Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“  Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

Zvukové jevy-akustika
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
UCHO Marcela Hanáková.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Smyslová soustava člověka
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 06 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
SLUCH Základní škola, Vlašim, Březinská 1702
Tematická oblast: biologie člověka s rozsahem pro ZŠ
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
VLASTNOSTI ZVUKU.
Zvuk Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Vlastnosti zvuku Iva Garčicová,
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 14 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 18 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 09 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Odraz.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 19 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Zvuková.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Akustika 4 (Hlasitost).
Lidské smysly - sluch Sluch je nejcitlivějším lidským smyslem
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 03 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Šíření.
Tón, jeho výška a barva.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
SOUSTAVA SMYSLOVÁ – UCHO (sluchový orgán)
Název Smyslová soustava – sluchové ústrojí Předmět, ročník
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 01 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Kmity.
Autor: Mgr. Libor Sovadina
Audio Josefína Čadská 4.A.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 17 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Elektroakustické.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Charakteristiky.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 02 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Podstata.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 12 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rázy.
Klíčová aktivita: 32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Některé nám jsou přítomné například tony hudby.
Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 07 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Princip.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Smyslové vnímání 1.část Filip Bordovský.
Základní škola Benátky nad Jizerou, Pražská 135 projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST Šablona číslo: III/2 Název: Využívání.
Smyslové vnímání Sluch
Zvukové jevy. Struktura prezentace úvod otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Mgr. Eliška Nováková ZŠ a MŠ Nedašov VY_32_Inovace_15NE-8.
SLUCH, ROVNOVÁHA smysly. Anotace Určeno pro žáky 8. ročníku ZŠ Prezentace seznamuje s jedním smyslem z celku smyslová soustava.
Sluch.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.9.Vl.04_Zvuk_šíření_zvuku.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace Pražská 2817, Mělník tel.: EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický.
ICT2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací oblast dle RVP:Člověk a příroda Okruh dle RVP:Fyzika Tematická oblast:Fyzika Název vzdělávacího.
ZVUKOVÉ JEVY - AKUSTIKA
Zvuk, šíření zvuku, zdroje zvuku
VY_32_INOVACE_13_PR_SLUCH
Zvuk a jeho vnímání Roman 2009, SPGŠ Futurum s.r.o.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Zvuk VY_32_INOVACE_2A_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Ústrojí sluchu TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
SLUCH ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_16_28_Sluch.
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
ZVUK A JEHO VLASTNOSTI.
Fyzika – Zvuk.
Mgr. Jan Ptáčník - GJVJ - 2. ročník - Fyzika
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_433_Zvuk
Vlnění šíření vzruchu nebo oscilací příčné vlnění vlna: podélné vlnění.
Transkript prezentace:

Klíčová aktivita:32 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada číslo: Výstup číslo:04 08 Autor:Petr Lukáš Vzdělávací oblast:Fyzika Výuková hodina:Rozsah slyšení Ročník: Časová dotace:8. 1 h Anotace: – žák pochopí jaké zvuky jsou slyšitelné a proč – seznámí se s rozmezím slyšení podle frekvence a hlasitosti Datum: Autor:

METODICKÝ PŘEHLED Klíčové kompetence:– k učení – čtení s porozuměním, srovnávání informací, schémata Očekávané výstupy:– žák pochopí jaké zvuky jsou slyšitelné podle výšky – žák vysvětlí pojmy práh slyšení a práh bolesti Výukové strategie:– komentovaná prezentace – samostudium, vzájemná konzultace Metodický postup:– prezentace s komentářem – samostudium – diskuze – domácí studium Pomůcky:– počítač s prezentačním software Zdroje:– v práci jsou použity pouze vlastní materiály

Lidské ucho má jako zvukové čidlo nebo snímač určité fyzikální vlastnosti, které vymezují, co je schopno vnímat. Registruje pouze určité rozmezí výšek a hlasitostí, o nichž pak umí předat informaci mozku. Podněty mimo tento rozsah mozek nevnímá jako zvuk. Podle výšky: Člověk vnímá frekvence od 16 Hz do Hz (v ideálním případě je vestibulární aparát takto nastaven). Prakticky je však tento vnímaný rozsah výšek omezen (opotřebováním sluchu, věkem, …) a je značně individuální. Zvuk – rozsah slyšení

Podle hlasitosti: Částice narážejí do bubínku a mechanicky ho rozkmitávají. Toto chvění přenášejí ušní kůstky (kladívko, kovadlinka, třmínek) do vestibulárního aparátu, který mění mechanické vlnění na elektrochemické impulsy. Čím silnější náraz (hlasitější zvuk), tím intenzívnější impulz pro mozek.

Zvuk – rozsah slyšení Rozsah slyšení můžeme znázornit diagramem: Schopnost slyšet a rozlišovat zvuky je individuální. S postupujícím věkem se oblast reálného slyšení zmenšuje.

Úkol č. 11: Vyhledej z různých zdrojů, zda všichni tvorové slyší stejně. Pokud ne, porovnej jejich rozsahy slyšení. Nezapomeň uvést, odkud jsi čerpal(a). Tip pro vás: Máte-li chuť zjistit, jak hlasité jsou některé činnosti, nakoukněte na Chcete-li si otestovat, jak slyšíte, zkuste Užijte si to. Zvuk – rozsah slyšení