MOBILITA V AKTUALIZACI STRATEGICKÉHO PLÁNU Marek Zděradička

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Představení MAS Zubří země, o. p. s.
Vazby OP Doprava a IROP pro období Vysoká škola mezinárodních a veřejných vztahů Praha Ing. Květoslava Kořínková, CSc. Seminář IDS Žďár nad Sáz.
Vstupní informační seminář k přípravě dokumentu Strategie rozvoje města Ústí nad Labem do roku 2015 a posuzování vlivu tohoto dokumentu na životní prostředí.
MOŽNOSTI FINANCOVÁNÍ PROJEKTOVÝCH ZÁMĚRŮ V NOVÉM PROGRAMOVACÍM OBDOBÍ EU
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Obsah a pořízení politiky územního rozvoje Politika územního rozvoje -určuje ve stanoveném období požadavky na konkretizaci úkolů územního plánování v.
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Studie integrovaných dopravních systémů hromadné přepravy osob
Příprava nové dopravní politiky ČR
Rozvoj ITS pro řízení dopravy v intravilánu
Případová studie k možnému využití ITI a k diskuzi o roli měst po roce 2013 Praha, Řízení rozvoje Hradecko-pardubické aglomerace ve vztahu.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Urban Planning OfficeCity of Dresden Cyklistická doprava v Drážďanech 1. zasedání měst Uherskohradišťské charty Jihlava
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Volnočasové projekty a EU financování
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
JEDEN CÍL, SPOLEČNÁ CESTA Ministerstvo vnitra České republiky & Ministerstvo vnitra Ing. Jaroslav Svoboda
Veřejné projednávání PÚR ČR září  Byl zpracován na základě § 32 zákona č.183/2006 Sb. V souladu s tímto ustanovením: ◦ stanoví republikové.
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
IX. Konference Finance pro města a obce Libor Lukáš hejtman Zlínského kraje zástupce AKČR pro Regionální operační programy Využití Regionálních.
Integrované plány rozvoje města Ústí nad Labem Ing. Zdeněk Výborný MEPCO, s.r.o. Mezinárodní poradenské centrum obcí Thákurova Praha.
Místní Agenda 21 Hodnocení místní udržitelnosti v ČR Ing. arch. Marie Petrová Hradec Králové, 18. února 2014.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
Typy projektů realizovaných v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod 2007–2013 Evropská unie Evropský fond pro regionální rozvoj Investice.
Integrované dopravní systémy Realizace Dopravní politiky ČR Ing. Vít Sedmidubský května 2010.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
VAZBY MEZI ÚZEMNÍMI ENERGETICKÝMI KONCEPCEMI A UŽIVATELI ENERGIE.
MAS Rozvoj Tanvaldska z.s.. 14 obcí obyvatel 43 členů.
MĚSTA 2020 aneb od strategie k projektům
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ JIHLAVSKÉ SÍDELNÍ AGLOMERACE Mgr. Tereza Chloupková, oddělení strategického rozvoje města Jihlavy Mgr. Tomáš Koukal, vedoucí.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Integrované územní investice v Pražské metropolitní oblasti
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní soustavy Ing. Michal Kostelecký Základy dopravní politiky obce, města, regionu.
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
STRATEGICKÝ PLÁN ROZVOJE STATUTÁRNÍHO MĚSTA JIHLAVY DO ROKU 2020 VYHODNOCENÍ VLIVŮ NA ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A SOUSTAVU NATURA 2000.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje místní akční skupiny Prostějov venkov o.p.s Veřejné projednání Vranovice-Kelčice 4. března 2015.
1 Projekt Brno-Zdravé město. 2 Cíl zlepšení zdraví a kvality života obyvatel podpora udržitelného rozvoje Projekt Zdravé město Zásady mezioborová spolupráce.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Obsah prezentace 1.Co to ITI přesně je? Stručné přiblížení. 2.Jak jsme připravovali strategický plán? 3.Jakou má Ostravsko strategii? 4.Jaké investice.
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno,
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní politika ČR.
PROJEKT REGENERACE SÍDLIŠŤ Regenerace panelových sídlišť je dlouhodobý proces zaměřený na sociální, ekonomické, urbanistické, architektonické a technické.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
Aktualizace Strategie rozvoje Moravskoslezského kraje (SRK) Jednání pracovní skupiny č. 3 Návrh nové struktury specifických strategických cílů
Integrovaný regionální operační program Mgr. Jan Veselský, Centrum pro regionální rozvoj České republiky Praha- Dotační možnosti a aktuální výzvy.
Strategie rozvoje Jihomoravského kraje 2020 Rozvoj CR Brno, 4. listopadu 2015.
Jakým úhlem pohledu se díváš na tento obrázek? Seminář – Bike sharing, Brno, Ing. Jaroslav Martinek.
Anotace Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru PROVOZ A EKONOMIKA DOPRAVY, předmětu LOGISTIKA A OBSLUŽNÉ SYSTÉMY. Inovuje výuku použitím multimediálních.
ITI Pražské metropolitní oblasti. ITI - nový nástroj Evropské komise - Výchozími dokumenty jsou Strategie EU 2020 a návrhy nařízení Evropské komise -
Ministerstvo pro místní rozvoj Řídící orgán SROP a JPD Praha Pardubický kraj.
PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY MĚST MOSTU A LITVÍNOVA PLÁN UDRŽITELNÉ MĚSTSKÉ MOBILITY VE MĚSTECH MOST A LITVÍNOV.
ITI METROPOLITNÍ OBLASTI (MO) Dr. Ing. Marie Zezůlková Kancelář strategie města.
Chytrý Jihomoravský kraj ?
Regionální politika EU v období
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Regionální operační program NUTS II Jihozápad
Národní rozvojový program mobility pro všechny (NRPM)
Integrovaný plán rozvoje území Zlín pro období
Integrovaný regionální operační program
Seminář pro žadatele k Výzvě IROP (2017) – Bezpečnost dopravy a cyklostezky v regionu MAS Moravská cesta 21. Března 2017, Příkazy.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR
The Ministry for Regional Development of the Czech Republic (MRD)
Pracovní skupina Parkoviště P+R
Role SVAZU při podpoře městské mobility
Centrum pro regionální rozvoj České republiky Územní odbor IROP pro Kraj Vysočina prezentace v rámci semináře „Dotační příležitosti pro obce na rok.
Transkript prezentace:

MOBILITA V AKTUALIZACI STRATEGICKÉHO PLÁNU Marek Zděradička SEMINÁŘ PLÁN UDRŽITELNÉ MOBILITY - Aktuální přístupy k dopravnímu plánování PRAHA , KCP 26. 6. 2014 MOBILITA V AKTUALIZACI STRATEGICKÉHO PLÁNU Marek Zděradička

AKTUALIZACE STRATEGIE MĚSTA Poslední aktualizace z roku 2008 – potřeba reagovat na nové skutečnosti a vývoj STRATEGICKÉ CÍLE: Otevřené a soudržné město LIDÉ Živé město KREATIVITA Prosperující město PROSPERITA Fyzicky prostupné, dostupné a propojené město MOBILITA Funkční a esteticky kvalitní prostředí ve městě PROSTŘEDÍ Chytře a transparentně spravované město SYSTÉM

VÝCHODISKA Zátěž rozpočtu města na výdaje na dopravu – zejména únosnost investic v porovnání odhadovaných potřebných prostředků na výstavbu Změna vývoje trendů v dopravě – výkony silniční dopravy kulminují, v centru klesají, zatímco roste poptávka po železniční dopravě, obecný trend rostoucího podílu obyvatel měst bez auta Hledisko kvality života - potřeba čelit desurbanizaci města větší atraktivitou městského prostředí Porovnání s evropskými městy – lídry – ve většině měst hodnocených jako nejlepší místo pro život vítězí ta, která změnila své priority v koncepci a dosáhla pozitivní změny modal splitu od IAD a kvality veřejného prostoru – prostoru pro sociální aktivity Potřeba změnit dopravní plánování – chybí integrovaný přístup, sjednocující dokument, zohledňující aspekt jednak členění města a jednak reflektující silné aglomerační vztahy

CÍLE A KRITÉRIA Cíl: Udržitelná mobilita založená na vyváženém poměru jednotlivých způsobů dopravy, dobrá dostupnost Prahy v regionálním, národním, celoevropském měřítku, kvalitní propojenost a prostupnost veřejného prostoru, přírodních a krajinných prvků Prostředek: nový přístup k řešení a plánování dopravy - mobility Posuzování rozvoje a řešení z těchto pohledů: Kritérium udržitelnosti a proveditelnosti - finančním možnosti města jako investora (investice a provozní náklady) v čase Kritérium kvality prostoru zlepšování podmínek pro pohyb městem a tudíž i kvality života v něm Kritérium přínosu k životnímu prostředí - kvalita života a priority investic

HIERARCHICKÝ PŘÍSTUP PRO DEFINOVÁNÍ POLITIK město Doprava v prostoru města Doprava v metropolitním regionu metropolitní aglomerace Národní (meziregionální) a evropské vazby ČR Evropa svět

4. STRATEGICKÝ CÍL: MOBILITA NAVRŽENÉ POLITIKY 4.1 Integrace do evropských dopravních sítí 4.2 Metropolitní veřejná doprava 4.3 Propojování přírodních a krajinných prvků 4.4 Doprava v prostoru města

