FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum 26. 6. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ZAČLENĚNÍ PODNIKATELŮ DO TVORBY REGIONÁLNÍ INOVAČNÍ STRATEGIE KONKRÉTNÍ AKTIVITY SPOLUPRÁCE S VÁMI PRO OBDOBÍ OD DO – JAK SE MŮŽETE.
Advertisements

KIPR Šumava první schůzka s ředitelem NSZM Ing. Petrem Švecem se uskutečnila na Modravě PS UR, akce komunitního plánování v šumavských.
12. září 2014 Slide N° září 2014 Slide č. 1 Sekretariát Urbact URBACT II Evropský program územní spolupráce při integrovaném a udržitelném.
Evropský sociální fond
Strategický plán Městské části Praha-Libuš postup zpracování, výstupy, metody.
Ostrava, Ing. Lucie Ligocká
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Integrovaný plán rozvoje města Kutná Hora 21. srpna 2007.
3. Životní cyklus a procesy projektu
KULATÝ STŮL S OBČANY – DISKUZE O BUDOUCNOSTI. Místní akční skupina (dále MAS) je na politickém rozhodování nezávislým společenstvím občanů, neziskových.
OP LZZ Název prioritní osy: Sociální integrace a rovné příležitosti Název oblasti podpory: Podpora sociální integrace a sociálních služeb Výzva pro předkládání.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Rozvoj sociálních služeb v Moravskoslezském kraji Vize Moravskoslezského kraje: Partnerstvím zadavatelů.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
Management a rozvoj obcí
Východiska Klíčové téma - problematika podvodů obecně a korupce.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka OPŽP – výroční konference Akcelerační.
Koncepce podpory místní Agendy 21 v ČR zpracování strategického dokumentu 2010.
SEKTOROVÉ DOHODY význam, příprava, realizace. Co je Sektorová dohoda?  Unikátní nástroj umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů v ČR prostřednictvím.
Integrovaný plán rozvoje území Jihlavské sídelní aglomerace „Seminář k představení Integrovaného regionálního operačního programu“ 4. března 2015 Jihlava.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Projektový cyklus, analýza SWOT
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
Projekt Zdravé město a místní Agenda 21 Ing. Soňa Krátká
2. Životní cyklus a procesy projektu
Strategie regionu, obce. Strategický plán rozvoje Má úzký vztah k územnímu plánu Měl by být flexibilní, slaďuje představy subjektů Vymezeny perspektivní.
Program ESPON 2013 Témata aktuální výzvy Národní informační den Ministerstvo pro místní rozvoj ČR 21. února 2011.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
 Evropský sociální fond  Operační program Lidské zdroje a zaměstnanost  Doba realizace projektu: –
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Projekt: „Aktualizace Střednědobého plánu rozvoje sociálních služeb na území ORP Veselí nad Moravou “ Bc. Gabriela Fellingerová 1. Veřejné setkání 1. října.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Regionální interveční rámec pozice AK ČR pro programové období 2014+
Projekt KAP LK. Dohoda o partnerství Základní změny pro nové programové období 2014 – 2020 od podpory všeho ke koncentraci na priority od plošné podpory.
5 POTŘEBNÝCH SOUČÁSTÍ místní Agendy 21
Aktualizace Strategie udržitelného rozvoje ČR
Plán udržitelné městské mobility Olomouce z pohledu zpracovatele
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Regionální inovační strategie Libereckého kraje
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Starosti starostů s evropskými fondy, Praha
Strategie regionu, obce
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Plán činnosti PS na rok 2009 Náměty na činnost PS
Česká rozvojová agentura (ČRA)
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
OŠMS, Krajský úřad Kraje Vysočina
Strategie reformy psychiatrické péče geneze, současný stav
Program rozvoje Ústeckého kraje
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Strategie rozvoje obce - tvorba koncepčního dokumentu Shrnutí
Místní akční plán rozvoje vzdělávání pro Prahu 12
Transkript prezentace:

FÁZE A CYKLUS SUMP: Od myšlenky k praktickým řešením Petr Kurfürst, Centrum dopravního výzkumu, v.v.i. Praha, Kongresové centrum

Struktura prezentace SUMP jako cyklický proces Fáze cyklu SUMP Kroky cyklu SUMP Aktivity cyklu SUMP Zapojování stakeholderů v cyklu SUMP Monitoring a evaluace v cyklu SUMP PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst

