Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_10 Název materiálu: Vyjadřování věku a udávání času Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_04
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_06
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_01
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_02
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_07
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_20
Tematická oblast: Vytápění – 1. ročník Instalatér
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_16
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_01
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_DVOLE_SUROVINY1_08
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_04
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_03  
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_02
NUMBERS- ČÍSLA Aj pro 3.-5.r.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_18
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
Integrovaná střední škola, Hlaváčkovo nám. 673, Slaný
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY AUTOR: SIMONA ŠTRANCOVÁ, DIS. NÁZEV: VY_32_INOVACE_664_KOLIK_JE_HODIN TÉMA: KOLIK JE HODIN?
Integrovaná střední škola, Slaný
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_20
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_06
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_01_prezentace
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_03 Název materiálu: Zájmena Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské obory Anotace: Zájmena.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_15
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_13 Název materiálu: Vazba „be going to“ Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské obory.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_10
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_ESTETIKA_05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_08
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_09 
Integrovaná střední škola, Slaný
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_14
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_09
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_02
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_01
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_17
Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT zaměření VM:
ČAS – TIME (čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá + minuty)
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_RUBMO_CESKYJAZYK_03
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_03
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_18
Aktivní škola - podpora, zlepšení kvality vzdělávání a výuky na základní škole Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_07
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_04
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_18 Název materiálu:Předložky - test Tematická oblast:Německý jazyk 2. ročník Anotace:Prezentace testuje.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_12
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_05
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_19
ČAS – TIME (čtvrt, půl, tři čtvrtě, celá + minuty)
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Anglický jazyk – cvičení na podporu konverzace
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_11_AJI_HODINY
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
VY_32_INOVACE_Kup_II_01 KOLIK JE HODIN?
Transkript prezentace:

Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA1_10 Název materiálu: Vyjadřování věku a udávání času Tematická oblast: Angličtina 1. ročník – strojírenské obory Anotace: Prezentace slouží jednak k výkladu a jednak k procvičování vyjadřování věku a udávání času. Cílem práce je vytvořit podpůrný materiál pro výuku studentů tříletých učebních oborů. Očekávaný výstup: Žák dovede utvořit otázku na věk a čas a také vyjádřit věk a čas. Klíčová slova: věk, čas, otázka Metodika: Zpracovaný materiál slouží výkladu a vysvětlení udávání času a věku. Prezentace může být rozeslána žákům elektronicky nebo ji lze prezentovat elektronicky ve výuce. Obor: tříleté učební obory Ročník: 1. Autor: Ing. Petr Kašpar Zpracováno dne: Prohlašuji, že při tvorbě výukového materiálu jsem respektoval(a) všeobecně užívané právní a morální zvyklosti, autorská a jiná práva třetích osob, zejména práva duševního vlastnictví (např. práva k obchodní firmě, autorská práva k software, k filmovým, hudebním a fotografickým dílům nebo práva k ochranným známkám) dle zákona 121/2000 Sb. (autorský zákon). Nesu veškerou právní odpovědnost za obsah a původ svého díla.

Vyjadřování věku a udávání času

Vyjadřování věku – otázka na věk Na věk se ptáme (podle osoby) otázkou: How old are you? – Kolik je ti let? How old is she? – Kolik jí je let? How old is Peter? – Kolik je Petrovi let? How old are they? – Kolik je jim let?

Vyjadřování věku – odpověď na otázku. I am 15 (years old). – Je mi patnáct let. She is 10 (years old). – Je jí deset let. Peter is 14 (years old). - Petrovi je čtrnáct let. They are 18 (years old). – Je jim osmnáct let.

Vyjadřování věku - procvičování Přeložte: Kolik je ti let? – Je mi 18 let. Kolik je jí let? – Je jí 25 let. Kolik je jim let? – Je jim 40 let. Kolik let je Honzovi. – Honzovi je 17 let. Kolik let je tvé matce. – Mé matce je 45 let.

Správné řešení How old are you? – I am eighteen. (years old) How old is she? – She is twenty-five. How old are they? – They are forty. How old is John? – John is seventeen. How old is your mother? – My mother is forty-five.

Udávání času – otázka a odpověď. Kolik je hodin? What is the time? Jsou 2 hodiny. It is two o‘clock.

Udávání času – celé hodiny. It is one o‘clock. - Je jedna hodina. It is four o‘clock. – Jsou čtyři hodiny. It is eleven o‘clock. – Je jedenáct hodin. Pro rozlišení zda jde o 1. nebo 2. polovinu dne používáme zkratky: am (00,01-11,59) – It is 5am. pm (12,01-23,59) – It is 6pm.

Udávání času – půl hodiny Půl hodiny se vyjadřuje pomocí half (půl) a past (po). Je půl šesté. – It is half past five. Je půl jedné. - It is half past twelve. Je půl desáté. – It is half past nine.

Udávání času – čtvrt hodiny. Čtvrt hodiny se vyjadřuje pomocí quarter (čtvrt) a past (po). Je čtvrt na dvě. – It is quarter past one. Je čtvrt na osm. – It is quarter past seven. Je čtvrt na dvanáct. – It is qarter past eleven.

Udávání času – tři čtvrtě hodiny Tři čtvrtě hodiny se vyjadřuje pomocí quarter (čtvrt) a to (do). Je tři čtvrtě na pět. – It is quarter to five. Je tři čtvrtě na deset. – It is quarter to ten. Je tři čtvrtě na jednu. – It is quarter to one.

Udávání času – minuty. Jednotlivé minuty se vyjadřují pomocí past a quarter. Minuty do půl pomocí past, minuty po půl pomocí to. Je 6,17. – It is seventeen minutes past six. Je 10,22. – It is twenty-two minutes past ten. Je 7,40. – It is twenty minutes to eight. Je 9,54. – It is six minutes to ten.

Udávání času – V kolik hodin? V kolik hodin? – (At) what time? V odpovědi používáme předložku at. V 7 hodin. - At seven o‘clock. V 6,15 hodin. – At quarter past six. V 11,45 hodin. – At quarter to twelve.

Udávání času - procvičování. Kolik je hodin? Je 9 hodin. Je čtvrt na 5. Je půl 8. Je tři čtvrtě na 11. Je 7,08 hodin. Je 10,42 hodin. V kolik hodin? V půl desáté.

Správné řešení Kolik je hodin? – What is the time? Je 9 hodin. – It is nine o‘clock. Je čtvrt na 5. – It is quarter past four. Je půl 8. – It is half past seven. Je tři čtvrtě na 11. – It is quarter to eleven. Je 7,08 hodin. – It is eight minutes past seven. Je 10,42 hodin. – It is eighteen minutes to eleven. V kolik hodin? – (At) what time? V půl desáté. – At half past nine.