1 Přechod na účetnictví státu od 1. ledna 2010 Accounting Advisory Services Pavel Kliment, Eva Fryjaufová 23. listopadu 2009.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolik opravdu stojí veřejná správa?
Advertisements

Ministerstvo financí ČR Odbor 54 – Ekonomické informace
Novela zákona č. 218/2000 Sb. – povinnost zřídit účty u ČNB
Účetní závěrka ÚČETNÍ ZÁVĚRKA OBSAHUJE: Rozvahu Výkaz ziků a ztrát
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Rozpočty územně samosprávných celků v roce 2011 Leden 2011.
Pracovní setkání s účetními obcí Zlínského kraje Schvalování účetních závěrek Zlín, 3. října 2013 Ing. Leona Kočařová Odbor ekonomický Krajského úřadu.
Obecná část rozpočtového práva III
Účetnictví I Ing. Josef Horák, Ph.D.
Přednáška na téma Rozbor udržitelného rozvoje území a vyhodnocení vlivů vyhodnocení vlivů zásad územního rozvoje a územního plánu na udržitelný rozvoj.
© 2010 KPMG Česká republika, s.r.o., a Czech limited liability company and a member firm of the KPMG network of independent member firms affiliated with.
Nová koncepce účetnictví veřejné správy po v praxi pro p.o.
Daňové dopady vymáhání pohledávek
Travel Leisure & Tourism ADVISORY Památky a jejich význam pro ekonomický rozvoj Tomáš Kulman 18. září 2008.
TAX Nemovitosti a přímé daně 2006 – přehled změn Eugen Oehm 23. února 2006.
Lektor: Ing. Ivana Schneiderová
Page  1 YOUR LOGO STÁTNÍ Využití Centrálního systému účetních informací státu nejen pro kontrolní činnosti JUDr. David Bauer vedoucí oddělení Metodika.
Winter REM 2006 TAX Modely financování a jejich daňové dopady Marie Konečná, Tax Partner 23. února 2006.
Integrovaný registr znečišťování Platná právní úprava Ing. Bc. Jan Maršák, Ph.D. Odbor integrované prevence a IRZ Ministerstvo životního prostředí.
Předpisy účetnictví NO
Právní aspekty genderového rozpočtování v České republice JUDr. Kristýna Outlá Praha.
Odbor 28 - Účetnictví a audit Rámec základních legislativních změn Ministerstvo financí Odbor Účetnictví a audit Praha,
Zkušenosti s reformou účetnictví státu při kontrolách hospodaření INSTITUT CERTIFIKACE ÚČETNÍCH Ing. Tomáš Bartoš ATLAS AUDIT s.r.o.
 zákon č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů  zákon č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů (rozpočtová pravidla),
ÚČETNICTVÍ STÁTU: ÚČETNÍ REFORMA V OBLASTI VEŘEJNÝCH FINANCÍ
RISK ADVISORY SERVICES ADVISORY 5. Národní konference kvality ve veřejné správě Uplatnění Corporate Social Responsibility ve veřejné správě - Pohled CSR.
Audit seminář CGI duben 2014.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
Statistika RF, výroční zpráva, kontrola plnění RF Vít RICHTER Národní knihovna ČR 23. dubna 2002 Brno.
10 zemí. 1 společnost. Ing. Jana Skálová, Ph.D.
Sekce 05 - Odbor Účetnictví a audit
E-Praha a interoperabilita. © 2006 KPMG Česká republika, s.r.o., the Czech member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved.
Účetní reforma v druhém roce
Bezpečné používání Datových schránek Jan Krob Security World 2009, 6. října 2009 IT ADVISORY ADVISORY.
Finanční kontrola prováděcí vyhláška 416/2004Sb., aplikace v praxi
Ekonomická část (oddělení financování nepřímých nákladů)
Úvod do účetnictví.
Úpravy zisků sdružených podniků mimo arbitrážní konvenci – praktická zkušenost 11. října 2011.
TAX Novinky v oblasti daně z přidané hodnoty Petr Toman, Manager 23. února 2006.
Business Performance Services ADVISORY / Travel Leisure and Tourism Cestovní ruch a volnočasové projekty Tomáš Kulman
Řetězové obchody – znázornění a ZDPH
Finanční instituce a DPH Vybrané praktické dopady
Označení materiálu : VY_32_INOVACE_EKO_1155Ročník:4. Vzdělávací obor: Ekonomika Tematický okruh: Hospodářský výsledek, daň z příjmu a účetní závěrka Téma:
Účetnictví pro ÚSC, PO a OSS
Úvod k účetnictví ÚSC.
PREZENTACE FINANČNÍ ÚČETNICTVÍ ROZPOČTOVÉ Věra Zikánová.
Porada ÚSC a DSO Olomouckého kraje Účetnictví a výkaznictví.
Reforma účetnictví státu Odbor 18 Hlavního účetního a metodiky účetnictví.
Porada ředitelů a ekonomů příspěvkových organizací v sociální oblasti Téma: Reforma veřejných financí.
Úvodní schůzka k projektu „Optimalizace procesů a nastavení způsobu komunikace“ Fulnek
GLOBAL SERVICE/ INDUSTRY Fill in global service or industry! Doplňte podslužbu nebo oborové zaměření! AUDIT / TAX / ADVISORY / LINE OF BUSINESS Delete.
Porada ÚSC a DSO Olomouckého kraje Účetnictví a výkaznictví.
Informace o konkrétních nedostatcích zjištěných MF při kontrolách hospodaření PO v rámci přezkoumání hospodaření JMK Pracovní schůzka s ekonomy neškolských.
D OPADY ÚČETNÍ REFORMY VEŘEJNÝCH FINANCÍ V KONKRÉTNÍCH PODMÍNKÁCH VYBRANÉ ZÁKLADNÍ ŠKOLY Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav.
Inventarizace majetku a závazků
Financování a účetnictví základních škol
Městská část Praha 6 Postup příprav GDPR Ing. Jan Holický, MBA
Finanční účetnictví RADNICE
JUDr. David Bauer ředitel odboru 28 – Regulace a metodika účetnictví
„CHYTRÝ“ rozvoj měst a ekonomika
Účetnictví, inventarizace, dotace a rozpočty u p.o. v roce 2018
Obecná část rozpočtového práva III
EVIDENCE VÝNOSŮ A NÁKLADŮ V ÚČETNICTVÍ
Inventarizace majetku a závazků
Porada ÚSC a DSO Olomouckého kraje
Porada ÚSC a DSO Olomouckého kraje
Obecná část rozpočtového práva III
Odbor ekonomický KÚPK Ing. Karel Hladký.
PROCES INVESTIC NĚKTERÉ ASPEKTY U VEŘEJNÉ SPRÁVY.
Transkript prezentace:

1 Přechod na účetnictví státu od 1. ledna 2010 Accounting Advisory Services Pavel Kliment, Eva Fryjaufová 23. listopadu 2009

2 Obsah Cíle reformy účetnictví státu Požadavky účetnictví státu Související legislativa Časová osa Shrnutí

3 Co je cílem přechodu na účetnictví státu Reforma způsobu účtování a vykazování subjektů veřejné správy Zlepšení interpretace finančních výkazů Přiblížení k účtování podnikatelských subjektů Předávání informací správci centrálního systému účetních informací státu

4 Koho se bude přechod na účetnictví státu týkat? Územní samosprávné celky Dobrovolné svazky obcí Regionální rady regionů soudržnosti Příspěvkové organizace Pozemkový fond České republiky Státní fondy podle rozpočtových pravidel Organizační složky státu

5 Co přechod na účetnictví státu znamená pro vedení obcí? Zodpovědnost za účetnictví nese nejen účetní, ale také! Rada obce Starosta

6 Nové požadavky na účetnictví od 1. ledna 2010 Nový formát rozvahy a výkazu zisku a ztráty Zařazení přehledu o peněžních tocích a přehledu o změnách vlastního kapitálu Změna účtování kurzových rozdílů Změny v účtování majetku Účtování časového rozlišení Zrušené účtové třídy a skupiny Účtová třída 4 (zcela nový obsah) Účtová třída 9 (bude sloužit pro podrozvahu) Účtové skupiny 20, 21, 27