SUMP jako cyklický proces Kontinuální proces. 4 fáze; 11 kroků; 32 aktivit. Prezentují se v logické posloupnosti. Mohou probíhat souběžně; zpětná vazba. PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst

SUMP jako cyklický proces PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst

SUMP jako cyklický proces PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst I: Důkladná příprava na proces plánování II:Racionální a transparentní stanovení cílů III: Vypracování plánu IV: Implementace plánu Úplný cyklus SUMP sestává ze 4 hlavních fází:

I. Důkladná příprava PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst 1. Stanovení potenciálu pro úspěch SUMP 1.1 Závazek k zásadám udržitelné mobility 1.2 Zhodnocení dopadu na regionální/národní rámec 1.3 Sebehodnocení 1.4 Přezkoumání dostupnosti zdrojů 1.5 Stanovení základní časové osy 1.6 Určení klíčových aktérů a zainteresovaných stran 2. Definice procesu tvorby a rozsahu plánu 3. Analýza současné mobility a tvorba scénářů

I. Důkladná příprava PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst 1. Stanovení potenciálu pro úspěch SUMP 2. Definice procesu tvorby a rozsahu plánu 2.1 Rozhled za své vlastní hranice a možnosti 2.2 Snaha o politickou koordinaci a integrovaný přístup k plánování 2.3 Plán zapojení zainteresovaných stran a občanů 2.4 Dohoda na pracovním plánu a řídicích mechanismech 3. Analýza současné mobility a tvorba scénářů 3.1 Vypracování analýzy problémů a příležitostí 3.2 Vytvoření scénářů

II. Stanovení cílů PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst 4. Vytvoření společné vize SUMP 4.1 Vytvoření společné vize mobility 4.2 Aktivní informování veřejnosti 5. Stanovení priorit a měřitelných cílů 5.1 Určení priorit v oblasti mobility 5.2 Vypracování cílů podle pravidla SMART 6. Vytvoření efektivního balíčku opatření SMART cíle: Specifické Měřitelné Dosažitelné Relevantní Provázané v čase

II. Stanovení cílů PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst 4. Vytvoření společné vize SUMP 5. Stanovení priorit a měřitelných cílů 6. Vytvoření efektivního balíčku opatření 6.1 Určení nejúčinnějších opatření 6.2 Poučení ze zkušeností ostatních 6.3 Zvážení nejvyšší hodnoty z pohledu financí 6.4 Využití součinnosti a tvorba integrovaných balíčků opatření

III. Vypracování plánu PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst 7. Odpovědnosti a finance 7.1 Přidělení odpovědností a zdrojů 7.2 Příprava akčního plánu a rozpočtu 8. Zahrnutí monitoringu a hodnocení do plánu 8.1 Příprava monitoringu a hodnocení 9. Přijetí plánu 9.1 Kontrola kvality plánu 9.2 Schválení plánu 9.3 Vlastnictví plánu

IV. Implementace plánu PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst 10. Zajištění řádného řízení a komunikace 10.1 Realizace plánu 10.2 Informování a zapojení občanů 10.3 Kontrola pokroku při dosahování cílů 11. Poučení 11.1 Pravidelná aktualizace stávajícího plánu 11.2 Revize úspěchů – pochopení úspěchu a chyb 11.3 Určení nových výzev pro další generaci SUMP

Zapojování stakeholderů v cyklu SUMP PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst Průběžně, zejména v následujících aktivitách: 3.1 Vypracování analýzy problémů a příležitostí 4.1 Vytvoření společné vize mobility 5.1 Určení priorit v oblasti mobility 6.1 Určení nejúčinnějších opatření 9.3 Vlastnictví plánu 10.2 Informování a zapojení občanů při realizaci

Monitoring a evaluace v cyklu SUMP PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst Průběžně, zejména v následujících aktivitách: 1.3 Sebehodnocení 3.1 Vypracování analýzy problémů a příležitostí 5.2 Vypracování cílů podle pravidla SMART 8.1 Příprava monitoringu a hodnocení 10.3 Kontrola pokroku při dosahování cílů 11. Poučení

Od myšlenky k praktickým řešením PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY 26. června 2014 Praha Petr Kurfürst Závazek udržitelné mobility Vize mobility Priority pro mobilitu Cíle podle pravidla SMART Opatření a balíčky opatření Akční plán Implementace

Děkuji Vám za pozornost. Bc. Petr Kurfürst Tel.: