Vedení skupin.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Dita Pelantová Šárka Lukešová 3.VSRR
Oddělení vzdělávání trenérů FAČR. Motto Dovolte sobě i druhým se cítit dobře.
1 Týmová práce TYMP1/ C3 Komunikace (nejen) v týmu. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH.
ŘÍZENÍ LIDSKÝCH ZDROJŮ Hodnocení
ASERTIVITA Společenská kultura Asertivita ; VY_32_INOVACE_D3_03
Stimulace a motivace zaměstnanců
V e d e n í l i d í.
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Řízení vztahu s klientem – rámec EDICT. Fáze Vstup. Pavla Kotyzová
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_20
Role supervize v bilanční diagnostice BDg z pohledu poradce pro dospívající z dětských domovů Tento projekt je financován z ESF a státního rozpočtu ČR.
Psychologie sportu stolního tenisu a tenisu obzvlášť Vojtěch Kaplan O4A.
Registrační číslo projektu: VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_14
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
Vedení skupin Animátorský kurz Dříve než začnete  vztah  Mladí poznají faleš  Zdravé vztahy mezi vedoucími důvěra k nim. Dospělí jsou.
MOTIVACE PRACOVNÍ ČINNOSTI Hunalová Gábi, Kotková Hel., Proskovcová Šáry.
Myšlenkové základy skautingu
Zásady dobré komunikace
Personální management
Management  Je umění řízení, působení na určitou soustavu (např.společnost) a ovládání její činnosti  Tento název může také označovat skupinu vedoucích.
PER – Burgetová Zuzana.  Jak vybrat vedoucího týmu.  Profil vedoucího týmu  Složení týmu  Co vede ke špičkovému výkonu týmu  Rozdíl mezi skupinou.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Jak řídit a vést lidi Březinová Ludmila
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
Rodina, ve které žiji Není nejmenších pochyb o tom, že je to v prostředí rodiny a domova, kde se všechny největší ctnosti, veškeré ctnosti, které vévodí.
1 Týmová práce TYMP 1/ C1 Význam týmové práce. Tým a skupina. Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV.
Jak efektivně komunikovat s klientem?
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Zdravá škola.
MOTIVACE A VEDENÍ LIDÍ.
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. HANA MOTYČKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_STYLY.
Vedení lidí, styly vedení, efektivnost vedení lidí
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_13.
1 Týmová práce TYMP 1 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
Definice a vlastnosti Typy sociálních institucí Hodnoty a normy
Kdo je lídr? Vítejte na přednášce.
Učitel. jeden ze základních činitelů výchovně vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný pedagogický pracovník, který je spoluzodpovědný za: přípravu,
Douglas McGregor (1906 – 1964).
Teorie motivace Adéla Furiková.
1 Manager nebo leader? -Management je pozice -Leadership je volba (rozhodnutí) -Potřebujeme management i leadership -Management a leadership je všude kolem.
„Řízení lidských zdrojů /HR/ je jedním z hlavních úkolů managera a nikdo to za něho nemůže udělat“ Roman Vacho© City Hotel Park Dolný Kubín.
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
1 Změna – naše příležitost k úspěchu Obsah: 1.Úvod 2.Srdce změny – změna chování lidí 3.Osm kroků procesu změny podle Kottera 4.Závěr 5.Otázky k zamyšlení.
Styl vedení, komunikace, týmová práce
Management - Motivování
Manager nebo leader? Management je pozice
Vůdcovství - leadership
Styly vedení.
Management Přednáška 5: - Výběr a rozmístění pracovníků
1 Týmová práce TYMP 1/ C2 Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová UNIVERZITA TOMÁŠE BATI VE ZLÍNĚ, FAKULTA MULTIMEDIÁLNÍCH KOMUNIKACÍ, ÚSTAV MARKETINGOVÝCH KOMUNIKACÍ.
1 Úloha vůdců, úloha vůdcovství -Poznat a dělat správné věci -Definovat vize -Ukazovat cestu, jak vizi realizovat.
Vůdcovství Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a rozpočtem Hlavního.
Komunikace – základní pojmy: Communicare (lat.) - pracovat na něčem společném - být účasten - sdílet se - oznámit, radit se - domlouvat se - sjednotit.
 Souhrn hybných činitelů v činnostech, učení a osobnosti  Skutečnosti, které jedince podněcují, podporují nebo naopak tlumí, aby něco konal či nekonal.
ASERTIVNÍ PRÁVA - MANIPULAČNÍ POVĚRY Ten, kdo se chce asertivně projevit, to má udělat slušně, ale důrazně. Má odolávat manipulacím, zbavit se úzkosti.
TEORIE MOTIVACE A JEJÍ FUNKCE V PRÁCI A UČENÍ
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Člověk a zdraví Vysvětlení pojmu ASERTIVITA
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Ing. Veronika Dostálková MBA
Fáze vývoje týmu Pavla Kotyzová
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Management - Ovlivňování
MOTIVACE Zora Syslová.
Management - Motivování
Temperament, charakter, motivace
Komunikační a prezentační dovednosti / C2
Transkript prezentace:

Vedení skupin

Dříve než začnete vztah Mladí poznají faleš Zdravé vztahy mezi vedoucími důvěra k nim. Dospělí jsou mladým vzory. Vliv více činy a životem než slovem Nemůžeš si dovolit nemít kvalitní a oddaný vztah s Bohem ! „kam ďábel nemůže, tam ti nastrčí fůru práce.“

DOKONALÝ VEDOUCÍ MÁ: moudrost Šalamouna trpělivost Jóba nestrannost soudce oko orla pevnost skály hroší kůži pracovitost mravence

