HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 28. listopadu 2012. ÚVOD, PŘEDSTAVENÍ ŘEČNÍKŮ PROJEKT HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 1. DŮVODY REALIZACE PROJEKTU, ZÁKLADNÍ POŽADAVKY.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Sexuální zneužívání v České republice: Výsledky národního výzkumu
Advertisements

Konference Asociace aktivních škol
Praktické informace k programu Škola pro udržitelný život.
Tvorba OP pro programovací období Kontext a vazby OP •EU jako ek. nejrozvinutější společenství na světě – charakterzované sociálním smírem.
HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 1. pololetí 2013
Nový program MZe - dvoustupňová veřejná soutěž
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Kariérové poradenství
Průzkum reakcí publika ČRo 1 – Radiožurnál na změny ve vysílání od ledna souhrn.
Strategické plánování rozvoje územních celků a neziskové organizace Zuzana Guthová, Rosa - společnost pro ekologické informace a aktivity.
HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY
Regulační diagram je to základní grafický nástroj statistické regulace procesu, který umožňuje posoudit statistickou zvládnutost procesu statisticky zvládnutý.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
„Výzkum, vývoj a inovace ve statistikách a analýzách“ 20. dubna 2012 Aktuality z oblasti analýz pro politiku výzkumu, vývoje a inovací Michal Pazour.
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany Rezortní interní protikorupční program Ministerstva obrany.
11 Procesy a procesní řízení 22 Další charakteristiky procesu má svého vlastníka (osoba odpovídající za zlepšování procesu) má svého zákazníka (interního.
Metodika stanovení národních priorit orientovaného výzkumu Karel Klusáček
Přístup k vlastnímu hodnocení ze strany ČŠI
Energetický management jako nízkonákladové opatření k dosažení úspor
Mechanismy evaluace kulturních služeb
Benchmarking Benchmarking je metoda řízení kvality, která zapojené
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE ČR PRO OBDOBÍ
Spolupráce lokálních institucí Seminář Komunitní role veřejných knihoven ZLÍN
VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY z pohledu ČŠI "Cesta ke kvalitě"
HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY
Financování politických stran a regulace politických kampaní 6. října 2011 Mgr. Karolína Peake místopředsedkyně vlády 1. místopředsedkyně strany Věci veřejné.
Referenční rámec pro udržitelná evropská města ____________________________________________________________________________ Seminář Urbánní rozměr regionálního.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
Titulkování v České televizi podle zákona a v praxi
„ VLASTNÍ HODNOCENÍ ŠKOLY “ Základní škola, Liberec, Lesní 575/12
Pojmy a interpretace.
1 Tento projekt je spolufinancován Evropským Sociálním fondem a státním rozpočtem ČR Představení výzkumného projektu CZ / /0203 POSTAVENÍ.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE AUTOEVALUACE SLUŽEB ICT listopad 2006 (c) Radek Maca.
1 © Mediaresearch, a.s., 2008 NetMonitor a AdMonitoring Výsledky za říjen 2008.
ROZPOČTY REŽIJNÍCH NÁKLADŮ
Volební preference a jejich místo ve výzkumu veřejného mínění
vlastní hodnocení školy
Ivo Novotný Jak vybrat dodavatele vzdělávání JAK SI SPRÁVNĚ VYBRAT... Dodavatele vzdělávání.
RPS/CSF Česká republika 2004>2006 Rámec podpory Společenství Ministerstvo pro Místní rozvoj ČR Odbor Rámce podpory Společenství.
Management jakosti jako úhelný kámen provozu klinické laboratoře
Strana 1 Projekt Reflex Flexibilní odborníci ve společnosti znalostí Nové požadavky na terciární vzdělávání v Evropě Jan Koucký Středisko vzdělávací politiky.
1 Tisková konference Newton House, Praha, Prezentace výsledků projektu: Výzkum chování potencionálních zákazníků na digitálním trhu v ČR "Digitalizace.
RNDr. Jana Sýkorová SOŠ a SOU technické, Třemošnice, Sportovní 322
Expertní panel pro GS JPD Propagace rovnosti šancí mužů a žen prostřednictvím médií - prezentace - Šance pro společnost, občanské sdružení.
Reporting.
Národní koordinační skupina pro digitální vysílání v ČR Ing. Zdeněk Duspiva NKS 2008.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
E-government - moderní podoba veřejné správy v České republice.
Most, 24. ledna 2008 Univerzita půl třetího věku Závěrečný seminář Mgr. Jaroslava Barbara Sporková
Autorita Schopnost získat si respekt podřízených. Rozlišujeme formální, neformální a odbornou autoritu Autoritativní styl řízení Styl řízení založený.
ŠVÝCARSKÝ SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ A MOŽNÉ INSPIRACE Z NĚJ PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM
Akční plán Strategie vzdělávání pro udržitelný rozvoj Materiál je připravován na základě usnesení vlády č. 851/2008, o Strategii vzdělávání pro udržitelný.
Střednědobý plán rozvoje sociálních služeb v Ústeckém kraji na období konference Sociální služby v Ústeckém kraji Krajský úřad Ústeckého kraje.
Vytrvalostí a dalším vzděláváním k vyšším kompetencím v oblasti tělesné kultury a zdravého životního stylu SPORTEM PRO LEPŠÍ ŽIVOT Vzděláváním k vyšším.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Pracovní schůzka aktérů integrace - příprava navazujícího projektu „Jihomoravské regionální centrum na podporu integrace cizinců 2010“ 30. září 2009 EVROPSKÝ.
Indikátory naplňování Dlouhodobého záměru MŠMT na období 2011 – 2015 Praha, MŠMT, Brno, JAMU,
PhDr. Ondřej Andrys, MAE náměstek ústředního školního inspektora
Kvalita-Inkluze-Poradenství-Rozvoj (KIPR)
Komunitní plánování Mirka Wildmannová.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
Komplexní systém hodnocení
Krajské akční plánování
Ukazatele kvality Program školení.
Institucionální akreditace
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
monitorovacích indikátorů a kvality realizace SPL MAS
Transkript prezentace:

HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 28. listopadu 2012

ÚVOD, PŘEDSTAVENÍ ŘEČNÍKŮ PROJEKT HODNOCENÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY 1. DŮVODY REALIZACE PROJEKTU, ZÁKLADNÍ POŽADAVKY NA ČT Petr Dvořák, generální ředitel ČT 2. VÝCHODISKA PRO HODNOCENÍ PLNĚNÍ ÚKOLŮ VEŘEJNÉ SLUŽBY Michal Jankovec, člen Rady ČT 3. INDIKÁTORY A ZDROJE DAT, TŘI TYPY HODNOCENÍ VČETNĚ PŘÍKLADŮ VÝSTUPŮ Renata Týmová, vedoucí VPA ČT 4. VÝVOJ A HARMONOGRAM PROJEKTU 2

1. DŮVODY REALIZACE PROJEKTU, ZÁKLADNÍ POŽADAVKY NA ČT

DŮVODY REALIZACE PROJEKTU 4 DŮVODY PRO REALIZACI PROJEKTU Důvody, pro které se Česká televize a Rada ČT rozhodly systematicky sledovat úroveň a míru naplňování veřejné služby, kterou má ČT zajišťovat, lze shrnout do následujících bodů: Zákon o České televizi a Kodex České televize definují celou řadu obecných i konkrétních požadavků na televizní vysílání veřejné služby. Zároveň je vyžadováno pravidelné sledování míry naplňování těchto požadavků. Země s dlouholetou tradicí médií veřejné služby - například Velká Británie či Nizozemí - mají procesy monitorující naplňování principů veřejné služby již nastavené, jiné západoevropské státy je zavádějí. Jedná se o logický vývoj a Česká televize by se ve středo- a východoevropském prostoru ráda stala průkopnicí měření hodnoty poskytované médii veřejné služby. Výstupy z měření a hodnocení budou sloužit k realizaci dohledu Rady ČT nad plněním úkolů veřejné služby Českou televizí. Na interní úrovni poskytne hodnocení zpětnou vazbu pro sestavování programu, pro lepší a efektivnější řízení či kvalitnější kontrolu procesů v rámci České televize.

PRINCIPY HODNOCENÍ Hodnocení bude realizováno pomocí tří metodických přístupů, vzájemně odlišných typem zjišťovaných indikátorů plnění veřejné služby: Indikátory vycházející z měřitelného chování a postojů veřejnosti, Indikátory vycházející z expertního posouzení plnění zásad definovaných Kodexem ČT, Indikátory vycházející z tzv. „tvrdých dat“, např. z databáze odvysílaných pořadů AOP. Plnění úkolů veřejné služby ČT bude přitom hodnoceno ze tří úhlů, tj. podle: Míry naplňování mezinárodně uznávaných obecných cílů stanovených pro média veřejné služby, modifikovaných pro podmínky ČT, podle konkrétních zásad definovaných Zákonem o ČT a Kodexem ČT – Výstupy typu 1 Míry uspokojování potřeb různých diváckých skupin, jehož sledování vyžaduje Kodex ČT – Výstupy typu 2 Vývoje základních ukazatelů charakterizujících úroveň vysílání veřejné služby, tj. podle Zásahu, Kvality a Dopadu vysílání (tzv. Metodiky RQI) – Výstupy typu 3 5 PRINCIPY HODNOCENÍ

2. VÝCHODISKA PRO HODNOCENÍ PLNĚNÍ ÚKOLŮ VEŘEJNÉ SLUŽBY

VÝCHODISKA PRO HODNOCENÍ PLNĚNÍ ÚKOLŮ VEŘEJNÉ SLUŽBY Vznik médií veřejné služby financovaných nezávisle na trhu je reakcí na následující skutečnosti: Tlak reklamního trhu na média vede k jejich stále se zvyšující koncentraci a orientaci na ty, které inzerenti chtějí oslovit a získat především, tj. většinového diváka (posluchače, čtenáře). Zkušenost ukázala, že koncentrace na většinového diváka vede například k poklesu úrovně informovanosti veřejnosti a názorové rozmanitosti vysílání či k absenci kulturních pořadů určených diváckým skupinám s náročným uměleckým vkusem. Posuzování vysílání veřejné služby se odvíjí od definice toho, co je ve veřejném zájmu. Existuje celá škála názorů, kterou lze přiblížit třemi gradujícími příklady: Ve veřejném zájmu je jakákoli činnost, pokud je prospěšná alespoň některým skupinám populace a nikomu jinému neškodí. Zájem většiny veřejnosti je shodný s „veřejným zájmem“ a primární úlohou médií je tedy dávat většinovým posluchačům a divákům to, „co chtějí“. Činnost, má-li být ve veřejném zájmu, musí být prospěšná všem členům společnosti, neboť veřejnost jsou „všichni“. 7

Je zřejmé, že většinové postoje veřejnosti jsou pro definici a posuzování vysílání veřejné služby velmi významné. Není ale možné spoléhat jen na většinový názor veřejnosti, například proto, že: Většinové očekávání a vkus veřejnosti odpovídá postojům většinového diváka a přizpůsobování vysílání těmto názorům má tedy obdobné dopady jako tlak reklamního trhu. Oslabení měřítek estetiky i etiky ve společnosti často vede k povrchním a rychle se měnícím požadavkům na vysílání. Mnoho zemí proto navíc přijalo normativy, které pro národní média veřejné služby stanovují cíle, rámce i konkrétní požadavky. Příklady normativů z ČR a Velké Británie: Česká republika Zákon o ČT a Kodex ČT Velká Británie Charta BBC Vedle posuzování plnění veřejné služby samotnými diváky je druhým pilířem hodnocení arbitrární (expertní) posuzování míry naplňování požadavků, které vyplývají ze zmíněných normativů. Projekt „Hodnocení plnění úkolů veřejné služby Českou televizí“ oba přístupy (divácké a expertní hodnocení) plně implementuje a respektuje. 8 VÝCHODISKA PRO HODNOCENÍ PLNĚNÍ ÚKOLŮ VEŘEJNÉ SLUŽBY