7 Legislativa od 1. ledna 2010 Novela zákona č. 563/1991, o účetnictví Zrušení vyhlášky č. 505/2002 (včetně souvisejících novel) a nahrazení vyhláškou novou Vyhláška o účetních záznamech v technické formě Očekávané vyhlášky Konsolidační vyhláška Inventarizační vyhláška Související problematika: Novela vyhlášky č. 323/2002, o rozpočtové skladbě Novela vyhlášky č. 16/2001, o způsobu, termínech a rozsahu údajů předkládaných pro hodnocení plnění státního rozpočtu… Novela Českých účetních standardů Převodový můstek

8 Odklad povinností pro obce Změna metody odepisování až od 1. ledna 2011 Změna ocenění majetku reálnou hodnotou pro obce do 31. prosince 2010 Obce předávají první výkazy do systému k 30. červnu 2010 Ve výkazech sestavených do 31. prosince 2010 se neuvádí minulé období Pro 31. prosinec 2010 je minulým obdobím 1. leden 2010 Podrozvahové informace od 1. ledna 2011 Požadavky nového zákona neplatí retroaktivně Povinnost předávat podklady pro konsolidaci 2011

9 Časový harmonogram – lednaÚnorBřezenDuben30. červnaKvěten Odevzdání prvních výkazů Přechod na účetnictví státu Školení zaměstnanců Koordinace změn s IT oddělením/SW společností Požadavky vyhlášky o účetních záznamech v technické formě, např. na formát, strukturu, přenos účetních záznamů a jeho kontrolu šifrování a přístupové kódy Aktualizace vnitřních předpisů, vytvoření nových Zapojení dalších zainteresovaných stran kvůli novým předpisům (softwaroví odborníci, právníci)

10 Časový harmonogram – Odevzdání prvních výkazů k 30. červnu bez srovnávacího období Odevzdání výkazů k 30. září bez srovnávacího období Odevzdání výkazů k 31. prosinci včetně srovnávacího období 30. červnaSrpen ZáříŘíjen31. prosinceListopad V průběhu roku 2010: Oceňování (1 Kč, reálnou hodnotou) a kategorizace majetku Absolvovat školení na majetek Absolvovat školení na předávání statistických dat a úprava souvisejích vnitřních předpisů Absolvovat školení na konsolidaci Update SW – přizpůsobení evidence majetku

11 Časový harmonogram pro rok 2011 Čtvrtletní odesílání výkazů včetně srovnávacího období Odepisování majetku Opravné položky k majetku Předávání statistických dat Vytvoření metodiky tvorby pomocného konsolidačního přehledu Podrozvahové informace Sledovat vývoj povinností v rámci konsolidace Průběžné školení 31. prosince30.června31. prosince31.března30.září

12 Jaká jsou největší úskalí přechodu na účetnictví státu? Legislativní proces Časová náročnost Množství nových informací Nutnost úpravy softwaru Potřeba zapojení dalších osob do procesu

13 Shrnutí - jak postupovat v nejbližší době Neustále sledovat vývoj legislativy (portál ministerstva financí) Věnovat dostatečný prostor školení zaměstnanců Objednat aktualizaci softwaru na základě nových legislativních požadavků Koordinace dalších požadavků „technické vyhlášky“ s IT oddělením, případně externí firmou Návrh vnitřních směrnic Nejasnosti řešit včas a předejít tak kumulaci problémů (portál Ministerstva financí pro komunikaci)

14 Diskuze

15 Ing. Eva Fryjaufová KPMG Česká republika The information contained herein is of a general nature and is not intended to address the circumstances of any particular individual or entity. Although we endeavor to provide accurate and timely information, there can be no guarantee that such information is accurate as of the date it is received or that it will continue to be accurate in the future. No one should act on such information without appropriate professional advice after a thorough examination of the particular situation. Informace zde obsažené jsou obecného charakteru a nejsou určeny k řešení situace konkrétní osoby či subjektu. Ačkoliv se snažíme zajistit, aby poskytované informace byly přesné a aktuální, nelze zaručit, že budou odpovídat skutečnosti k datu, ke kterému jsou doručeny, či že budou platné i v budoucnosti. Bez důkladného prošetření konkrétní situace a řádné odborné konzultace by neměla na základě těchto informací být činěna žádná opatření. © 2006 KPMG Česká republika, s.r.o., the Czech member firm of KPMG International, a Swiss cooperative. All rights reserved. Printed in the Czech Republic. Ing. Pavel Kliment KPMG Česká republika