Pokud chci dobře vést, měl bych: umět odhadnout situaci co nejlépe znát lidi, které vedu poznat sebe, své možnosti a reakce mít základní komunikační schopnosti být flexibilní

Autokratický styl Vůdce má snahu ovládat členům skupiny poskytuje málo samostatnosti vztahy ve skupině jsou často napjaté výkonnost může být značná, ale ne vždy kvalitní Tento styl se dá použít - jednoduché práce s nízkou kvalifikací

Liberalistický styl vůdce zasahuje málo závislost podřízených je nízká existuje svoboda, ale ne chaos funguje individuální odpovědnost lze použít pouze v kolektivech vysoce kvalifikovaných odborníků, pracujících samostatně, kteří jsou motivováni řešenými úkoly

Demokratický styl založen na vzájemném respektování členové mají přehled o skupinových cílech vedoucí nedává mnoho příkazů vedoucí je přístupný k návrhům vztahy jsou přátelské produktivita skupiny je průměrná, ale kvalitní a dlouhodobá. tento styl je označován za nejvhodnější.

VZTAHY versus ÚLOHA Lídři zaměření na vztahy a nebo na úlohu : Manažerská matice podle Blake a Moutona Vysoké Soustředění se na lidi Nízké 9 5 Styl orientovaný na lidi Týmový styl ( 9, 0 ) ( 9, 9 ) Vyvážený styl ( 5, 5 ) ( 0, 5 ) Nouzový styl Styl orientovaný na úlohy 0 5 9 Nízké Soustředění se na úlohu Vysoké

„Desatero“ vychovatele Dovolte mladým být mladými Nenapomínat před ostatními Dívej se „za“ chování mladých Prvně urči „pravidla hry“ Zůstaň v klidu Neočekávej vždy potíže Buď příkladem Příležitost „vyřádit se“ Smysl pro humor Být na stejné frekvenci

Navazování kontaktů Pamatovat si jména Hledat formy pomoci – odvézt domů… Nebýt „jedním z nich“ Nežertovat na účet mladých Být přirozený Prosit Boha o upřímný zájem o mládež Přizpůsobivost Veselí a nadšení je nakažlivé Modlit se za mladé - nikdy nekončí

Rozvíjení společenství Pamatuj si každého Na počátku zapojit každého do rozhovoru Ideál 6 členů Čím déle je skupina spolu, tím lépe se lidé v ní cítí Nezlehčovat jakékoliv odpovědi Napsat si program setkání Ani jako vedoucí nemám patent na rozum Kontakt očí a mluva těla Atmosféra důvěry Společný volný čas

MOTIVACE LIDÍ ...pokud chcete motivovat druhé lidi, musíte především motivovat sami sebe....

Motivace vzbudit v lidech nadšení, zaujetí, zápal a dodat lidem vnitřní energii k žádoucí činnosti. každý člověk je jiný - další nároky: umět pozorovat, empaticky naslouchat, akceptovat a chápat. emoce Osobnost motivujícího – vyrovnaná, harmonická, nebát se být slabý

HIERARCHIA POTRIEB (MASLOW) Seberealizace Uznání a úcty Sounáležitosti a lásky Jistota a bezpečí Fyziologické potřeby

Vroomova teorie očekávání Tři podmínky úsilí musí být následováno přiměřeným výsledkem výkon musí být odměněn člověk musí o odměnu stát

Behavioristická motivační teorie Pozitivní motivace – odměna, pochvala, zvýšení platu, povýšení…. Negativní motivace – trest, ztráta zaměstnání, ztráta postavení….

Vztah lásky Atmosféra lásky – nejsilnější motivace ke změně Ujištění o lásce: - čas, telefon, dopis…. Nešetřete chválou! Nebuďte uspěchaní

6 zásadních principů úspěšného vedení lidí: Vytvářet si silná přesvědčení Být optimistou Optimismus se může stát magnetem, který motivuje lidi k následování." Mít odvahu Odvaha není absence strachu Neutuchající příprava - jestliže se vůbec na nic nepřipravíte, nebudete vědět, jak se s neočekávanými věcmi vypořádat Týmová práce: Je velmi důležité pracovat s důvěryhodným týmem. Komunikace - Musíte dostat vaše ideje z vaší mysli a srdce do myslí a srdcí ostatních."

ZÍSKÁNÍ AKTIVITY A I D Attention- Pozornost Interest-Zájem Desire-Touha Decision – Rozhodnutí Action - Aktivita 1. 2. 3. 4. 5. A I D

Zpětná vazba – dávání : Nejprve říct, co bylo dobré, až potom to, co zlepšit Mluvit o konkrétních situacích Zaměřit se na chování, které by se mělo změnit Spíše popisovat než hodnotit Vyjádřit názory jako názory, ne jako fakta Být konstruktivní, ne destruktivní Chválit Empaticky kritizovat Taktika dávání nesouhlasu : „Ne, nesouhlasím s...“ Být ochotný změnit svůj nesouhlas Dát důvody nesouhlasu 11. Zamítat požadavky : Nekonfliktně Dát perspektivu

Zpětná vazba – přijímání : Pečlivě poslouchat Nebudovat obranu Poznačit si otázku / nesouhlas Parafrázovat slyšené Kontrolovat svoje pocity - reakce Požadovat vysvětlení / příklady Nevytvářet protireakci na zpětnou vazbu Vyhodnotit si její přínos a potenciální hodnotu ( reflexe )

Přeji vám dary Ducha svatého při vedení jakékoliv skupiny