© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation November, 2003ORS Strategic Business Development Může si státní správa dovolit outsourcing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora personálních procesů v HR Vema Jaroslav Šmarda
Advertisements

Černoch Michal Školoudová Lenka
Pohled právníka na IT zakázky ve veřejné dopravě
Stránka 1, © Vema, a. s.. Stránka 2, © Vema, a. s. Podnikové aplikace  Integrovaný podnikový systém (Integrated Business System):  komplex aplikací.
Koordinační porada informatiků obcí III. typu Spálené Poříčí 14. –
Nadpis Portál pro komunikaci s občany 1 Portál pro komunikaci s veřejností Portál pro komunikaci s veřejností DATRON, a.s. ing. Jaromír Látal projektový.
Provozně - ekonomický pohled na datová centra
Hosting informačního systému K2
Printforum 2011 Přednáška Technologická přeměna – a důsledky pro tiskárny Prof. Dr. Thomas Helbig Poradce podniků v polygrafickém průmyslu
© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation Siemens Business Services: Vedoucí poskytovatel eGovernment řešení v Evropě Pasová agenda.
Zvládání rizik vyplývajících z pracovního stresu ve společnosti EDUCACONSULT M&J Consulting Pardubice, Česká republika
1. 3 Business priorita Scénář Řešení Produkty Rozvoj a podpora Partneři.
Přínosy virtualizace a privátního cloudu
Siemens PLM Software © Siemens Product Lifecycle Management Software Inc. All rights reserved Využití CAM Express pro řízení obráběcích strojů a.
Facility management ČSN EN
Audit IT procesů ve FNOL
SAP Ing. Jiří Šilhán.
Zpracování dokumentových agend a procesů s využitím posledních generací technologií Ing. Petr Koutenský.
1 Realita není černobílá aneb řešení šitá na míru 19. září, Praha Michal Tesař, NEWTON Management, a.s.
© 2010 IBM Corporation Stanislav Michelfeit, IBM IDC ČR, Služby – výzkum a výuka IT jako služba SSME - Service – Science, Management and Engineering =
METROPOLITNÍ PŘENOSOVÝ SYSTÉM
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
Fond Vysočiny Celkový objem finančních prostředků Fondu Vysočiny – 81,4 mil Kč Dílčí cíl Programu rozvoje kraje – 3.2 Podpora rozvoje telekomunikačních.
Geo-informační systémy
Řízené služby v praxi. CENA - NIŽŠÍ TCO - SNADNÁ KONTROLA NAD INVESTIČNÍMI A PROVOZNÍMI NÁKLADY Provozní náklady Porovnání nákladů při pořízení systému.
Outsourcing jako strategický nástroj řízení nejen v komerční sféře
Informační strategie. řešíte otázku kde získat konkurenční výhodu hledáte jistotu při realizaci projektů ICT Nejste si jisti ekonomickou efektivností.
ITIL Information Technology Infrastructure Library.
Outsourcing a Facility Management
Informační technologie pro české a slovenské zdravotnictví Integrační a komunikační centrum zdravotnických informací.
Ekonomika informačních systémů
Elektrizace železnic Praha a.s.
Možnosti financování rozvoje zdravotnického IT a návratnost investic MUDr. Pavel Kubů.
SCHÉMA MODELU PERSONÁLNÍ PRÁCE VE SKUPINĚ ČEZ
Strana 1 © Vema, a. s., 7. dubna 2015 Intranetová řešení v PIS DS -Personalis 2005.
IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě.
Jan Křečan ISSS 2006 Profesionální řešení komunikace pro státní správu a samosprávu.
17. března 2003 Univerzální přípojka – brána do IVS Miroslav Nováček Libor Neumann.
Zavádění a údržba informačních systémů
Under-Licensing Proč se zabývat správou softwarových licencí? (softwarovým managementem)
Podpora a rozvoj komunikační infrastruktury ISVS Ing. Lubomír Moravčík
MoodleMoot.cz 2011, Ostrava, PragoData Consulting, s.r.o. 1 Moodle a okolní svět Ing. Marek Kocan.
Statutárního města Liberec
Podnikání na Internetu outsourcing, virtuální firmy Letní semestr 2005 Jana Holá IX.
IFA Česká republika 1 International Fiscal Association, Česká republika Praha,
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Outsourcing ICT systémová a aplikační integrace v pojetí O2 Projekt Integrace sítě Ministerstva zemědělství.
Resort obrany Ideální prostředí pro outsourcing. Objektivní podmínky Profesionalizace armády –Specializace příslušníků ozbrojených sil –Zvýšené nároky.
Rozvoj nehlasových služeb Současnost a budoucnost mobilních sítí
Strana: 1 © Vema, a. s. Ucelené řešení pro řízení lidských zdrojů, ekonomiky a logistiky.
Copyright (C) 1999 VEMA počítače a projektování, spol. s r.o.1 Lucián Piller Intranet HR.
IBM Global Services ČR © 2006 IBM Corporation April, 2006 E-stát a EU Pavel Hrdlička.
Telefónica O 2 Business Solutions Platform as a Service – Overview Praha, Ing. Jan Kepič, CISA –
Outsourcing provozu sítě Štěpán Kubíček pondělí, 13. dubna 2015 motto:…
Vaše jistota na trhu IT Vybudování a provozování e-spisovny Josef Sedláček ICZ a.s.
EGovernment Struktura služeb a řešení. Obsah 1.Požadavky KIVS a řešené problémy 2.Vývoj koncepcí 3.Stávající KIVS a její rozvoj v souladu s koncepcemi.
Manažerské informační systémy Informační systémy Ing. Dagmar Řešetková
SOA = Architektura orientovaná na služby
E-Government Moravskoslezského kraje (II. – VI. část výzvy) Projekt Vnitřní integrace úřadu Odbory informatiky, kancelář ředitele, investiční a majetkový,
Na cestě k ASP Jiří Voříšek VŠE - KIT publikováno: červen 2002.
Prof. Molnár1 Podnikové informační systémy Outsourcing IS/IT a ASP Prof. Ing. Zdeněk Molnár, CSc Ústav řízení a ekonomiky podniku
Global network of innovation easyXchange Milan Mydlář Siemens Business Services.
1 14.Postakviziční integrace-jaké kroky se mají učinit po podpisu kupní smlouvy Kateřina Čepeláková, E-72 Šk.rok:2009/2010.
Telefónica O2 - informační a komunikační řešení
© 2004 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice e-Education Andrea Barešová Account.
Miroslav Hübner listopad 2014 Jak sehnat peníze na IT ANEB zamyšlení jak si koupit, co potřebuji.
9 zemí 3 kontinenty 50+ zákazníků uživatelů SAP 90 zaměstnanců
Telefónica Czech Republic a.s.- co vše pro vás děláme Miroslav Hořejší
Transkript prezentace:

© Copyright Siemens Business Services Global network of innovation November, 2003ORS Strategic Business Development Může si státní správa dovolit outsourcing ? Finanční aspekty volby Milan Nedvěd

2 Global network of innovation Typické náklady na ITC Jak vnímáme outsourcing Finanční aspekty outsourcingu Rizika outsourcingu Modelové řešení outsourcingu

3 Global network of innovation Finanční aspekty volby outsourcingu  Výraz „outsourcing“ je slovo uměle vytvořené a vzniklo složením dvou pojmů „out“ – mimo a slova „source“ – zdroj  Pojem outsourcingu - v češtině neexistuje ekvivalentní výraz  Překlad slova outsourcing - „vytěsnit“ nebo „odsunout“  Outsourcing - široké spektrum služeb dodávaných formou pronájmu Outsourcing – známý pojem, ale málo využívaná skutečnost

4 Global network of innovation Typické outsourcingové služby ve státní správě :  pevná telefonie  mobilní telekomunikace  ostraha objektů  úklidové služby  stravovací služby  zabezpečení objektů Finanční aspekty volby outsourcingu Outsourcing– samozřejmost v telekomunikacích, ale obava v IT

5 Global network of innovation Finanční aspekty volby outsourcingu Outsourcing - nástroj na řešení kvality služeb vlastních oddělení:  slabá odpovědnost za výkon vlastních pracovníků  nemožnost postihnout pracovníky ztrátou zaměstnání  přesun odpovědnosti na externí dodavatele  zvýšení flexibility pracovních sil  přesun zaměstnanců k externím dodavatelům Outsourcing – přesun odpovědnosti vlastních pracovníků na externí firmy

6 Global network of innovation Finanční aspekty volby outsourcingu  Důvodem mnoha státních organizací pro outsourcing jsou požadované vysoké platy špičkových IT odborníků.  IT odborníci získávají odborná školení za státní peníze.  Kvalitní, dobře zaškolení IT odborníci odcházejí ze státní správy do komerční sféry.  Přesun pracovníků z vedlejších činností do hlavního oboru. Outsourcing – odstranění konfliktu platové nerovnováhy uvnitř organizace

