Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Informační gramotnost na středních školách
Advertisements

Konference „Inovace a technologický transfer – výzva a příležitost pro Ústecký kraj“ 20. května května 2014, Ústí nad Labem
Prezentuje: Mgr. Barbora Čalkovská ULD, Brno
Podpora studentů s SPU na MU
METODY A TECHNIKY VÝZKUMU
Poradenské služby podporující vzdělávání dospělých: realita nebo sen?
Obecná východiska, zdroje ►Mezinárodní soustavy kvalifikací ►Národní soustava kvalifikací pro terciární sféru ►Projekt Q-RAM/ Národní kvalifikační rámec.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecně Řídícím orgánem je MŠMT Řídícím orgánem je MŠMT Založen na principu partnerství Založen na principu partnerství.
Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Interkulturní a intrakulturní komunikace sluchově postižených studentů středních škol Mgr. Filipcová Věra.
Diagnostika SPU u studentů vysokých škol
Odborná komise pro informační vzdělávání a informační gramotnost na vysokých školách Pilotní průzkum informační gramotnosti vysokoškolských studentů.
Mgr. Alena Lukáčová, Ph.D., Dr. Ján Šugár, CSc.
Plánování zajištění jakosti produktu dle ISO/IEC 9126 Princip a představení praktického řešení Robert Pergl Česká zemědělská univerzita v Praze Provozně.
Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením Problematika poskytování tlumočnických služeb jedincům se sluchovým postižením.
Postup výzkumného šetření v projektové fázi I. V projektové části směřují výzkumné práce k přípravě výzkumného šetření pro získání empirických informací.
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Jak jste dopadli? Kvaliťák nebo kvantiťák? Kreativec nebo analytik?
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
 systematická tvůrčí činnost v oblasti inkluzivního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole  s důrazem na implementaci.
Ústřední knihovna FSS MU Bibliotheca Academica, Brno Irena Šléglová Masarykova univerzita a její knihovny.
Kvalifikovaných pracovních sil pro strojírenství Mynářová Lenka květen 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM FONDEM PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ A MINISTERSTVEM.
Rada VŠ - Komise pro přípravu učitelů řešení problematiky strukturovaného studia učitelství - šetření na vysokých školách.
Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Ústav profesionálního rozvoje pracovníků ve školství (od října 2001) ředitelka: PhDr. Jana Kohnová Ústav.
Systém podpůrných služeb Kancelář pro studenty se speciálními potřebami IPC UK kontaktní osoby na příslušných fakultách studijní oddělení příslušných fakult.
Popularizace výsledků dopravního výzkumu CZ.1.07/2.3.00/
SO – studijní opora podpora výuky BSe a DSe LS2012
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Integrace a podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na Vysoké škole technické a ekonomické v Českých Budějovicích Registrační číslo: CZ.1.07/2.2.00/
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Osnova kurzu C8 – hodnocení kvality výsledků VaV Jana Hančlová Ekonomická fakulta VŠB-Technická univerzita Ostrava.
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD Na padesátém 81, Praha 10 Šetření o využívání informačních technologií ve veřejné správě Konference ISSS 2006.
PhDr. Veronika Girglová
Pohled pedagoga běžné základní školy na podporu komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností PhDr. Veronika Girglová Katedra speciální.
Analýza nabídky bakalářských studijních programů ICV v rámci pedagogického vzdělávání Ing. Lenka Danielová, Ph.D., Mgr. Dita Janderková, Ph.D., Doc. PhDr.
Specifika jazykové přípravy na Univerzitě obrany s podporou ICT
Název projektu Tvorba a realizace kurzů v rámci celoživotního vzdělávání rozšiřujících kvalifikaci v oblasti speciální pedagogiky Tento projekt je spolufinancován.
DysTest Baterie testů pro diagnostiku specifických poruch učení u studentů vysokých škol a uchazečů o vysokoškolské studium Setkání AP3SP, Praha 17.
Inovace výuky a její implementace v oborech Fakulty bezpečnostního inženýrstvíCZ.1.07/2.2.00/ Se zvyšováním technologické a technické úrovně průmyslu.
E-learning z druhé strany: pohled studentů Jiří Zounek Ústav pedagogických věd FF MU A. Nováka Brno
O formálním vzdělávání dospělých v České republice Milada Rabušicová (ÚPV FF MU) Ladislav Rabušic (FSS MU) 16. conference ČAPV: Pedagogický výzkum jako.
Prvá študentská vedecká konferencia v odbore špeciálna pedagogika a liečebná pedagogika ŠTUDENT NA CESTE K PRAXI Analýza podpůrných opatření a poradenských.
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
Za akademický rok 2011/2012 prof. RNDr. Hana Kolářová, CSc. proděkanka LF UP.
Projekt VIP Kariéra II - KP Bez bariér až na trh práce Ing. Jana Trhlíková Konference , Praha.
Univerzita Palackého v Olomouci Centrum prevence rizikové virtuální komunikace PdF UP v Olomouci Mgr. Kamil Kopecký, Ph.D. & Mgr. Veronika Krejčí
OVĚŘENÍ EFEKTIVITY FIE U ROMSKÝCH DĚTÍ PhDr. Anna Páchová, Ph.D. Katedra psychologie Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
Od tématu k problému – druhy problému - hypotézy Východisko = problém Kvantitativní výzkum – musí mít vždy hypotézu? Kvalitativní výzkum – bez hypotézy?
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Minikonference Gymnázium Brno - Řečkovice 17.červen 2010
Návrh účinné marketingové komunikace podniku v oblasti služeb
Šetření uplatnění absolventů vysokých škol
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie PREZENTAČNÍ A KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI MANAŽERA VE VYBRANÉM PODNIKU.
Institut Celoživotního Vzdělávání
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
PODPORA TECHNICKÝCH A PŘÍRODOVĚDNÝCH OBORŮ
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza motivačního a stimulačního systému ve vybraném podniku.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
Problematika návykových látek u žáků středních škol
Povolání logistický manažer
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Analýza vhodnosti používaných komunikačních nástrojů ve vybraném podniku.
za akademický rok 2015/2016 Hana Kolářová proděkanka LF UP
České Budějovice, červen 2016
Analýza marketingového mixu ve vybraném podniku
Přírodovědecká fakulta UJEP
Hodnocení ve vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Komunikační techniky užívané v komunikaci sluchově postižených studentů s vyučujícími na vysoké škole Lenka Doležalová Brno, 2007

