Optimalizace procesů na úřadě ev. č. projektu CZ.1.04/4.1.01/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základy správních činností
Advertisements

Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
Magistrát města Mostu Radniční 1/ Most IČ: DIČ: CZ Národní konference kvality 2014 Hradec Králové Kompetence.
M A N A G E M E N T 3 Akad. rok 2009/2010, Letní semestr
Oběh dokumentů mezi ústředními orgány státní správy k Ing. Jan Duben Vedoucí projektového týmu březen 2003.
Snímek 1 Efekty podnikové informatiky J. Pour Katedra IT VŠE ČSSI, Praha, 15/12/2006.
Zefektivňování, zvyšování výkonnosti a kvality
PROJEKTOVÉ ŘÍZENÍ. Organizace projektu  Jedná se o optimální uspořádání lidí, věcí a nehmotných složek aktivit do struktur  Jednotlivé složky se uspořádají.
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Nabídka personálních služeb
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
PODPURNÉ PROCESY V ORGANIZACI
SYSTEMIZACE PRACOVNÍCH MÍST
Facility management ČSN EN
Audit IT procesů ve FNOL
Aktivita číslo 5 Návrh a zavedení systému centrální administrace a řízení projektů Zvýšení kvality řízení na Krajském úřadě Plzeňského kraje.
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Město Šlapanice průkopník moderního řízení ve veřejné správě 20. února Národní konference kvality ve veřejné správě.
Hodnocení prací, jako základ spravedlivého mzdového a motivačního systému.
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
Analýza dopadu zákona č. 300/2008 Sb. do území JUDr. Kateřina Černá Ing. Václav Koudele.
LIDSKÉ ZDROJE A KVALITA Národní konference kvality ve veřejné správě Simeona Zikmundová Brno
Odbor veřejné správy a eGovernmentu v roce 2013
9.Národní konference kvality ve VS Ing. Kamil Rajsigl, vedoucí Organizačního odboru Magistrátu města Brna Kvalita v základních územně samosprávných celcích,
Hodnocení, realizace a kontrolní etapa. Hodnotí se tři skupiny kriterií: A)Prospěšnost – žádoucnost 1. Jak navržená strategie pomáhá dosažení cílů? 2.
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
Naši klienti  V současnosti naše systémy užívá 45 zdravotnických zařízení  Naši klienti jsou  rozmístěni v rámci celé ČR (všechny regiony)  tvoří cca.
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
Reinženýring cesta ke zvyšování výkonnosti státní správy s využitím procesního řízení Ing. Martin Čulík Notes CS a.s. Konference ISSS 2003 Hradec Králové.
Zvýšení kvality řízení KÚPK aktivita A3 Informační strategie Analýza Workshop
EGovernment Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS.
Systémy řízení jakosti - úvodní cvičení
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Moderní řízení úřadu z pohledu tajemníka Radek Baloun, tajemník Magistrátu města Hradec Králové 31.března 2005.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
ISSS 2003 Koncept využitelných stávajících datových zdrojů pro Portál veřejné správy ISSS 2003 Krajský úřad Plzeňského kraje Odbor informatiky Václav Koudele.
Od 1. dubna 2011 je účinný zákon o Úřadu práce České republiky, kterým se mění struktura a řízení úřadů práce. Tolik citace z tisku, co to však znamená?
Schéma procesu vstupy Průběh procesu výstupy činnost ZDROJE.
Proces řízení kvality projektu Jaromír Štůsek
Záměrem Moravskoslezského kraje je provést systémovou změnu v poskytování sociálních služeb Závěrečná konference k projektu „Podpora transformace pobytových.
Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica, Elektronické schvalování v praxi Moravskoslezského kraje Zpracoval: Ing. Tomáš Vašica Datum:
Zajišťování kvality ve věcném záměru zákona o vysokých školách Jiří Nantl ředitel odboru vysokých škol Telč,
Výzva č. 42 OP LZZ – Projekt Moravskoslezského kraje Rozvoj kompetencí strategického, procesního a projektového řízení a kvality Výzva č. 42 OP LZZ Zpracoval:
ECM – Enterprise Content Management
1. Zkvalitnění služeb státních organizací pomocí strukturálních fondů příklad Technologické agentury ČR Marie Stehlíková vedoucí Projektové kanceláře.
BUDOVÁNÍ SYSTÉMŮ MANAGEMENTU
Efektivní řízení lidských zdrojů a zavádění moderních metod řízení na Městském úřadu Bruntál CZ.1.04/4.1.01/
Debyrokratizace státu a redukce administrativní zátěže - Personální audit ministerstev a dalších státních úřadů - Konec obíhání úřadů – soustředění souvisejících.
Strategie Smart Administration David Zeisel Odbor programového řízení Ministerstvo vnitra ČR
Trendy v řešení bezpečnosti informací (aspekty personalistiky) F.S.C. BEZPEČNOSTNÍ PORADENSTVÍ a.s. Tomáš Kubínek
PRINCeGON – metodika řízení projektů Ministerstva vnitra
RNDr. Ivana Havlíková Ing. Jiří Štochel. STAVEBNÍ ZÁKON - STARÝ.
Vypracováno kolektivem autorů České společnosti pro technickou normalizaci Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví
Optimalizace organizační struktury MMO Zkušenosti z projektu.
PROCESNÍ MODELOVÁNÍ AGEND VEŘEJNÉ SPRÁVY Rámcový návrh projektu.
Mezinárodní konference ICT Fórum PERSONALIS 2006 Procesní řízení informační bezpečnosti ve státní správě Ing. Jindřich KODL, CSc. Praha
Sekce fondů Evropské unie (Sekce 8) Hlavní náplň Zajištění činností Řídicího orgánu operačních programů spolufinancovaných z ESF (OP LZZ a OPZ), Zprostředkujících.
IS jako nástroj moderního personálního managementu Vít Červinka
Ohlédnutí za deseti lety řízení kvality na Městském úřadě Kopřivnice
ÚVODNÍ SETKÁNÍ SE STAROSTY
Organizační řád Městského úřadu Uherské Hradiště Příloha č
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Role manažerů kvality na odborech MěÚ
SAR Konference: 10 VIZÍ PRO STAVEBNÍ ROZVOJ PRAHY A ČR
Střední Morava – křižovatka dopravních a ekonomických zájmů
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Základní údaje Samostatná městská část od roku 1994 Rozloha 1 353,1 ha
Transkript prezentace:

Optimalizace procesů na úřadě ev. č. projektu CZ.1.04/4.1.01/53.00120 Ing. Kamil Válek tajemník městského úřadu Město Uherský Brod kamil.valek@ub.cz 9. Národní konference kvality ve veřejné správě Brno, 19.-21. února 2013

Hlavní cíle projektu – obecně Optimalizovat a standardizovat agendy MěÚ UB a jasně formulovat práva a povinnosti pro úředníky, což přispěje k efektivnějšímu výkonu městského úřadu včetně zkvalitnění spolupráce a komunikace uvnitř úřadu Odhalit neefektivní a duplicitní činností úřadu, identifikovat úzká místa úřadu a následně vytvořit mapy procesů, identifikovat požadavky na nastavení informační podpory, zefektivnit práci pracovníků MěÚ UB, snížit počet nezbytných dokumentů a redukovat administrativní činnosti Předpokladem pro úspěšnou implementaci inovací vzešlých z projektu je vzdělávání klíčových pracovníků úřadu www.uherskybrod.cz

Základní kameny procesního řízení 1. 2. 3. Strategie Trvalé zlepšování Motivace Týmová spolupráce Měření výkonnosti procesů Organizační struktura Procesy – popisy, mapy Informační technologie Dokumentace Kultura organizace www.uherskybrod.cz

Změna organizační struktury Tento stavební kámen pokrývá organizační uspořádání organizace včetně pravidel řízení, které podporují vysokou efektivitu, jednoduchost, rychlost a tím pádem výkonnost procesů v organizaci Tento stavební kámen a jeho nastavení velmi silně ovlivňuje kvalitu nastavení stavebního kamene „Týmová spolupráce“ v rámci i mezi procesy Základní principy tohoto stavebního kamene: vytvoření jednoduché a ploché organizační struktury, kterou lze efektivně řídit klíčové procesy – zavedení „procesních rolí“ vytvoření Organizačního řádu popisující nejen strukturu, ale hlavně pravomoci, pracovní povinnosti a nutné znalosti pro každou pozici www.uherskybrod.cz

Organizační struktura k 31.12.2011 www.uherskybrod.cz

Zásady při navrhování organizačních změn Zjednodušení organizační struktury MěÚ UB při respektování stávajících podmínek (evoluce ne revoluce) splněno Rozdělení odborů na státní správu a samosprávu splněno částečně Navržené změny předpokládají pouze přesuny pracovníků a kompetencí mezi odbory, nikoliv úpravy personálních stavů www.uherskybrod.cz

Organizační struktura od 01.01.2012 www.uherskybrod.cz

Nová organizační struktura: shrnutí Všechny hlavní činnosti spojené se správou majetku města spadají do dvou odborů. Spojení souvisejících činností v oblasti investic, dotací a územního plánování do jednoho odboru. Transformace kanceláře tajemníka – sekretariát, personalista, interní audit, krizové řízení; nově zařazeni právníci, informatici; nová pozice tiskového mluvčího. Odbor správní – přičleněny mimo stávajících správních agend také činnosti obecního živnostenského úřadu, dopravně-správní činnosti a agendy, přestupky a podatelna a doručovatelky. Snížení počtu odborů/samostatných oddělení z 15 na 10. Úprava počtu oddělení v rámci odborů. www.uherskybrod.cz

