EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23.10. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Návrh státního rozpočtu ČR na rok 2010 Ministerstvo financí září 2009.
Advertisements

Činnost AKVŠ v roce 2012 Marta Machytková Bibliotheca academica 2012
Vysoké školství v ČR: ohlédnutí za rokem 2013 a výhled do roku 2014 Výroční zasedání ČKR Střítež u Jihlavy, Jakub Fischer, předseda RVŠ.
Financování vysokých škol
INFORMACE Z XII. ZASEDÁNÍ MONITOROVACÍHO VÝBORU OP VK KONANÉHO 13/12/2013 pro předsednictvo RVŠ – 23/1/2014 na základě materiálů MV OP VK zpracovala Ivana.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
NÁVRH ZMĚN ZÁSAD A PRAVIDEL FINANCOVÁNÍ VVŠ NA ROK 2013 (ukazatel K)
Sněm RVŠ JUDr. Lenka Valová. I. Počty studentů II. Příprava rozpočtu 2014 III. Návrh Zákona o pravidlech rozpočtové odpovědnosti IV. Návrh.
Vysoké školy v ČR a jejich veřejné finanční zdroje (s důrazem na kapitolu 333) a srovnání s regionálním školstvím v letech Adam KRČÁL samostatné.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – 2012 Výroční zasedání ČKR Praha, 16. – Jakub Fischer, předseda RVŠ.
Vývoj rozpočtu vysokých škol 2009 – zasedání P RVŠ Praha, Jakub Fischer.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Biologické centrum AV ČR, v. v. i. Hospodaření instituce Úprava rozpočtu.
NÁSOBENÍ ČÍSLEM 10 ZÁVĚREČNÉ SHRNUTÍ
1.1. RADA VYSOKÝCH ŠKOL  V akademickém roce 1999/2000 zahájily výuku první 3 soukromé vysoké školy  Dnes „aktivně“ působí 44 soukromých vysokých.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
11 Základní data návrhu rozpočtu vlastního hl. m. Prahy na rok 2011 doc. MUDr. Bohuslav Svoboda, CSc. primátor hl. m. Prahy Praha
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ
CzechInvest Agentura pro podporu podnikání a investic NÁRODNÍ DIALOG KE KLASTROVÝM KONCEPCÍM Martina Froňková Praha,
EKONOMICK É INFORMACE pro jedn á n í Předsednictva RV Š
Dělení se zbytkem 8 MODERNÍ A KONKURENCESCHOPNÁ ŠKOLA
Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
Příprava nového zákona o rozpočtovém určení daní.
ESF v ČR realizace Jana Kouřilová Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Název projektu: Kvalitní vzdělání je efektivní.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 8. ledna 2015.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
o hospodářské soběstačnosti a o samofinancování církve“
Rozpočet 2008 Kolegium rektora Základní principy předpokládá se aplikování stávající metody 1) rozdělení výnosů –normativní přínos (příspěvek.
EKONOMICKÉ INFORMACE Sněm RVŠ 29. ledna 2015 Lenka Valová.
Činnost SK RVŠ za období prosinec 2010 – únor Sněm RVŠ, Praha Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 podklady pro Reprezentativní komisi Jakub Fischer Předsednictvo RVŠ Praha
Informace o přípravě rozpočtu vysokých škol na rok 2010 Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
3. zasedání předsednictva Rady vysokých škol Praha, 16. března 2006 Česká konference rektorů Prof. Ing. Petr Sáha, CSc.
Ekonomické informace 8. zasedání Sněmu RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 18. schůze PRVŠ Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
VÝBOR PRO FINANCOVÁNÍ NÁRODNÍ STRATEGIE BESIP (VFNS) Informace o činnosti výboru pro jednání Rady vlády pro BESIP , Praha.
ZASEDÁNÍ PŘEDSEDNICTVA RVŠ ( ) STRUČNÁ INFORMACE MŠMT 1. ZÁKON O VYSOKÝCH ŠKOLÁCH 2. ZÁKON O FINANČNÍ PODPOŘE STUDENTŮ 3. PŘÍPRAVA ROZPOČTU 2012.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2007.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Valová Lenka Za použití prezentace MŠMT z
ZÁSADY A PRAVIDLA FINANCOVÁNÍ VEŘEJNÝCH VYSOKÝCH ŠKOL PRO ROK 2012 A DALŠÍ Seminář k výpočtům limitů přepočteného počtu studentů vstupujících do financování.
Rámec financování výzkumu a vývoje v České republice a OP VaVpI (k 28. červnu 2007) Dr. Marek Blažka Sekretář Rady pro výzkum a vývoj.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 23. ledna 2014 Lenka Valová.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Sněmu RVŠ 21. února 2013 Lenka Valová.
Informace z oblasti výzkumu (Předsednictvo RVŠ, ) Tomáš Opatrný.
Metodika dělení příspěvku dle ukazatelů A+B1 na základě rozhodnutí Akademického senátu zůstává metodika dělení příspěvku stanoveného podle ukazatelů A+B1.
Ekonomické informace (vývoj od minulého jednání Sněmu) Jakub Fischer Sněm RVŠ, Praha,
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 21. března 2013 Lenka Valová.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ 19. března 2015.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol na rok 2009.
Ekonomické informace 7. zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ Lenka Valová.
Sněm Rady vysokých škol1 Rozpočet vysokých škol v roce 2008.
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 12. zasedání předsednictva RVŠ, Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Předsednictvo Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
Sněm Rady vysokých škol1 Informace o financování vysokých škol v roce 2007.
Příprava rozpočtu na rok zasedání S RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Zpráva o činnosti RVŠ zasedání akademického senátu LF MU, Rada VŠ ve stálém zasedání Martin Pešl.
Akademický senát AMU Meziroční pokles prostředků na činnost VVŠ v rámci kapitoly MŠMT o 1,21% (240,1 mil. Kč) Odlišný způsob výpočtu příspěvku.
Financování sociálních služeb 2015 Olomouc
Ministerstvo financí České republiky Jednání pracovní komise k RUD 31. března 2016 Ministerstvo financí Březen 2016.
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Návrh rozpočtu Jihomoravského kraje na rok 2015
Akademický senát AMU 26. března Akademický senát AMU.
Porada ekonomů PO dne Informace oddělení rozpočtu a financování
Transkript prezentace:

EKONOMICKÉ INFORMACE pro jednání Předsednictva RVŠ

OBSAH Podklady pro jednání Reprekomise I. Rozpočet 2015 II. Úprava Pravidel pro poskytování příspěvku a dotací VVŠ Financování vědy

I. ROZPOČET 2015 – předložený PS  Vysoké školy bez výdajů na programy EU tis. Kč - 1,28% = 279 mil. Kč při srovnatelném započtení spolufinancování OP VaVpI ve výši 241 mil. Kč činí pokles 38 mil.Kč = - 0,17% Podíl plánovaných výdajů na VŠ bez prostředků EU vůči odhadovanému HDP 2015 = 0,51 % (v roce ,54%, nejvíce v roce ,66%)

Vysoké školy 2015 – změny  Změna podílu provozních výdajů na činnost a prostředků programového financování z 91,44:8,56 na 89,45:10,55 znamená snížení prostředků na provoz o 438 mil. Kč a zvýšení programového financování o 400 mil. Kč  Usnesení vlády z – zvýšení výdajového okruhu Vysoké školy oproti rozpočtu předloženému PS o 400 mil. Kč Schválený rozpočet 2014 Návrh rozpočtu 2015 Varianta A - stávající rozpis Varianta B (rozpis+400) Rozpis Meziroční změna ( ) Rozpis Meziroční změna ( ) Výchozí hodnota -ukazatel rozpočtu VŠ Vlivy na částku k rozpisu výdajů na činnost Navýšení o spolufinancování VaVpI (převedeno na sk. IV) Navýšení o 400 mil. Kč ve variantě B snížení o EDS/SMVS snížení o převod na sk. VI (mezinár. spolupráce vč. činnosti) K rozpisu na činnost Rozpis rozpočtu na činnnost - celkem Rozpočtový okruh I, Institucionální část Rozpočtový okruh II, Sociální záležitosti studentů Rozpočtový okruh III, Rozvoj vysokých škol Rozpočtový okruh IV, Mezinárodní spolupráce Meziroční změna ukazatele VŠ ve výši tis. Kč je součtem meziročního snížení objemu prostředků přidělených na ukazatel VŠ ( tis.Kč) a zálohového převodu na spolufiancování 4. PO OP VaVpI ( tis. Kč).

