TOP Spirits Lucie Kočová MU_408. Představení společnosti  Výhradní distributor alkoholických nápojů světových značek (ABSOLUT VODKA, JOHNIE WALKER atd.)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kalkulace plných a variabilních nákladů
Advertisements

Vliv ocenění vytvořených výkonů na měření zisku
Hodnocení konkurenčního postavení produktu. 2 Agregační hodnocení konkurenčního postavení KS = a * TZ + b * EZ + c * MZ PT = a*TP + b*EP + c*MP PT KS.
Tvorba cen v maloobchodě
managementu znalostí podle
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
1 Exekutivní informační systémy (na příkladu systému BNS) 26. října 2009 Ing. Václav Houser vaclav.
Účetní subsystémy dle primárních uživatelských potřeb
TKZ Polná spol. s r.o. od 1994 (1911) výrobce stavebního a nábytkového kování česká firma bez zahraniční spoluúčasti obrat - cca 210 mil. Kč počet zaměstnanců.
Úvod do podnikových financí
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
ROZHODOVACÍ ÚLOHY.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Vybrané metody analýzy
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
úvod pojetí a obsah marketingu
Finanční analýza.
Měření a řízení výkonnosti podniku, faktory vývoje
Metody Finančního řízení firmy Tomáš Sobotka A09B0008PMAB.
1 Exekutivní informační systémy (na příkladu systému BNS) 2. listopadu 2009 Ing. Václav Houser vaclav.
Prosperita organizace
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Strategické marketingové plánování. umožňuje přesnější formulování cílů, možnosti firmy zohledňuje měnící se marketingové příležitosti vede k lepší koordinaci.
Cíle přednášky Vymezení trhu z pohledu zákazníků a jejich poptávky
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
Podnikatelský plán struktura plánu.
Přednáška: DISTRIBUCE Distribuce - soubor všech podniků a jednotlivců, kteří se stanou vlastníky nebo budou nápomocni při převodu vlastnictví produktů.
Postavení rozpočtu nákladů v systému plánů a rozpočtů
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Moderní metody hodnocení výkonnosti podniku − Benchmarking
Lenka Zahradníčková
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Balanced Scorecard (vyvážený soubor měřítek)
AKAD. ROK 2008/2009, LS PRŮMYSLOVÝ MARKETING - VŽ1 P R Ů M Y S L O V Ý M A R K E T I N G 8.
Náklady, výnosy, hospodářský výsledek
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ o.p.s. CONTROLLING Ing. Jan Cedl AŘ KONTAKT s.r.o.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Struktura podnikatelského plánu
MORAVSKÁ VYSOKÁ ŠKOLA OLOMOUC VÁŠ PARTNER PRO BYZNYS INOVACE.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_02.
Financování podniku. náklady přímé – stanoví se na jednotky (materiál, úkolová mzda, pojištění z úkol. mezd) přímé – stanoví se na jednotky (materiál,
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Marketingový systém řízení KontrolaRealizacePlánování.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Téma 10: Podnikový zisk a dividendová politika 1. Tvorba zisku (výsledku hospodaření) 2. Bod zvratu a provozní páka 3. Zdanění zisku a rozdělení výsledku.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Marketingová analýza společnosti Pivovar Ferdinand s. r. o.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Základy firemních financí
Marketingový plán podniku
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Nenaplněné cíle a vize majitelů
Autor bakalářské práce: Dominika Ješová
Řízení pohledávek Ing. Gabriela Dlasková.
Katedra řízení podniku
Strategie vyplývající ze SWOT analýzy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Analýza konkurence na maloobchodním trhu ve zvolené oblasti
Marketingový systém řízení
Životní cyklus organizace
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Účetní závěrka ve vybraném podniku
Marketing Základy a postupy..
Transkript prezentace:

TOP Spirits Lucie Kočová MU_408

Představení společnosti  Výhradní distributor alkoholických nápojů světových značek (ABSOLUT VODKA, JOHNIE WALKER atd.) pro český trh  12% tržní podíl v této oblasti  Na českém trhu působí od roku 2001  Jde o prudce expandující firmu, kterou chtějí současní vlastníci prodat

Hvězdy Dojné krávy PsiOtazníky

SWOT Příležitosti (O) Nové exotické příchutě Přejímání západního trendu domácích párty Soustředění se na mladého konzumenta (snižování hranice plnoletosti) Slabé stránky (W) Nemožnost nadále řídit rostoucí firmu stávajícími způsoby Růst režijních nákladů Neschopnost získání nových zaměstnanců Nedostatek nových výrobků Hrozby (T) Sílící konkurence Neadresnost produkce Rostoucí spotřeba piva a vína na úkor destilátů Zvyšování spotřebních daní z alkoholu Silné stránky (S) Známé zahraniční značky s dlouholetou tradicí Významné postavení na trhu Účinnost marketingových akcí

SO Navýšení objemu prodeje V souvislosti s kvalitou produktů obhájit růst cen WO Produkce nových výrobků Zavedení systému odměn v závislosti na výkonech ST Využití image firmy v konkurenčním boji Získání více informací o spotřebitelích WT Snižování režijních nákladů Zvýšit loajalitu zaměstnanců SWOT

