Návrh plánu mentoringu ZŠ Kunratice
Cíle a směr Prost ř ednictvím zavedení udr ž itelného systému mentoringu na škole u č itelé i ž áci dosahují svého osobního maxima.
Vize školy Učíme se pro život v 21. století otevřené partnerství bezpečné prostředí zdravé učení
Potřeby Podpora individuálního přístupu žáků Rozvíjení čtenářské gramotnosti Rozvíjení ICT gramotnosti učitelů i žáků Pomoc při práci s třídními kolektivy Pomoc při naplňování osobních cílů učitelů v POPRECH Zajistit pozitivní hygienu práce pedagogických pracovníků (zabránění syndromu vyhoření) ?zjišťování potřeb pedagogických pracovníků školy (např.vychovatelek a asistentů žáka či pedagoga atd.)
Oddanost a spolupráce DVPP (semináře) Sdílení mentorů ve škole a mezi školami Supervize učitelů Čas, emoce, přemýšlení Studium odborné literatury Péče o vztahy mezi členy pedagogického sboru
Zdroje Finance Materiálně-technické zabezpečení Psychohygiena (relaxace, odpočinek, externí pracovník = supervizor ?pedagogická konzultantka) Timemnagement
Struktura procesu a času Nastavení kritérií pro hodnocení práce mentorů Transparentnost výběru mentorů (kritéria, manuál) Zapojení učitelského sboru do přípravy mentorského programu Systém zastupování mentorů ve výuce (vysuplování) Systém efektivního využití mentorů (?spící mentoři) Export mentorů a import mentorů Sebehodnocení mentorů Autoevaluace systému mentoringu
Co dál a co teď s mentoringem? Vrátit se Identifikace potřeb Téma ohrožení Téma času působení mentorů Nastavení systému mentoringu Využívání mentorů = "elitářství" Věc ochutnávky Vzájemná podpora mentorů
Otázky k dalšímu vývoji mentoringu na škole Potřeby. Do jaké míry jsou potřeby založené na důkazech (pro specifikaci cílů)? Jak můžeme další důkazy zajistit? Oddanost: Jak podpořit klima, aby byl projekt přijatelný pro všechny? Jak udržet „core team„? Jak uchovat kontinuální motivaci a spolupráci (spící mentor může ztrácet kvalitu) Zdroje - finance Zdroje - lidé (Jak zajistit transparentnost kritérií výběru mentorů? Kolik jich chceme mít? Kolik jich využijeme? Struktura = Jaká je struktura kroků pro nejbližší období …..kdy, co, kdo…?