Společné jednání VR, DR a zástupců KR PRAHA 11. června 2014 Jednání 10 – 15 hod.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Stanislava Správková
Advertisements

Předmět úpravy Podmínky pro poskytování sociálních služeb a příspěvku na péči Podmínky pro vydávání oprávnění k poskytování soc.služeb, pro výkon veřejné.
1 Tisková konference ČLFA, 7. února 2013 Financování spotřebitelů v roce 2012 poskytnuté členy ČLFA 1.Ekonomické a právní prostředí 2.Komentář k výsledkům.
Koncepce politiky bydlení v ČR do roku 2020 a sociální bydlení 18. Září 2012.
Rozdíly a interakce veřejné služby a dobrovolnické služby Mgr. Petr Beck Odbor rodiny a dávkových systémů Ústí nad Labem
Odměňování a postavení zaměstnanců v sociálních službách
Zdravotní ústav se sídlem v Ostravě Pracoviště Ústí nad Orlicí Jana a Jos. Kovářů 1412, Ústí nad Orlicí Hluk v legislativě platné a.
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 14. dubna 2014.
Podpora odborného vzdělávání MŠMT - září Vzdělávací nabídka v. požadavky trhu práce -zpětná vazba má dlouhý časový posun -předvídání ekonomického.
Sociální reforma 2011 Zákon o pomoci v hmotné nouzi  Převedení rozhodování o dávkách pomoci v hmotné nouzi z obcí na Úřad práce ČR  Posílení sociální.
7. zasedání pracovní skupiny interních auditorů kraje Vysočina
JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 8. dubna 2013.
Zdaňování stálé provozovny - aktuální pohled Finanční správy ČR
CZ / /0390 Posílení role Odborového svazu KOVO při zvyšování adaptability jeho členů Příjemce dotace: OBSLUŽNÁ SPOLEČNOST,a.s. Partner: Odborový.
Jak dál ve financování činnosti Vysokoškolského odborového svazu? Návrh reformy pro současnost a budoucnost.
Daňová reforma - reformní novela 2013 JUDr. Radim Boháč, Ph.D
- manažerská práce je závislá na lidských zdrojích - manažeři uskutečňují cíle podniku prostřednictvím svých spolupracovníků - personální management se.
Doporučené postupy nebo standardy – aspekty právní
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Soustava veřejných rozpočtů II.
Svaz měst a obcí České republiky a zákon o rozpočtovém určení daní Ing. Oldřich Vlasák předseda.
1 OPERAČNÍ PROGRAM ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ pro období MINISTERSTVO ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ
Tomáš Julínek Reforma zdravotnictví. Základní charakteristiky ideových pohledů na zdravotnictví - duben 2001  Zvýraznění role občana  Zdravotnická zařízení.
Sociální reforma 2011 Státní sociální podpora  Rodičovský příspěvek  Příspěvek na bydlení  Posuzování zdravotního stavu dětí  Sankce za neplnění povinné.
Rozvoj kapacit dalšího profesního vzdělávání v Královéhradeckém kraji grantové schéma kraje pro období 2004 – 2006 Olga Zumrová.
Pracovní doba lékařů.Josef Vymazal. Evropská směrnice 2003/88/ES v ČR Základní pracovní doba v ČR je 40 hodin Přesčas max. 8 hod. týdně, 150 hod. ročně.
Podniková ekonomika Personální činnost.
ČINNOST PŘÍSTROJOVÉ KOMISE
o hospodářské soběstačnosti a o samofinancování církve“
Účetní reforma v druhém roce
Návrh novely zákoníku práce předložený vládě Svaz průmyslu a dopravy ČR souhlasil s návrhem novely zákoníku práce Stanovisko ze dne 31. března 2011.
Právo sociálního zabezpečení J.Kožiak. Předmět úpravy  Pojem Právní odvětví, které upravuje pomoc občanům v tíživé společenské situaci z veřejných zdrojů.
2. Právní předpisy k zajištění BOZP
Pracovní právo ES a změny v pracovně právních předpisech v ČR.
 Ministerstvo kultury je podle tzv. kompetenčního zákona ústředním orgánem státní správy pro.... věci církví a náboženských společností...".  Hlavní.
Ochrana veřejného zdraví ZÁKON č. 258/2000 Sb. Práva a povinnosti osob a výkon státní správy v ochraně veřejného zdraví POJMY Veřejným zdravím je zdravotní.
Vládní neziskové organizace
Bezpečnost a ochrana zdraví při práci
Legislativa.
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Transformuje Kraj nebo kraj ?
Kvalita v českém zdravotnictví
Správa sociálního zabezpečení Sociální pomoc. doplňkový systém pomoc fyzickým osobám, které ocitly v tíživých sociálních situacích, které nemohou překonat.
Financování kapitol státního rozpočtu II
BEZPEČNOST A OCHRANA ZDRAVÍ PŘI PRÁCI
Odměňování pedagogických pracovníků
Hodnocení kvality a bezpečí zdravotních služeb
Právní postavení zaměstnanců v institucích EU Referát na konferenci „ČR po rozšíření EU – personálně informatické souvislosti a dopady“ 13. – 14. září.
1 PRIORITY SEKCE NÁMĚSTKYNĚ MINISTRA PRO SOCIÁLNÍ A RODINNOU POLITIKU.
© IHAS 2011 Tento projekt je financovaný z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost a státního rozpočtu ČR.
Manipulace s výrobky. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) 10. dubna 2013 Ing. Michaela Stříbrná vedoucí odd.finan.nepř.nákladů
Sociální práce v roce 2012 Bc. Ivana Vedralová. Od Úřad práce ČR převezme:  Činnosti, které přímo souvisejí s řízením, rozhodováním a výplatou.
Daně a rozpočty (Státní rozpočet, daňová soustava, hospodaření domácnosti, mzda, ZP + SP) Finanční gramotnost pro 9. ročníky 2016 / 2017 Bc. Tomáš Janda.
Pojišťovnictví Pojišťovnické & pojistné právo
Návrh rozpočtu kapitoly 335 – MZ ČR na rok 2015
Projekt „Posilování sociálního dialogu – prevence násilí na pracovišti“ Ing. Michael Tauš Hlavní manažer projektu.
Základy pracovněprávních vztahů
Zpráva o činnosti ÚP ČR osnova
Základy pracovněprávních vztahů
Rozpočet přímých NIV Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 14. prosince 2016 Liberec.
Odborový svaz zdravotnictví a sociální péče ČR
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Dostupné vzdělání pro všechny kdo chtějí znát a umět víc…
Sdružení lázeňských míst Statuty lázeňských míst 21. června 2013
Rozpis rozpočtu a normativy
V. VÝROČNÍ KONGRES POSKYTOVATELŮ SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
PaedDr. Alena Gajdůšková místopředsedkyně Výboru pro sociální politiku Výbor pro zdravotnictví Petiční výbor POSLANECKÁ SNĚMOVNA PARLAMENTU ČESKÉ REPUBLIKY.
Transkript prezentace:

Společné jednání VR, DR a zástupců KR PRAHA 11. června 2014 Jednání 10 – 15 hod.

2 Program: 1. Aktuální informace k situaci ve zdravotnictví a sociálních službách 2.Příprava VII. sjezdu OSZSP ČR a/ Projednání návrhů na úpravu programu OS b/ Projednání připomínek k návrhu stanov OS c/ Hospodaření OSZSP ČR ve vývojových řadách 1990 – 2013 d/ Projednání úprav dokumentů OS (Volební řád, Jednací řád, Finanční řád) 3.Různé

3 Aktuální informace k situaci ve zdravotnictví a sociálních službách  Zdravotnictví platy:  Rok Kč  Rok Kč meziroční pokles 99, 2 %  Sociální služby platy  Rok Kč  Rok Kč Meziročně „stejně“ - 100,5 %, nejnižší ze všech resortů  Požadavek na zvýšení tarifních tabulek minimálně o 5 %  V sociálních službách přeřadit sociální pracovníky a pracovníky v přímé péčí do „zdravotnických tabulek“  Zrušení pásmového odměňování  Finance na zdravotníky v sociálních službách

4 Aktuální informace k situaci ve zdravotnictví a sociálních službách Personální poddimenzování zaměstnanců:  Stále častěji řešíme stížnosti členů na neadekvátní a neúnosnou pracovní zátěž  Zaměstnanci vyhořelí  Zaměstnavatelé porušují právní předpisy  Zhoršení pracovního výkonu, roste stres a násilí na pracovištích Návrhy OS na řešení  stanovit personální „optima“ Pracovní skupina k novele personální vyhlášky na MZ V sociálních službách chceme řešit s MPSV, zřizovateli a v rámci projektu se zaměstnavateli Finanční limity – zvýšení financí do obou resortů

5 Zákoník práce  Povinnost zaměstnavatele projednat s odborovou organizací množství práce a pracovní tempo § 300  Povinnost zaměstnavatele vzít v úvahu při určení množství práce a pracovního tempa:  fyziologické a neuropsychické možnosti zaměstnance  předpisy k zajištění BOZP  čas na přirozené potřeby  čas na jídlo a oddech  Množství požadované práce a pracovní tempo je možné určit normou spotřeby práce – možno stanovit v KS

6 Nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci  rizikové faktory pracovních podmínek, jejich členění, metody a způsob jejich zjišťování, hygienické limity,  způsob hodnocení rizikových faktorů z hlediska ochrany zdraví zaměstnance = "hodnocení zdravotního rizika“,  minimální rozsah opatření k ochraně zdraví zaměstnance,  podmínky poskytování osobních ochranných pracovních prostředků a jejich údržby při práci s olovem, chemickými látkami nebo směsmi, které se vstřebávají kůží nebo sliznicemi, a chemickými látkami, směsmi nebo prachem, které mají dráždivý účinek na kůži, karcinogeny, mutageny a látkami toxickými pro reprodukci, s azbestem, biologickými činiteli a v zátěži chladem nebo teplem,  bližší podmínky poskytování ochranných nápojů,  bližší hygienické požadavky na pracoviště a pracovní prostředí,

7 Hlava IV Podmínky ochrany zdraví při práci s fyzickou zátěží  § 28 Vymezení ruční manipulace s břemenem  ruční manipulací s břemenem se rozumí přepravování nebo nošení břemene jedním nebo současně více zaměstnanci včetně jeho zvedání, pokládání, strkání, tahání, posunování nebo přemisťování, při kterém v důsledku vlastností břemene nebo nepříznivých ergonomických podmínek může dojít k poškození páteře zaměstnance nebo onemocnění z jednostranné nadměrné zátěže.  za ruční manipulaci s břemenem se pokládá též zvedání a přenášení živého břemene.

