Jednání expertní skupiny dne

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projektový záměr : Zmapování vnitřních procesů na MS ČR
Advertisements

KONFERENCE ASOCIACE ŘEDITELŮ GYMNÁZIÍ ČR - PŘEROV.
IPn Kariérní systém – základní informace
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Obce sobě Podpora meziobecní spolupráce Projekt Svazu měst a obcí ČR.
PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA 2004 PRVNÍ ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU RÁMCE PODPORY SPOLEČENSTVÍ 18. KVĚTNA.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě AUTOEVALUACE - Vytváření systému a podpora škol v oblasti vlastního hodnocení aneb Cesta ke kvalitě PhDr. Ivana Shánilová, manažerka aktivity.
ŠVP na gymnáziích: od mírné skepse k chuti pokračovat Zkušenosti z projektu Pilot G/GP Lucie Slejšková Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
MONITOROVACÍ ZPRÁVA Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
Jednání expertní skupiny dne
Zkvalitňování dalšího profesního vzdělávání zaměřeného na stavebnictví, elektrotechniku a gastronomii.
Informační schůzka ŠANCE – před - po 1. výzvě.
Asociace ředitelů gymnázií Přerov, 3.dubna 2012
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Jednání expertní skupiny dne
Kariérní systém učitelů
Výstupy projektu Ing. Marek Vochozka, MBA, Ph.D.
IP národní: Zajišťování a hodnocení kvality v systému terciárního vzdělávání Hlavní garant: Prof. Ing. Karel Rais, CSc., MBA Zahájení realizace projektu:
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
Projektový záměr IPn Kariérní systém učitelů
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
CZ / Podpora konkurenceschopnosti a adaptability MSP prostřednictvím systematického modulového vzdělávání a poradenství Středisko služeb.
Oprogram Vkonkurenceschopnost Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Inovace výuky veterinárních studijních programů v oblasti bezpečnosti.
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Příprava a realizace kroků k využití strukturálních fondů EU v období 2007 – 13 Jiří Čunek 1.místopředseda vlády a ministr pro místní rozvoj.
Průběh realizace aktivit projektu TIME Průběh realizace aktivit projektu TIME Lenka Zábranská.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Účel a cíle zřízení TPS z pohledu MZe Praha Ing. Pavel Sekáč, Ministerstvo zemědělství Evropský zemědělský fond pro rozvoj venkova: Evropa investuje.
KARIÉRNÍ SYSTÉM ŘEDITELŮ
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen - listopad 2008 (3 řádná zasedání: , a )
Jednání expertní skupiny dne
IPN Zajišťování a hodnocení kvality v systému terciárního vzdělávání Kvalita přípravy učitelů – podmínka pro udržení konkurenceschopnosti ČR Kašperské.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
Kariérní systém učitelů PhDr. Jitka Miklová, MŠMT
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Základní fakta Celková částka pro ZŠ a SŠ v republice (mimo hl. město) mil Kč Minimální částka na jeden projekt: 15 mil. Kč Maximální výše podpory.
Systémová podpora procesů transformace systému péče o ohrožené děti a rodiny Klíčové aktivity realizované v Pardubickém kraji Pardubice, dne
Název projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE CZ.1.07/2.1.00/ Zahájení projektu: Ukončení projektu: PODPORA – PRAXE – PROFESE.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Úvodní konference projektu Kreativní a kompetentní učitel CZ.1.07/1.3.06/ Třeboň, 7. září 2010.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Klíčová aktivita 3 Profesní portfolio Ing. Aleš Jurečka Praha,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Kurikulum G Mgr. Lucie Hučínová-Slejšková, PhDr. Stanislava Krčková.
MŠMT červen Základní údaje o projektu Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Prioritní osy 4a Systémový rámec celoživotního.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
Podpora krajského akčního plánování
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Pilot ZUŠ „Podpora činnosti základního uměleckého školství
hodnocení a financování výzkumu, vývoje a inovací
Seminář pro žadatele o finanční podporu 6. a
Vyhlášení 3. výzvy předkladatelům grantových projektů k předkládání projektových žádostí o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost,
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Hlavní manažér SP Kvalita I
Bc. Petra Karbanová Krajská metodička projektu APIV B
Ing. Luděk Sosna, Ph.D. Odbor Strategie Ministerstvo dopravy
Podpora začínajících učitelů ze strany ředitele školy Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) reg. číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_052/
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO)
Transkript prezentace:

Jednání expertní skupiny dne 9. 10. 2014 KARIÉRNÍ SYSTÉM CZ.1.07/4.1.00/33.0002 1

Základní údaje o projektu Operační program: Vzdělávání pro konkurenceschopnost Typ projektu: Individuální projekt ostatní (IPn) Oblast podpory: 4.1 Systémový rámec celoživotního učení Příjemce: MŠMT Partner: NIDV Celkový rozpočet: 30 000 000,00 Kč Doba realizace: 15. 3. 2012 – 15. 1. 2015 2

Cíl projektu Vytvořit kariérní systém učitelů a ředitelů, navrhnout systém dalšího vzdělávání učitelů spjatý s kariérním systémem a podobu profesních portfolií, které budou jedním z nástrojů pro hodnocení kvality učitelské práce. 3

Klíčové aktivity projektu 2. Systém vzdělávání 3. Profesní portfolio 1. Kariérní systém 4

KA1 – Kariérní systém - Personální zajištění Personální zajištění řešitelské a interní oponentní skupiny Personální zajištění práce ve skupině KA1 je stabilizované Zástupci pedagogických fakult – proděkan Víška - PedF HrKr a proděkanka Vaňková – PedF Plzeň jsou oficiálními zástupci konsorcia děkanů pedagogických fakult

KA1 – Kariérní systém – výstupy a realizace Projekt se z pohledu KA1 dostává do závěrečné fáze Je zpracován komplexní materiál pro jednání gremiální porady a porady vedení MŠMT Materiál prošel interním připomínkovým řízením na MŠMT Byl projednán opakovaně s NM Fidrmucem Materiál byl odsouhlasen legislativci MŠMT jako výchozí materiál vhodný pro zahájení prací na přípravě paragrafových změn Ekonomické dopady Byly detailně zpracovány rozbory s vyčíslením nákladů pro postupný náběh kariérního systému, tyto rozbory byly projednány s minstrem Chládkem

KA1 – Kariérní systém – výstupy a realizace Precizace podoby atestačního řízení Podoba atestačního řízení pro přechod mezi kariérními stupni je hotova. Jsou hotové harmonogramy přípravy členů atestačních orgánů Je připraven systém vzdělávání i ekonomická rozvaha Precizace adaptačního období Adaptační období včetně metodik pro všechny aktéry je připraveno ke spuštění Významné pokroky v oblasti spolupráce s fakultami vzdělávajícími učitele Popis kariérního stupně 1 ve standardu učitele je akceptován zástupci pedagogických fakult jako vodítko při nastavení společného profilu absolventa vysokoškolských oborů vzdělávajících učitele Zástupci projektu – doc. Víška – projednává s úspěchem možnost využití standardu učitele jako jednoho z kritérií pro akreditaci a reakreditaci oborů na školách vzdělávajících učitele

KA1 – Kariérní systém – projednávání a medializace Průběžná komunikace s dotčenými Průběžné informování CZESHA Výměna informací s ČMOS Jednání se zástupci politických stran – poslanecké kluby Předávání informací zástupcům asociací působících ve školství Opakované informace pro zástupce zřizovatelů Opatrné oťukávání potenciálních kritiků – politická opozice, EDUIn… Mediální výstupy Projevuje se stále zvyšující zájem o problematiku Články v tisku a časopisech Vystoupení zástupců projektového týmu v debatách

