Profese učitele – referenční rámec Mgr. Anna Doubková PaedDr. Karel Tomek Praha 16. 5. 2013 www.annadoubkova.czwww.vidact.cz.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Advertisements

© Radek Maca Státní informační politika ve vzdělávání SIPVZ w w w. e - g r a m. c z ICT plán školy možný přístup k jeho zpracování odbor 55 SIPVZ MŠMT.
, Praha, Goethe institut Tereza Šmídová NÚV.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
Diagnostika vnitřních podmínek výuky
AUTOEVALUACE ŠKOLY AUTOEVALUACE UČITELE Může to být cesta ke kvalitě?
CENTRUM VZDĚLÁVÁNÍ PEDAGOGŮ ODBORNÝCH ŠKOL. Cíle projektu Vytvořit v Uherském Brodě regionální centrum pro další vzdělávání pedagogů - oblast strojírenství.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
AUTOEVALUACE ACADEMIA MERCURII NÁCHOD ZAMĚŘENÍ NA OBLASTI: Průběh vzdělávání – výuka, výsledky ( metody, náročnost, rozvoj klíčových kompetencí, umístění.
Hodnocení školy zřizovatelem
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Centrum vzdělávání pedagogů odborných škol. Zahájení projektu: Ukončení projektu: Délka realizace projektu:19 měsíců.
Hodnocení škol a školských zařízení
Pedagogické kompetence 6. října 2014 Caroline Kearney vedoucí manažerka projektů & analytička vzdělávání.
Asociace ředitelů gymnázií Přerov, 3.dubna 2012
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
Stav a vývoj vzdělávacích systémů v Evropě: cíle, směřování, indikátory Simona Pikálková Ústav pro informace ve vzdělávání Lisabonské cíle vzdělávání v.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Kariérní systém učitelů
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Hodnocení ředitelů je potřebné. kvalita školy kvalita školy zpětná vazba zpětná vazba plánování dalšího rozvoje plánování dalšího rozvoje podklad pro spravedlivé.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Projekt „Učíme digitálně“ Registrační číslo CZ.1.07/1.3.00/ Profil Škola 21.
Veřejná diskuse o standardu kvality profese učitele Váš hlas je důležitý, Váš hlas má vliv. Mgr. Vladimír Srb, MŠMT manažer pracovní skupiny.
Vlastní hodnocení školy
Koncepce DVPP pro Českou republiku. Obsah prezentace Cíle koncepce a rámec její tvorby Obsah koncepce Priority státní vzdělávací politiky Poradní sbor.
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Kvalifikovanost učitelů z pohledu politických stran a zřizovatelů.
Aktuální problémy v přípravě učitelů (Komise pro přípravu učitelů Rady VŠ) Materiál pro 17. zasedání předsednictva Rady VŠ dne
INFORMAČNÍ SYSTÉM STŘEDNÍ ŠKOLY Střední škola, Havířov-Šumbark, Sýkorova 1/613, příspěvková organizace Ing. Pavel Chmiel, Ph.D. Ing. Tomáš Kostka.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Nová závěrečná zkouška ve spolupráci škol a firem POSPOLU Olga Kofroňová, NÚV
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Kongresové dny 2010 Praha Národní vzdělávací fond, o.p.s. Středisko podpory poradenských služeb Ing. Zuzana Freibergová
Personální management – vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů Autor: Jméno Příjmení Téma Závěrečné práce: Vedoucí ZP:
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
METODICKÝ SEMINÁŘ ETWINNING. eTwinning eTwinning Partnerství škol v Evropě Projekty spolupráce na dálku Komunita evropský škol.
Hodnocení žáků. Zpráva OECD o hodnocení vzdělávání Česká republika 2012: Převládá sumativní hodnocení Velký důraz na známky Žáci jsou často zkoušeni ústně.
MU Brno Od Memoranda k Helsinskému komuniké Moravská zemská knihovna Mgr. Jana Nejezchlebová.
Bc. Lektorství cizích jazyků
Pedagogická diagnostika
 Školská legislativa J. Šťáva katedra pedagogiky
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
1 Mezinárodní inspirace pro hodnocení výsledků vzdělávání: Celostátní testování žáků v Evropě Studie EURYDICE Český překlad:
MŠMT červen Základní údaje o projektu Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Prioritní osy 4a Systémový rámec celoživotního.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Kvalita a efektivita počátečního vzdělávání ve školním roce 2015/2016
Didaktika odborných předmětů jako vědní disciplína
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Implementace kariérního systému - IMKA
IMKA Cílem projektu IMKA Je komplexně připravit, ověřit a implementovat metody, opatření a nástroje, které zajistí úspěšné zavedení a přijetí kariérního.
Evaluace v mateřských školách
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Komplexní systém hodnocení
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
12. Autodiagnostika = sebepoznání (z hlediska psychologie součást sebereflexe, která je strukturovaným procesem vývoje osobnosti)
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
První zkušenosti s evaluací
Kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání. kvalita a akční plánování rozvoje vzdělávání.
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Profese učitele – referenční rámec Mgr. Anna Doubková PaedDr. Karel Tomek Praha

Závěry ČŠI Hlavní zjištění - testy PIRLS 2011 & TIMSS 2011 Strana 11 a 12 - Potvrzení významu učitelů včetně toho, jak učí a jak se cítí! Strana 10 - Co je důvodem pro nepřímou úměru mezi věkem učitelů a výkonem žáků?

Jak vznikl referenční rámec profese učitele Pojmenování klíčových oblastí charakterizující profesi učitele v současnosti. Stanovení dostatečného množství úrovní, které umožní popsat, plánovat a hodnotit profesní vývoj pedagoga v jednotlivých oblastech (profesních složkách). Propojení s personální prací - plánování m personálního rozvoje na úrovni školy s vlastním hodnocením pedagoga - profesního portfolia

Referenční rámec profese učitele Oblasti (profesní složky) - přijatelná úroveň obecnosti - charakterizují hlavní aktuální požadavky na profesi Úrovně Jedná se o návrh, předpokládá se upřesnění na základě široké diskuse.

Oblasti (profesní složky) Kurikulum Metody vzdělávání Hodnocení žáků Management třídy, školy Didaktika vzdělávacích oborů Cizí jazyky ICT Spolupráce

Úrovně referenčního rámce Úrovně (hladiny) tři skupiny úrovní Pro začínající pedagogy Pro praktiky Pro experty Pro každý prvek matice soubor indikátorů RfR

Systémový přístup Využití struktury refrenčního rámce může vytvořit základ srozumitelné standardizace pedagogických profesí, která umožňuje - systematický profesní rozvoj - srozumitelnost systému profesního růstu - spravedlivé odměňování - variabilitu profesního vývoje

Děkujeme za pozornost