Arbitrážní konvence (AC) Pohled daňové správy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kontrola nakládání s dotacemi ze strany FÚ Ing. Jan Minařík prosinec 2010.
Advertisements

Role Finanční správy ČR v důchodové reformě
MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
Kárná odpovědnost advokátů a advokátních koncipientů
Akce 13 - dokumentace k převodním cenám
Novela zákona č. 38/1994 Sb. (zákon č. 220/2009 Sb.)
JUDr. Radim Boháč, Ph.D., Mgr. Lenka Geržová katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 7. října 2013.
Čl. 290 SFEU: akty v přenesené pravomoci
Modernizace procesních předpisů EU pro veřejnou podporu Ondřej Dostal Stálé zastoupení ČR při EU.
Informace o implementaci směrnice EP a Rady 2005/36/ES
Zdaňování stálé provozovny - aktuální pohled Finanční správy ČR
Pokyn DR SR – vznik tzv. „klasické“ stálé provozovny na Slovensku
Mezinárodní výměna informací a daňové ráje
IFA Česká republika 1 Nové pokyny MF ČR k problematice převodních cen Jiří Zoubek 15. února 2011.
VZÁJEMNÁ INFORMOVANOST V RÁMCI KONTROL PO PROPUŠTĚNÍ ZBOŽÍ.
Spolupráce mezi daňovými správami
Nařízení Brusel II Nařízení Rady č. 2201/2003 o příslušnosti a uznávání a výkonu rozhodnutí ve věcech manželských a ve věcech rodičovské zodpovědnosti.
Řízení před Soudním dvorem EU
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) I. část
Správní řízení v oblasti veřejné podpory
Úpravy zisků sdružených podniků mimo arbitrážní konvenci – praktická zkušenost 11. října 2011.
JUDr. Radim Boháč, Ph.D., Mgr. Lenka Geržová katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 6. října 2014.
Exekuční řád po novelách
Mezivládní organizace – jediná úroveň
Transfer Pricing Aktuální informace z pohledu České daňové správy
Poplatkové právo Petr Mrkývka © 2011.
Monika Matysová.  Belgie  Nizozemsko  Lucembursko  Itálie  Francie  Německo.
1 Problémy s aplikací zákona č. 76/2002 Sb. o integrované prevenci z pohledu ČIŽP Ing. Antonín Kroupa Česká inspekce životního prostředí – ředitelství.
Výhrady k mezinárodním smlouvám Výklad mezinárodních smluv
Komplexní inovace výuky práva pro moderní společnost CZ.1.07/2.2.00/
Monika Matysová.  Belgie  Nizozemsko  Lucembursko  Itálie  Francie  Německo.
Intergovernmental Organization one level State D State C State E State F State A State G State B Intergovernmental Organization.
EVROPSKÁ UNIE.
Zamezení dvojího zdanění
Úvod do zvláštní části správního práva Správa na úseku živnostenského podnikání Pro bakaláře.
TRŽNÍ EKONOMIKA A PODNIKÁNÍ Živnost Tento výukový materiál byl zpracován v rámci projektu EU peníze středním školám - OP VK 1.5. CZ.1.07/1.5.00/
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
Změny v průběhu kontrol (kontrolní řád) kpt. Mgr. Blanka Kliková Oddělení stavební prevence, kontrolních činností a ZPP HZS Karlovarského kraje kpt. Mgr.
Ekonomická, finanční, právní a insolvenční andragogika určená lektorům, poradcům a dalším účastníkům vzdělávání - CZ.1.07/3.2.11/ Vzdělávací program:
Doc. JUDr. Radim Boháč, Ph.D. katedra finančního práva a finanční vědy PF UK 5. října 2015.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Nové podmínky administrace projektů Ing. Zdeněk Bogoč.
Uznání a výkon cizího rozhodnutí JUDr. Tereza Kyselovská.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Praha, duben 2016.
Mezinárodní spolupráce při správě daní Mgr. Michal Tuláček 9. listopadu 2015.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Zákon o prokazování původu majetku Rozbor problematických otázek z hlediska ústavního, finančního a trestního práva Témata panelová diskuse 18. února 2015.
Mezinárodní smlouva jako pramen práva EU
Seminář pro žadatele IROP
Mezinárodní spolupráce při správě daní
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
Obecná část daňového práva procesního I
Schvalovací proces a hodnoticí kritéria
Obecná část daňového práva procesního I
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Prof. Ing. Václav Vybíhal, CSc.
Seminář pro žadatele IROP
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z přezávazkování/nedočerpání Programu Olomouc Zlín
Vyvlastnění a stavebně právní instituty omezující majetková práva VOSPaVS I Sylabus k tématu přednášky.
Mezinárodní spolupráce při správě daní
Mezinárodní spolupráce při správě daní
Živnostenské podnikání (správně-právní režim) I. část
Místní poplatky Školení obcí Olomouckého kraje listopad 2017 Nález Pl. ÚS 9/2015, ze dne
Kontrola činnosti oprávněných osob v praxi
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
Mezinárodní pronájem pracovní síly
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček Finanční právo II 15. října 2018
Právo mezinárodních smluv
Transkript prezentace:

Arbitrážní konvence (AC) Pohled daňové správy Ing.Michal Roháček, vedoucí Oddělení 313 mezinárodní spolupráce – přímé daně Generální finanční ředitelství IFA, 11.10.2011

Platnost AC 1.10.2006 publikována ve Sbírce mez. smluv č. 46 ze dne 25.9.2006 pod č. 93/2006. Dokument 90/436/EHS ze dne 23.7.1990 Úmluva o přistoupení Rakouska, Finska a Švédska (1995) Prolongační protokol (1999) ÚMLUVA o přistoupení České republiky, Estonské republiky, Kyperské republiky, Lotyšské republiky, Litevské republiky, Maďarské republiky, Republiky Malta, Polské republiky,Republiky Slovinsko a Slovenské republiky k Úmluvě o zamezení dvojího zdanění v souvislosti s úpravou zisků sdružených podniků (2004) Akt o přistoupení Bulharska a Rumunska k EU, Rozhodnutí Rady o přistoupení BL a RO k AC (2008) IFA, 11.10.2011

Aplikace AC AC = mezinárodní smlouva Výklad k AC Nadřazena zákonu (viz např. § 4 DŘ, § 37 ZDP) Na roveň SZDZ (subjekt uvádí, zda žádá o MAP podle SZDZ či podle AC) Výklad k AC Revidovaný kodex chování pro účinné provádění AC (Code of Conduct) Úřední věstník EU 2009/C 322/01 Revize na základě vyhodnocení fungování AC (EU JTPF) IFA, 11.10.2011

Použití AC Článek 1 Článek 4 Dvojí zdanění – za podmínek podle čl. 4 Odst. 1 Sdružené podniky Podmínky odpovídající čl. 9, odst. 1 Modelové smlouvy OECD Odst. 2 Stálé provozovny „… budou této SP přičteny zisky, jejichž dosažení by bylo možné očekávat, kdyby byla odlišným a odděleným podnikem vykonávajícím stejnou nebo obdobnou činnost za stejných nebo obdobných podmínek …“ IFA, 11.10.2011

Předložení případu Článek 6, odst. 1 „Domnívá-li se podnik …“ „Věc musí být předložena do tří let od prvního oznámení o opatření, která má nebo bude mít za následek vznik dvojího zdanění …“ První oznámení: datum prvního daňového výměru nebo obdobného oznámení (viz CoC bod 4) Doporučení pro ČS používat i pro aplikaci lhůt dle čl. 25 odst. 1 Modelové smlouvy OECD Lze předložit i po lhůtě podle § 148 DŘ IFA, 11.10.2011