3. INDIKÁTORY A ZDROJE DAT, TŘI TYPY HODNOCENÍ VČETNĚ PŘÍKLADŮ VÝSTUPŮ

10 INDIKÁTORY A ZDROJE DAT Základ stavebním kamenem všech hodnocení jsou indikátory. Používáme tři typy indikátorů, které se vzájemně odlišují typem dat, která využívají: I. Indikátory vycházející z měřitelného chování diváků a měřitelných postojů veřejnosti Elektronické měření sledovanosti ATO (peoplemetry) a Monitoring nových médií – Kvantitativní výzkum sledovanosti TV, sledovanost kanálů on-line, data z webového archivu DKV (Denní kontinuální výzkum) – Stávající výzkum ČT, modifikovaný pro potřeby měření veřejné hodnoty Trackingový výzkum – Nový pravidelný výzkum s půlroční periodicitou, který sjednocuje a nahrazuje dřívější externí výzkumy realizované Českou televizi II. Indikátory vycházející z expertního posouzení plnění zásad definovaných Kodexem ČT Expertní posouzení – Kvalitativní odborné rozbory a posudky orientované na různé oblasti vysílání ČT (například skladbu programu v rámci jednotlivých programových typů). Obsahová analýza – Speciální případ expertního posouzení zaměřeného na různé programové typy, například na zpravodajské, publicistické a diskusní pořady. III. Indikátory vycházející z tzv. „tvrdých dat“ Databáze odvysílaných pořadů (AOP)

TŘI TYPY HODNOCENÍ A POUŽITÉ TYPY INDIKÁTORŮ Jak bylo uvedeno shora, při hodnocení budou použity tři rozdílné, vzájemně se doplňující úhly pohledu. Z následující tabulky je patrné, že každý z těchto typů hodnocení bude využívat různé typy indikátorů (podrobněji o typech hodnocení na následujících stranách): 11 TŘI TYPY HODNOCENÍ Tři typy hodnocení (úhly pohledu): Indikátory I (měřitelné chování a postoje) Indikátory II (expertní posouzení) Indikátory III (tvrdá data) 1.Hodnocení plnění šesti obecných cílů  2.Identifikace míry uspokojování potřeb různých diváckých skupin, především těch orientovaných na zpravodajství a kulturu.  3.Vývoj základních ukazatelů (RQI) na úrovni České televize jako celku, jednotlivých kanálů a jednotlivých žánrů. 

3.1 PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ 3.2 USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN 3.3 VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI) TŘI TYPY HODNOCENÍ

PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ ŠEST OBECNÝCH CÍLŮ PRO MÉDIA VEŘEJNÉ SLUŽBY, MODIFIKOVANÝCH PRO PODMÍNKY ČESKÉ TELEVIZE Vysílání České televize by mělo usilovat o dosažení následujících šesti cílů: 1.Zvyšování informovanosti občanů, udržování a rozvoj občanské společnosti a demokracie 2.Podpora vzdělanosti a vzdělávání 3.Stimulace kreativity a kvality v kultuře (chápané v širokém slova smyslu) 4.Prezentace České republiky, jejích regionů a komunit 5.Přibližování (představování) světa občanům České republiky 6.Poskytování výdobytků nových telekomunikačních technologií a služeb veřejnosti Na následujících dvou stranách uvádíme jako příklad konkrétní indikátory, které budou použity k hodnocení Cíle 1 (Zvyšování informovanosti...), včetně příslušných zdrojů dat, a také předpokládaný související grafický výstup oddělení VPA.

