Význam informací v podnikání

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

GOOD DECISIONS – BAD OUTCOMES
Pilsen Steel s.r.o. Procesní přistup, PQM -vyhodnocení
Tvorba cen v maloobchodě
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
Lokalizace průmyslových (ekonomických aktivit)
Cena v pojetí marketingu
Podnikatelské prostředí: Makroprostředí
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
VY_32_INOVACE_EKO_01 VZNIK MARKETINGU.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
P5 MARKETINGOVÝ INF. SYSTEM A VÝZKUM TRHU MIS - je cesta, jak se firma dovídá o vlivech působící na její okolí, o měnících se požadavcích zákazníků, nových.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
P3 - Marketingový plán „Jsou tři typy firem: ty, které předvídají, ty které reagují na podněty, a ty, které se diví tomu, co se stalo.“ Které jsou nejúspěšnější?
-v tržním hospodářství zaujímá klíčovou pozici
Martin Sloup Jiří Kučera Natalia Rubinova Jindřich Štefan.
Poskytování služeb jako ekonomická činnost. Tvorba podnikatelského plánu Analogie s výrobními podniky Nutno mít na zřeteli charakteristické vlastnosti.
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Personální management
Jméno firmy Podnikatelský plán. Shrnutí Jasně popište, co je smyslem činnosti vaší společnosti a jaké si kladete cíle –Stručně popište, jak si představujete.
Marketingové prostředí
úvod pojetí a obsah marketingu
Vývoj výrobku Firmy musí pružně reagovat na změny ( v lidských potřebách, technologii, technice, v počtu a síle konkurence,…) a vyvíjet nové výrobky. Novými.
Kontokorentní úvěr Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo n áměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_JAK.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.Obsah marketingového řízení
Národohospodářské soustavy a hospodářská politika Ing. Vojtěch Jindra.
Malý hospodářský dvůr Horšov Autor: Ing. Petr Libra
P4 Analýza portfolia/ strategické plánování
 P1 - Strategické plánování  P2 - Systém managementu jakosti a legislativy  P3 - Řízení informací  P4 – Audity.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ
Tržní prostředí.
Název projektu: ICT ve výuce Označení materiálu: VY_32_INOVACE_PRA_313 Ročník: 1. Vzdělávací obor:
Název projektu: Všechno v mém životě souvisí „MINIPODNIKY“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/ PODNIKÁNÍ Všechno v mém životě souvisí AC Education.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
Tržní hospodářství II. Petr Machala.
Podnik a výroba 8. – Obsah Základní ekonomické pojmy Podnik a výroba – úvod do problematiky Podniky v Evropě Obrat podniku Sociální a environmentální.
Informační systémy v personálním řízení
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 12: Příčiny neúspěchu podnikání malých a středních podniků.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Podnikatelský plán Vzor a struktura.
PODNIKOVÉ ČINNOSTI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Alena Hůrková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Ekonomika malých a středních podniků Přednáška č. 8: Finanční řízení MSP.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Ing. Veronika Dostálková MBA SAMOSTATNÉ OPAKOVÁNÍ Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Management řízení organizací. složky řízení plánování plánování organizování organizování vedení lidí a motivace vedení lidí a motivace kontrola kontrola.
Podnikatelský záměr STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní.
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Ing. Veronika Dostálková MBA
MARKETING Přednáška P
Marketingový systém řízení
Ekonomika podniku STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_MARKETING.
Prezentace obchodního plánu
Marketing Základy a postupy..
Název společnosti Obchodní plán.
Prezentace obchodního plánu
MARKETING Přednáška P
Transkript prezentace:

Význam informací v podnikání Obsah Význam informací v podnikání Cíl informačního systému Tvorba informačního systému Otázky pro žáky

1. Význam informací v podnikání Proč potřebujeme informace k podnikání ? Nové technologie. Nová legislativa. FIRMA PODNIKATEL Správná rozhodnutí Podnikatelský úspěch. Činnost konkurence. ZISK Přání zákazníků. Ekonomické vlivy. Tvoříme vlastní informační systém. Pomáhá nám ve správném rozhodování.

