Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_INOVACE_TMM24560BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám   Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/   Název projektu:
Advertisements

Název operačního programu:
VY_32_INOVACE_TMM24860BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Název operačního programu:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Andrea Havlíková Název materiálu: Reflexní masáže – zásady a provedení.
Teorie reflexní masáže (zaměřená na sestavu zádovou a pro šíji a hlavu) Fyzikální terapie II.
VY_32_INOVACE_TMM20160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Digitální učební materiál
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Pří_093_Člověk a jeho zdraví_Kostra Autor: Mgr. Marie Boučková
Tvorba materiálu je financována z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM24260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu: Rozvoj vzdělanosti
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miriam Zralá Název materiálu: Onemocnění nervového systému – úvod do problematiky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VY_32_INOVACE_TMM25960BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Popis kostry – prověrka VY_52_INOVACE_15 Sada 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
= základem jsou svaly = máme jich v těle asi 600
VY_32_INOVACE_TMM24460BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Opěrná soustava – procvičování VY_52_INOVACE_08 Sada 1
POHYBOVÁ SOUSTAVA SVALY
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
Opěrná (kosterní) soustava
VY_32_INOVACE_TMM24160BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
VY_32_INOVACE_TMM25260BOU Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Rozvoj.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Mgr. Miroslava Kubicová Název materiálu: Velké míče 2. část Označení materiálu:
Fyzikální terapie I Mechanoterapie – 1. část.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Romana Hlinecká Název materiálu: Vyšetření tělesné hmotnosti Označení materiálu:
SAVCI Soustava opěrná a pohybová Je tvořena: páteř lebka
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Mgr. Pavla Formanová, cert. MDT 3.LF UK
Úvod do měkkých technik
VY_32_INOVACE_04-06 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Biologie člověka Téma: Soustava opěrná.
EU peníze středním školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI_A_ UPRAVA _VLASU_ A_ VOUSU_13 Název školy Střední škola služeb,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Znáš se? Hráč nebo skupina si vyberou oblast a odpoví na otázku. Za správnou odpověď si body připočítají, pokud odpoví špatně, mají šanci další. Vyhrává.
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
Lebka - Cranium Funkce: chrání mozek, smysly (zraku, sluchu…)
Teorie reflexní masáže (zaměřená na sestavu zádovou a pro šíji a hlavu) Fyzikální terapie II.
Kosmetická masáž Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
AUTOR: Mgr. Alena Bartoňková
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Bc. Martina Jeřábková Název materiálu:
SVALSTVO LIDSKÉHO TĚLA
Název školy: Základní škola a mateřská škola Bělá
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0188 Název projektu: Moderní škola Autor: Bc. Andrea Havlíková Název materiálu: Reflexní masáže – sestavy Označení materiálu: VY_32_INOVACE_MP.M2.1105 Datum vytvoření: 2. 1. 2013 Vzdělávací oblast: Masáže cvičení Ročník: Druhý – maturitní obor Název školy: Střední škola, základní škola a mateřská škola pro zrakově postižené, Brno, Kamenomlýnská 2

Anotace Rozdělení reflexních masáží do jednotlivých sestav. Vyšetřovací hmaty.

Metodické pokyny K využití materiálu je nutný počítač s  programem MS PowerPoint a projektor. Vhodná odborná učebna, masérské lehátko, vhodná masérská židle, čisté prádlo, flexibilní model páteře, model lidské kostry, anatomická mapa svalové a nervové soustavy člověka.

Zdroje – literatura ŽALOUDEK, Karel. Masáže. vyd. 2. Praha. Avicenum, 1975, 248 s. Studium na Střední zdravotnické škole v Brně, obor rehabilitační pracovník, přednášející Marián Ledko. Studium na Univerzitě Palackého Olomouc, katedra fyzioterapie fakulty tělesné kultury, přednášející MUDr. Radmil Dvořák.

Zdroje – obrázky Foto autor obr. č. 1 Haptika obr. č. 2 Posun kůže a podkoží obr. č. 3 Posun kůže a podkoží palcem obr. č. 4 Uchopení a odtažení kožní řasy obr. č. 5 Küblerova řasa

Reflexní masáže jednotlivé sestavy

Sestavy reflexní masáže Aby bylo dosaženo optimálního účinku reflexní masáže, sestavili Gläser a Dalicho jednotlivé hmaty do základních sestav. V těchto sestavách je přesně určené pořadí jednotlivých hmatů. Hmaty jsou sestaveny v takovém pořadí, aby se postupně, plynule přecházelo k ošetření perifernějších oblastí organizmu.