KA1 – Kariérní systém – následující období Další kolo informačních seminářů v Krajích Semináře cílené na vybrané skupiny – politici v PSP, opozice – bývalý ministr prof. Fiala, odbory, zástupci Krajů, Svaz měst a obcí… Tyto aktivity významně překračují prvotní rámec projektu Úzká spolupráce s legislativním odborem MŠMT Příprava změn v legislativě Možné změny v systému KS v návaznosti na závěry právníků Pokračování prací v oblasti ekonomického zajištění Příprava podkladů pro jednání porady vedení MŠMT

KA1 – Kariérní systém – následující období Práce na metodikách Metodika pro ředitele – vedení učitelů na kariérní cestě rozvoje profesních kompetencí Etikety – možné naplnění SU na různých typech škol Zpracování textů Jednotná struktura a členění již hotových dokumentů Příprava výstupů projektu k tisku Konference

KA1 – Kariérní systém – problémy Činnosti přesahující rámce projektu Projednávání KS na všech možných úrovních Řešení právní problematiky – v týmu chybí po odchodu pana Trundy právník Požadavky vedení ministerstva Úkoly předbíhající harmonogram projektu Mediální ohlasy Sílící tlak z terénu – KDY? Množí se dotazy směřující k realizačnímu týmu, které jsou mimo jeho kompetenci

Hlavní cíle KA2 Tvorba systému kritérií, indikátorů a evaluačních nástrojů pro hodnocení kvality DVPP v kariérním systému (DVPP pro kariérní systém pracovně nazýváme DVKS) Tvorba vzdělávacích programů pro kariérní systém Ověření vzdělávacích programů v praxi 12

Filosofie DVKS Vzdělávání je převážně dobrovolné Obsah je jasné provázaný se standardem učitele Realizace probíhá ve shodě se standardem vzdělávacího programu Poskytovatelem může být každý, kdo splní kvalitativní kritéria Hodnotí se organizace, lektor, program Hodnotí se v plánovací, ale i v realizační fázi 13

Výstupy KA2 Vzdělávací programy: Mentorské dovednosti Jak přispět hodnocením k rozvoji žáka Jak pečovat o klima třídy Jak zlepšovat kvalitu výuky prostřednictvím reflexe Vzdělávací program pro ředitele Závěrečná zpráva z pilotáže 14

Výstupy KA2 Hodnocení kvality DVPP v KS (DVKS) Profil hodnotitelů vzdělávacích programů v KS Standard vzdělávacích programů Standard specializované činnosti – mentor Organizace a financování DVPP v KS VP pro hodnotitele atestací Metodika pro hodnotitele atestací 15

Jak hodnotíme DVKS? Připraven systém kritérií, indikátorů a nástrojů hodnocení. Kritérium = měřítko, s jehož pomocí posuzujeme nějaký předmět = vůně vína, prezentuje jasně a srozumitelně Indikátor = požadovaná konkrétní optimální hodnota, vůně po ovoci u určité odrůdy, efektivní využívání didaktické techniky a digitálních technologií Nástroj = prostředek ke zjištění hodnoty indikátorů =dobrý nos, pozorování, analýza zpětných vazeb 16

Předpoklady implementace po skončení projektu Legislativní úpravy – září 2016 Personální a finanční zajištění – hodnotitelé DVKS Pilotáž hodnocení a systému certifikace hodnotitelů Technické předpoklady – ISAK Zavedení „pečetě kvality“ 17

Hodnocení DVKS 18

KA3 – Dokladové portfolio – výstupy a MI Metodika pro učitele k přípravě dokladového portfolia v kariérním sytému učitelů Pilotována, probíhá vnitřní oponentura. Metodika pro ředitele k plánování a hodnocení profesního rozvoje učitelů Probíhá vnitřní oponentura. Vytvořený program pro konzultanty portfolií Vytvořen, pilotován 6. - 8. 3. 2014, akreditován MŠMT. Vyškolený tým konzultantů (50 osob) Proškoleni 6.- 8. 3. 2014. Autoři vzdělávacího programu pro konzultanty (2 osoby) – hotovo. Lektoři vzdělávacího programu pro konzultanty (2 osoby) – hotovo. Pilotáž dokladového portfolia – realizována. 19

