Mimořádná tisková konference Správy železniční dopravní cesty Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích 21. června.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SYSTÉM KONTROLY PŘI TĚŽBĚ DŘEVA Tisková konference
Advertisements

Sektorové dohody. 2 Co to je Sektorová dohoda? Sektorové dohody = unikátní nástroj sektorových rad umožňující významně ovlivnit rozvoj lidských zdrojů.
Mgr. Libor Jarmič, Ekologický právní servis,
Ing. Karel Havlíček – ředitel odboru příspěvkových programů
PROJEKTOVÝ DEN 27. ČERVENCE 2010 STŘEDNÍ ŠKOLA AUTOMOBILNÍ, MECHANIZACE A PODNIKÁNÍ, KRNOV, OPAVSKÁ 49 Ing. Marák Vladimír Tento projekt.
Vlastní hodnocení školy
Zákon č. 266/1994 o dráhách zákon upravuje
Speciální vozidla Dle předpisu SŽDC (ČD) S8
Ing. Antonín Blažek Náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Realizace rozvojových aktivit v obcích regionu České Švýcarsko 1. schůzka PS
Příprava nové dopravní politiky ČR
Integrovaný dopravní systém
Mimořádná tisková konference Správy železniční dopravní cesty
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Potravinová bezpečnost a soběstačnost Co změní novela zákona o potravinách? Žofínské fórum Marian Jurečka ministr zemědělství 16. října 2014.
W.P Výbor regionů Stanovisko ke sdělení Komise pro Radu, Evropský parlament, Ekonomický a sociální výbor a Výbor regionů „Posilování místní dimenze.
Činnost odboru centrální dokumentace v rámci SŽG Praha
NS-LEV 21 pro český sport Jiří Šlégr http://
Luděk Novák dubna 2006 Proč a jak řídit informační rizika ve veřejné správě.
Přístup státu k budování informačních systémů veřejné správy ing. Tomáš HOLENDA odbor informatizace veřejné správy Ministerstvo vnitra ČR.
V ZÁCNÁ ONEMOCNĚNÍ Ing. Jaromír Gajdáček, Ph.D., MBA prezident Svazu zdravotních pojišťoven ČR generální ředitel Zdravotní pojišťovny ministerstva vnitra.
5. března 2015 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
Plány Ředitelství silnic a dálnic na rok 2007 Tisková konference Pondělí Praha.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Prezentace podnikatelských ploch pro investory 1 Prezentace průmyslových ploch pro investory STATUTÁRNÍ MĚSTO PŘEROV Propojení dálnice D1 a propojení Přerova.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Silnice nebo železnice
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2007 I.náměstek ministra financí Ing. Eduard Janota 11. září 2006.
Ing. Tomáš Čoček, Ph.D. 1. náměstek ministra dopravy
Název opory – Řízení BOZP, instituce BOZP, jejich místo, úloha a pravomoci Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt: Vzdělávání pro.
Prohlášení o dráze Jiří Černý 9. setkání s dopravci, Praha,
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
Ceny za projednání mimořádných zásilek Jiří Brunner 7. setkání s dopravci, Praha, 30.a
Cena dopravního výkonu v dlouhodobé smlouvě o zajištění dopravní obslužnosti veřejnou linkovou dopravou Kroměříž
Roční souhrnná zpráva o výsledcích kontrolních akcí provedených inspekcí práce za rok 2012 Mgr. Ing. Rudolf Hahn generální inspektor.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
Národní politika BOZP a příprava Národního akčního programu BOZP pro období konference Společně bezpečně v EU – Partnerství v prevenci rizik.
Smlouvy o provozování drážní dopravy a jejich změny Ing. Petr Šlachta Setkání s dopravci, Praha 30. a
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Bezpečnost silniční a železniční dopravy Přednáška NÁVRH A VYHODNOCENÍ OPATŘENÍ KE SNÍŽENÍ NEHODOVOSTI Doc. Ing. Miloslav Řezáč, Ph.D. Katedra dopravního.
2. února 2016 TISKOVÁ KONFERENCE. Co je KOBRA? -Nemá vlastní budovy, -nemá zaměstnance, -nemá dokonce ani korespondenční adresu, protože není institucí,
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Financování výstavby a modernizace dopravní infrastruktury v ČR
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Železniční doprava pro kraje Praha, 28. listopadu 2016
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Střední Morava křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Zákon o Generální inspekci bezpečnostních sborů
Kybernetická kriminalita
Stav přípravy a realizace prioritních projektů železniční infrastruktury v regionu střední a východní Moravy Ing. Mojmír Nejezchleb VII. ročník mezinárodní.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Policejní prezidium ČR Ředitelství služby dopravní policie
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
PRIORITY A NOVÁ STRUKTURA MINISTERSTVA VNITRA
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Šetření mimořádných událostí v drážní dopravě
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Rychlá spojení Příprava pilotních projektů
Průběžné výsledky přípravy VRT
Příprava, výstavba a provozování vysokorychlostních tratí (VRT)
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Současný počet tramvají v evidenci DPMO a. s.
Transkript prezentace:

Mimořádná tisková konference Správy železniční dopravní cesty Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích 21. června 2011 – Rytířský sál, Dlážděná 7

Dne došlo v km 50,765 trati Brno – Přerov ve 12,24 hod. k vykolejení za jízdy nákladního vlaku Vn Vlak byl sestaven z prázdných vozů „Falls“ (takzvaný uhlák). Vykolejilo celkem 13 vozů V současnosti probíhá velmi detailní zkoumání jejich technického stavu, zvláště u prvních pěti vagónů, které nebyly při nehodě příliš poničeny I přes toto zkoumání SŽDC připouští, že hlavní problém byl v technickém stavu železniční dopravní cesty 2 Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích Případ vykolejení nákladního vlaku u Vyškova dne

Na počátku byl „zlepšovací návrh“, kterým se šetřil materiál Tato upevňovadla se používala především v sedmdesátých a osmdesátých letech Výměnou za úsporu 10 dkg oceli však byly daleko vyšší nároky na údržbu Dokud pracovalo na dráze v tehdejším socialistickém Československu více než 200 tisíc lidí, nebyla údržba problém Po roce 1989 začalo na dráze masivní propouštění, celý systém směřoval k vyšší produktivitě práce Nikdy nebyly předpisy upraveny tak, aby bylo jasné, které trati potřebují vyšší údržbu 3 Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích Geneze problému „upevňovadla ŽS 3“

Rizikovým faktorem je shoda tří prvků: –Upevňovadlo ŽS 3 –Bezstyková kolej –Nedostatečná údržba V současnosti jsou umístěna na kilometrech tratí po celé České republice, jde o více než třetinu celkové délky tratí Délka tratí, kde je upevňovadlo ŽS 3 použito na bezstykové koleji dosahuje cca kilometrů Evidence stavu svršku, tedy kvality údržby tratí právě probíhá. V posledních patnácti letech bylo na údržbu vynakládáno relativně dost peněz, ale ukazuje se, že zřejmě poměrně neefektivním způsobem 4 Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích Potíže s „upevňovadly ŽS 3“

5 Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích Nákres upevňovadla ŽS 3

Evidence stavu svršku: –Prověrka všech tratí s ohledem na jejich naprosto bezpečný provoz –Termín dokončení evidence stavu svršku –Obratem bude SŽDC informovat veřejnost o dalších přijatých opatřeních Byly vyvozeny příslušné závěry v personální oblasti a určena konkrétní odpovědnost konkrétních zaměstnanců v případě nehody ve Vyškově Byly vyvozeny závěry v oblasti využívání finančních prostředků Zásadní analýza postupu SŽDC v oblasti údržby tratí 6 Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích Řešení problémů, které odhalila nehoda ve Vyškově

Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích Řešení v personální rovině 7 Veškeré personální změny jsou a budou uskutečňovány s ohledem na udržení bezpečnosti a na potřebu obsazení uvolněných míst špičkovými odborníky Dnes ráno byl odvolán jeden z náměstků generálního ředitele Byla přijata další personální opatření v celém systému SŽDC: –Odvolán provozní náměstek ředitele SDC Brno –Přednosta správy tratí SDC Brno přeřazen na jinou činnost –Traťmistr přeřazen na jinou činnost –Mistr přeřazen na jinou činnost Pokud se během evidence stavu svršku ukáže zanedbávání údržby i na dalších tratích, pak na základě tohoto vyšetřování dojde k personálním změnám i v jiných regionech

Ukázalo se, že řada lidí na dráze nechápe správně priority V posledních letech jistě ubývalo peněz a lidí v údržbě, ale to se nesmí dít na úkor bezpečnosti Vysvětlovat špatný stav některých tratí nedostatkem peněz je alibismus – povinností správců tratí je upozornit za všech okolností na rizika Prioritou SŽDC není ušetřit za každou cenu, ale racionálně a efektivně vynakládat peníze způsobem, který zabrání plýtvání a přitom bude znamenat bezpečné tratě Někteří lidé přestali chápat, co je to železničářská čest Vyzývám osobně všechny zaměstnance SŽDC k odvaze: pokud mají informace o zanedbaných tratích, nechť se obrátí přímo na mě a informují mě osobně Pro příště na železnici končí jakákoliv tolerance chyb 8 Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích Problém osobního selhání

Probíhá nejrozsáhlejší jednorázová prověrka tratí za posledních dvacet let zaměřená na držebnost upevňovadel Provádí ji zhruba 400 zaměstnanců Cílem je ověřit objektivně stav tratí, výsledky řádně zdokumentovat, zaevidovat a přijmout vlastní opatření ředitelů SDC Vyhodnotit potřebu nových investic do údržby Smysl prověrky: –Pokud bude s ohledem na bezpečnost potřeba, omezíme rychlost i za cenu problémů s grafikonem a za cenu finančních ztrát –Nasměrujeme veškeré dříve ušetřené peníze do údržby úseků ve špatném stavu –Zjistíme objem prostředků potřebných na údržbu tak, aby se tratě dostaly v nejkratším možném termínu do vyhovujícího stavu 9 Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích Evidence stavu svršku

SŽDC spolu s Ministerstvem dopravy zřizuje společnou pracovní skupinu, do které se zapojí i Drážní inspekce a Drážní úřad Jde o iniciativu SŽDC a náměstka ministra dopravy Ing. Iva Vykydala Skupina se zaměří na rychlé a důsledné analyzování bezpečnostních rizik na železnici Pro SŽDC budou její výsledky znamenat pomoc při optimálním alokování financí na údržbu Předpokládáme, že tato skupina také sníží napětí mezi některými institucemi na železnici, především mezi Drážní inspekcí a SŽDC Na základě výsledků prověrky tratí a práce skupiny bude SŽDC případně žádat další peníze na údržbu tratí 10 Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích Opatření pro posílení bezpečností na železnici

Do roku 2011 plán údržby na centrální úrovni neexistoval V roce 2011 poprvé ředitelství SŽDC koordinovalo akce jednotlivých regionálních Správ dopravní cesty Plán pro rok 2012: –Prosadíme navýšení finančních prostředků na údržbu z letošních 7,1 mld. Kč na více než 10 mld. Kč –Během přípravy plánu bude SŽDC úzce spolupracovat s orgány Drážní inspekce – cílem je využít poznatky DI a zefektivnit činnost obou organizací 11 Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích Plán údržby železničního svršku v roce 2012

© Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Opatření podniknutá SŽDC ke zvýšení bezpečnosti přepravy na českých železnicích