Studium sluchově postižených na vysoké škole Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky Teiresiás Středisko pro pomoc studentům se specifickými nároky Teiresiás - úkoly - úkoly - poskytované služby - poskytované služby - cíle - cíle Sluchově postižení studenti Sluchově postižení studenti Vysokoškolští učitelé Vysokoškolští učitelé

Komunikace mezi SP studentem a vyučujícím na VŠ Komunikace mezi SP studentem a vyučujícím na VŠ prostřednictvím tlumočníka (tlumočníka do ZJ, ZČ nebo artikulačního tlumočníka) prostřednictvím tlumočníka (tlumočníka do ZJ, ZČ nebo artikulačního tlumočníka) formou odezírání formou odezírání pomocí elektronické pošty pomocí elektronické pošty

Plánované výzkumné šetření bude zaměřené na komunikační techniky užívané v kontaktu vysokoškolských učitelů se sluchově postiženými studenty a na to, bude zaměřené na komunikační techniky užívané v kontaktu vysokoškolských učitelů se sluchově postiženými studenty a na to, jaký vliv mohou dosažené komunikační dovednosti vysokoškolských učitelů mít na kvalitu studia sluchově postižených studentů. jaký vliv mohou dosažené komunikační dovednosti vysokoškolských učitelů mít na kvalitu studia sluchově postižených studentů.

Cíle výzkumného šetření analýza znalosti základních pravidel komunikace se sluchově postiženými, analýza znalosti základních pravidel komunikace se sluchově postiženými, zvýšení informovanosti vyučujících na vysoké škole o problematice sluchového postižení, zvýšení informovanosti vyučujících na vysoké škole o problematice sluchového postižení, zmapování současné situace v oblasti komunikace mezi vysokoškolskými učiteli a sluchově postiženými studenty v Německu a zmapování současné situace v oblasti komunikace mezi vysokoškolskými učiteli a sluchově postiženými studenty v Německu a vytvoření instruktážního CD-Romu vytvoření instruktážního CD-Romu

Charakteristika výzkumného vzorku vyučující na fakultách Masarykovy univerzity a Vysokého učení technického, vyučující na fakultách Masarykovy univerzity a Vysokého učení technického, kteří se již po několik let setkávají se sluchově kteří se již po několik let setkávají se sluchově postiženými studenty a mohou přispět ke postiženými studenty a mohou přispět ke splnění výzkumných cílů. splnění výzkumných cílů.

Výzkumné metody a techniky kvantitativní výzkum kvantitativní výzkum statistická procedura statistická procedura dotazník dotazník univariační a bivariační analýza univariační a bivariační analýza

Děkuji za pozornost Děkuji za pozornost