Informační systém Co je cílem informačního systému? Shromažďuje informace. Vede databázi informací. Provádí rozbor informací. Třídí informace. Předává informace.

Kdo potřebuje informace? Vedení firmy Cíl Správná rozhodnutí. Výroba Cíl Plánování výroby. Personální útvar Cíl Plán počtu zaměstnanců. Nákup a odbyt Cíl Zajištění dodavatelů, odběratelů. Změny v přání zákazníků, činnost konkurence, tržní situace. Marketingový útvar Cíl

1. Zákazník Proč potřebuje firma, podnikatel informace? Existují tři hlavní oblasti tržních informací. Zajímá se o výrobky konkurence. 1. Zákazník Sleduje technologický pokrok. Výrobky – požaduje kvalitu a moderní design.

2. Konkurence Proč potřebuje firma, podnikatel informace? Existují tři hlavní oblasti tržních informací. 2. Konkurence Hledá naše slabé stránky. Má zájem získat co nejvíce zákazníků. Vyvíjí nové výrobky. Soutěží v oblasti cen, propagaci, levné distribuci. Sleduje naše podnikatelské aktivity.

3. Ekonomické vlivy Proč potřebuje firma, podnikatel informace? Existují tři hlavní oblasti tržních informací. Ceny se neustále mění. Zahraniční obchod přináší nové možnosti. 3. Ekonomické vlivy Výše úrokové sazby je proměnlivá. Míra inflace ovlivňuje celkové hospodaření firmy, podnikatele.

3. Tvorba informačního systému. Jak si tvoří firma, podnikatel informační systém? Je potřeba odpovědět na jednotlivé otázky: Jaké informace bude potřeba na jednotlivých úsecích? Jak často budeme informace potřebovat? Od koho budeme informace získávat? Jak budeme informace získávat, předávat, archivovat.

Jaké informace budeme potřebovat na jednotlivých úsecích? Potřeba informací na jednotlivých úsecích Nákup a odbyt Personální útvar Marketingový útvar Plán výroby. Personální plán. Změny na trhu. Zajištění surovin pro výrobu. Kontakt s odběrateli. Zajištění potřebného počtu zaměstnanců. Zajištění aktuálních informací o zákaznících, konkurenci aj.

Jak často budeme informace potřebovat? Časový interval potřeby informací. Dle typu výroby: denně, týdně, měsíčně, čtvrtletně. Plánování výroby Měsíčně, čtvrtletně, pololetně, jednou za rok. Personální plán Denně, týdně, měsíčně, jednou za rok. Marketingový útvar

Od koho budeme informace získávat? Firemní zdroje informací. Vnitřní zdroje informací Vnější zdroje informací Výrobní technologie Databáze zaměstnanců Náklady a výnosy Výše zisku Údaje úřadu práce Údaje o konkurenci Technologické změny Spotřebitelské preference

Jak budeme informace získávat, předávat, archivovat? Způsoby přenosu informací. Ústně Na poradách vedení a jednotlivých úseků. Písemně Formou výkazů a zápisů ze schůze. Telefonicky Komunikace mezi pracovníky jednotlivých útvarů. Elektronicky Komunikace mezi pracovníky e- mailem.

Databáze Jak budeme informace uchovávat? Archivace informací. Informace uchováváme v databázi. Databáze Je tvořena jednotlivými programy, které tvoří informační systém firmy. Systém Access –lze zadat všechny objednávky pro konkrétního dodavatele.

4. Otázky pro žáky Informační systém 1.Co to je informační systém? Shromažďuje informace. Třídí informace. Informační systém Předává informace. Provádí rozbor informací. Vede databázi informací.

2. Jaké znáte způsoby přenosu informací? Ústně Na poradách vedení a jednotlivých úseků. Písemně Formou výkazů a zápisů ze schůze. Telefonicky Komunikace mezi pracovníky jednotlivých útvarů. Elektronicky Komunikace mezi pracovníky e- mailem.