzdělávání.
Vyhodnocení efektivnosti internetové reklamní kampaně – případová studie Bc. Milan Hnátek.
Podnikatelský institut PYRAMIDA s.r.o.
HODNOCENÍ ZPŮSOBILOSTI LETECKÉHO METEOROLOGICKÉHO PERSONÁLU Odbor letecké meteorologie,ČHMÚ, Praha 2013 HODNOCENÍ AMP V ROCE 2013.
Akademie třetího věku. 1.Základní kurz V průběhu 4 semestrů poznávání regionu poznávání regionu průřez historií od antiky po současnost průřez historií.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
Krajský rok informatiky České Budějovice 26. –
4. Lekce Dílčí procesy funkčního testování
Téma projektu: Zajištění IT školení mimo sídlo firmy - školení zaměstnanců auditorské firmy na nově zavedený informační systém Vypracoval: Petr Vilimovský.
Nové funkce v novém Skliku
Seminární práce Postupy pro školní rok 2014/2015.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
BENEFIT 7 Bc. Iva Sobíková 8. října Cíl prezentace Žádosti Benefit 7+  Cílem - upozornit žadatele na záložky tohoto IS, se kterými mívají občasné.
Workshop SFDP - Telč 2007 Fotogrammetrické firmy v České republice - průzkum současného stavu Ing. Jindřich Hodač Ph.D. Bc. Tereza Klečková Telč, 22. -
Uživatelské testování použitelnosti webu v praxi World Usability Day v Praze, Adam Fendrych, telefon:
Efektivní reklama na internetu Luboš Plotěný
M ATEMATIKA A BYZNYS I NFORMAČNÍ MANAGEMENT VE FIRMĚ Eva Turnerová Západočeská univerzita
Zkušenosti s tvorbou a využíváním nového webu v MVK ve Vsetíně
PROJEKT "START" - speciální nabídka pro podnikatele
METODICKÝ A SUPERVIZNÍ SEMINÁŘ K PRAXI IV.
Transkript prezentace:

Uživatelské testování webu NAVRCHOLU.cz Luboš Plotěný

2 Obsah prezentace ► Představení NAVRCHOLU.cz ► Definice cílů a požadavků ► Cílové skupiny návštěvníků ► Nábor testerů ► Testovací místnost ► Scénář ► Vlastní testování ► Zpracování výsledků ► Závěr

3 Představení NAVRCHOLU.cz ► Monitoring návštěvnosti webu ► Oborové žebříčky návštěvnosti

4 Definice cílů a požadavků ► Cíl – Odhalit chyby bránící lepší použitelnosti stávajícího webu NAVRCHOLU.cz a doporučit konkrétní úpravy ► Co? – Celý web NAVRCHOLU.cz ► Jak? – Ve dvou etapách ► Kdy? – 1. etapa – září–říjen 2006 ► Koho? –...

5 Cílové skupiny návštěvníků 1/2 ► Základní vymezení okruhu uživatelů – Majitelé, provozovatelé a správci webů – Pracovníci marketingu ► Různé cílové skupiny → různé cíle webu – Zájemce o monitoring návštěvnosti » Prodat placený tarif – Uživatel měřícího systému » Udržet uživatele » Přimět k objednání vyšší verze tarifu – Zájemce o informace o návštěvnosti konkurenčních webů » Přesvědčit, aby se stal zájemcem o monitoring

6 Cílové skupiny návštěvníků 2/2 ► Proč to všechno děláme? – Profily hledaných testerů » 2 správci webu, SŠ nebo VŠ, rozhodování pouze o technickém zázemí webu, dobré technické znalosti, zaměření zejména na správné postavení webu a technické parametry návštěvníků » 1 majitel menší firmy, vzdělání libovolné, bez technického povědomí, zaměření na sledování návštěvnosti firemního webu a odezvu reklamy (např. placených odkazů)... – Nalezení prvků či stránek webu, na které se zaměřit » Informace o jednotlivých tarifech » Vyzkoušení tarifu Platinum na měsíc zdarma » Vlastní statistiky » Katalog a žebříčky

