Reklamní text Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
ŠkolaSOŠ a SOU Milevsko Autor Mgr. Josef Kašpar Název VY_32_INOVACE_05_B_11_MEV TémaReklamní text AnotaceŽák se naučí základní principy psaní reklamního textu. Klíčová slovaMediální výchova, reklama, Cílová skupinaŽáci maturitních oborů SOŠ a SOU Milevsko Datum tvorby Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Metodický pokyn: Prezentace je zaměřena především na výklad učiva. 4. – 6. snímek: výklad učitele, popř. problémový výklad (využití mezerníku) 7. snímek: test (po kliknutí na textové pole přiletí „smajlík“) Inovativnost materiálu spočívá v samostatném zamyšlení žáků nad problémem (problémové vyučování – žák sám přichází na řešení zadaného úkolu), interaktivnost probíhá využitím ICT.
Jak vyvolat zájem Zájem = základ dobrého textu Pokud reklamní materiál nevyvolá hned na první pohled zájem u čtenáře, nebude daný obsah nijak zkoumat, a tak i sebelepší text svůj účel nesplní. Základní informace pro psaní reklamního sdělení: Název produktu (služby) Účel produktu ( služby) Technické specifikace produktu ( služby) Obchodní, reklamní a jiné podmínky zakoupení Obal
Reklama útočí Jaký by tedy měl být zajímavý text: Reklamní text musí být čtivý Měl by obsahovat zajímavé a přínosné informace o propagovaném produktu Musí být zaměřen na zákazníka, na jeho potřeby, přání, hodnoty a další faktory, které jeho život a nakupování ovlivňují Může působit na emoce, ale pozitivně a v přiměřené míře Měl by být originální, plný nových nápadů a novinek Může být i vtipný, ale s vtipem opatrně – každý se směje něčemu jinému
Nejčastější chyby v reklamním sdělení Gramatické chyby Velký tlak a emoce Vtírání a tlačení Přílišná sebechvála Kopírování jiných reklamních textů Příliš dlouhý text Nepřehlednost a nejasnost
Test Velký tlak na emoce Gramatické chyby Cena propagované výrobku Co může negativně ovlivnit reklamní text?
Zdroje a citace HORŇÁKOVÁ, Michaela. Copywriting. Brno: Computer Press, a.s, 2011, ISBN Copyright (c) 2013 [Josef Kašpar] and its licensors (Corel). All rights reserved.