VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Technická obsluha výroby
Advertisements

VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Prof. Ing. Ivo Vondrák, CSc.
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ v Teplé
Střední průmyslová škola, Trutnov, Školní 101
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Jištění kvality technologických procesů
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Kvalifikace v praxi Bezpečnost a ochrana zdraví při práci.
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
středisko teoretické výuky Nové Město n. Mor Odloučené pracoviště
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Studijní obor L/01Mechanik seřizovač Střední vzdělání s maturitní zkouškou Délka studia 4 roky Denní forma vzdělávání.
Dokumentace k zajištění BOZP
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Technická dokumentace
INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Úvod do předmětu Technologie
Digitální učební materiál
PŘÍNOS UNIV 2 V PODMÍNKÁCH VOŠ A SPŠ VOLYNĚ Závěrečná konference UNIV 2 KRAJE – Praha Osnova: Důvody zapojení do projektu Vytvoření programů.
Základní údaje: Délka přípravy:4 roky Studijní obor je určen pro:hochy a dívky s úspěšně ukončenou povinnou školní docházkou Způsob ukončení přípravy:maturitní.
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
Strojírenství Strojírenská technologie Upínací přípravky (ST52)
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB,
 zaměření: Silniční vozidla  Tento obor je zařazen mezi technické obory  Je určen pro chlapce i dívky, kteří se zajímají o automobily, jejich konstrukci,
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Název projektu: Aktivizační a vzdělávací centrum Období řešení projektu: –
přehled základních technologii zpracování kovů
Inovační technologie v odborných předmětech a odborném výcviku
Tato prezentace byla vytvořena
POTRAVINY A VÝŽIVA 2. ročník učebního oboru KUCHAŘ, ČÍŠNÍK třída K2
Technologie – výrobní proces ve strojírenství
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Externí montáž Ročník:2. Datum vytvoření:prosinec.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Blansko, Bezručova 33 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.02/ Název projektu:Inovace a modernizace.
Digitální učební materiál
Studijní obor M/01 (obor: informační a telekomunikační technologie) INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Digitální učební materiál
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Stroje a zařízení Tematická oblast:Obrábění, obráběcí stroje a nástroje Téma:Číslicově řízené obráběcí.
Materiál vznikl ve spolupráci SPŠ OSTROV a ZŠ Konečna 25, p. o.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Zásady montážních prací Ročník:2. Datum vytvoření:prosinec.
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Racionalizace montáže Ročník:2. Datum vytvoření:leden.
Automobilní a dopravní systémy
Střední odborná škola technická, Střední odborné učiliště a Učiliště, Lidická 31, České Budějovice Představuje:
Digitální učební materiál
Programátor CNC strojů
Autor:Ing. Rudolf Drahokoupil Předmět/vzdělávací oblast:Montáže a opravy Tematická oblast:Montáže Téma:Práce při montáži Ročník:2. Datum vytvoření:prosinec.
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Dokumentace k zajištění BOZP
Nástroje daňových úlev
Řízení výchovných a vzdělávacích institucí PaedDr. J. Šťáva, CSc
Význam ručního a strojního zpracování kovů
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Netolerované rozměry a lícování
Název: Výroba stahováku ložisek Autor: Pavel Moravec
„Řemesla s techniky začneme od píky“ Veletrh technických povolání
VY_32_INOVACE_659_SOUBORNÁ PRÁCE Název školy
7. Vypilování a slícování (čistič drážek)
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Zpracování plechu I Podstavec pod hrnec
Zpracování plechu I Podstavec pod hrnec
PHmax ve středním vzdělávání
Ruční obrábění plastu I
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934.
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

VOŠ, SPŠ, SOŠ ŘEMESEL A SLUŽEB, STRAKONICE, ZVOLENSKÁ 934

Název ŠVP: 23-52-H/01 nástrojař Základní údaje: Délka přípravy: 3 roky Učební obor je určen pro: hochy a dívky s ukončenou povinnou školní docházkou Způsob ukončení přípravy: závěrečná zkouška (výuční list) Poskytované vzdělání: střední vzdělání s výučním listem Přijímací zkoušky: ne Zdravotní způsobilost žáka ke studiu zvoleného oboru posoudí příslušný lékař dle nařízení vlády č. 224/2007 Možnosti dalšího studia Absolvent učebního oboru může pokračovat přímo na naší škole v nástavbovém studiu 64-41-L/51 Podnikání, které je zaměřeno na přípravu pro podnikatelskou činnost, vedení živnosti a je zakončeno maturitní zkouškou. Toto studium je denní (trvá 2 roky) nebo večerní (trvá 3 roky).

Žáci jsou připravováni: Uplatnění absolventa:   Absolventi školních vzdělávacích programů vypracovaných na základě tohoto rámcového vzdělávacího programu jsou připraveni především vyrábět, ošetřovat, udržovat a opravovat nástroje a pracovní pomůcky. Nástroji přitom mohou být řezné nástroje ke strojnímu obrábění materiálů, nástroje k plošnému i objemovému tváření kovů, formy k tváření plastů a tlakovému lití kovů, razidla, tiskací a razicí válce, nože, nůžky aj. nožířské zboží, nástroje pro humánní a veterinární lékařství apod., pracovními pomůckami mohou být přípravky a měřidla pro strojírenskou výrobu, pomůcky pro lékařství apod. Některé části např. ručních zbraní a nožířského zboží se zdobí rytím. Absolventi se tedy v závislosti na směrování školního vzdělávacího programu mohou uplatnit v povolání nástrojař, popř. v jeho typových pozicích nástrojař, chirurgický nástrojař, nožíř, rytec kovů, rýsovač. Žáci jsou připravováni:  a) Vyrábět, ošetřovat, udržovat a opravovat nástroje aj. pracovní pomůcky a jejich části, tzn. aby absolventi: získávali ze strojnických výkresů, technologických postupů aj. dokumentace nástrojů potřebné pro jejich výrobu a opravy; vyhotovovali pomocné dílenské náčrty částí nástrojů a pracovních pomůcek, prováděli potřebné výpočty; samostatně volili technologické postupy zpracování nástrojů a pracovních pomůcek a jejich částí; volili a používali nástroje, nářadí, měřidla a další pracovní pomůcky potřebné při výrobě a opravách nástrojů; proměřovali a orýsovávali jednotlivé díly nástrojů a pracovních pomůcek; ručně obráběli a zpracovávali kovové a vybrané nekovové materiály, strojně obráběli části nástrojů a pracovních pomůcek; zhotovovali a po strojním obrábění dohotovovali části nástrojů a pracovních pomůcek ručním obráběním a zpracováním, dokončovali jejich povrchy, slícovávali je a připravovali k montáži a spojování do celků; prováděli technologicky nenáročné tepelné zpracování nástrojů a pracovních pomůcek a jejich částí; sestavovali části nástrojů a pracovních pomůcek do celků; prováděli funkční zkoušky nástrojů a pracovních pomůcek a vedli o jejich výsledcích předepsané záznamy; ošetřovali a udržovali nástroje, nářadí a další pracovní pomůcky, používané při výše jmenovaných činnostech a prováděli jejich potřebné úpravy; b) Dbát na bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci, tzn. aby absolventi: znali a dodržovali základní právní předpisy týkající se bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a požární prevence; c) Usilovat o nejvyšší kvalitu své práce, výrobků nebo služeb, tzn. aby absolventi: dodržovali stanovené normy (standardy) a předpisy související se systémem řízení jakosti zavedeným na pracovišti;

Vyučované předměty Nástrojař Předměty všeobecné Předměty odborné Český jazyk Informační a komunikační technologie Cizí jazyk Ekonomika a finance Občanská nauka Technická dokumentace Fyzika Strojírenství Základy ekologie a chemie Technologie nástrojařská Matematika Odborný výcvik Literární a estetická výchova   Tělesná výchova

1. ročník seznámení s pracovištěm a školním řádem, bezpečnost a ochrana zdraví při práci, protipožární předpisy ruční zpracování kovů a nekovů vrtání broušení řezání závitů spojování součástí mechanizované ruční nářadí základy strojního obrábění spojování materiálu

Pracoviště nástrojařů

2. ročník řezání závitů; lícování a přesné měření; mechanizované ruční nářadí; ruční zpracování nekovových materiálů; výroba jednoduchých přípravků; prostorové orýsování; ruční dokončovací obrábění; strojní obrábění; tváření kovů za tepla, tepelné zpracování kovů; strojní ostření nástrojů; doplňkové nástrojařské práce; spojování materiálu;

3. ročník výuka probíhá na provozních pracovištích; prohloubení znalostí z 2. ročníku; výroba a oprava dílů nástrojů, nářadí, přípravků a měřidel; výroba a oprava jednodušších nástrojů, nářadí, přípravků a měřidel; upevňování a prohlubování dovedností na produktivní práci;

JEDNOTNÉ ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÝCH ZKOUŠEK Závěrečné zkoušky JEDNOTNÉ ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÝCH ZKOUŠEK Reforma závěrečných zkoušek má podobně jako u maturit zvýšit jejich úroveň, prestiž a vzájemnou srovnatelnost. Nová závěrečná zkouška je založená na tom, že školy vyučující stejný obor provádějí závěrečné zkoušky podle jednotného zadání. Významným rysem nové závěrečné zkoušky je širší spolupráce škol s odborníky z praxe. Odborníci z praxe se účastní realizace závěrečné zkoušky na školách jako členové zkušební komise.