SROP 3.3 = příprava na čerpání fin.zdrojů EU v programovém období – absorpční a administrativní kapacita Budování rozvojového partnerství za účelem posílení kapacity při plánování a realizaci programů v kraji Vysočina
PR aktivity v rámci projektu vzhledem k potřebě zapojení veřejnosti (potenciálních žadatelů) klíčové, ale… -nesnadno komunikovatelné téma 2 roviny prezentace: image - jednotná vizuální identita projektu - část mediální kampaně - propagační předměty informace - web - tiskové zprávy - inzerce - rozhlasová kampaň - články v odborných periodicích - direct mailing
Image vizuální identita - pozitivní - aktivní - důvěryhodná Cíl dostat se do obecného povědomí být spojováni se stále stejnými vizuálními symboly i hlasem (v případě rozhlasové kampaně) důsledně naplňovat pravidla publicity projektu spolufinancovaného EU podpořit tak odezvu na další aktivity projektu
Informace původně 3 sloupce - téma - aktuálně - partneři a další odkazy s nárůstem počtu informací + horizontální členění po dobu udržitelnosti projektu budou dostupné jeho výstupy – prezentace, publikace, ad.
Tiskové zprávy a články na 70 tiskových zpráv a článků – generovalo cca 140 ohlasů v médiích Inzerce oznámení o konání jednotlivých akcí Kampaň v rádiu 20 spotů (80 vysílacích časů) – image kampaň, oznámení a připomínky jednotlivých akcí Prezentace na konferencích 4 vlastní konference projektu další konference na národní a mezinárodní úrovni Direct mailing Komplexní analýza NNO, informace pro obce, DataPlán – předkladatelé záměrů
Ocenění projektu 2005 – 2. místo v soutěži Dobrá rada nad zlato – celorepublikové veřejné hlasování – ocenění udělil Národní vzdělávací fond 2005 – Zvláštní ocenění za Pilotní ověření metodiky spolupráce s veřejností na celostátní konferenci NSZM, pod záštitou ministra pro místní rozvoj 2006 – 2. místo v soutěži O lidech s lidmi – mezinárodní konference o místní demokracii
Místní partnerství Cíl zapojit co největší počet aktérů – potenciálních žadatelů z různých oborů zjistit potřeby v místě – 15 subregionů zajistit si přehled o projektových záměrech subjektů podpořit přípravu integrovaného projektu – klíčový problém + řešení, na kterém se místní partnerství shodnou dát příležitost naučit se psát projekty
3 akce v každém místě – základní schéma 3 akce v každém místě – základní schéma 1. setkání místního partnerství - seznámení s cílem práce místního partnerství Fórum - veřejné setkání nad prioritami rozvoje území a potenciálními projekty 3. setkání místního partnerství - dohoda o pracovní verzi Místního operačního plánu, formulace integrovaných projektů Postup práce místních partnerství Postup práce místních partnerství
1. setkání místního partnerství oslovení veřejnosti, oslovení místních „klíčových hráčů“ mediální kampaň, spolupráce s partnery seznámení s projektem Partnerství pro Vysočinu cíle práce místního partnerství definování priorit rozvoje (komunitní metoda) databáze projektových záměrů – tištěný formulář, on-line formulář harmonogram práce místního partnerství výstupy jednání na vysocina/dataplan
2.setkání místního partnerství - fórum veřejné projednání – rozšíření skupiny aktivních účastníků prostřednictvím další mediální kampaně a spolupráce s koordinátory v místě definování priorit rozvoje jejich srovnání s projektovými záměry v DtP výstupy – zpracovány v DtP - suma komunitních a expertních priorit a záměrů – podklad MOP
3. setkání místního partnerství - MOP MOP – Místní operační plán expertní priority – strategie kraje, mrg., obce komunitní priority – 2. setkání MP projektové náměty dohoda na integrovaných projektech = komplexní rozvojový nástroj tvořený souborem vzájemně provázaných projektů, které mohou být financovány z různých operačních programů, případně fondů. 1 – 8 setkání nad formulací IP vize – každé MP 1 integrovaný projekt – ne všichni jsou připraveni – 14 IP na Vysočině – další podpora
Regionální operační plán MOP 15 ORP + projekty kraje Vysočina komunitní plán + expertní strategie integrované projekty + návrh priorit rozvoje kraje Vysočina (provázanost s PRK) databáze projektových záměrů - DataPlán podklad pro tvorbu Regionálního operačního programu NUTS II Jihovýchod a vyjednávání s EK
Závěrem? Klíčové body projektu image informace komunikace s veřejností Děkuji Vám za pozornost Dita Tesařová
Děkuji Vám za pozornost Dita Tesařová