7 Global network of innovation Finanční aspekty volby outsourcingu Outsourcing – žádné investice jen režijní průhledné platby:  zákazník neinvestuje, ale platí smluvní paušály  jednoduché plánování provozních nákladů (platby za služby na jednoho uživatele)  předvídatelné platby - přesné a snadné plánované provozní náklady  při odprodeji výpočetní techniky poskytovateli - přísun finančních prostředků  snížení investic do školení a vzdělávání odborných pracovníků na vedlejších činností  zákazník nenese technologické riziko sám, sdílí ho s poskytovatelem Outsourcing – přechod z variabilních plateb na fixní platby za jednoho uživatele

8 Global network of innovation Finanční aspekty volby outsourcingu Možná rizika outsourcingu :  možnost riziko krachu obchodní spolupráce  možný vznik závislosti na poskytovateli  možnost zneužití zákaznických dat  nejednoznačného stanovení SLA  dlouhá doba náběhu poskytovaných služeb Outsourcing – nejenom výhody, ale i rizika

9 Global network of innovation Finanční aspekty volby outsourcingu Správný okamžik pro rozhodnutí :  vytvořena strategie pro personálního zajištění projektu  inventarizace zařízení pro outsourcing  návrh SLA na dodávané služby  představa o délce kontraktu  téměř kdykoli, jde o dlouhodobý vztah - nutno „odkrýt vlastní karty“ Outsourcing – správná volby, ale kdy se rozhodnout

10 Global network of innovation Finanční aspekty volby outsourcingu Dříve jsme všechno museli umět a dělat si vlastními silami. Předání kompetencí je velmi obtížné, ale vede k úspěchu i ve státní správě. Outsourcing demonstruje základní ideu svobodného trhu : „ Každý má dělat jenom to, co umí nejlépe. “ Outsourcing – módní záležitost, ale i pro státní správu

11 Global network of innovation  Jak snížit a kontrolovat skryté náklady ?  Jak zabezpečit, aby snížené náklady neovlivnily rozvoj hlavních činností ? CAPEX - Administrace, management, ….. (~15%) - Podpora uživatelů, helpdesk,….. (~45%) - Maintenance, podpora aplikací,.. (~8%) - Telekomunikace, ……………… (~14%) - Nový vývoj, rozšiřování HW,.. (~18%) HW, SW, Telco zařízení,.. 20% - 25% nákladů na ICT jsou náklady skryté nebo spojené s provozem poboček 20% 80% OPEX Typické náklady na ICT ve státní správě

12 Global network of innovation Verticalní aplikace Centrum Desktopy Horizontalní aplikace tel. ústředna Pobočka n Horizontalní aplikace Horizontalní aplikace Datová & Hlasová konektivita Pobočka 1 Typické uspořádání ICT ve státní správě

13 Global network of innovation Outsourcing datových služeb Vertikální aplikace Centrum Desktopy tel. ústředna Datová & Hlasová konektivita peripherals Horizontalní aplikace Horizontalní aplikace Horizontalní aplikace Snížení nákladů pomocí sdílené infrastruktury a nového obchodního modelu Snížení nákladů centralizací řešení Optimalizace komunikací a kvality služeb Zabezpečený přenos dat a informací Pobočka n Pobočka 1

14 Global network of innovation Outsourcing hlasových služeb Vertikální aplikace Centrum Desktopy tel. ústředna Datová & Hlasová konektivita HiPath Snížení nákladů převodem hlasových služeb na VoIP a integrací do datové sítě Standardizovaná platforma pro snadné zavedení E-business řešení Pobočka n Pobočka 1

15 Global network of innovation Optimalizace datových a hlasových služeb Vertikální aplikace Centrum Desktopy Datová & Hlasová konektivita HiPath Optimalizované řešení - snadné organizační změny a kontrolu nákladů na ICT Kompatibilní řešení pro implementaci sekundárních služeb (požární hlásiče, zabezpečení objektů, mobilní komunikace) Požární hlásiče zabezpečení budov odečty energií,… Požární hlásiče zabezpečení budov odečty energií,… Požární hlásiče zabezpečení budov odečty energií,… Pobočka n Pobočka 1

16 Global network of innovation Snížení nákladů na ICT outsourcingem Stávající náklady 100 % Outsourcing 70 % 30% Hardware Licence IMACs 50 % Maintenance 20% Operations services 30% Hardware Licence IMACs 36 % Maintenance 15 % Operations services 19 %

17 Global network of innovation Pohoda s outsourcingem i ve státní správě

18 Global network of innovation Kontakt Díky za pozornost. Bližší informace na našem stánku. Siemens Business Services Stánek č patro