8 Příloha č. 5 k NV č. 361/2007 Sb, části A, tabulky č. 1 až 3.  Hmotnostní limity pro ruční manipulaci s břemenem ženami:  20 kg při občasném zvedání, t. j. v rozsahu do 30 min. za směnu  15 kg při častém zdvihání  Kumulativně za 8. hod. směnu kg  Přípustné hygienické limity pro hodnotu srdeční frekvence při práci s celkovou fyzickou zátěží jsou upraveny v příloze č. 5 k tomuto nařízení, části A, tabulce č. 4.  Nejvyšší přípustná tepová frekvence 110

9 Projednání návrhů na úpravu programu OS  Široký program, který zahrnuje všechny oblasti  Zúžená verze pro širokou členskou základnu  Priority = Hlavní úkoly OSZPSP ČR v letech 2011 – ) Sociální dialog, kolektivní vyjednávání 2) Právní ochrana a poskytování právní pomoci členům 3) Zajištění odpovídajícího finančního ohodnocení pro zaměstnance 4) Bezpečnost a ochrana zdraví při práci 5) Odborové a profesní vzdělávání 6) Služby členům a benefity 7) Mezinárodní činnost  Návrh na doplnění – finanční zabezpečení sociálního dialogu

10 Projednání připomínek k návrhu stanov OS Důvody úprav:  Legislativní – soulad s NOZ  Zpřehlednění materie  Vyjasnění kompetencí  Návaznost na ekonomické souvislosti

11 Projednání připomínek k návrhu stanov OS Připomínky:  Technické  „Politické“  Počet členů v orgánech OS  VR, vedení, KR, DR – složení a počty  Podmínky pro kandidaturu  Oprávnění jednotlivých orgánů  Rozpočet svazu

12 Hospodaření OSZSP ČR ve vývojových řadách 1990 – 2013  Primárně snaha zvýšit příjmy a zefektivnit činnosti  Zvýšení členské základny - jednání s DLV  Dořešení odměn za vydávání ZDN  Správa volných financí  „Vnitřní výběrová řízení“  Optimalizace zaměstnanců  Snížení deficitu ve vývojových řadách

13 Projednání návrhů na úpravy dokumentů OS Volební řád  princip budování svazu od odborové organizace  každý funkcionář musí mít potvrzení, že ho nominuje i jeho organizace  zatím formou nominačního listu Jednací řád  zatím není návrh na úpravy

14 Projednání návrhů na úpravy dokumentů OS Finanční řád – návrhy na úpravy:  Věcné - stejně jako stanovy - srozumitelnější text  Finanční: Členské příspěvky člena odborové organizace - měsíčně 1.Základní příspěvek procentní sazbou nejméně 1 % z čistého příjmu  z toho odvod na OS 60 Kč  *) viz čl. 57 věta druhá 30 Kč 2.Základní příspěvek paušální částkou nejméně 120 Kč  z toho odvod ústředí 60 Kč 3.Udržovací příspěvek - nejméně 20 Kč  z toho odvod na OS 0 Kč

15 Úspory pro OS Projekt sociální dialog v oblasti kultury a sociálních služeb  Předpoklady efektivního vedení sociálního dialogu  Semináře ke kolektivnímu vyjednávání v regionech posílení právního vědomí aktérů sociálního dialogu  Pracovní cesty do zahraničí  Podpora kolektivního vyjednávání  Příprava kolektivní smlouvy vyššího stupně  Zajišťovací fond

16 Spolupráce s jinými subjekty – nabídka Občanských poraden Obsah semináře  hospodaření v domácnosti – sestavení výdajů a doporučení tvoření rezerv  „zodpovědné“ zadlužování – pečlivé zvážení potřebnosti dané věci – „Není vhodné zadlužit se na věc, jejíž životnost je kratší než doba splatnosti“  co se může stát během splácení dluhu  co dělat, když nemohu splácet  jak se bránit, pokud exekutor zabaví majetek jiné osoby  „nekalé“ praktiky – Spotřebitel má právo vzít si smlouvu o úvěru domů a prostudovat si ji!!!  předváděcí akce a jejich rizika – nárok na odstoupení od smlouvy, na co si dát pozor  podomní prodej, energetické společnosti – rizika, možnost odstoupení od smlouvy dle aktuální právní úpravy  jak chránit důchod před exekucí

17 Závěry? Závěry!