MAPA CÍLŮ Finance Zákazníci Interní procesy Učení a růst Vytvoření účinného controllingového systému Získání nových loajálních zaměstnanců Získání informací o konkurenci Snižování režijních nákladů Lepší systém odměňování a motivace zaměstnanců Získávání nových zákazníků Inovace produktů Růst tržní hodnoty Stabilizace firmy

Datový model – prodejní výkonnost Rok Pololetí Čtvrtletí Měsíc  Období – víceúrovňová dimenze s jednou hierarchií celkem 1. pololetí I. čtvrtletí ledenúnorbřezen II. čtvrtletí duben… 2. pololetí III. čtvrtletíIV. čtvrtletí

Datový model – prodejní výkonnost ČR Kraj Okres Město Zákazník  Zákazník – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (oblast) celkem PrahaStředočeský Příbram Dobříš Plus Diskont Večerka Mája … … BenešovKladno… Jihočeský…

Datový model – prodejní výkonnost ČR kanál typ zákazník  Zákazník – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (distribuční kanál) celkem Obchodní řetězce Plus Diskont Plus Příbram Plus Dobříš … Penny Market … Maloobchody SamoobsluhyNon stopy… Restaurace & Bary …

Datový model – prodejní výkonnost zboží řada značka příchuť objem  Zboží – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (řada) celkem vodka ABSOLUT neochucená 0,5 l0,7 l1 l broskevjablko… FINLANDIA… whiskylikér…

Datový model – prodejní výkonnost zboží příchuť řada objem  Zboží – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (příchuť) celkem neochucenábroskev likérvodka 0,5 l0,7 l1 l … jablko…

Datový model – prodejní výkonnost osoba zákazník Produkt Délka kontraktu  Odpovědnost – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (zákazník) celkem nový Nové zboží Do jednoho roku Nad jeden rok stávající Nové zboží Již odebírané zboží

Datový model – prodejní výkonnost osoba Délka kontraktu Objem tržeb zákazník  Odpovědnost – víceúrovňová dimenze s více hierarchiemi (kontrakt) celkem Do jednoho roku Do Kč/měsíc novýstávající Do Kč/měsíc Nad Kč/měsíc Nad jeden rok

Datový model – prodejní výkonnost Typ hodnot Verze hodnot Měrná jednotka  Verze hodnot – jednoúrovňová dimenze s jednou hierarchií  Typ hodnot – jednoúrovňová dimenze s jednou hierarchií  Měrná jednotka – jednoúrovňová dimenze s jednou hierarchií SkutečnostPlán… AbsolutníKumulativní ksl

Plánování nákladů  Jde o obchodní podnik Variabilní náklady – odvozeny od plánu objemu prodeje Variabilní náklady – odvozeny od plánu objemu prodeje Fixní a režijní náklady – převedení upravených minulých hodnot a jejich rozdělení na měsíce Fixní a režijní náklady – převedení upravených minulých hodnot a jejich rozdělení na měsíce Na plán fixních a režijních nákladů navazuje metoda Total Costing Na plán fixních a režijních nákladů navazuje metoda Total Costing Stanovení úplných nákladů na jednotku produkce Stanovení úplných nákladů na jednotku produkce

Plánování výnosů  Řídící ukazatele nezávislé na hodnotách jiných ukazatelů nezávislé na hodnotách jiných ukazatelů např.: ceny, objem prodeje např.: ceny, objem prodeje  Řízené ukazatele vznikají výpočtem z ukazatelů řídících vznikají výpočtem z ukazatelů řídících např.: tržby např.: tržby

Plánování řídících ukazatelů  Extrapolace časových řad  Průzkumy trhu  Zkušenosti a intuice manažerů  Informace od odběratelů  Nákladovost  Strategie

Plánovaná výsledovka POLOŽKA Výkony Tržby za prodej vlastních výrobků Změna stavu zásob vlastní činnosti Výkonová spotřeba Osobní náklady Změna stavu rezerv KPVH před odpisy Odpisy dlouhodobého majetku VH z hlavního provozu (KPVH) Tržby z prodeje dlouhodobého majetku Zůstatková cena prodaného DM Výnosy z dlouh. fin. majetku Výnosy z krátk. fin. majetku300 VH z neprovozního majetku Nákladové úroky Daň z příjmů VH za účetní období Dividendy (návrh, výplata v dalším roce) Příděl do nerozděleného zisku

Hodnocení plánů  Možnost vytváření více variant plánů (viz datový model – verze hodnot) (viz datový model – verze hodnot)  Průběžné kontroly a opravy plánů  Analýza odchylek skutečných hodnot s příslušným plánem  Určení odpovědnosti za vzniklé odchylky  Přijmutí opatření, aby negativní vlivy nenastávaly

Otázky

Děkuji za pozornost

Zdroj dat: M. Mařík; podklady ke cvičením z předmětu FP_405 pro ZS2006/2007 a vlastní výpočty