II. Návrh úpravy Pravidel  Změna poměru ukazatelů A:K v rámci RO I ze současných 77,5:22,5 na 75:25 – projekce do rozpočtových dat 2014 přináší změny v rozmezí -2,41 až +0,88 ( nárůst u 7 škol)  V rámci ukazatele K zrušení indikátoru Mezinárodní granty, jeho váha 5% se vrátí ke stavu 2013 – RIV+3 a Účelové NIV +2% - projekce do dat ,05 až +1,12 (pokles u 7 škol)  V rámci ukazatele K snížení váhy indikátoru Nezaměstnanost z 32% na 16% - MŠMT nedoporučuje - projekce do dat ,3 až +2,78 (nárůst u 9 škol) (snížených 16% rozděleno prakticky mezi ostatní indikátory s výjimkou mezinárodních grantů)

Úpravy pravidel V rámci ukazatele K navýšení váhy indikátoru RUV na 3,0 či 3,5% - hlavním důvodem již naprosto otevřený rozpočtový přístup všech škol majících výstupy RUV - ze 13 zapojených do rozpočtu 2014 na 22 (res.21) pro rozpočet roku Podíly stávajících zapojených škol – zejména těch výrazně zapojených 4VUŠ – nerostou, jak predikuje ministerstvo, ale naopak logicky klesají a budou tak činit ještě další čtyři roky, dokud nedojde k plnohodnotnému zapojení nových škol. Body RUV po certifikaci 2014 Název Celkem podíl2013 Celkem podíl Rozdíl podílů AMU , , ,0051 AVU , , ,0034 JAMU , , ,0143 VŠUP , , ,0060 ČVUT , ,040200,0038 OU , , ,0025 SU , ,032300,0023 TUL , , ,0009 UJEP , ,056850,0033 Upa , ,003870,0004 UTB , ,040410,0016 VUT , ,074500,0004 ZČU , , ,0022 UP 00, ,003960,0040 JČU 00, ,001080,0011 MENDELU 00, ,001290,0013 MU 00, ,001620,0016 UHK 00, ,008110,0081 UK 00, ,005800,0058 VŠB-TUO 00, ,000760,0008 VŠE 00, ,000080,0001 VŠCHT 00000,000000,0000 Celkem

Úprava pravidel Ukazatel D – Internacionalizace – nerozdělovat plošně, zavádí se 7 nových indikátorů, z nichž většina dubluje indikátory A a K – není analyzován dopad Ukazatel A – výpočet limitu financovaných studentů navyšován u škol, které přijmou studenty v souvislosti s výzvou na podporu doplnění kvalifikace pedagogů RgŠ – další státní zakázka financovaná na úkor rozpočtu VŠ Ukazatel F – zvýšení pravomoci řešitelů provádět změny uvnitř schváleného rozpočtu bez souhlasu MŠMT

Připomínky členů P a EK RVŠ I.. Poměr A:K - ukazatel K není odpovídajícím ukazatelem kvality VŠ a zvláště pak nereaguje na různé zaměření škol – neměnit poměr - odklon od závislosti rozpočtu na počtu studentů a příklon ke kvalitě je žádoucí – souhlas se změnou poměru na 75:25 II. Mezinárodní granty - indikátor je žádoucí motivací pro zvyšování kvality škol, jeho zrušení by jen zvýšilo nestabilitu indikátorů, ano, ale dořešit zdroj dat – ponechat - indikátor byl zaváděn překotně bez výrazného efektu – souhlas se zrušením III. Nezaměstnanost - souhlas se zrušením, připomínky k němu byly RVŠ opakovaně vznášeny, ale v mírnější podobě – ne navrhovaných 16% - nesouhlas – radikální řešení přináší skokově velké finanční dopady na některé školy IV. RUV - nezdůvodněné nadhodnocení uměleckých škol na úkor ostatních, nelze provést bez revize KEN – váhu RUV nezvyšovat - nezbytný krok k vytvoření podmínek pro plné zapojení 21 VVŠ do RUV – zvýšit hodnotu na 3,0 V. D-Internacionalizace - zbytečně komplikované, dublující řadu indikátorů A a K, není analyzován dopad na školy – nezavádět bez analýzy - je to správný směr řešení, nutno však zjednodušit – souhlas s podmínkou VI. Kvalifikace pedagogů - jde o státní objednávku, která by měla být finančně zajištěna mimo rozpočet VVŠ a ne na jeho úkor VII. Úprava F - souhlas

Hodnocení VaV a SR Srovnání výsledků hodnocení VaV a návrhů rozpočtu na RVO pro MŠMT v posledních 3 letech (ČR = 100 %)

Hodnocení VaV a SR

Hodnocení VaV a SR cena bodu 2015

Návrh usnesení Předsednictvo RVŠ projednalo podkladové materiály pro jednání Reprezentativní komise MŠMT, která se uskuteční a ukládá zástupcům RVŠ v této komisi jednat dle závěrů dnešního jednání Předsednictva k jednotlivým bodům podkladů.