Náklady a rozpočet projektu Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.3.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Finanční řízení projektu Seminář pro žadatele k oblasti podpory 1.5 OP VK.
Advertisements

Co je důležité znát pro realizaci projektu?
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor fondů EU, oddělení pro implementaci.
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Jednotný programový dokument pro Cíl 3 hl. m. Praha Magistrát hl. m. Prahy, odbor zahraničních vztahů a fondů EU, oddělení.
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Uznatelné výdaje v projektech podpořených ze strukturálních fondů EU v administraci NROS Vyúčtování globálních grantů.
Způsobilé výdaje projektů
Žádost o grant Co je v žádosti napsáno, musíte se dodržet Žádost se porovnává s údaji v monitorovací zprávě Ze žádosti vychází kontrolní orgány Příručka.
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Veřejné výběrové řízení 14. ročníku sbírkového projektu Pomozte dětem.
Specifické podmínky závěrečných Výzev 12. června 2014.
Financování rozvojových projektů Problematika způsobilých výdajů v rozvojových projektech Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Pro MAS projekty (období 2007 – 2013) Státní zemědělský intervenční fond, Ministerstvo zemědělství.
Daňová evidence Michal Radvan
Příjmy a výdaje v daňové evidenci
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ A ZPŮSOBILÉ VÝDAJE.
Moravská Třebová, Ing. Mgr. Dana Buriánková, vedoucí odboru finančního Dotace z Integrovaného operačního programu, oblast podpory 2.1 Zavádění.
Pracovní setkání k OPVK 1. Výzva oblast podpory rozpočet.
Ing. Milena Smržová vedoucí oddělení kontroly realizace Účetnictví projektu.
Rozpočty územních samosprávných celků
Sociální ekonomika a účetnictví v sociálních podnicích „Sociální podnikání jako efektivní nástroj snižování nezaměstnanosti“, CZ.1.07/3.2.05/ Vzdělávací.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Systém dalšího vzdělávání pracovníků výzkumu a vývoje v MS kraji a jeho realizace Projekt A6 Rozpočet a plánování tvorby projektů a jejich následná realizace.
Tyto projekty jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem státním rozpočtem České republiky 1 „Vzdělávejte se!“ Ing. Blanka Švorcová vedoucí Odboru.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu grantového projektu)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
1 Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Centrum pro regionální rozvoj ČR Seminář pro žadatele Cíl 3/Ziel 3 na podporu přeshraniční spolupráce mezi Českou republikou a Svobodným státem Sasko
Kontrolní poznatky z výkonu veřejnosprávních kontrol OKP KrÚ JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských PO –
SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE – DOTAČNÍ PROGRAM „PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V RÁMCI INDIVIDUÁLNÍHO PROJEKTU PODPORA SOCIÁLNÍCH SLUŽEB V PLZEŇSKÉM KRAJI “
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Postupy při proplacení dotace, závěrečná žádost o platbu u projektů nezakládajících veřejnou podporu.
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu globálních projektů)
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) 6. dubna 2016 Ing. Michaela Stříbrná vedoucí odd.finan.nepř.nákladů
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Workshop pro příjemce – 3. výzva Tato prezentace je spolufinancována.
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
Operační program Výzkum a vývoj pro inovace. Veřejná podpora - příjemce Hlavní činností je VaV, výuka, TT Zisk je zpětně reinvestován do hl.činnosti Oddělení.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Strukturální fondy – nové možnosti, nové zkušenosti… Ing. Radim Konečný
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Vyúčtování projektů nestátních neziskových organizací za rok 2016
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-17 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Finanční kontrola v příspěvkových organizacích kraje
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Náklady a rozpočet projektu Operační program Rozvoj lidských zdrojů Opatření 3.3

Legislativa Základní nařízení Nařízení Rady č.1260/1999 Nařízení EP č. 1783/1999 Prováděcí nařízení Nařízení Komise č.438/2001 Nařízení Komise č.1386/2002 Nařízení Komise č.1681/1994 Doplňková nařízení Nařízení Komise č.448/2001 Nařízení Komise č.1685/2000 Národní legislativa Zákon č.40/2004 Sb. o veřejných zakázkách Zákon č.320/2001 o finanční kontrole Zákon č.218/2000 o rozpočtových pravidlech Usnesení vlády č.822/2002, 678/2003 k Metodice finančních toků a kontroly strukturálních fondů Zákon č.47/2002 o podpoře malého a středního podnikání a o zřízení ústředních orgánů státní správy Manuály a pokyny Informační systémy

1. Rozpočet 1.1. Návrh rozpočtu 1.2. Plnění rozpočtu 1.3. Změny schváleného rozpočtu

1.1. Návrh rozpočtu Rozdělení rozpočtovaných položek Limity stanovené pro provozní náklady Položky projektu

Rozdělení rozpočtovaných položek Veřejné zdroje financování Vlastní zdroje Uznatelné náklady Neuznatelné náklady

Limity stanovené pro provozní náklady Procentní podíl na celkových uznatelných nákladech Nákup zařízení, vybavenímax.25% nebo jeho nájem Nákup služebmax.49% Režijní náklady max. 7% Přímá podpora jednotlivcemax. 20%

Položky projektu Osobní výdaje Cestovní výdaje Zařízení a vybavení Místní kancelář / náklady projektu Nákup služeb Drobné stavební úpravy Přímá podpora DPH Výdaje veřejné správy

Zařízení a vybavení (pouze do 40 tis. Kč) Nový Použitý Drobný dlouhodobý hmotný majetek Drobný dlouhodobý nehmotný majetek Materiál pro výuku Nájem zařízení a budov Odpisy vlastního majetku Opravy a údržba

Místní kancelář / náklady projektu Režijní výdaje spojené s provozem kanceláře – energie, voda, úklid apod. Administrativní výdaje – provoz vozidla, telefon, poštovné apod.