Politika 4.1: Integrace do evropských dopravních sítí 4. STRATEGICKÝ CÍL: MOBILITA Politika 4.1: Integrace do evropských dopravních sítí Cíl: Zlepšit dopravní spojení Prahy v národním, celoevropském i světovém měřítku Příklady opatření: Rozvoj Letiště Václava Havla a jeho spojení železniční dopravou s centrem města Zvýšení kapacity a rychlosti železničních koridorů a příprava rychlých žel. spojení Napojení na dálniční a silniční síť - s prioritou Pražského okruhu Vytváření podmínek pro kombinovanou a nákladní železniční dopravu Rozvoj dálkových cyklistických traS

Politika 4.2: Metropolitní veřejná doprava 4. STRATEGICKÝ CÍL: MOBILITA Politika 4.2: Metropolitní veřejná doprava Cíl: Posílit atraktivitu a význam veřejné dopravy vůči individuální automobilové dopravě Příklady opatření: Rozvoj infrastruktury kolejové dopravy Rozvoj systémů P+R, K+R a B+R Preference tramvají a autobusů v uličním provozu Zlepšování přestupních vazeb ve veřejné dopravě Informovanosti cestujících v reálném čase Zlepšování přístupu k zastávkám (bezbariérové přístupy) Integrace PID a SID, vytvoření jednotného metropolitního integrovaného systému

Politika 4.3: Propojování přír. a krajinných prvků 4. STRATEGICKÝ CÍL: MOBILITA Politika 4.3: Propojování přír. a krajinných prvků Cíl: Propojit město s aglomerací systémem zelených koridorů pro turistiku, volný čas a místní dopravu, propojit plochy vhodné k rekreaci uvnitř města. Dílčí politiky: Propojenost zeleně Prahy se zelení v pražském okolí pro rekreaci a denní život obyvatel. Využít údolí přítoků Vltavy jako propojení zeleně v Praze, s využitím pro turistiku i cesty za prací

Politika 4.4: Doprava v prostoru města 4. STRATEGICKÝ CÍL: MOBILITA Politika 4.4: Doprava v prostoru města Dílčí politiky: Postupně dosáhnout souladu dopravy s kvalitou veřejného prostoru - opatření pro řešení dopravy v klidu (dořešení zón placeného stání), optimalizace řízení provozu dopravy, projektování vedoucí ke kvalitnímu VP  Zlepšit podmínky pro bezmotorovou dopravu a bezbariérovost a zvýšit atraktivity těchto cest. - opatření ke zlepšení podmínek pro chůzi a pro používání jízdních kol, bezbariérová opatření pro bezmotorové uživatele s omezením pohybu či orientace, zvýšení bezpečnosti provozu

Politika 4.4: Doprava v prostoru města 4. STRATEGICKÝ CÍL: MOBILITA Politika 4.4: Doprava v prostoru města Dílčí politiky: Přehodnocení dostavby městského komunikačního systému vyhodnocení dosud uvažovaných záměrů výstavby komunikačního skeletu uvnitř SOKP s ohledem na vývoj výkonů IAD, možnosti rozpočtu a současné trendy Doplnit nová městotvorná dopravní propojení - výstavba nových městotvorných dopravních propojení - ulice, mosty, lávky, cesty, stezky City logistika - zavedení vyššího stupně organizace zásobování města s časoprostorovým usměrňováním toků

Strategie pro veřejný prostor Mezinárodní konference a projekty KONCEPČNÍ DOKUMENTY 2013/2014 ÚPD a ÚPP Strategie a politiky ZUR + aktualizace Územní plán OTP ÚAP, ÚS (PPR) Aktualizace Strategický plán + Program realizace SP (Zásady dopravní politiky)) →Metropolitní plán → Pražské stavební předpisy Strategie pro veřejný prostor ŽP Plán zlepšování kvality ovzduší Oborové koncepce Koncepce rozvoje cyklistické dopravy a rekreační cyklistiky Zásady rozvoje pěší dopravy Koncepce zřizování a provozování zón placeného stání Zásady pro rozvoj dopravní telematiky Praha kolejová Studie obsluhy hl. m. Prahy a jeho okolí hromadnou dopravou osob Novelizace koncepce přestavby ŽUP Potenciál rozvoje systému P+R v Praze Strategie hl. m. Prahy pro oblast logistiky Evropské nástroje Akční plán pro měst. mobilitu Operační programy Integrované teritoriální investice SMART CITIES Mezinárodní konference a projekty

Děkuji za pozornost. Marek Zděradička Institut plánování a rozvoje hl Děkuji za pozornost. Marek Zděradička Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy, Kancelář infrastruktury a krajiny zderadicka@ipr.praha.eu