Shodnost v rovině Autor: Marie Stejskalová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Osová souměrnost Najdeš rozdíly mezi těmito obrázky? B A
Advertisements

Shodná zobrazení.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Věty o shodnosti trojúhelníků
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Osová afinita.
Osově souměrné útvary Narýsuj čtverec A'B'C'D' osově souměrný se čtvercem ABCD podle osy o, která prochází body A, C. Osa souměrnosti o prochází body A,
SHODNOST (středová, osová, posunutí, rotace)
12_ Shodná a podobná zobrazení - pracovní list
Soustava souřadnic Oxy
Téma: Shodnosti a souměrnosti
Středová souměrnost Zpracovaly: Barbora Šimko a Sylvie Kozárová.
Lekce č. 5 Kosoúhlé promítání Axonometrie Průsečík přímky s rovinou.
Koule a kulová plocha v KP
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Předmět: Počítačová grafika 1 (PGRF1) Přednáška č
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_278_GEOMETRIE_TROJÚHELNÍK.
Středová souměrnost Autor: Mgr. Jolana Sobotková
Zkvalitnění kompetencí pedagogů
* Středová souměrnost Matematika – 7. ročník *
Předmět: Počítačová grafika 1 (PGRF1) Přednáška č
9_Shodná zobrazení II Posunutí v rovině je přímá shodnost, které každému bodu X roviny přiřazuje obraz X´ tak, že platí XX = s, kde s je daný vektor.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Poznámky pro výuku Předmět: MATEMATIKA Autor: Mgr. Štěpán Diviš
Vytvořila Helena Černá
Zkvalitnění kompetencí pedagogů ISŠ Rakovník IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji matematické gramotnosti žáků středních škol Integrovaná.
Jak zjistíme, co jsou to shodné útvary ?
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
afinita příbuznost, vzájemný vztah, blízkost
PLANIMETRIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Autor: Mgr. Renata Čermáková.
Osová souměrnost – pojmy, postup konstrukce
VY_42_INOVACE_407_KRUŽNICE OPSANÁ TROJÚHELNÍKU Jméno autora VMMgr. Václav Hendrych Datum vytvoření VM duben 2012 Ročník použití VM 6. ročník Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
VY_42_INOVACE_417_OSOVÁ SOUMĚRNOST 1
SHODNÁ A PODOBNÁ ZOBRAZENÍ
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Elektronická učebnice - II
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Shodná zobrazení Středová souměrnost Matematika 7.ročník ZŠ
Středová souměrnost.
Shodné zobrazení Obrazem libovolné úsečky AB
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA Předmět: Konstruktivní geometrie Cílová skupina: 4. ročník (oktáva) gymnázia Oblast podpory: III/2 Inovace výuky prostřednictvím.
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
AnotacePrezentace, která se zabývá opakováním a doplněním znalostí o shodnosti. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci poznají shodnost.
Shodná zobrazení Osová souměrnost Matematika 6.ročník ZŠ
Osová souměrnost.
Přednáška č. 4 Kosoúhlé promítání Opakování Mongeova promítání.
Gymnázium Jiřího Ortena KUTNÁ HORA
Osová souměrnost.
* Osová souměrnost Matematika – 6. ročník *
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_178
Posunutí.
Vektory Mgr. Alena Tichá. x y Narýsujte libovolné dva vektory se souřadnicemi (-2;3)
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj žákovských kompetencí pro 21. století Název šablony:
Název školy: Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
30.
Parabola VY_34_INOVACE Matematika, č.přílohy Autor: Mgr. Eva Hubáčková
FUNKCE, KONSTRUKČNÍ ÚLOHY Převody jednotek, funkce, konstrukční úlohy, osová a středová souměrnost.
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Shodnost geometrických obrazců
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
KOLEKCE ÚLOH PRO MATEMATICKÝ SEMINÁŘ trojúhelník z těžnic
Obrazy útvarů souměrně sdružených podle osy souměrnosti
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Středová souměrnost Název : VY_32_inovace_17 Matematika - středová.
Shodná zobrazení.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_Inovace_4C_12
Transkript prezentace:

Shodnost v rovině Autor: Marie Stejskalová

Obsah lekce: Zobrazení bodu v systému souřadnic Zobrazení trojúhelníku Osová souměrnost Středová souměrnost Posunutí Skládání shodných zobrazení

Metodický pokyn Určeno pro učitele, kteří s GG právě začínají Učitel pracuje spolu se žáky Žáci rýsují nebo načrtávají do sešitu, na interaktivní tabuli nebo přímo v počítači Vytvořená okna v GG není třeba ukládat, konstrukce je velmi jednoduchá a lze je kdykoli znovu vytvořit Postupně se vyzkouší všechna shodná zobrazení Na závěr hodiny je možné vyzkoušet skládání shodných zobrazení v rovině

Příklad: Je dán trojúhelník ABC, kde A[1,1], B[-2,4], C[-4,2]. Určete jeho obraz A’B’C‘: v osové souměrnosti s osou x, O(x) ve středové souměrnosti se středem S [2,-1], S(S) v posunutí T(XY), kde X [-6,2], Y [-6,-2]

Skládání shodných zobrazení Je dán trojúhelník ABC, kde A[1,1], B[-2,4], C[-4,2]. Určete jeho obraz A’B’C‘ v osové souměrnosti s osou x, O(x) Určete obraz A’‘B’‘C‘‘ trojúhelníku A’B’C‘ ve středové souměrnosti se středem S [2,-1], S(S) Určete obraz A’‘‘B’‘‘C‘‘‘ trojúhelníku A‘’B‘’C‘‘ v posunutí T(XY), kde X [-6,2], Y [-6,-2]

Náhled výsledku lekce