Procesy Ve vztahu ke strategii, toto je první stavební kámen, bez kterého není možné zavedení procesního řízení Tento stavební kámen znamená jasné určení procesů (služeb) v rámci organizace a u každého procesu stanovení „výstupů“ a to tak, že každý zaměstnanec ví, na kterém procesu se podílí, kdo je zákazníkem a jaké jsou požadované výstupy směrem k zákazníkům Základní principy tohoto stavebního kamene: roztřídění procesů do kategorií, identifikace procesů a jejich výstupů, struktura procesů (procesní model), vytvoření popisu (dokumentace) k procesům. www.uherskybrod.cz

Procesy: roztřídění a rozpad do detailu Přehled procesů - všechny procesy v organizaci roztříděné na: Hlavní procesy (pro občany/firmy či jiné organizace) Řídící procesy (pro tajemníka, Radu města nebo nadřízené orgány) Podpůrné procesy (správa budov, personální administrativa,…) Jednotlivé procesy (služby) Jdoucí i přes více organizačních jednotek Začátek a konec má být z pohledu „občana“ , nikoliv pracovníka … Pod-procesy Části procesů (například podle organizační jednotky) Pracovní postupy Detailní kroky zaměstnance, jak je v čase provádí www.uherskybrod.cz

Proces: „časový tok“ události OBČAN PRACOVNÍCI MěÚ JINÉ SUBJEKTY (STC) OBČAN CELKOVÝ TOK „HODNOTY“ Všechny činnosti občana i úředníků potřebné k tomu, aby měl občan v ruce nový ŘP (byl úspěšně dokončený proces) www.uherskybrod.cz

Proces: „časový tok“ události www.uherskybrod.cz

Procesy: měření výkonnosti 10-20 dní 1-? ? min 11 minut hodin www.uherskybrod.cz

Konkrétní proces: místní poplatky www.uherskybrod.cz

Konkrétní proces: strategické plánování www.uherskybrod.cz

První výstup projektu: KATALOG SLUŽEB Katalog služeb je jedním z hlavních výstupů projektu. Katalog služeb obsahuje kompletní informace o službách/agendách, které jsou na Městském úřadě Uherský Brod vykonávány. Katalog služeb je zpracován ve formě tabulky, která obsahuje v upravené formě informace uvedené zaměstnanci. Katalog služeb tedy obsahuje následující informace o službách, které jsou v rámci úřadu prováděny: ID, Charakter agendy, Druh, Název služby, Vlastník, Zastupitelnost vlastníka, Výkonný pracovník, Zastupitelnost výkonného pracovníka, Výstup služby, Koncový zákazník, Co služba, Relevantní, Podmínky poskytnutí služby, Prostředky/vybavení, Schvalovací úroveň, Objem, Provozní doba, Parametry kvality, Náklady na jednotku, Stav Katalog služeb by nemůže být „mrtvým“ dokumentem. Kromě vytištěné verze je katalog používán hlavně v elektronické verzi, která je pravidelně aktualizována. www.uherskybrod.cz

Druhý výstup projektu: KATALOG ROLÍ Katalog rolí je další z hlavních výstupů projektu a představuje ho soubor matic RACI. Matice RACI znázorňuje role, práva a povinnosti u klíčových procesů (služeb) na úřadě. Tento soubor také vyjadřuje odpovědnost jednotlivých subjektů za průběh procesů po jednotlivých krocích. Výstup má podobu tabulky, která má ve svislé ose posloupnost jednotlivých kroků (činností), z nichž se proces skládá; vodorovná osa obsahuje všechny zapojené. Ve vzniklé mřížce jsou potom definovány role jednotlivých subjektů u každého kroku procesu. R (Responsible) role spočívá v zajištění výkonu jednotlivých kroků v procesech. A (Accountable) subjekt (zaměstnanec, orgán města apod.), kterému je přiřazena tato role, je zodpovědný za danou činnost, případně za celý proces. C (Consulted) osoba „poskytující konzultace“. I (Informed) osoba „informovaná“. Rolí spočívá v tom, že daný člověk nebo další subjekt je informován o průběhu a/nebo rozhodnutích v rámci konkrétního služby. www.uherskybrod.cz

Katalog rolí: MATICE RACI Matice RACI představují relativně jednoduchý nástroj pro definici a kontrolu odpovědnosti za provádění procesů. Jako takový přestavuje tento nástroj jeden z klíčových prvků systému procesního řízení v systému řízení úřadu. Kromě odpovědnosti může být matice RACI využita také k definici oprávnění k výkonu činností v rámci procesu a k určení povinností jednotlivých subjektů při zajišťování procesu (agendy). www.uherskybrod.cz

Katalog rolí (matice RACI): rozpočet města www.uherskybrod.cz

Dotazy?!? Děkuji za pozornost Ing. Kamil Válek tajemník městského úřadu Město Uherský Brod kamil.valek@ub.cz www.uherskybrod.cz