Dosažení vzájemné dohody Čl. 6 odst. 2 „má-li příslušný orgán za to, že stížnost je předložená a nemůže-li sám dospět k uspokojivému řešení, pokusí se věc vyřešit vzájemnou dohodou …“ Prvotně hodnocen případ jednostranně bez součinnosti s druhým státem, při souhlasu nenastává dohadovací řízení „Jakákoliv dosažená vzájemná dohoda se provede bez ohledu na lhůty stanovené vnitrostátními právními předpisy …“ § 148 DŘ (aplikace 10leté lhůty – § 148/5 DŘ?) IFA, 11.10.2011

Poradní komise (1) Pokud příslušné orgány nedosáhnou dohody do 2 let, ustaví poradní komisi (článek 7) Tento postup se nepoužije, pokud vnitrostátní právo nedovoluje se odchýlit od rozhodnutí soudních orgánů (čl. 7 odst. 3) – viz jednostranné prohlášení k čl. 7 (BE, CZ, LV, PL, PT, SK, SI, IT, LT, MT) IFA, 11.10.2011

Poradní komise (2) Čl. 9 - Složení komise, seznam nezávislých osob, mlčenlivost Ustavení komise a fungování komise viz také CoC Čl. 11 - Komise zaujme stanovisko do 6 měsíců Čl. 12 – příslušné orgány přijmou vzájemnou dohodou rozhodnutí do 6 měsíců od vydání stanoviska komise Finální dohoda se může lišit od stanoviska komise IFA, 11.10.2011

Citelná sankce Článek 8 Pojem citelná sankce „Příslušný orgán … není povinen zahájit řízení vedoucí ke vzájemné dohodě nebo ustavit poradní komisi …, pokud bylo v soudním nebo správním řízení vydáno konečné rozhodnutí, že jeden ze zúčastněných podniků má být za operace, … „Probíhá-li souběžně … soudní nebo správní řízení …, mohou příslušné orgány zastavit řízení podle čl. 6 a 7, dokud není správní řízení ukončeno“ Pojem citelná sankce Viz jednostranná prohlášení Značné odlišnosti (od administrativních postihů k trestným činům) V případě ČR: „… porušení daňových zákonů, za něž může být uložen trest odnětí svobody, peněžitý trest nebo pokuta.Pro tento účel se porušením daňových zákonů rozumí: Nezaplacení vyměřených daní,…; Krácení daně nebo podobných plateb; Nesplnění oznamovací povinnosti.“ (trestné činy dle Trestního zákona 140/1961 Sb., §§147, 148, 148b) IFA, 11.10.2011

Praxe v ČR Případy TP Všechny se týkají sdružených podniků, žádný SP 7 v řešení dle AC 1 v řešení dle SZDZ 2 ukončeny Všechny se týkají sdružených podniků, žádný SP Případy většinou předloženy zahraniční daňové správě Případy předkládány jako výsledek kontroly, v jednom případě upravil podnik převodní ceny sám Zatím vše řešeno v rámci 1. fáze (tj. v rámci 2leté lhůty bez ustavení poradní komise) IFA, 11.10.2011

Zkušenosti, doporučení Počítání začátku dvouleté lhůty (viz CoC, bod 5) Musí být splněny podmínky – většinou dostaneme informaci o zahájení řízení v zahraničí s tím, že zahraniční daňová správa ještě nemá kompletní informace či sama hodnotí žádost Kontakt s českým podnikem, pokud je řízení zahájeno v zahraničí (?) Předložení případu poplatníkem formou dodatečného daňového přiznání s přílohou (zdůvodnění) uvést, zda jde o řízení podle AC nebo podle SZDZ (výhodnější pro poplatníka je AC – pevné lhůty pro dosažení dohody) Doložit všechny relevantní dokumenty (vč. případných výsledků kontroly v zahraničí) IFA, 11.10.2011

Dotazy? IFA, 11.10.2011