HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Představení společnosti
Advertisements

Trendy finančních produktů ČLFA
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
© 2009 Praha – CCB a HCI analýza 1 FINANČNÍ ZDRAVÍ NEMOCNIC ČR finanční výsledky za rok 2010.
TRENDY OBCHODU A NÁKUPNÍHO CHOVÁNÍ fakta o trhu a o spotřebitelích
VÝVOJ ČESKÉHO OBCHODU A OČEKÁVÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ Z d e n ě k S k á l a R e s e a r c h D i r e c t o r R e t a i l & S h o p p e r I N C O M A t i s k o v á.
Zpráva o stavu zemědělství za rok 2010 a aktuální situace v resortu.
Telephone: +44 (0) ve spolupráci s... Analitiqa: produkty „business intelligence“ pro Vaše podnikání.
1) Úzce specializované prodejny
1 Zdroj: GfK SIS, ČR 2001, n = respondentů Hypermarkety: Kvalitní zboží (34%) Blízko domova (26%) Tento obchod vyhovuje (24%) Nízké ceny (23%) Příjemné.
GLOBÁLNÍ RETAILING V EVROPĚ
Veronika Flíčková KS Česká Lípa 2.ročník
Český Internet po (uši v?) krizi Marek Antoš. snímek |datum |dokument | 1. Internetové prostředí 2.
ŘÍZENÍ MALOOBCHODU A VELKOOBCHODU
Ekonomický růst v interakci se mzdovým vývojem (ČR vs. eurozóna) Smilovice, 2006 Gabriela Smrčková.
Skylink slaví první milión zákazníků Praha
VY_32_INOVACE_EKO_18 DISTRIBUCE II.
Analýza vlivu cen elektřiny na ekonomiku průmyslových podniků Prezentace EGÚ Brno, a. s. Sekce provozu a rozvoje elektrizační soustavy Květen 2007.
17. května 2007Moderní obchodVÝVOJ A STRUKTURA ČESKÉHO OBCHODU 1 INCOMA Research TOP50 ČESKÉHO OBCHODU: VÝVOJ TRHU A ŘETĚZCŮ Zdeněk Skála, INCOMA Research.
CHLÉB A PEČIVO V NÁKUPNÍM KOŠÍKU ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ
8.Analýza maloobchodu.
Září 2006 František Diviš, INCOMA ResearchVývoj trhu shopping center v českých regionech 1 Vývoj trhu shopping center v České republice rok 1996 rok 2001.
MALOOBCHOD - VYMEZENÍ SPECIFICKÉ FUNKCE MALOOBCHODU:
Pomáháme vytvá ř et a realizovat modré strategie. Řízení cen kategorie Praha, , Category Management 2008.
Situace na trhu s masem v ČR a EU Miluše Abrahamová Pavel Froněk VÚZE Praha.
Zahraniční obchod ČR po vstupu do EU Zahraniční obchod ČR po vstupu do EU Podklad pro seminář odboru 31 MF Smilovice Ladislav Prokop odbor.
Problematika ZMĚNY V MALOOBCHODNÍM PODNIKÁNÍ přeměna vlastnických a institucionálních strukturpřeměna vlastnických a institucionálních struktur kvalitativní.
DISTRIBUCE.
1 VŠFS KSM MEI Společný rozpočet EU Společný rozpočet EU Osnova: 1. Obecná charakteristika společného rozpočtu EU 2. Příjmy společného rozpočtu.
11 a TISKOVÁ KONFERENCE SOCR ČR A ICSC
SPECIFIKA REKLAMY V MALOOBCHODĚ doc. PhDr. Dušan Pavlů, CSc.
První registrace nových osobních automobilů v zemích EU + EFTA za období 1990 až 2014 (z ) První registrace nových osobních automobilů Kontakt,
Ekonomické přežití nových médií Ekonomický a politický kontext fungování médií ve světě a v ČR Tomáš Prouza, Peníze.CZ.
Blanická 3, Olomouc, tel.: fax.: web: portál: Žofínské fórum.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Trendy factoringového trhu 1.Výsledky v roce Dlouhodobé vývojové trendy 3.Současný vývoj.
Umístění maloobchodní sítě - maloobchodních provozoven
Jak předpovídat propady cen nemovitostí?
Kalkulace zboží Prezentace_16 Mgr. Silva Vaňková OPČ_Kalkulace zboží
Inovace v maloobchodu ČR
11 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 ČLFA - financování podnikatelských subjektů v roce Financování podnikatelských subjektů celkem 2.Leasing.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Zadluženost domácností a její dopady na ekonomiku ČR
ČESKÁ REPUBLIKA SLUŽBY.
Význam sektoru obchodu v české ekonomice
Zahrani č ní obchod Č R v roce 2014 Zpracoval: Ing. Otto Dan ě k – místop ř edseda AE (dle údaj ů Č SÚ) 1.
Retail in Czech Republic
Ing. Jan Mládek, CSc. Ministr Vývoj české ekonomiky 11.
3. PLATEBNÍ BILANCE.
THE PLACE. MARKETING MIX PROMO- TION PRODUCT PRICE PLACE MARKETING MIX Jak se dostane zboží od výrobce k zákazníkovi.
Semestrální projekt – Podniková ekonomika 2
Obchodní řetězce v ČR Zpracoval Ing. Jan weiser. Obsah výkladu Charakteristika maloobchodních řetězců Schwarz CZ Kaufland Lidl Ahold Hypernova Albert.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název materiáluMarketingový.
Tesco Store Zpracoval Ing. Jan Weiser. Osnova výkladu 1. Tesco ve světě 2. Tesco v ČR 3. Hlavní poslání firmy 4. Formáty prodejních jednotek 5. Tesco.
Vývoj zahrani č ího obchodu Č R od r do r Zpracoval: Ing. Otto Dan ě k – místop ř edseda AE (dle údaj ů Č SÚ) 1.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Česká ekonomika v prvním pololetí 2011: na prahu nového útlumu? Tisková konference.
SPOLUPRÁCE VÝROBA VELKOOBCHOD Jiří Tesák, obchodní ředitel TZB, Grundfos Sales Czechia and Slovakia s.r.o. Slavkov
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
1 Tisková konference ČLFA, 13. února 2014 Financování spotřebitelů v roce 2013 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research.
Má české potravinářství ještě nějakou budoucnost? Ing. Miroslav Toman, CSc. prezident Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR.
1 ČLFA  založena 1991 (ALS ČSFR, ALS ČR, ČLFA)  42 členů  cíle:  prosazuje prostředí vhodné pro rozvoj leasingu, úvěrů a factoringu  těžištěm je financování.
Hospodaření obcí v roce 2016
Žofínské fórum Potraviny, kvalita, soběstačnost
Rozhodování o sortimentu v obchodní firmě
Mgr. Marek Hampel – Předseda představenstva GML Podvýbor pro ekonomiku ve zdravotnictví Poslanecká sněmovna Parlamentu ČR – Praha DOPADY CENOVÝCH.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Distribuční politika klíčová slova
OnLine Analytical Processing ESF MU 2005 J.Skorkovský
SHOPPER TRENDY SNÍDAŇOVÝ WORKSHOP
Čisté investice do rozhlasové reklamy
Transkript prezentace:

HLAVNÍ TRENDY ROKU 2006 koncentrace trhu nabrala prudce tempo, TOP 10 obchodníků má 63% podíl na trhu rychloobrátkovým zbožím - o 10 pct více než před rokem tento skok je způsoben konsolidací českého obchodu - odchodem společností Carrefour, Edeka, J.Meinl; tento proces pokračuje nadále (Delvita) tržní podíly největších řetězců se tak začínají dostávat na standardní evropskou úroveň, avšak proces koncentrace ještě nekončí hypermarkety a diskonty jsou stále nejúspěšnějšími formáty, avšak díky diverzifikaci nákupního chování se v některých kategoriích prosazují specializované typy prodejen - čerstvé potraviny nakupujeme jinak v hodnocení a preferencích ze strany zákazníků si nejlépe vedou řetězce Globus, Tesco a Kaufland na špičce žebříčku českého obchodu dochází k podstatným změnám…

TRŽNÍ PODÍL TOP 10 V RYCHLOOBRÁTKOVÉM ZBOŽÍ Pramen: INCOMA Research Koncentrace obchodu v r.2006 prudce vzrostla Hlavním zdrojem růstu bylo slučování obchodních společností

V JAKÉM TYPU PRODEJNY CELKOVĚ UTRATÍTE NEJVĚTŠÍ ČÁST SVÝCH MĚSÍČNÍCH VÝDAJŮ ZA POTRAVINY CELKEM? supermarkety již řadu let mírně klesají menší prodejny klesají, ale pomaleji než v 90. letech diskonty mírně ale trvale rostou hypermarkety rostou, ale od r.2003 velmi pomalu Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

V JAKÉM TYPU PRODEJNY CELKOVĚ UTRATÍTE NEJVĚTŠÍ ČÁST SVÝCH MĚSÍČNÍCH VÝDAJŮ ZA ČERSTVÉ MASO? pokles řeznictví vystřídal v r.2003 růst diskonty ani hypermarkety nevykazují zásadnější nárůst malé samoobsluhy se stabilizovaly na úrovni diskontů a supermarketů Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

Pramen: Shopping Monitor 2006 (INCOMA Research + GfK Praha)

TOP10 SKUPIN PODLE MALOOBCHODNÍCH TRŽEB (na základě předběžných výsledků r.2006) Skupina Schwarz se stala největším českým maloobchodníkem Celkové tržby TOP10 přesáhly 250 mld. Kč Meziroční nárůst tržeb činí přes 30 mld. Kč Tržby jsou uvedeny včetně DPH * = odhad INCOMA Research Pramen: INCOMA Research + Moderní obchod