Nákup služeb Nad ,- Kč nutno uzavřít smlouvu Výběr dodavatele : 100 tis. – 500 tis. Kč oslovit 3-5 dodavatelů 500 tis. – tis. Kč veřejně vyhlásit výzvu Nad tis. Kč postup dle zákona o veřejných zakázkách

Přímá podpora jednotlivce Mzdové příspěvky pro nepodnikatele a pro příjemce dle de minimis 75% mzdových nákladů, nejvýše dvojnásobek minimální mzdy Jízdné, ubytování a stravné Příspěvek na dítě

DPH Pouze pro neplátce DPH Nebo pro plátce, pokud nemůže v souladu se zákonem o DPH uplatnit nárok na odpočet Pokud nárok na odpočet krácen koeficientem, lze uplatnit nárok pouze na zkrácený odpočet

1.2. Plnění rozpočtu Rozpočet uznatelných nákladů je ve struktuře jednotlivých kapitol i jednotlivých plánovaných obdobích závazný Lze překročit rozpočet neuznatelných nákladů Lze překročit rozpočet čerpání vlastních zdrojů Při úspoře rozpočtovaných celkových nákladů nutno krátit nárok na dotaci

1.3. Změny rozpočtu Bez předchozího schválení poskytovatelem lze: - přesun prostředků v rámci jedné kapitoly - přesun prostředků mezi kapitolami do výše 15% částky původního rozpočtu kapitoly Pro ostatní změny nutný souhlas poskytovatele a dodatek Poskytnutí podpory projektu I po změnách musí být dodržen procentuální podíl všech limitovaných položek rozpočtu

2. Náklady 2.1. Uznatelné 2.2. Neuznatelné 2.3. Příjmy z projektu 2.4. Doklady 2.5. Archivace 2.6. Ověřování 2.7. Nesrovnalosti 2.8. Následné události

2.1. Uznatelné náklady dle 448/2004 Vynaložen v souladu s cílem projektu Řádně doložen příslušným originálem dokladu Správně zaevidován v účetnictví nebo daňové evidenci Prokazatelně zaplacen před jeho proplacením ze SF s výjimkou odpisů, režijních výdajů a výdajů v naturáliích Výdaj, který byl uskutečněn po dni rozhodnutí o dotaci Je v souladu se schváleným rozpočtem a projektem V případě užití cizí měny je přepočten na Kč povoleným kurzem Náklad skutečně vznikl, je identifikovatelný a kontrolovatelný Je dodržena zásada hospodárnosti Je dodržen princip výběrového řízení na dodavatele služeb, zboží a prací (např. stavebních) dle výše smluvního plnění (pozor na dílčí plnění)

Příklady uznatelných nákladů Uznatelné výdaje pro Operační program Rozvoj lidských zdrojů, opatření 3.3. – Rozvoj dalšího profesního vzdělávání jsou definovány v Příručce pro žadatele str. 35 –43.

2.2. Neuznatelné náklady Investice (nad ,- Kč u hmotného a nad ,- Kč u nehmotného majetku) Náklady na reprezentaci Daně Pokuty a penále Manka a škody Odpis pohledávek Kurzové ztráty Úroky z úvěrů a půjček Ostatní dle str. 46 – 47 Příručky pro žadatele

2.3. Příjmy z projektu Ve vyúčtování projektu je nutno snížit způsobilé výdaje o příjmy získané během doby realizace Výnosy z pronájmu Výnosy z prodeje Zápisné

2.4.Doklady Pro účetní jednotky: - musí vyhovovat zákonu o účetnictví § 11 odst.1 a §33a odst. 4 a 9 včetně podpisového záznamu osoby odpovědné za účetní případ a podpisový záznam osoby odpovědné za jeho zaúčtování Pro žadatele vedoucí daňovou evidenci: - originál dokladu s jednoznačnou identifikací odběratele - vazba na uplatnění výdaje v daňové evidenci - vazba na jinou evidenci (majetku, zásob, DDHM apod.)

2.5 Archivace Doba archivace je stanovena na 10 let po ukončení projektu, tj. po obdržení závěrečné platby Povinnost archivace platí nejen pro účetní doklady, avšak i pro veškeré dokumenty související s projektem včetně potvrzení, průvodních materiálů, doložení publicity apod.

2.6. Ověřování Kontroly oprávněnosti výše vyplacených dotací jsou prováděny: Poskytovatelem a nadřízenými orgány Auditorem dle mezinárodních standardů pro auditorské postupy – č.3000 pro ověřovací zakázky

2.7. Nesrovnalosti Po zjištění nesrovnalostí následuje: Pozastavení plateb KU Vrácení platby poskytovatelem a následné vymáhání prostředků - soudním řízením - správním řízením (FÚ) včetně stanovení odvodu Odečtení z další žádosti o platbu

2.8. Následné události Skutečnosti nebo operace, které mají vliv na vyúčtování projektu, avšak nastaly, popř. se staly známými až po datu sestavení vyúčtování. Např.: Nedodržení doby vlastnictví předmětu Nedodržení požadavku na publicitu Nedodržení lhůty pro archivaci Pojistná událost s nedostatečným plněním

3. Příklady z praxe Zálohy Platby v hotovosti Investiční náklady x provozní náklady – dílčí faktury Nedostatečné rozpisy vykázaných hodin Použití kurzů jiných než ČNB Pozdní úhrady faktur