KA3 – Dokladové portfolio - pilotáž Získání zpětné vazby od konzultantů, pedagogů a ředitelů škol: Metodika pro učitele, dovednost učitelů provést vlastní sebehodnocení a vytvořit doklady prokazující úroveň vybraných kompetencí ze SU, dovednost ředitelů vést rozhovor nad doklady. 102 škol (102 ředitelů a 279 učitelů) – MŠ, ZŠ, ZUŠ, G, SOŠ, VOŠ Standard učitele a Metodika - hodnoceno nejčastěji jako dobře strukturované, přehledné a srozumitelné (pouze jednotlivé připomínky k indikátorům SU a ke kapitolám Metodiky) Úprava obsahu dokladového portfolia a dokumentu Metodiky

KA3 – Dokladové portfolio Účel dokladového portfolia: nástroj profesního rozvoje pedagogů (uvědomění si „jak si stojím“) podklad pro hodnocení dosažené míry naplnění kompetencí pedagoga (SU) v atestačních řízeních na KS2, KS3, KS4 („důkaz“) slouží učiteli při prezentování a dokladování úrovně dosažených kompetencí ze Standardu učitele („opora“) Struktura stanovena: Arch učitele k prokázání kompetencí ze SU Plán/y profesního rozvoje učitele Dokladování kompetencí ze SU Volba konkrétních dokladů na volbě pedagoga (stanovena pravidla výběru dokladů).

KA3 – Dokladové portfolio Arch učitele k prokázání kompetencí ze SU Sebehodnocení ve všech kompetencí ze SU + stupeň kompetencí Popis činností, kterými učitel kompetence a stupeň naplňuje ve své pedagogické praxi Názvy doložených dokladů v portfoliu Vyjádření ředitele školy (KS2, KS3, KS4), uvádějícího uč. (KS2), odb. konzultanta (KS3) Plán/y profesního rozvoje s vyhodnocením (1 PPR pro KS2, min. 3 PPR pro KS3 a KS4) Dokladování všech/vybraných kompetencí ze SU: Vybrané doklady Zdůvodnění a okomentování každého dokladu (jakým způsobem doklad prokazuje činnost učitele ve vztahu ke kvalitě práce učitele, výsledkům práce učitele a rozsahu jeho působení)

KA3 – Metodika pro ředitele Cíl: podpora vedení škol při nastavení procesů souvisejících s profesním rozvojem učitelů na všech stupních kariérního systému nabídka kroků vedení školy při plánování a hodnocení profesního rozvoje učitelů (Standard učitele) Obsah: Ředitel školy a jeho odpovědnost za kvalitu školy a profesní rozvoj pedagogů Předpoklady pro úspěšný profesní rozvoj učitelů ve škole Kompetence ředitele k profesnímu rozvoji učitelů Základní fáze řízení profesního rozvoje učitelů

KA3 – Metodika pro ředitele Analýza rozvojových potřeb Plánování – podrobněji o tvorbě a projednání plánu profesního rozvoje učitele Realizace – nabídka nástrojů a příležitostí k profesnímu rozvoji učitelů Hodnocení – hodnoticí rozhovor učitele s ředitelem Plánování a hodnocení profesního rozvoje učitelů v adaptačním období začínajících učitelů Organizace a metody podpory a hodnocení začínajícího učitele Atestační řízení na 2. kariérní stupeň v závěru adaptačního období - vedení hodnoticího rozhovoru