Sestavy reflexní masáže Jednotlivé sestavy jsou základním pokynem k provádění masáže, a to co se týká sledu a směru jednotlivých hmatů. Podle aktuálního nálezu reflexních změn u konkrétního klienta se při provedení toleruje změna počtu opakování, vynechání některého hmatu nebo jeho nahrazení hmatem jiným.

Vyšetřovací hmaty Před každou manuální technikou je potřeba pacienta nebo klienta vyšetřit. Před provedením reflexní masáže se vyšetřuje aktuální stav pomocí vyšetřovacích hmatů. Vyšetřovací hmaty se provádějí tak, aby se postupně vyšetřila kůže, podkoží, fascie a sval. Intenzita hmatu se řídí aktuálním stavem nemocného. Vyšetřovací hmaty není potřeba provádět všechny.

Vyšetřovací hmaty Podle výsledku vyšetření se stanoví míra intenzity masáže a cílová oblast ve které je nejvíce reflexních změn. Vyšetřovací hmaty jsou sestaveny tak, aby se co nejlépe zhodnotil stav kůže a podkoží. Vyšetřuje se palpací a pochopitelně i aspekcí, která je nezbytně nutná pro zhodnocení aktuálního stavu kůže. Při vyšetření palpací se zjišťuje teplota a vlhkost kůže. Odpor kůže a její elastičnost. Prohlubně a otoky pod kůží.

Vyšetřovací hmaty Elastičnost vaziva a jeho schopnost posunlivosti. Míra a počet reflexních změn a jejich hloubka uložení. Bolestivost reflexních změn.

Vyšetřovací hmaty – bolest Během vyšetření i během vlastní masáže může dojít k bolestivým vjemům. Vyvolaná bolest je krátká, ostrá – typu píchnutí, škrábnutí, říznutí. Tato bolest nepřetrvává a přestává v okamžiku, kdy masér opustí oblast s reflexní změnou. Bolest má velmi důležitý informační charakter.

Vyšetřovací hmaty Vyšetření kůže konečky prstů – haptika Protlačení kůže s mírnou rotací prstů Posun kůže a podkoží Posun kůže a podkoží palcem Odtažení kožní řasy Küblerova řasa

Haptika obr. č. 1

Posun kůže a podkoží obr. č. 2

Posun kůže a podkoží palcem obr. č. 3

Uchopení a odtažení kožní řasy obr. č. 4

Küblerova řasa obr. č. 5

Zádová sestava – dorsální Pacient ležící na břiše Přísuvná spirála (možno nahradit dvoupalcovým hmatem) Mezitrnový hmat Pilový hmat Posuvné chvění Přerušovaný tah vidličkou (několik způsobů provedení) Masáž okrajů lopatky a zadní plochy svalu trapézového Masáž svalu infraspinatus a supraspinatus Plošná vibrace zad

Sestava hrudní – torakální Sedící pacient Přísuvná spirála Masáž sterna a klíčku Masáž mezižebří (několik možností provedení) Masáž okrajů lopatky a zadní plochy svalu trapézového Masáž svalu infraspinatus a supraspinatus Trapézový hmat (dvě možnosti provedení) Uvolnění hrudníku nebo plošná vibrace zad

Sestava pro šíji a hlavu Sedící pacient Přísuvná spirála Masáž okrajů lopatky a zadní plochy svalu trapézového Masáž svalu infraspinatus a supraspinatus Trapézový hmat Masáž šíjového svalstva Masáž linea nuchae terminalis Vertikální a horizontální výtěr čela

Sestava pro šíji a hlavu Prohnětení nadočnicového oblouku Masáž čela s výtěrem přes oči Masáž klenby lební Výtěr od nadočnic po ramena Do sestavy je možné na vhodném místě zařadit masáž svalu musculus subscapularis.

Sestava pánevní Ležící pacient Masáž kosti křížové Přísuvná spirála Mezitrnový hmat Pilový hmat (dva způsoby provedení) Posuvné chvění

Sestava pánevní Pacient mění polohu – sedící Masáž gluteů Masáž hřebene lopaty kyčelní (několik způsobů provedení) Masáž iliaku Masáž kosti stydké a slabin Pacient mění polohu – ležící Protřesení pánve

Opakování Kolik je sestav reflexních masáží? 4 Vyjmenuj první, druhý a třetí hmat zádové stavy. Přísuvná spirála, mezitrnový hmat, pilový hmat Vyjmenuj druhý a třetí hmat hrudní sestavy. Masáž sterna a klíčku, masáž mezižebří Vyjmenuj dva hmaty sestavy pro šíji a hlavu prováděné na obličeji. Vertikální a horizontální výtěr čela, výtěr čela s výtěrem přes oči