 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Personální řízení v malých podnicích
Advertisements

MARKETING A MANAGEMENT
Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Řízení lidských zdrojů
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Management Ing. Jan Pivoňka.
Pracovněprávní vztahy v organizaci
Personální řízení a jeho úloha v podniku
P ORADENSTVÍ V PERSONÁLNÍM ŘÍZENÍ. Ú VOD Poradenství slovníky definují například jako informační a konzultační činnost směřující k orientaci tazatele.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Vzdělávání, kvalifikace, rozvoj
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Získávání a výběr Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Analýza pracovního místa Katedra řízení Ekonomická fakulta Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuEU peníze středním školám Masarykova OA Jičín Název školyMASARYKOVA OBCHODNÍ.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ a personální činnosti
Základy managementu Řízení lidí Ing. Ivana Pražanová
Personální informační systém
Analýza a popis pracovního místa
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
JPD 3 Jednotný programový dokument pro Cíl 3 regionu NUTS 2 hlavní město Praha.
Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Národní soustava povolání a Národní soustava kvalifikací v praxi , Pardubice.
PRESENTACE SOCIÁLNÍCH SLUŽEB A SOCIÁLNÍ PRÁCE V O.S. ESTER PRO ROK ČLENĚNÍ PROGRAMŮ: PROGRAMY SE ZÁKONA Č. 108/2006 SB. (SOCIÁLNÍ SLUŽBY)
Pracovní vztahy.
Úspěšné strategie k integraci na volném trhu práce Wien Work Jobmanagement Wien Work Arbeitsassistenz.
PERSONÁLNÍ INFORMAČNÍ SYSTÉM PhDr. Vlasta Leštinská Mgr. Pavel Kocián
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
PhDr. Dana Bernardová, Ph.D.
Trh práce VY_32_INOVACE_ Trh práce = místo, kde se střetává poptávka po práci (zaměstnavatelé) s nabídkou práce (uchazeči o zaměstnání) Práce.
Podniková ekonomika Personální činnost.
Vedení lidí – personalistika v podnicích poskytující služby.
Úloha personální práce v podniku Organizování procesu změn ve struktuře a kvalitě lidských zdrojů organizace v souladu s potřebami, které jsou dány požadavky.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2Č. materiáluVY_32_INOVACE_231.
Název příjemce: Základní škola Vyškov, Nádražní 5, příspěvková organizace Název partnera: Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov Číslo.
Podniková ekonomika Personální činnost. Personální řízení Proces, ve kterém se přijímají rozhodnutí v oblasti zaměstnaneckých vztahů a který ovlivňuje.
Personální management
Marketingové prostředí
Personální funkce Ekonomika a řízení podniku 2008/2009 Seminář č. 6 JUDr. Martin Landa.
Jak na rovné příležitosti? V 5 krocích. 1. Vyjasnění postoje Tlak na rovnost žen a mužů, zejména na rovnost žen a mužů při práci, roste. Je to dáno zvláště.
Dobrá škola ?. Co je produktem školy? Výstupy: výsledky dlouhodobé efekty.
VŠEOBECNĚ VZDĚLÁVACÍ FUNKCE EKONOMICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing
KONFERENCE Vzdělávání v období snižování nákladů Eva ŽILAYOVÁ Hotel Josef, Praha 5. května 2004 CO ŠKOLIT.
Nákupní chování spotřebitele
Personální mamagement
1 Opatření 4.1 JPD3 Zvýšení adaptability zaměstnavatelů a zaměstnanců na změny ekonomických a technologických podmínek jako podpora konkurenceschopnosti.
Autor:Ing. Libuše Sušická Předmět/vzdělávací oblast:Ekonomika Tematická oblast:Zaměstnanci Téma:Metody získávání pracovníků Ročník:3. Datum vytvoření:prosinec.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorIng. Adamčíková Zdeňka Název šablonyIII/2.
Personální plánování.
ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚR PRACOVNÍKŮ
Informační zdroje pro volbu povolání Technika a technické vzdělávání 2.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2014 / 2015 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
Moderní personalistika
VYSOKÁ ŠKOLA FINANČNÍ A SPRÁVNÍ, o.p.s.
Moderní personalistika DS 2009/ Hlavní úkoly moderní personalistiky   Zařazení správného člověka na správné místo (a ve správný čas)
6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost Dagmar Svobodová.
Personální plán pro podnikatelský plán
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Sociální systém hospodářské organizace Charakteristika sociálního systému hospodářské organizace.
PROJEKT SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODNIKU PS 2015 / 2016 PERSONÁLNÍ FUNKCE Ladislav Blažek.
Kariéra Předmět:Ekonomická praxe Ročník: 2. nástavbového studia - Podnikání Autor: Ing. Alexandra Herbriková Anotace: Materiál seznamuje žáky se základními.
Získávání a výběr zaměstnanců. Význam lidí ti, kteří vyrábějí ti, kteří rozhodují ti, kteří kradou.
Personální práce v malé organizaci Milada Matyšková.
Přijímání zaměstnanců
Marketingový plán podniku
PhDr. Radek Suda, odbor sociálních služeb a sociální práce, MPSV
Didaktické prostředky
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích ANALÝZA MARKETINGOVÉHO MIXU VYBRANÉHO SUBJEKTU (Obhajoba bakalářské práce) Autor práce: Libuša.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast: Ekonomie Předmět: Inovace výuky prostřednictvím.
Trh a jeho fungování, zaměstnání, podnikání 1 – Trh
zpracovaný v rámci projektu
Transkript prezentace:

 Stanovení a upřesnění potřeby a to v množství, kvalitě i čase  Profil pracovního místa a profil personálu  Zmapování zdrojů uchazečů  Volba dokumentů požadovaných od zájemců o pracovní místo  Vyhodnocení získaných dokumentů  Předvýběr na základě získaných znalostí o uchazeči  Sestavení seznamu a pozvání zájemců k výběrovému pohovoru

 politicko-legislativní  hodnotová a profesně kvalifikační orientace lidí  ekonomický rozvoj země a regionu  populační vývoj a mobilita obyvatelstva  preference určitých oblastí k osídlení  preference určitého životního stylu  podmínky pro vytváření nových pracovních míst či jejich rušení

 image a úspěšnost organizace  umístění organizace  vnitřní sociální klima  pracovní prostředí  úroveň péče o zaměstnance  perspektiva  mezilidské vztahy  charakter a podmínky práce  kompetence zaměstnance  pracovní doba

 Vlastní pracovní síly, které mají z různých důvodů zájem o uvolněné či nově se tvořící pracovní místo  Zaměstnanci, jejichž pracovní místa se ruší z důvodu zastavení výroby či jiných organizačních důvodů  Zaměstnanci, kteří získáváním dalších znalostí a dovedností mají předpoklady zastávat náročnější pracovní místo  Zaměstnanci, jejichž pracovní místo bylo zrušeno v důsledku zavádění inovací v oblasti techniky a technologie

 Trh práce  Úřady práce  Školy a jiné vzdělávací a rekvalifikační instituce  Zaměstnanci jiných organizací  Zahraniční zdroje  Agentury práce

 Uchazeči projevují zájem sami  Ústní dotaz či nabídka (informace od známých)  Doporučení zaměstnanců firmy  Vývěsky v podniku i mimo něj  Informace v podnikových sdělovacích prostředcích  Zprostředkovatelské agentury  Inzerce  Spolupráce s odbory  Studentské spolky a sdružení

 filozofie a politika dané organizace (zásady firmy)  metody zaměstnávání ( DPP, DPČ, doba určitá)  metody odměňování (odměňování musí odrážet hodnotu té které pracovní pozice i stav na trhu práce)  personální plány (znalost potřeby firmy)  vnější podmínky (například míra nezaměstnanosti, legislativa)  požadavky určité profese a pracoviště  náklady (i činnost získávání zaměstnanců by měla mít svoji efektivnost)  stimulující systémy (například stimulace k celkovému rozvoji zaměstnanců)

 správné pojmenování zaměstnání, jež se váže na uvedenou pracovní pozici  rozdělení úkolů na hlavní a vedlejší  organizační začlenění dotyčného pracovního místa  upřesnění, co vlastně dotyčná práce vyžaduje  postup jak se práce provádí, kde a proč  postavení úkolů a povinností  stanovení výkonových standardů, včetně uvedení alternativ  další možnosti vzdělávání  místo v organizační struktuře  nadřízenost a podřízenost  pracovní podmínky

 nabídka zajímavé odměny za práci  prezentace zaměstnaneckých výhod  zájem o sociální rozvoj zaměstnanců a jejich rodin  potřebná péče o sociálně-hygienické podmínky práce  zájem o vzdělání a rozvoj zaměstnanců  péče o komplexní personální rozvoj  péče o bývalé zaměstnance – důchodce  komplexní zdravotní péče o zaměstnance  péče o firemní okolí a jeho rozvoj (vztah k regionu)  informace o úspěšnosti a perspektivě firmy  serióznost ve vztahu k zákazníkům a klientům  dodržování zákonných norem a předpisů  informace o firemní kultuře a jejím rozvoji

 nepodceňovat využívání vnitřních zdrojů  nenechat se zlákat k náborovým akcím bez stanovení potřeb  co nejvíce propracovat profil pracovního místa  „nestřílet naslepo“ – zmapovat si zdroje možných uchazečů  zvolit správné dokumenty požadované od uchazečů  uvědomovat si, že uchazeč není „prosebník“, ale potencionální partner firmy  nepodceňovat ani nepřeceňovat využívání inzerátů, věnovat pozornost jejich kvalitě

 uchazečům podávat pravdivé informace  nezapomenout uchazeči poděkovat za zájem o práci ve firmě  podávat uchazečům průběžné informace  taktně informovat ty uchazeče, kteří neuspěli  s uchazečem by měla vždy jednat kompetentní osoba, která je schopna kvalifikovaně odpovědět na jeho dotazy  volit správný způsob jednání s uchazeči  vždy zachovat slušnost a zdvořilost  vyvarovat se krokům, které by poškodily dobré jméno firmy