Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/03.0057 Portál eVIM Ideální plyn.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Měření fyzikálních veličin – Měření teploty
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_06 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
Modul Xperimania RNDr. Jarmila Čeperová
Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/ Výuková centra © Letohradské soukromé gymnázium o.p.s.
Plynné skupenství Podmínky používání prezentace
Zjednodušeně pomocí UML
Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost VY_32_INOVACE_D2 – 04.
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Název úlohy: 4.7 Termistor
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_07 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
Základní informace pro práci s výpočetní technikou na Fakultě chemické VUT Pro studenty 1. ročníku Systémový integrátor: Jan Brada Správce sítě: Tomáš.
Nonverbální úlohy - - tepelně děje, optika Katedrafyziky PF JU Č. Budějovice Katedra fyziky PF JU Č. Budějovice Jiří Tesař.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Určení měrných skupenských tepel vody.
Ideální plyn Michaela Franková.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_376 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
Přepěťová ochrana počítače
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor:Mgr. Stanislava Kubíčková.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_6B1 Gymnázium a Střední odborná škola, Lužická 423, Jaroměř Název: Teplo, teplota- pozorování počasí Autor: Mgr. Miloš Boháč © 2012.
Název úlohy: 2.11 Základy meteorologie
Název úlohy: 3.19 Výkon elektrického proudu. Fyzikální princip Výkon P elektrického proudu vypočítáme jako součin napětí na spotřebiči a proudu, který.
ICT ve výuce chemie pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
ICT ve výuce fyziky pro posluchače Studia k výkonu specializovaných činností (ICV) Mgr. Martin Dojiva.
Hana Cídlová, Lenka Žemličková
K měření teploty použijeme digitální teploměr firmy Vernier. Stanovení rovnovážné teploty pomocí lite-161.exe.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Elektrické spotřebiče
Izotermický a izochorický děj.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Fy_099_Elektrický proud v kovech_Elektrická práce, výkon
Izobarický a adiabatický děj
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
Příklad Model sekundárního okruhu laboratorní tepelné soustavy Fig. 1 Schéma soustavy Fig. 2 Naměřená odezva teplot sekundár. okruhu na změnu teploty 
teplota? indikátor teploty teplota? „teplota“ vařící vody.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Teplota
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA KONÁNÍM PRÁCE.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Přetlak, podtlak, vakuum.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Wolfram|Alpha.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_14 Název materiáluIzobarický.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Impuls síly.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Úvod do fyzikálního měření Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Struktura a vlastnosti plynů. Ideální plyn 1.Rozměry molekul ideálního plynu jsou zanedbatelně malé ve srovnání se střední vzdáleností molekul od sebe.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_453_Vlastnosti plynů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Laboratorní práce 2 Nejistoty měření.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Wattmetr.
Určení měrných skupenských tepel vody
Měření rychlosti zvuku
Termodynamické zákony v praxi
Děje s ideálním plynem Mgr. Kamil Kučera.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
ADIABATICKÝ DĚJ S IDEÁLNÍM PLYNEM.
Připojování, používání senzorů PASCO, a ukládání pracovních listů
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM Ideální plyn

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Naměřená data Naměřená data si průběžně ukládejte do složky Dokumenty/ Laboratorni prace/2A/LP6/Prijmeni zaku ve skupine Na konci laboratorních cvičení data odešlete na vyučujícího a váš a vašeho kolegy Předmět u 2A LP6 namerena data vase a prijmeni vaseho kolegy

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Protokol Pokud to časové možnosti dovolí je možné zpracovat protokol již v hodině laboratorních prací Protokol se musí odevzdat nejpozději týden od příslušné laboratorní práce na Předmět u LP6 protokol vase prijimeni (pripadne i vaseho kolegy)

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zpětná vazba Smysl vaší zpětné vazby je hlavně Zpětnou vazbu vyplňuje každý sám za sebe Proč zpětná vazba –Zlepšení laboratorních prací –Autoevaluace studentů Zpětná vazba Pokud ji nevyplníte máte z protokolu o stupeň horší známku

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Ideální plyn Aneb ne všechny věci v životě jsou ideální

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Proč zkoumat ideální plyn? Jeden z modelů klasické fyziky Můžeme si klást otázky kolik molekul molekul je v místnosti, v atmosféře Můžeme zkoumat jak se mění tlak v závislosti na objemu, teplotě...

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Cíl laboratorní práce Prozkoumat vlastnosti ideálního plynu

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Teorie

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Teorie

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Pomůcky Počítač s LoggerPro, Wattmetr WattsUp Pro International Model, Žárovky, lampička, 5 dalších spotřebičů (např. rychlovarná konvice, nabíječka mobilního telefonu, fén, vrtačka, notebook, PC, monitor LCD a CRT)

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Schéma A

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Schéma B

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Schéma C

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Postup práce

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Postup práce

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vzorové výsledky A

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vzorové výsledky B

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Vzorové výsledky C

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Doplňující otázky Kde se v praxi využívá, že tlak souvisí s výškou? Jak to, že molekuly tvoří tak malou část místnosti? Co zbytek prostoru místnosti vyplňuje? Jak souvisí tlak s teplotou při izochorickém ději? Vyšla vám tato závislost?

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zdroje Manuál WattsUp Pro International Model, dostupný na u-pro.pdf [cit ] u-pro.pdf R. Kusák, J. Vomáčková: Příkon vybraných školních a domácích spotřebičů, v tisku, Velerh nápadů učitelů fyziky 2012, Praha J. Reichl: Měrná tepelná kapacita vody, dostupné na dy.pdf [cit ] dy.pdf