PŘÍKLAD: INDIKÁTORY OBECNÉHO CÍLE Zdroje dat: Indikátory: ATO DKV TRACKING AOP OBSAHOVÁ ANALÝZA EXPERTNÍ POSOUZENÍ Zásah (reach) zpravodajských, aktuálně-publicistických a diskusních pořadů  Spokojenost, originalita a zaujetí diváků zpravodajstvím, aktuální publicistikou a diskusními pořady  Podávání pravdivého obrazu skutečnosti  Rozmanitost názorů prezentovaných ve vysílání  Objektivita, všestrannost a vyváženost informací  Obměna oslovovaných respondentů různých názorů  Vyvážená účast politických stran v (diskusních) pořadech  Zařazování informací s významným dopadem na život obyvatel ČR  Hloubka zpracování významných událostí (včetně odhalení příčin a popisu následků)  14 Cíl: Zvyšování informovanosti občanů, udržování a rozvoj občanské společnosti a demokracie. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ

PŘÍKLAD VÝSTUPU 1 - OBECNÉ CÍLE 15 Cíl: Zvyšování informovanosti, udržování a rozvoj občanské společnosti a demokracie. PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ

3.1 PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ 3.2 USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN 3.3 VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI) TŘI TYPY HODNOCENÍ

POŽADAVKY NA USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB A PŘÁNÍ RŮZNÝCH DIVÁCKÝCH SKUPIN, KLADENÉ KODEXEM ČT Kodex ČT stanovuje pro vysílání České televize následující pravidla související s potřebami různých diváckých skupin: 1.ČT je povinna pravidelně získává a analyzovat údaje o potřebách a přáních jednotlivých diváckých skupin. 2.ČT si musí být vědoma, že se jednotlivé divácké skupiny vzájemně odlišují svým kulturním a uměleckým cítěním a žánry či uměleckými směry, které upřednostňují. Povinností České televize je uspokojit pokud možno celé spektrum diváckých skupin. 3.ČT musí zohledňovat pluralitu diváckých očekávání tak, aby různými pořady, včetně řešení jejich aranžmá, uspokojila různé divácké skupiny. Na následující straně uvádíme jako příklad grafický výstup pro skupinu diváků orientovanou na zpravodajské pořady. USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN

PŘÍKLAD VÝSTUPU 2 - USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB SPECIFICKÝCH CÍLOVÝCH SKUPIN DIVÁKŮ Cílová skupina: Diváci orientovaní na zpravodajské pořady 18 USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN

3.1 PLNĚNÍ OBECNÝCH CÍLŮ 3.2 USPOKOJOVÁNÍ POTŘEB DIVÁCKÝCH SKUPIN 3.3 VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI) TŘI TYPY HODNOCENÍ

HODNOCENÍ PODLE ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ ÚROVNĚ VYSÍLÁNÍ VEŘEJNÉ SLUŽBY – METODIKA RQI Hodnocení je založeno na modifikované britské metodice RQI, která je rámcem používaným k průběžnému monitorování výkonu BBC. Při adaptaci metodiky na domácí podmínky jsme částečně využili principy používané nizozemskou NPO. Specifikace jednotlivých prvků RQI: REACH (R) Zásah pořadů a žánrů v celé populaci a v jednotlivých diváckých skupinách QUALITY (Q) Kvalita kanálů, žánrů a pořadů IMPACT (I) Dopad pořadů na diváckou obec I v tomto případě uvádíme jako příklad grafický výstup, konkrétně ukazatele vývoje pro celek České televize. Podobné výstupy budou vypracovány také pro jednotlivé kanály ČT a jednotlivé žánry. To, jakou složku RQI jednotlivé indikátory reprezentují, ze uvedenou vždy zkratkou v závorce. VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI)

PŘÍKLAD VÝSTUPU 3 - MĚŘENÍ POMOCÍ METODIKY RQI 1/3 VÝSTUP PRO ČT JAKO CELEK (MEZIROČNÍ SROVNÁNÍ) 21 VÝVOJ ZÁKLADNÍCH UKAZATELŮ (RQI) TABULKA DAT Týdenní zásah ČT (R)78%79% Spokojenost s pořady (Q)90%91% Originalita pořadů (Q)50%52% Inovativnost ČT (Q)28%--- Podíl vlastní tvorby (Q)67%62% Podíl premiér (Q)31%36% Důvěryhodnost ČT (Q)69%--- Míra zaujetí pořady (I)69%71%

