| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ing. Hana Procházková (Úřad práce Pardubice)
Advertisements

Představení Generálních sekretářů a generálního zmocněnce Aktuální stav přípravy 2014 – 2020.
Zkušenosti Ústí nad Labem s implementací IPRM. Jak města plánují v kontextu svých aglomeračních vazeb? •Plánování prostřednictvím Strategie rozvoje města.
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
Generální sekretáři Rada pro fondy SSR Úvodní slovo generálního sekretáře PhDr. M. Kopicové Jednání Rady pro inovace Ostrava
Strategie Jihovýchod – jsou kraje připraveny na budoucnost?
ZPRACOVÁNÍ STŘEDNĚDOBÝCH PLÁNŮ DOPRAVNÍ OBSLUŽNOSTI ÚZEMÍ
Aktuální stav čerpání evropských fondů Příprava na další programovací období z pohledu regionů Mgr. Radko Martínek hejtman Pardubického kraje.
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Příprava na kohezní politiku EU nadnárodní, národní a krajská úroveň Workshop pro zástupce ORP Olomouckého kraje, , Přerov.
Projekty EOC v ČR v období
Integrovaný dopravní systém
Problematika rozhraní v ITS Kopecký František, Votruba Zdeněk
Projekt TROLLEY Dobrý den.
Integrovaný plán rozvoje města Ústí nad Labem - Centrum Podporováno z Evropského fondu pro regionální rozvoj „Vize přestane být snem“
Regionální politika v České republice a Evropské unii 5 Národní rozvojový plán ČR Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti.
RIS JMK III Radim Kocourek Jihomoravské inovační centrum , Regionální inovační fórum, Praha.
© NSZM ČR1 Zdravá města, regiony, kraje – cesta ke zdravému rozvoji Oucmanice, 5. června 2007.
12. OPERATIVNÍ MANAGEMENT
DOPRAVNÍ SEKTOROVÉ STRATEGIE
Evropské fondy v kontextu rozvoje města Brna Marie ZEZŮLKOVÁ Kancelář strategie města.
STRATEGIE REGIONÁLNÍHO ROZVOJE 2014+
Projekt „Zajištění místní a typové dostupnosti sociálních služeb“. Tyto materiály byly vytvořeny s podporou EU. Názory zde prezentované jsou plně v zodpovědnosti.
SCLLD MAS Pobeskydí ve verzi návrhu Ostrava,
Elektrizace železnic Praha a.s.
Konference Evropa regionů – priorita ELS-ED
INTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY Ing. Jan Šimůnek Ing. Martin Jareš
Chomutov, RNDr. Josef POSTRÁNECKÝ URBÁNNÍ DIMENZE VÝHLED V OBDOBÍ 2014+
Smluvní zajištění Pražské integrované dopravy
Z ADÁVACÍ ŘÍZENÍ NA VÝBĚR AUTOBUSOVÝCH DOPRAVCŮ V L IBERECKÉM KRAJI S EMINÁŘ I NTEGROVANÉ DOPRAVNÍ SYSTÉMY, Ž ĎÁR NAD S ÁZAVOU 2013 Jiří Hruboň KORID LK,
MINISTERSTVO PRO MÍSTNÍ ROZVOJ ČR Daniel Braun 1. náměstek ministra Výsledky střednědobého hodnocení, návrh rozvojových cílů.
Fakulta managementu a ekonomiky
ITS v regionální dopravě Ing. František Kopecký KPM CONSULT, a.s.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Dopravní politika ČR Ing. Vít Sedmidubský Odbor strategie
AKTUÁLNÍ SITUACE V PROJEKTU RIS – ČASOVÝ HARMONOGRAM červen 2005 – květen 2006červen 2007 – leden 2008 Fáze 0 – definice projektu Fáze 1 - analýza Fáze.
Zkušenosti s internacionalizací klastrů v projektu Clusters Cord 23. října 2012 Dana Krejsová, RRA ÚK. This project is implemented through the Central.
Zákon o koncesních smlouvách a koncesním řízení ( koncesní zákon) – č. 139/2006 Sb. ze 14. března 2006, nabyl účinnosti 1. července 2006 Příprava zákona.
Základní informace o programu PS ESPON Území programu a rozpočet Programové území - 28 států EU + 4 partnerské státy - Švýcarsko, Norsko, Lichtenštejnsko.
Návrh CHKO Český les Cílená stimulace hospodářského rozvoje území RNDr. Emil Chochole vedoucí Odboru regionálního rozvoje KÚPK Babylon,
Naplňování krajských priorit za přispění evropských zdrojů z Regionálního operačního programu Moravskoslezsko Prezentuje: Jaroslav Palas
SUMP - Plány udržitelné městské mobility Ministerstvo dopravy , Žďár nad Sázavou.
Projekty ITI pro zlepšení společného IDS Prahy a Středočeského kraje Ing. Radim Vysloužil.
© Berman Group. Strategický plán a tvorba koncepce rozvoje města Písku do roku 2025 Komise pro strategický rozvoj Vyhodnocení nadřazených koncepčních.
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
Strategický plán rozvoje statutárního města Jihlavy „JIHLAVA – MĚSTO PRO ŽIVOT“ 17. prosince 2013.
1 PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ v Ústeckém kraji Ústí nad Labem Současnost a budoucnost dalšího vzdělávání.
1 Praha 11 a fondy Evropské unie KC Zahrada, Praha 17. května 2011 Úřad městské části Praha 11, Ocelíkova 672/1, Praha 415 This project is implemented.
Greenway Jizera Seminář Greenway Jizera Mladá Boleslav,
Fórum pro žadatele Diskusní fórum určené žadatelům o dotace z ROP MS o dobré praxi a obtížích při přípravě projektů.
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Jednání řídícího výboru - Modernizace KNL
Veřejná doprava pro všechny Město Beroun. Poloha města Beroun.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Integrovaná doprava v Libereckém kraji
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
2. Ročník konference v rámci projektu Železniční doprava pro kraje
Příprava společného IDS Prahy a Středočeského kraje
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
PAKT ZAMĚSTNANOSTI LIBERECKÉHO KRAJE
LIBERECKÝ PAKT ZAMĚSTNANOSTI
Chytré řízení dopravy v IDS JMK
INTEGROVANÝ PLÁN ROZVOJE ÚZEMÍ LIBEREC – JABLONEC NAD NISOU
4. železniční balíček a ERTMS/ETCS
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Transkript prezentace:

| Rozvoj železniční sítě v Libereckém kraji Jiří HRUBOŇ KORID LK (CZ) This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF This project is supported by the German Federal Transnational Cooperation programme

| Germany 2 Kde leží Liberecký kraj?

|  Druhý nejmenší kraj v České republice  Sídelní město kraje Liberec je pátým největším městem České republiky  Vysoká nezaměstnanost především v okrajových částech kraje (nutí obyvatele dojíždět za prací mimo jejich domovy) 3 Charakteristika Libereckého kraje (1) Poptávka po veřejné dopravě stoupá

|  Chybějící napojení na hlavní železniční koridory  Jediné sídelní krajské město, kterému chybí kvalitní železniční spojení s Prahou  Regionální železnice vedou kopcovitým, místy horským terénem (nejstrmější železnice v ČR)  Regionální tratě jsou dlouhodobě podinvestvané  Zastaralá infrastruktura je příkrém kontrastu se vzrůstající kvalitou vlaků  Snižuje se konkurenceschopnost železnice k ostatním druhům dopravy (automobilová, autobusová) 4 Charateristika Libereckého kraje (2)

| Hlavní „hráči“ v železniční dopravě LK 5 Liberecký kraj nemá smlouvu se správcem infrastruktury – rozvoj se řeší bez účasti LK Ministerstvo dopravy Koordinátor Správce žel. infrastruktury Liberecký kraj Dopravci X X X X  Objednatelé železniční dopravy:  Liberecký kraj (regionální vlaky)  Ministerstvo dopravy (rychlíky)  KORID LK – koordinátor veřejné dopravy v LK (nejen vlaky, ale i autobusy, MHD)  Dopravci (ČD, Vogtlandbahn, GW Train)  Správce železniční infrastruktury (SŽDC)

| Cíle projektu  Zvýšení konkurenceschopnosti železnice vůči ostatním druhům dopravy  Udržení cestujících v systému především v běžných cestách do školy  Rozvoj železniční sítě v souladu s aktuálními trendy, potřebami a omezeními 6 Liberec

| Přístup projektového týmu 7 Výstup: Strategie pro jednání s vedením Libereckého kraje, Ministerstvem dopravy, SŽDC a dalšími partnery AnalýzaKonceptPodmínkyPriority  Analýza současné situace  Zpracování dopravního konceptu  Nastavení podmínek pro realizaci konceptu  Setřídění akcí podle priorit a zpracování plánu pro každou trať Dosažení shody v názorech všech hlavních partnerů je základní podmínkou úspěchu (neztrácí se energie v bojích o vlastní řešení)

| Výstupy 8 Data pro jednání s investory TraťPotenciálInvestice Liberec - Česká LípaLow6 M€ Liberec – TanvaldMiddle40 M€ Liberec - Mladá Boleslav (Praha)High586 M€ Vyčíslení nutných investic a porovnání s přínosy  Tratě s nízkým potenciálem veřejné zakázky na nejnižší cenu (nízká cena, základní kvalita)  Tratě se středním potenciálem lepší využití stávajících možností, návrhy bodových modernizací a organizačních změn  Tratě s vysokým potenciálem velká modernizace většinou v nové stopě

| Příklad (1) 9  Některé projekty lze řešit s výrazně nižšími náklady, než se původně počítalo – např. organizačními změnami, modifikací dopravního konceptu, bodovou modernizací v místech křižování apod. Příklad: Trať Liberec – Česká Lípa

| Příklad (2) 10  Některé projekty vyžadují vysoké investice.  Je nutné připravit projekt s předstihem tak, aby se nová stopa zablokovala v územních plánech.  Připravené projekty lze operativně použít v žádostech o dotace The example of the Liberec – Praha line

| Shrnutí 11  Je dobré mít znalosti o potřebách v dlouhodobém horizontu (jsou kvantifikované náklady a přínosy) - z toho vycházejí priority v čase  Některé potřeby vyžadují řádově menší náklady, než se očekává (Liberec –Česká Lípa)  Některé potřeby vyžadují významné investiční náklady, je nutné ale s předstihem mít projektovou přípravu (Liberec – Praha)  Základní podmínkou úspěchu je konsenzus v názorech všech hlavních partnerů (neztrácí se energie v bojích o vlastní řešení)

| 12 Kontakt Jiří HRUBOŇ  Děkuji za pozornost