Útvar strategie a manažerské podpory Regulační rámec ŘLP ČR, s.p. Výkonnostní plánování pro druhé referenční období (2015 – 2019) Setkání s leteckými dopravci,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Doporučení pro přípravu žádosti;
Advertisements

Východiska EU pro zaměření priorit Olomouckého kraje v kohezní politice EU Budoucnost Olomouckého kraje v rámci kohezní politiky EU 2014+,
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro místní rozvoj, ČR Odbor evropských fondů Výroční zpráva Rámce podpory Společenství.
Financování sociálních služeb
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
SINGLE EUROPEAN SKY INDUSTRY CONSULTATION BODY Mgr. Richard Klíma KŘ/vOK.
Firma ABC– cesta k budoucnosti. Dlouhodobé cíle projektu: nastavit systém řízení cílů a následně implementovat ve firmě ABC připravit prostředí /SW MBE/
13. Koordinace projektů Realizace změn Koordinace projektů
Výroční konference ROP Střední Morava Využití nového modelu administrace pro přípravu projektových záměrů z ROP Střední Morava OlomoucZlín
Metoda standardních nákladů a výnosů a analýza odchylek
Facility management ČSN EN
Implementace strategie prostřednictvím akčního plánu
Aktivity ČTÚ pro období let 2014 a 2015
SEMINÁŘ PRO ŽADATELE Veřejné výběrové řízení 16. ročníku sbírkového projektu Pomozte dětem.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2014 Generální ředitel 21. října 2014 IATCC PRAHA XII. ročník jednání s leteckými dopravci.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
 Jeho principy začala uplatňovat M. Thatcherová v reakci na zvyšující se tlak veřejnosti na politiky v 70. letech 20. století ve Velké Británii.  Veřejnost.
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Technologické platformy a dopravní výzkum
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2013 Generální ředitel 30. října 2013 IATCC PRAHA XI. ročník jednání s leteckými dopravci.
Ing. Martin Kocourek ministr průmyslu a obchodu ZPĚT NA VRCHOL – INSTITUCE, INOVACE A INFRASTRUKTURA 7. prosince 2011, Praha Operační program Podnikání.
1 Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova : Evropa investuje do venkovských oblastí „ Kdo za to může – kompletní vzdělávání pro přípravu a realizací.
Setkání s poskytovateli sociálních služeb –
ÚSMP / VMKMartin Podešva Benchmarking ANS JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR, s. p. IATCC,
Jaromír Skorkovský ESF MU KAMI
Strategické plánování v obcích (Víme, kam jdeme) Zlín
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
PLÁNOVÁNÍ Vrcholným úkolem podnikového řízení je určování konkrétních podnikových cílů, jejichž prostřednictvím má být dosažen konečný cíl, dlouhodobá.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
METODIKA VSTUPNÍHO HODNOCENÍ Základní přehled. Návrh projektu Ing. Pavel Růžička Kurz Manažer udržitelné spotřeby a výroby v rámci projektu.
Aktivita č. 6 Návrh a zavedení systému řízení kvality Workshop Výsledky analytického šetření.
DMVS Zpracoval: Ing. Ivan Ivanov 1 Typové projekty DMVS -Účelová katastrální mapa realizace 2011, investice cca 9 mil. -Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP.
Výroba elektřiny z obnovitelných zdrojů v ČR v roce 2004 Ladislav Pazdera Ministerstvo průmyslu a obchodu Seminář AEM MSV Brno,
Měření a řízení výkonnosti podniku, faktory vývoje
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Projekt internetizace knihoven (PIK) Mgr. Martin Boka 08/2004.
OEF/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor evropských fondů.
Individuální projekt „Podpora sociálních služeb v Jihočeském kraji II“ Závěrečné setkání k realizaci projektu Lenka Sládková, Jana Moravcová
VIII. Jarní konference energetických manažerů Poděbrady, 10. Března 2004 Trendy v energetickém managementu v ČR a EU Ing. Vladimír Dobeš, M.Sc. ředitel.
Kalkulační systém a jeho využití v řízení
Praktické souvislosti projektového managementu Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je.
Kontrola projektu na místě, průběžné posouzení projektu Martina Bečvářová Praha (květen 2015)
Vybrané manažerské metody: Balanced Scorecard, EFQM
BSC 1992 Robert S. Kaplan a David P. Norton článek navrhující měření výkonnosti organizací – BSC – Vyrovnaný přehled výsledků kniha The Balanced.
Způsob financování sociálních služeb v rámci projektu „Služby sociální prevence v Olomouckém kraji“ Ing. Pavel Poles Odbor strategického rozvoje kraje.
Ing. Jan KLAS VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p – 2015 Generální ředitel 10. listopadu 2015 PRAHA 13. ročník jednání s leteckými dopravci.
Přednáška č. 5 Identifikace klíčových faktorů ovlivňujících výkonnost podniku.
Monitorovací systém sociálních služeb města Plzně k podpoře dotační politiky Mgr. Karolína Vodičková Role obcí v transformaci sociálních služeb 25. – 26.
1 Jednotné evropské nebe Zapojení ŘLP ČR, s. p. do projektu SESAR Doprava – Investice do dopravní infrastruktury Ing. Jan Klas Generální ředitel.
ÚSMP / MKMartin Podešva Monitoring plnění výkonnostního plánu XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR,
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Hospodaření nepodnikateských organizací 1 Finance a řízení - rozpočty.
Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ.
Pracovní porada ekonomů neškolských příspěvkových organizací
Ing. Jan Havránek vrchní ředitel sekce fondů EU Sekce fondů EU 10. dubna 2014.
1 Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů.
Plnění výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
Rozkrývání vlastnických struktur a skutečných majitelů
Management a řízení hotelu
Regulace výkonnostních parametrů a cenová politika ŘLP ČR, s. p
Osnova studie proveditelnosti a analýzy nákladů a přínosů 17. 3
VÝSLEDKY A VÝVOJ ŘLP ČR, s.p.
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Aktuality ve vyjednávání v Bruselu k SZP 2020+
Rozpis rozpočtu a normativy
Úvodní konference k projektu „Vybrané služby sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ Tato konference je financována z Evropského.
Regulační rámec ŘLP ČR, s.p.
Transkript prezentace:

Útvar strategie a manažerské podpory Regulační rámec ŘLP ČR, s.p. Výkonnostní plánování pro druhé referenční období (2015 – 2019) Setkání s leteckými dopravci, IATCC, Autor: Ing. Luboš Hlinovský, MBA Ředitel Útvaru strategie a manažerské podpory

Útvar strategie a manažerské podpory Regulace pro první Referenční období (roky 2012 – 2014) ŘLP ČR, s.p. je monopolním poskytovatelem LNS ve vzdušném prostoru ČR Vzhledem k monopolnímu postavení je jeho činnost regulována Regulace na evropské úrovni je realizována prostřednictvím SES legislativy Zejména jde o nařízení EK: Charging regulation – 1191/2010 Performance regulation – 691/2010 Service provision regulation – 550/2004 Regulace je realizována prostřednictvím Výkonnostního plánu ČR Výkonnostní plán je zpracován ÚCL na základě Obchodního plánu ŘLP ČR, s.p. a ČHMÚ Výkonnost je monitorována a posuzována prostřednictvím KPA/KPI ve čtyřech oblastech výkonnosti SAF – bezpečnost CAP – kapacita ENV – životní prostředí CEF – efektivita nákladů 1 Regulace ŘLP ČR, s.p. – RP1

Útvar strategie a manažerské podpory Monitoring plnění cílů stanovených pro první Referenční období Monitoring probíhá na 2 úrovních:1) v rámci ČR podnik čtvrtletně informuje ÚCL (NSA) o plnění cílů v Ročním plánu 2) na Evropské úrovni – PRB (orgán pro hodnocení výkonnosti EK) připravuje ročně hodnotící zprávu 1) Plnění cílů stanovených v Ročním plánu ŘLP ČR, s.p. Je monitorováno plnění cílů stanovených ve všech klíčových oblastech výkonnosti (KPA – bezpečnost, kapacita, životní prostředí a nákladová efektivita) navíc předáváme informace o postupu realizace hlavních investic Za rok 2012 bylo konstatováno naplnění všech stanovených cílů a průběžný monitoring roku 2013 zakládá také předpoklad k pozitivnímu plnění. Odchylky jsou evidovány v oblasti provozních výkonů, ale dosažené úspory plně kompenzují nižší výnosy z kmenových aktivit. V oblasti realizace investic evidujeme nižší než plánované čerpání investičních prostředků. Mezi monitorované hodnoty byla od roku 2013 zařazena míra dodržování odletových ATFM slotů na LKPR (viz nařízení EK255/2010) 2 Regulace ŘLP ČR, s.p. – RP1