KA3 – výhled do konce projektu 1. Vnitřní oponentní řízení – probíhá Metodika pro učitele k přípravě dokladového portfolia v kariérním systému Metodika pro ředitele k plánování a hodnocení profesního rozvoje učitelů Vypořádání a zapracování připomínek od členů vnitřní oponentní skupiny (do pol. listopadu 2014) 2. Jazyková a grafická korektura dokumentů, finalizace (konec listopadu 2014)

Podstatná změna Všechny požadované změny proběhnou v rámci stávajícího rozpočtu Rozšíření výstupů projektu Prodloužení projektu v souvislosti s plněním nových výstupů do 31. 3. 2015 Úprava názvu některých monitorovacích indikátorů Změny rozpočtu související s novými výstupy 26

Podstatná změna – nové výstupy Metodická příručka pro ředitele Metodická příručka pro učitele 75 informačních seminářů pro ředitele a učitele o KS 27

Podstatná změna – úprava MI Jedná se o upřesnění znění MI Požadavek plyne z koncepce celého KS Zajištění kompatibility a provázanosti všech dokumentů vytvářených v rámci projektu Příklad původního znění: Stanovení profilu absolventa pro vzdělávací programy na podporu dosažení kariérních stupňů Příklad nového návrhu: Stanovení kompetencí vymezených ve standardu učitele v rámci kariérního systému, které definují profil absolventa pro vzdělávací programy 28

Finanční část Původní schválený rozpočet (v Kč) Rozpočet příjemce MŠMT 1 621 500,00 Kč Rozpočet partnera NIDV 28 378 500,00 Kč Platy 5 691 606,00 OON 16 490 800,00 Odvody 5 185 165,00 FKSP 56 916,00 OBV 2 575 513,00 CELKEM 30 000 000,00 29

Podstatné změny rozpočtu projektu z důvodu optimalizace projektového týmu a snížení rizik došlo v projektu partnera NIDV k přesunu osobních výdajů mezi platy a dohodami o pracovní činnosti byl navýšen rozpočet příjemce MŠMT o 575 693 Kč z rozpočtu partnera NIDV z důvodu přesunu prostředků na odvody, cestovné, režie, publicitu a audit. byl rozšířen realizační týmu příjemce odpovědného za realizaci projektu o experta – konzultanta MŠMT. V realizačním týmu byla naopak zrušena pozice projektového manažera MŠMT. Uvedenou změnou došlo k navýšení podílu příjemce podpory MŠMT o 629 600 Kč z rozpočtu partnera NIDV. 30

Podstatné změny rozpočtu projektu termín ukončení projektu byl prodloužen do 15. 1. 2015 a uvedenou změnou došlo k navýšení podílu příjemce podpory MŠMT o 535 205 Kč z rozpočtu partnera NIDV.   Celkem podstatné změny představují přesun finančních prostředků z rozpočtu partnera NIDV do rozpočtu příjemce MŠMT ve výši 1 740 498 Kč. 31

Upravený rozpočet projektu ( v Kč ) Rozpočet příjemce MŠMT 3 361 998,00 Kč Rozpočet partnera NIDV 26 638 002,00 Kč Platy 5 809 245,00 OON 16 396 245,00 Odvody 5 648 649,99 FKSP 58 092,45 OBV 2 087 767,56 CELKEM 30 000 000,00 32

Přehled čerpání rozpočtu ( v Kč ) Zahrnuje odsouhlasenou 1. - 10. monitorovací zprávu (tj. období od počátku projektu do července 2014). Položka NIDV MŠMT Celkem Platy 3 041 072,00 740 341,00 3 781 413,00 OON 11 201 978,00 260 751,00 11 462 729,00 Odvody 3 561146,00 336 045,00 3 897 191,00 FKSP 30 541,00 7 404,43 37 945,43 OBV 515 175,27 163 796,96 678 972,23 CELKEM 18 349 912,27 1 508 338,39 19 858 250,66 33

Kariérní systém Děkujeme za pozornost. 34