VY_32_INOVACE_EKO_20 PROPAGACE II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: 31. 1. 2013 Klíčová slova: reklamní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ
Advertisements

Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_18.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_2_15.
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
OVLIVŇOVÁNÍ SPOTŘEBITELE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: Výuková prezentace Předmět:
Reklama v marketingu Obsah Pojem reklama, znaky reklamy Druhy reklamy
VY_32_INOVACE_EKO_05 MARKETINGOVÝ INFORMAČNÍ SYSTÉM
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VY_32_INOVACE_EKO_15 CENA I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: typy cen, stanovení.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_EKO_02 PODSTATA MARKETINGU. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
Marketingové komunikace Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název.
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Komunikace a stimulování prodeje
Téma lze vyučovat i v jiných oborech.
VY_32_INOVACE_EKO_03 MARKETING A TRH. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: trh,
VY_32_INOVACE_EKO_19 PROPAGACE I.
VY_32_INOVACE_EKO_10 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Aktivita č.2: Podnikání a právo
Přednáška: PROPAGACE Propagace (komunikační mix) - zprostředkovává informační tok způsobem výhodným pro obě zúčastněné strany.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Komunikační mix Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
VÝZNAM A FORMY MARKETINGOVÉ KOMUNIKACE
9.Komunikace.
VY_32_INOVACE_EKO_17 DISTRIBUCE I.
Propagace - Promotion -
Propagace Monika Ferdová, Radka Hejzlarová,
VY_32_INOVACE_EKO_14 PRODUKT II.
VY_32_INOVACE_EKO_13 PRODUKT I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingové.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Téma: Využití Corelu v Marketingu Vypracoval/a: Ing. Jana Wasserbauerová.
MARKETINGOVÉ CÍLE A STRATEGIE
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Podpora prodeje v MOB Maloobchod musí předat informace o své : společnosti, nabídce, cenách, cílové skupině zákazníků Podpora prodeje znamená cílenou komunikaci.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_219.
Marketingová komunikace
MARKETINGOVÁ SITUAČNÍ ANALÝZA
VY_32_INOVACE_EKO_07 MARKETINGOVÝ VÝZKUM II. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_06 MARKETINGOVÝ VÝZKUM I. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
EKO VY_32_INOVACE_EKO_12 MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PODNIKATELSKÁ.
Média v ČR Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2.
„5 M“ Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Klára Masařová Název šablonyIII/2 –
MARKETINGOVÝ MIX.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Ing. František Řezáč, Ph.D. Masarykova univerzita Public relations a řízení vztahů se zákazníky.
Vítejte na Marketingu.
MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V EU. AIDA + informovat, přesvědčit, stimulovat komunikace v mezinárodním prostředí: jazykové bariéry kulturní bariéry/rozdíly.
 Public relations se často překládá doslovně jako „veřejné vtahy“, avšak public relations jsou především procesem, jeho úkolem je tyto vztahy zlepšit.
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2901_typy.reklamy Téma: Typy reklamy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
FINANČNÍ GRAMOTNOST REKLAMA ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Marketingová komunikace prostřednictvím umění Korporátní image.
IMAGE - specifický obraz výrobku odráží očekávání veřejnosti POZOR! Aktuální percepce lidí bývají vždycky ovlivněny minulou zkušeností ! Podnik by měl.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
Autor: Zuzana Dvořáková Vedoucí práce: Ing. Ludmila Opekarová, Ph.D.
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast: Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb Název vyučovací oblasti: Public Relations v.
Marketingová komunikace. Účastníci Dodavatelé Odběratelé Veřejnost Zaměstnanci Státní a místní samospráva Umělci Znalci Kritici Žurnalisté Sponzoři.
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Vítejte na Marketingu.
Marketingová komunikace
Propagace základní pojmy
Marketingový mix VY_32_INOVACE_41_823
Propagace, reklama VY_32_INOVACE_41_831
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_EKO_20 PROPAGACE II

Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: reklamní sdělení, reklamní média, podpora prodeje, osobní prodej, public relations Anotace: Prezentace na získání informací o propagačním mixu s konkrétními příklady, prostředcích a metodách public relations. Způsob využití: Žáci zhlédnou prezentaci s odborným výkladem. Zodpoví otázky v závěru prezentace. Následně provedena kontrola správnosti ve spolupráci učitele a žáků, vysvětlení špatných odpovědí – zpětná vazba. EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  REKLAMNÍ SDĚLENÍ  poutavost, nápaditost, účelnost, důvěryhodnost  styl reklamního sdělení: pohoda, fantazie, romantika, dobrodružství, domov, hudba, animace, posudek (svědectví), osobnost jako symbol  úspěšnost reklamy- ve správný okamžik upoutá pozornost EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  REKLAMNÍ MÉDIA  periodický tisk – inzerent musí znát strukturu čtenářů, náklad, předplatitelé, oslovitelnost  NOVINY  obsahují zpravodajské informace, doplňkové (počasí, TV program), zábavné čtení (křížovky)  podle území: celostátní, regionální, místní  podle četnosti: deník, obdeník, nedělník, týdeník EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  podle zaměření: všeobecné, odborné  podle obsahu: seriózní, bulvární  ČASOPISY – užší cílová skupina, vyšší cena, kvalitnější papír, lepší grafika, delší periodicita  podle četnosti: týdeník (Týden), čtrnáctideník (ABC, 100+1), měsíčník (National Geographic), dvouměsíčník (Finanční management), čtvrtletník (Svět železnice)  podle zaměření: všeobecné (Týden), odborné (Ekonom)  podle obsahu: seriózní(Cinema), bulvární Spy EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  faktory ovlivňující úspěch tiskové reklamy  titulek – 90 % úspěchu, konkrétní, stručný, upoutat pozornost  text – co nejkratší, přitažlivý, černý tisk na bílém papíře  ilustrace – nebo fotografie na správném místě EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  ROZHLAS (RÁDIO)  telekomunikační zařízení pro jednosměrný přenos zvuku na dálku  v ČR šířeno rozhlasové vysílání formou veřejnoprávní služby – zajišťuje ČRo  reklama v rozhlase – volba stanice, nesmí zapadnout v souvislosti s jinými pořady, 30 s  levná, pružná, masová  působí pouze na jeden smysl (sluch)  televize, internet, exteriérová média EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  státní (veřejnoprávní) rozhlasové stanice – činnost hrazena z koncesionářských poplatků  soukromé – činnost stanice hrazena z reklamy (Impuls, Frekvence 1, Evropa 2)  podle území: celoplošné, regionální (Blaník)  TELEVIZE – masové používání, obraz a zvuk  socializace společnosti, komunikační zdroj, zdroj zábavy  vysoká účinnost reklamy EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  masovost, působí na zrak, sluch  vysoká cena za vysílací čas, vysoké náklady na tvorbu reklamy  státní (veřejnoprávní) televizní stanice – z koncesionářských poplatků – ČT 1, 2, 24, 4  soukromé z reklamy (Nova, Prima)  koncesionářský poplatek výše televizních poplatků Kč 135,- a rozhlasových Kč 45,- EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  EXTERIÉROVÁ MÉDIA – reklamní nosiče  venkovní reklama – billboard (vhodné umístění, velikost, marketingové zpracování), reklamní tabule, plakáty, plachty  neumožňují selekci cílových skupin, reklama určená pro širokou veřejnost  cíl: posílení značky, upozornění na slevy, výprodeje, turistický cíl  omezená možnost informací, ale nelze přeladit, otočit stránku - výhoda EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  INTERNET  sdílení a výměna digitalizovaných informací mezi propojenými PC  www (vystavení nejrůznějšího obsahu), e- mail (elektronická pošta), chat (elektronická diskuse), VoIP telefonie  realizovat celý marketingový mix (e-business) EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  PODPORA PRODEJE  forma komunikace, různé podněty, motivační nástroje, krátkodobý charakter  zaměřuje se na distribuční síť (VO, MO), na konečné zákazníky  reklamní dárky (tužky), vzorky (kosmetika), ochutnávky (potraviny), kupony (motivace k opětovnému nákupu), cenové stimuly – slevy, vystavování zboží, soutěže, prémie dárek k výrobku) EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  OSOBNÍ PRODEJ  přímá komunikace tváří v tvář  efektivní nástroj komunikace, cíl: prodej  možnost zákazníkovy zpětná reakce  osobní prezentace prováděná prodejci (obchodní zástupce – dealer, obchodní cestující – zaměstnanec firmy)  prodejce – získat důvěru kupujícího ve svoji osobu, ve značku, firmu EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  vlastnosti prodejce:  odborné, všeobecný přehled, plné nasazení ve prospěch prodeje, zdravé sebevědomí, dobré komunikační schopnosti, smysl pro improvizaci, humor  PUBLIC RELATIONS – samostatná složka komunikačního mixu  PR – porozumění a podpora lidí z organizací, které mohou ovlivnit dosažení marketingových cílů EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  Public relations  způsob sdělování informací vztahujících se k výrobci, výrobku nenásilnou formou prostřednictvím médií  bezplatná forma propagace, cíl: zvýšit pozitivní obraz o firmě (image), dobré jméno (goodwill) a podnikovou identitu (corporate identity)  hlavní úkol: vytváření příznivých představ veřejnosti o firmě  informace o firmě podávány prostřednictvím třetích osob EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Prostředky a metody PR  press relation – vztah ke sdělovacím prostředkům (interview, tisková konference)  firemní akce – seznamování veřejnosti s aktivitami firmy  sponzorování  lobbování – zastupování zájmů firmy při jednání s veřejnými činiteli  firemní identita – logo, barvy, www stránky  firemní kultura – chování zaměstnanců k zákazníkům, obchodním partnerům  činnost spojená se sociální odpovědností EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Propagační (komunikační) mix  PŘÍMÝ MARKETING  práce s databázemi klientů i potencionálních  adresná komunikace firmy se zákazníkem  realizuje se prostřednictvím pošty (nejstarší, nyní dynamicky se rozvíjející forma), TV, tisku, rozhlasu  přímé oslovení -mail, telemarketing (dokonalá telefonní síť – oboustranná komunikace)  přímá reakce adresáta - odpovědní zásilka, teleshopping (TV vysílání pro reklamu výrobků - předvedení) EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

OPAKOVÁNÍ Co je billboard? Jaké jsou výhody rozhlasové reklamy? Je rozhlasová stanice Evropa 2 veřejnoprávní nebo privátní? Pokud jsou zákazníci ovlivňováni při nakupování zvyky a tradicemi, pak se jedná o jakou teorii reklamy? EKO VY_32_INOVACE_EKO_20

Zdroje Moudrý, M. Základy marketingu. Kralice na Hané: Computer Media, s. r. o., ISBN Boučková, J. a kolektiv autorů. Základy marketingu. Praha: Vysoká škola ekonomická v Praze, ISBN Jakubíková, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, a. s., ISBN Kliparty jsou volně přístupné v programu Word. EKO VY_32_INOVACE_EKO_20