Taneční a pohybová výchova

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NIPOS TANEČNÍ A POHYBOVÁ VÝCHOVA z pohledu Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu 1) výzkum 2) vzdělávání 3) příklady.
Advertisements

Environmentální výchova pro základní školu
NÁVRH ÚPRAVY SOUČASNÝCH OSNOV A UČEBNÍCH PLÁNŮ PRO ZUV.
Učební plán. Rámcový učební plán rámcový učební plán uvádí vzdělávací obory, ze kterých škola vytváří ve školním učebním plánu vyučovací předměty rámcový.
1. Vstup do pilotního projektu RVP GV
Cíle dějepisné výuky, dějepisné kurikulum, RVP a výuka dějepisu
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Nové možnosti v gymnaziálním vzdělávání Martin Mach.
Systém kurikulárních dokumentů
KURIKULÁRNÍ REFORMA RÁMCOVÉ VZDĚLÁVACÍ PROGRAMY et al.
1. TVORBA STUDIJNÍHO ZAMĚŘENÍ Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího zaměření popsaného v RVP ZUV Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek Studijní.
Klíčová aktivita 01 Příprava budoucích lektorů pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Podpora profesního rozvoje učitelů v počátečním vzdělávání.
Evaluace ŠVP Ing. Libuše Burešová Únor 2011, Litvínov - Hamr.
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
Mgr. Jana Palanská.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Vyučovací předmět Počítače Seznámit žáky s moderní informační a komunikační technologií a poznat její možnosti - PC, internet, mobilní telefon Umožnit.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou.
RVP ZUV: VZDĚLÁVACÍ OBSAH UM. OBORŮ
VLASTNÍ HODNOCENÍ Z POHLEDU SLOUČENÉ ZŠ A MŠ
Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání
InspIS ŠVP pro ZV, SV.
aktuální problémy současného světa postoje, názory, jednání
Inspekční hodnocení ŠVP víceletá gymnázia podle RVP ZV (víceletá gymnázia podle RVP G čtyřletá gymnázia podle RVP G) Mgr. Zdenka Spalová, Karlovarský inspektorát.
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
Studijní zaměření Studijní zaměření vzniká buď ze vzdělávacího obsahu popsaného v RVP ZUV. Nebo si je škola vytvoří podle svých podmínek. Studijní zaměření.
Vzdělávání žáků s mentálním postižením
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání -
Mgr. Lucie Holacká, Národní institut pro další vzdělávání
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY Zdeněk Hrkal Karlovy Vary, 12. listopadu 2009 Po každé dobré činnosti je radost z práce odměnou dvojnásobnou. (Euripides)
Základní škola Nerudova Říčany okres Praha - východ Škola je plně organizovaná, tj ročník, spolu se speciálními třídami
Co tvorba ŠVP škole přinesla Možné přínosy tvorby z pohledu pilotního gymnázia v Rumburku.
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
Rámcové a školní vzdělávací programy
1 Učební osnovy v ŠVP Oborová setkání VÚP Praha. 2 Zásadní rozdíl na začátek  v RVP jsou stanoveny vzdělávací obory  v ŠVP vznikají na základě vzdělávacích.
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Mgr. Katarína Nemčíková, VÚP Praha Změny v kurikulárních dokumentech základního vzdělávání.
Národní institut pro další vzdělávání Příspěvková organizace přímo řízená MŠMT Působnost v celé České republice Státní garance DVPP.
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Komparace ŠVP gymnázií Zkušenosti z praxe ČŠI Zpracovala PhDr. Renáta Ševčíková Brno, 17. června 2010.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání Zásady předškolního vzdělávání Cíle vzdělávání Podmínky vzdělávání Obsah vzdělávání Autoevaluace.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Zkušenosti z tvorby ŠVP PhDr. Maria Bezchlebová NÚOV Září 2008.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů Lukáš Wodecki
 Závazný dokument pro předškolní pedagogy (mateřské školy, přípravné třídy základních škol) a pro zřizovatele vzdělávacích institucí (od )
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
VŠICHNI MÁME STEJNOU CESTU
ZÁKLADNÍ VZDĚLÁVÁNÍ Průběh ZV RVP ZV.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
1. Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
Malotřídní základní škola optikou současné právní úpravy
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Podpůrná opatření 1. – 3.stupně
Transkript prezentace:

