13.12.20141 Práce SOČ trochu jinak aneb Prezentace není legrace Seminář pro pedagogy a autory prací Plzeň, 3. 11. 2010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČLENSKÁ SCHŮZE 2009 Plnění plánu činnosti sportivního klubu MAESTRO CLUB Kolovraty za rok 2008.
Advertisements

Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
CHARAKTERISTIKY SPALOVACÍCH MOTORU Charakteristika spalovacího motoru je grafické znázornění vzájemné závislosti vybraných provozních.
Evropská jazyková cena Socrates LABEL 2007 PORTFOLIO A FILMOVÉ PLÁTNO Portfolio et l´écran Gymnázium Boženy Němcové Hradec Králové
Vizualizace Perspektivní pohledy, materiály, světla, Render.
Didaktika tělesné výchovy Pedagogická fakulta JU v ČB KTVS
Zpracovávání BP a DP Odborná praxe pro bakalářské studium
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
Měření dielektrických parametrů ztrátových materiálů
Zpracování seminárních a kvalifikačních prací
METODIKA TVORBY ODBORNÉHO TEXTU
Co má obsahovat prezentace
Pedagogika volného času II Vladimír Jůva
Bibliografická a rešeršní činnost
Projekt empirického výzkumu
Model maturitní zkoušky po změně od roku 2010 Pro 3. ročníky Podle platné legislativy ke dni
Jak psát seminární práci
ACOMWARE s.r.o. Hvězdova 1689/2a, Praha 4 Tel.: facebook.com/acomware twitter.com/acomware.
HORECA manažment – 31. január 2007, Hotel Kaskády, Sliač - Sielnica Roman Vacho © RV Hotel & Restaurant Consulting.
Formální stránka práce
Bakalářský seminář Úvod BP Závěr BP.
1 Úvodní snímek slouží pro počáteční orientaci a jako návěští pro hypertextové odkazy. Při použití jako předlohy jej uživatel odstraní.
Tomáš Doseděl, Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Výsledky výzkumu ve vzdělávacích institucích doc. Ing. Josef Vaculík, CSc. Ing. Petr Urbanec Univerzita Pardubice.
ROZPOČET PROJEKTU Kvalitní a efektivní výuka zdravotně postiženého žáka -základní krok do života Registrační číslo:CZ.1.07/1.2.33/
STŘEDOŠKOLSKÁ ODBORNÁ ČINNOST STRUKTURA PRÁCE. Práce mohou být vyhotoveny v následujících formách: teoretické řešení problému nebo úkolu, jež je zpracováno.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
NÁVRH KONCEPCE PENZIJNÍ REFORMY V ČR Generali TOP Talent 2007 Bc. Martin SVOBODA.
Jak psát práci SOČ Tomáš Doseděl,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_MARKETINGOVÝ.
Maturita 2011? Společná část Společná část 2 zkoušky 2 zkoušky Profilová část Profilová část 3 zkoušky 3 zkoušky.
KURZY PRO VYSOKOŠKOLSKÉ PEDAGOGY doc. Ing. Pavel Krpálek, CSc
Jak napsat odbornou práci?
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 č. materiálu: VY_32_INOVACE_PEK248.
Významné normy  Bibliografické citace - obsah, forma, struktura ČSN ISO 690  Úprava písemností psaných strojem nebo zpracovávaných textovými editory.
Zpracování VŠKP práce Doc. Ing. Cyril Klimeš, CSc. Prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Tazatelská síť.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Vicherková Datum: Název: VY_32_INOVACE_2.1.8.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Ing. Lenka Janíčková, Ph.D.
Základy pedagogické metodologie
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_09.
Rozbor nejčastějších chyb v odborných pracích 12. Seminář BW.
aneb zásady správné tvorby webových stránek Informatika Milan Šimek
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Absolventská práce.
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
Zásady tvorby prezentace
Odborné a vědecké práce Brno 12. března Odborné a vědecké práce Zpráva o semestrálním projektu Závěrečná práce Bakalářská a diplomová práce Disertační.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_21-18 Název školy Střední průmyslová škola stavební, České Budějovice, Resslova 2 AutorRNDr.
S využitím prezentací Mgr. Pavlíny Mazáčové, Ph.D.:  Jak napsat dobrý odborný článek  Tvorba odborného textu.
Anotace: Prezentace je určena pro 3. ročník, předmět český jazyk. Žák se seznámí s přídavnými jmény. Naučí se na ně zeptat a vyhledat ve větě. Obohacuje.
Doc. PhDr. Radmila Dytrtová, CSc.. Výběr tématu a podklady pro psaní ZP  Podklady pro psaní bakalářských prací na webu ( v rubrice studium.
J AK PSÁT SEMINÁRNÍ PRÁCI. V ÝBĚR TÉMATU, VYHLEDÁNÍ ZDROJŮ Výběr tématu zvolit téma, které mne zajímá zvolit raději užší, specifické téma (příliš široká.
BAKALÁŘSKÁ PRÁCE A DŮLEŽITÉ INFORMACE. Bakalářská práce odborný text zpracovaný na téma dokladem toho, že student porozuměl teoretickým poznatkům Každá.
Data získána na základě výzkumu Hodnotové orientace dětí ve věku 6 – 15 let. Výzkum realizován v rámci projektu Klíče pro život.
Zásady tvorby dotazníků Radka Štěpánová, IBA MU. Stavba dotazníku Úvod Otázky Identifikace.
Inf Normy pro citování knih a dalších zdrojů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Varianty výzkumu Kroky výzkumu Výběrový soubor
Měření rychlosti zvuku
Vzor individuální prezentace
Dotazník. Dotazník Může být v písemné nebo elektronické podobě Může být předán osobně Může být součástí balení výrobku, v obchodě, příloha novin, časopisů.
OBHAJOBA MATURITNÍ PRÁCE
Metody a techniky výzkumu II.
Název vědeckého projektu
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Student: xxx Vedoucí práce: xxxx Obhajoba: xxx
Transkript prezentace:

Práce SOČ trochu jinak aneb Prezentace není legrace Seminář pro pedagogy a autory prací Plzeň,

Úvod  Struktura bloku:  Anotace  Práce s prameny  Nejčastější metody výzkumu  Formální náležitosti práce SOČ  Obhajoba SOČ  SOČ a porota  Cvičení na konec

Anotace  podstata = stručné seznámení s prací  neosobní vyjádření  typické vazby: je členěna, zabývá se, ukazuje…  stručně uvést hypotézu  jasné shrnutí výsledků  odkaz na literaturu  doporučená i anglická verze

Práce s prameny  přesná citace odpovídající normám  umístění citace jednotné  přehlednost údajů  vždy plné údaje  raději nezkracovat slova v údajích o citované publikaci  uvádět základní dokument  odkazy: pořadovým číslem(pod čarou) průběžné řazení a číslování (za textem)

Příklady citace  „Učební prostředí je vytvářeno všemi fyzikálně-senzorickými elementy, jako je osvětlení, barva, zvuk, prostor, nábytek aj., které charakterizují místo v němž se má žák učit.“ (Mcvey, 1985, s.295)  „…týdenní součet povinných vyučovacích hodin, který má na 1. stupni rozpětí 112 – 115 hodin, přičemž za optimum je považováno 114 hodin;“ (B. ŠumskýVzdělávání podle pravidel, Učitelské noviny, 1996, č.19, s. 8)

Příklady seznamu odborné literatury  Quintilianus, Marcus Fabius Základy rétoriky. Praha, Odeon 1985  Lašek,J. Komunikační klima ve středoškolské třídě. Pedagogika,44, 1994, č. 2, s. 155 – 162  CONSERline: newsletter of the CONSER Program online. Washington (D.C.)“Library of Congress, Seriál record Division, cit Dostupný z: lcweb.loc.gov/acq/conser/consrlin.html. ISSN X.

Nejčastější metody výzkumu Rozhovor Dotazník Anketa Analýza textu

Dotazník Úvod věk pohlaví bydliště vzdělání Stručná informace o dotazníkovém šetření  Vlastní otázky (jádro dotazníku )  Otevřené – vlastní formulace respondenta  Uzavřené (výběrové) – nabídka odpovědí  Polootevřené – výběr doplněn o vlastní názor  Poděkování

Otázky otevřené Proč, podle Vašeho názoru, v současné době stoupá počet dívek mezi kuřáky? Popište, jak nejčastěji trávíte víkend. Čím se liší, podle Vašeho názoru, způsob života dnešních –náctiletých od života – náctiletých před 15 lety?  Vymezit prostor pro odpověď (řádky)

Uzavřené (výběrové) otázky Nabízíme výběr Proč, podle Vašeho názoru, v současné době stoupá počet dívek mezi kuřáky? A) chtějí se vyrovnat chlapcům B) chtějí být dospělé C) chtějí být zajímavé D) chtějí „zapadnout“ do prostředí

Polootevřené otázky  Nejčastějším způsobem trávení volného času dnešní mládeže je:  A) hra na pc  B) sport  C) tanec  D) nicnedělání  E) jiný způsob - doplňte  Kombinace otevřených a výběrových

anketa  Jednodušší než dotazník  Typ odpovědí ano- ne – nevím  Výhoda – rychlé vyhodnocení  Nevýhoda - povrchnost

Obhajoba SOČ  Příprava  Celá trvá maximálně 20 minut  Rozmyslet si vlastní vystoupení  Nezapomeňte na praktické využití  Vše si předem vyzkoušejte – i techniku  Myslete i na vlastní slabiny

Samotná obhajoba  Důležitý je vzhled  Postavení  Pomalý a klidný začátek  Klidné ruce  Vstřícná gesta  Představte sebe i školu  Věty nezačínejte „že, takže, tak, vlastně“  Mluvte nahlas  Vše si předem zkontrolujte

Trocha cvičení  K. Biebl „Škála“ Tyčinky v tichých i bílých liliích Ve světle zeleném světle zeleně Lolo Lolo Tma padá na jantar jak zlatá harfa v barvách sálá Žluť smutku purpur strun Jdou loukou tmou

A další K. Biebl „Akord“ Spící myrty s mírnými lístky i mírnými stíny spala stará zahrada jas jasan v snách rybíz vybízí rty Filipíny a tráva vstávala zrána na hradbách

Jazykolamy Elen se vesele veze s jelenem přes celé meze. Prorok Krok, rok co rok, prorokoval dobrý rok. Mezi domama má má máma malou zahrádku. Pan Kaplan v kapli plakal. Strýc Šusta suší švestky v Sušici. Šašek šeptem plaší myši, šašek šeptá víc než tuší

Slovo na závěr  Věřte si.  Dokážete to.  Porota není Váš nepřítel.  Každý začátek je těžký, ale hezký.  DRŽÍM PALCE A TĚŠÍM SE V KVĚTNU V PLZNI NA VIDĚNOU.

Děkuji za pozornost. PhDr. Jana Kutná