Útvar strategie a manažerské podpory Monitoring plnění cílů stanovených pro první Referenční období 2) Hodnocení PRB Za první rok 1 Referenčního období je již k dispozici i hodnocení zpracované PRB a to jak na úrovni jednotlivých států, tak i na úrovni celoevropské. Celkově zpráva pozitivně hodnotí všechny dosažené výsledky a uzavírá tím, že pokud bude současná úroveň výkonnosti udržena bude toto referenční období možno hodnotit pozitivně. Bezpečnost - ŘLP ČR, s.p. zaujímá 10. pozici z 37 hodnocených subjektů v dosažené úrovni efektivnosti Safety managementu. Dosažená úroveň 81 % překračuje cíl pro celé RP1, který byl stanoven na úrovni 75 %. Kapacita - Je konstatována excelentní výkonnost v této oblasti. Cíl stanovený na úrovni 0,15 minuty zpoždění na jeden provedený let byl překročen a skutečná zaznamenaná hodnota odpovídá úrovni 0 minut zpoždění na provedený let. Zpráva konstatuje, že Česká republika přispívá k plnění celoevropských cílů. Nákladová efektivita - Přes významný pokles traťového provozu (-2,01 % v porovnání se schváleným Výkonnostním plánem) a tudíž pokles příjmů z této činnosti dokázalo ŘLP ČR, s.p. řízením nákladů dosáhnout navýšení své ziskové marže a to z plánovaných 10,1 % na 14,0 %. Životní prostředí – není hodnoceno na úrovni jednotlivých států, ale i zde je konstatován značný pokrok. Hodnocení výkonnosti dosažené v hodnotící zprávě PRB pro rok 2012 tedy představuje významný úspěch ŘLP ČR, s.p. i všech subjektů českého civilního letectví. 3 Regulace ŘLP ČR, s.p. – RP1

Útvar strategie a manažerské podpory 4 Regulace pro druhé Referenční období (roky 2015 – 2019) Základní regulační rámec představují nařízení EK: 390/ 2013 tzv. Performance scheme) 391/ 2013 tzv. Charging scheme Zásadní novinky: Plány výkonnosti musí být zpracovány na úrovni jednotlivých FABů; Do systému výkonnosti jsou zahrnuty letištní a přibližovací služby řízení (ukazatel nákladové efektivity může být stanoven rozhodnutím Komise od r. 2017); Nové ukazatele výkonnosti ve všech klíčových oblastech výkonnosti (KPA); Povinné finanční bonusy / malusy na vybrané KPI, ve výši až 1 % z obratu; Regulace je realizována prostřednictvím Výkonnostního plánu FAB CE, KPI / PI jsou alokovány na různé úrovni agregace - FAB CE, státy, poskytovatelé Regulace ŘLP ČR, s.p. – RP2

Útvar strategie a manažerské podpory Příprava Výkonnostního plánu – odpovědnost, hlavní milníky Odpovědnost – je popsána v dokumentu “Developing a Common FAB CE Performance Plan for Reference Period II ( ) - Co-ordination Procedure” 5 Příprava Výkonnostního plánu pro RP2 Tento dokument definuje jednotlivé interní stakeholdery přípravy FAB CE PP, určuje jejich povinnosti a stanovuje závazný harmonogram.

Útvar strategie a manažerské podpory Příprava Výkonnostního plánu FAB CE je rozdělena do 4 hlavních částí: 1.Koordinační fáze (březen – květen 2013) 2.Nastavení interních cílů výkonnosti FAB CE (květen leden 2014) 3.Příprava Výkonnostního plánu (květen 2013 to červen 2014) 4.Schválení a předložení plánu (srpen 2014 to červenec 2015) 6 Příprava Výkonnostního plánu pro RP2

Útvar strategie a manažerské podpory 7 Klíčové oblasti výkonnosti a návrh cílů zpracovaný PRB pro 2 RP Příprava Výkonnostního plánu pro RP2 Porovnání KPI pro první a druhé referenční období

Útvar strategie a manažerské podpory 8 Jednotkové ceny poskytovaných služeb pro rok 2014 Cenotvorba jednotkové ceny traťové služby řízení pro rok 2014 vychází ze schváleného Výkonnostního plánu ČR, což znamená: Snižovaní traťové DUR Jednotková cena bude při vyjádření v běžných cenách 46,15 € za přeletovou jednotku Traťová sazba zůstává významně pod úrovní celoevropského cíle Letištní a přibližovací služba řízení: Zachování fixní ceny letištní a přibližovací služby řízení v běžných cenách Pokles jednotkové ceny ve stálých cenách Jednotková sazba bude při vyjádření v běžných cenách na úrovni Kč za přibližovací jednotku

Děkuji za pozornost