Taneční a pohybová výchova PhDr. Romana Lisnerová Ředitelka ZŠ a MŠ Praha - Slivenec lisnerova@post.cz

Taneční a pohybová výchova (TPV) a její využití Současný stav RVP ZV obsahuje: povinný obsah vzdělávání doplňující obsah vzdělávání – doplňující vzdělávací obory Dramatická výchova Druhý cizí jazyk Etická výchova Taneční a pohybová výchova

TPV jako nabídka Škola – podpořit naplňování cílů základního vzdělávání (cílů školy); podpořit realizaci průřezových témat (osobnostní a sociální výchova…) Žáci – rozvíjet a utvářet klíčové kompetence (sociální a personální, komunikativní, pracovní…) Rodiče – zpestřit, rozšířit vzdělávací nabídku pro jejich děti Učitelé – umožnit seberealizaci; pomoci při utváření pozitivního klimatu ve školní třídě; umožnit „jiný“ pohled na jejich žáky

Před zahájením výuky TPV I. SEBEREFLEXE ŠKOLY Vize školy Zaměření vzdělávání (výchovné a vzdělávací strategie, cíle vzdělávání) SWOT analýza Očekávání – učitelé, vedení školy Přínos – žáci, rodiče žáků, škola jako celek

Před zahájením výuky TPV II. PODMÍNKY PRO REALIZACI TPV Východisko = SWOT analýza Prostorové podmínky Sál, tělocvična, hygienické zázemí, šatny… Finanční podmínky Finanční ohodnocení učitelů TPV (pedagog, korepetitor); úprava úvazků ostatních pedagogů… Personální podmínky Kvalifikovaný pedagog, korepetitor… Materiální podmínky Vybavení prostor – podlahová krytina, klavír, pomůcky pro žáky…

Před zahájením výuky TPV III. TPV a školní vzdělávací program Zásah do vzdělávací nabídky Povinný předmět Nepovinný předmět Volitelný předmět Zásah do učebního plánu Odkud čerpat časovou dotaci Dodržení celkové časové dotace pro 1. a 2. stupeň Dodržení časové dotace pro ročníky Dodržení minimální časové dotace pro vzdělávací oblasti

Úpravy ŠVP I. Charakteristika školy Charakteristika ŠVP Podmínky, vybavení Charakteristika ŠVP Zaměření školy Výchovné a vzdělávací strategie Průřezová témata Charakteristika pedagogického sboru Nové kvalifikace…

Úpravy ŠVP II. Učební plán Učební osnovy Hodnocení žáků Tabulace i poznámky Učební osnovy Nový vyučovací předmět Charakteristika vyučovacího předmětu Výchovné a vzdělávací strategie Vzdělávací obsah Předmětové výstupy, učivo, průřezová témata Hodnocení žáků Způsob hodnocení Autoevaluace školy AE oblasti, cíle, kritéria …

Možná úskalí Čerpání časové dotace (úprava UP) Učební osnovy NEČERPÁME časovou dotaci ze vzdělávací oblasti Umění a kultura Učební osnovy Zpracujeme v obvyklém rozsahu Hodnocení žáků ? Finanční zajištění pedagogů DPP, pracovní smlouva

Co se osvědčilo Motivovat pedagogický sbor Zavádět TPV postupně od 1. ročníku Umožnit náhled ostatních vyučujících do hodin TPV (třídní učitel) Informovat a nadchnout rodiče budoucích prvňáčků (cílech, přínos a zaměření „nového“ vyučovacího předmětu) Propagovat TPV na webových stránkách školy Fotodokumentace, učební osnovy… Realizovat ukázkové hodiny TPV

DĚKUJI ZA POZORNOST - PŘEJI ÚSPĚCHY PŘI REALIZACI TPV A KLIDNÝ KONEC ŠKOLNÍHO ROKU