Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“  Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Advertisements

POLOHOVÁNÍ RANĚNÝCH Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Sociální sítě Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Základní právní pojmy (2)
Slogan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777
Absolutní majetková práva
Obchodní korporace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Správní právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Lifestylové časopisy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Laswellův komunikační model
Masová komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Národnostní menšiny v médiích
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Slovesa Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Charakteristika češtiny
Zpravodajství a tvorba zprávy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název, který upoutá Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Reklamní text Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Administrativní styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Dědické právo Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Hmota a její části Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Historie České televize
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Ústavní právo Moc zákonodárná Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Rozbor neuměleckého textu
Adstock - měřítko účinku reklamní kampaně Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jazykověda a její disciplíny
DEMOKRACIE Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Název DUM Střední odborná škola a střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ATOM Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Dějiny filozofie Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Asociace televizních organizací Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Tvoření slov - pravopis
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemie jako věda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Chemická výroba Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Práce novináře Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Brief Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediaplan Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola Autor: Renáta Kupsová Název materiálu: Politika Označení materiálu: VY_32_INOVACE_OBV.P2.207.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Typy zpravodajství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Veřejnoprávní a soukromá média Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vliv hudby na nakupování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Copywriting Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Občanské soudní řízení
Měření sledovanosti Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výhody a nevýhody tiskové reklamy
Publicistický styl Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Event management Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Žurnalistika Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Publicistické žánry Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Na koho cílí titulní strany časopisů pro muže Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Formáty TV reklamy Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Výhody a nevýhody reklamy v rádiu
Co je to komunikace Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Ad Awareness Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Reklamní agentura Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vysílací časy médiích Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
TV Share Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Mediazastupitelství Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Transkript prezentace:

Propaganda Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády 777 399 01 Milevsko www.issou-milevsko.cz Propaganda

Mgr. Josef Kašpar VY_32_INOVACE_05_B_12_MEV Škola SOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_05_B_12_MEV Téma Propaganda Anotace Žák se seznámí s podstatou propagandy Klíčová slova Mediální výchova, informace, propaganda, manipulace, totalita, komunismus, fašismus Cílová skupina Žáci maturitních oborů SOŠ a SOU Milevsko Datum tvorby 3.5. 2013 Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0557 III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT

Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva. 4. – 7. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 8. – 10. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad + video (po kliknutí na hypertextové odkazy se objeví požadovaná stránka) 11. – 12. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 13. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.

Propaganda Propaganda = manipulace médii s cílem dosažení společenské kontroly, a to zejména v politickém kontextu, kdy je spojována s úsilím politických hnutí, organizací, vlád. Způsob ovlivňování jednotlivce, skupiny nebo celé společnosti, v jehož důsledku se výrazně změní názory a postoje cílové skupiny, aniž by si to dotyční uvědomovali.

Pilíře propagandy jednoduchost oslovení emocí oslovení představivosti opakování

Propaganda Manipulovaná osoba je přesvědčena, že je sama iniciátorem konkrétního jednání, že její rozhodnutí je projevem vlastní vůle. Ve skutečnosti se chová podle režie a plánu cizího autora. Termín propaganda má silně negativní zabarvení. Je typická pro totalitní státy.

Ovlivňování veřejného mínění Ovlivnění a prohloubení zaběhnutých společenských trendů.

Příklady propagandy Komunistické filmy Televize ve službách hákového kříže Válečná propaganda

Využití emocí Propagandisté často a rádi pracují s vypjatými emocemi, které dokážou vzbudit silné odhodlání, přesvědčení a současně vyvolat i iracionální pocity a reakce. Komunistický plakát

Ovlivňování veřejného mínění Tím, že je veřejnost na základě nekorektních údajů a informací mystifikována, může se ztotožnit s konkrétním řešením, názorem, na jehož základě schválí postup, který by za transparentních okolností jen stěží přijala. Komunistický plakát

Ovlivňování veřejného mínění

Propaganda a její druhy Oslavná propaganda – cílem je vytvořit příznivý dojem o konkrétní organizaci, mocenské skupině, vládě Očerňující propaganda – má jednostrannou, zaujatou pravdivou i nepravdivou prezentací skutečností diskvalifikovat protivníka

Test Co je cílem propagandy? Informovat o událostech Ovlivnit myšlení lidí Propagovat výrobky a služby

Zdroje a citace FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění. Praha: Grada Publishing, a.s, 2009, ISBN 978-80-247-2678-6. Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved. KOUKOLÍK, František. Propaganda a logické klamy [online]. [cit. 19.2.2013]. Dostupný na WWW: http://blisty.cz/art/39049.html HANUŠ, Břetislav. http://www.czechdesign.cz/ [online]. [cit. 3.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.czechdesign.cz/ilustrace/Politicky-plakat-a-propaganda-/3.jpg PINUS, Natalia. http://www.czechdesign.cz/ [online]. [cit. 3.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.czechdesign.cz/foto.php?lang=1&status=obr&c=679&o=4829 SOBOTKA. http://www.czechdesign.cz/ [online]. [cit. 3.5.2013]. Dostupný na WWW: http://www.czechdesign.cz/foto.php?status=obr&lang=1&c=679&o=4831