7 Nábor testerů 1/2 ► Kolik uživatelů potřebujeme? – 5–8 dokáže odhalit až 90 % problémů – NAVRCHOLU.cz testovalo 9 uživatelů ► Jak je najít? – Využití interních zdrojů – nejlevnější – Databáze zákazníků NAVRCHOLU.cz + účastníci školení DW ► Jak a kdy je oslovit? – Nejpozději 14 dní před testováním – + telefon

8 Nábor testerů 2/2 ► Jak je přesvědčit? – Nalezení vhodného motivačního prvku – Informace, zkušenost, věcná odměna, peníze ► Na co nezapomenout? – Někdo nepřijde, někdo přijde pozdě – „Konverzní poměr“ (osloveno cca 40 lidí) – Poslat detailní informace, ale neumožnit přípravu ► Výsledek... – 9 testerů, věk od 20 do 55 let, 2 ženy a 7 mužů – webdesigneři, pracovníci marketingu, správce webu, manažer

9 Testovací místnost 1/2 ► Usability lab ► Vlastní testovací místnost – Technické vybavení » Videokamera » SW pro snímání obrazovky » Běžně nakonfigurovaný počítač – Účastníci » Tester » Moderátor » Pozorovatel(é) » Pozvat i majitele či provozovatele webu

10 Testovací místnost 2/2

11 Scénář 1/2 ► Úvod – Seznámení s průběhem (testujeme web – ne uživatele) – Otázky „na tělo“ ► Slepé mapy typických stránek – Jak při letmém seznámení uživatel interpretuje jednotlivé prvky ► Vlastní testovací úkoly ► Ukončení – Vybavení si obsahu titulní stránky

12 Scénář 2/2 – slepé mapy

13 Vlastní testování ► Nutit uživatele „myslet nahlas“ ► Jak dlouho by testování mělo trvat? – 30–45 minut – Při delším postupná ztráta koncentrace ► Největší nepřítel → kešování ► Po každém testování sepsat poznámky

14 Zpracování výsledků 1/5 ► Máte k dispozici – Hodiny videozáznamu, jak uživatelé pracují s webem – Písemné poznámky ke každému uživateli – Spousty dojmů a pocitů z pozorování uživatelů ► Zbývá už jen... – Zpracovat výsledky – Identifikovat problematická místa a navrhnout úpravy – Vyvodit závěry

15 Zpracování výsledků 2/5 - videozáznamy

16 Zpracování výsledků 3/5 - videozáznamy

17 Zpracování výsledků 4/5 – atraktivnost a zapamatovatelnost prvků

18 Zpracování výsledků 5/5 – nalezené problémy a doporučení ► Kritické nedostatky – Chybové hlášky ve formuláři, kde uživatel vyplňuje fakturační údaje, jsou nevhodně umístěny, protože nemusí být za všech okolností jasně patrné, ke kterému políčku se daná chybová hláška vztahuje – zda k políčku nad či pod chybovou hláškou. ► Další problematická místa – Uživatelé si při vyplňování informací o webu obvykle nebyli zcela jisti, jaký je rozdíl mezi jednotlivými úrovněmi přístupnosti statistik („veřejné“, „chráněné“, „skryté“). ► Tipy a doporučení – Doporučujeme uživatelům při vyplňování fakturačních údajů umožnit zadat PSČ i v oficiálně používaném tvaru – tedy „XXX XX“ (nikoli pouze „XXXXX“). Programově by následně neměl být problém převést PSČ na jednotný tvar. ► Bezproblémové prvky

19 Další informace ► Případová studie z testování NAVRCHOLU.cz – Podrobnější informace o přípravě i průběhu testování – Ukázka scénáře – Výsledná zpráva s nalezenými problémy a doporučeními na jejich odstranění – Další detaily – Ke stažení na webu DW –

20 Děkuj i za pozornost Kontakt Dobrý web, Internet Info s.r.o. tel.: ( +420 ) Luboš Plotěný ( )