22 MĚŘÍTKA SROVNÁNÍ POZNÁMKA: MĚŘÍTKA SROVNÁNÍ Při interpretaci hodnot jednotlivých indikátorů bude třeba mít na mysli, že: V tuto chvíli nelze arbitrárně stanovit, zda hodnoty jednotlivých indikátorů jsou s ohledem na plnění veřejné služby „vysoké“, v pásmu průměru nebo „nízké“. Drtivá většina indikátorů bude na podzim 2012 měřena poprvé a přitom se jedná o proměnné, u kterých se standardy budují dlouhou dobu. V prvním roce měření bude tedy zjišťována výchozí míra jednotlivých indikátorů. Celé měření získá nový rozměr ve chvíli, kdy bude možné hodnoty indikátorů porovnávat meziročně. V tu chvíli bude již možné říci, zda se daný indikátor plnění veřejné služby vyvíjí „k lepšímu “ nebo „k horšímu“. Absolutní hodnoty indikátorů se budou velmi lišit. Některé budou relativně nízké, nezřídka v řádu jednotek procent. To ovšem neznamená, že by veřejná služba v dané oblasti byla naplňována „pouze z tolika procent“. Indikátory nejsou koncipovány tak, že je vždy možné dosahovat hodnot blížících se 100%. Například lze jen těžko očekávat vysoké hodnoty u indikátoru „inovativnost“ programu. Abychom jich dosáhli, znamenalo by to radikálně měnit program mezi každými měřeními, což jistě není žádoucí. Průběžné udržení určité míry inovace (obnovy) programu je ovšem na místě.

4. PRŮBĚH A HARMONOGRAM PROJEKTU

VÝVOJ PROJEKTU V ČASE 24 PRŮBĚH A HARMONOGRAM PROJEKTU listopad - prosinec 2011 Zpracování rozsáhlé rešerše způsobů hodnocení plnění úkolů médií veřejné služby v jiných zemích Zahájení zpracování podkladů pro výroční zprávu Rady ČT za rok 2011 částečně již podle britské metodiky RQI. červen 2012 Rada ČT schválila komplexní návrh Hodnocení plnění úkolů veřejné služby ČT, obsahující také upravenou a doplněnou metodiku, vytvořenou oddělením VPA ve spolupráci s Radou ČT září - říjen 2012 Převedení komplexního návrhu do podoby měřitelných indikátorů Příprava a testování výzkumných nástrojů pro měření Zahájení příprav pro vypracování metodologie obsahové analýzy zpravodajských pořadů listopad 2012 Spuštění první vlny trackingu Setkání s novináři, představení projektu leden 2013 Spuštění modifikovaného DKV s nově implementovanými prvky pro potřeby měření veřejné služby Definování specifických cílových skupin diváků na základě jejich životně- stylových charakteristik únor 2013 Příprava podkladů pro výroční zprávu Rady ČT v souladu s novou metodikou První meziroční srovnání vybraných indikátorů (2011/2012)

VNÍMÁNÍ ČESKÉ TELEVIZE VE SROVNÁNÍ SE SITUACÍ PŘED ROKEM (říjen 2012 vs. říjen 2011 Ve srovnání se situací před rokem je Česká televize jako celek hodnocena pozitivně. Kladně hodnotí ČT 43 % obyvatel ČR starších 15ti let. 10 % lidí vnímá ČT mnohem pozitivněji než před rokem a 33 % spíše pozitivněji. Zdroj: Zpráva z výzkumu od společnosti pro výzkum trhu TNS AISA: Důvěryhodnost ČT a důvěryhodnost zpravodajství sběr dat: říjen 2012 vzorek: resp., reprezentativní výběr populace ČR 15+