Profese učitele – referenční rámec Mgr. Anna Doubková PaedDr. Karel Tomek Praha
Závěry ČŠI Hlavní zjištění - testy PIRLS 2011 & TIMSS 2011 Strana 11 a 12 - Potvrzení významu učitelů včetně toho, jak učí a jak se cítí! Strana 10 - Co je důvodem pro nepřímou úměru mezi věkem učitelů a výkonem žáků?
Jak vznikl referenční rámec profese učitele Pojmenování klíčových oblastí charakterizující profesi učitele v současnosti. Stanovení dostatečného množství úrovní, které umožní popsat, plánovat a hodnotit profesní vývoj pedagoga v jednotlivých oblastech (profesních složkách). Propojení s personální prací - plánování m personálního rozvoje na úrovni školy s vlastním hodnocením pedagoga - profesního portfolia
Referenční rámec profese učitele Oblasti (profesní složky) - přijatelná úroveň obecnosti - charakterizují hlavní aktuální požadavky na profesi Úrovně Jedná se o návrh, předpokládá se upřesnění na základě široké diskuse.
Oblasti (profesní složky) Kurikulum Metody vzdělávání Hodnocení žáků Management třídy, školy Didaktika vzdělávacích oborů Cizí jazyky ICT Spolupráce
Úrovně referenčního rámce Úrovně (hladiny) tři skupiny úrovní Pro začínající pedagogy Pro praktiky Pro experty Pro každý prvek matice soubor indikátorů RfR
Systémový přístup Využití struktury refrenčního rámce může vytvořit základ srozumitelné standardizace pedagogických profesí, která umožňuje - systematický profesní rozvoj - srozumitelnost systému profesního růstu - spravedlivé odměňování - variabilitu profesního vývoje
Děkujeme za pozornost