Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě."— Transkript prezentace:

1 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě Boris Šraut BP konzultant Duben 2006

2 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 2 Obsah:  Východiska  Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou  Component Business Modeling (CBM)  Service Oriented Architecture (SOA)  Portfolio služeb  Standardy  Postup

3 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 3 IBC Ostrava

4 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 4 Věcná náplň VstupyVýstupy Výsledky Cíle Zpětná vazba Strukturální analýza Efektivnost Hospodárnost Účelnost

5 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 5 Analýza procesů PROCESY VstupyVýstupy Pravidla (Postupy) Nosné mechanismy

6 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 6 Obsah:  Východiska  Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou  Component Business Modeling (CBM)  Service Oriented Architecture (SOA)  Portfolio služeb  Standardy  Postup

7 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 7 Transformace užití procesů Sloučení, přínosy & zjednodušení Transformace užití procesů Sloučení, přínosy & zjednodušení On Demand provozní prostředí Požadavky Kompozitní služby (SOA) Kompozitní procesy (CBM) Component Business Modeling RozvojInfrastrukturaŘízení Service-Oriented Architecture (SOA) SW řešení Integrace Řízení infrastruktury Věcné řešení Flexiblní IT Od modelů věcných procesů a navazujícího provozního prostředí je požadována větší flexibilita

8 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 8  Identifikuje příležitosti pro transformaci na úrovni věcných procesů  Požaduje, aby nové procesy byly flexibilní a umožňovaly skládání  CBM se jeví ve věcné oblasti jako složka s definovanými službami, které příslušná oblast produkuje nebo spotřebovává  Služby, realizované prostřednictvím procesů, jsou složeny ze služeb produkovaných IT systémy, zabezpečovaných poskytovateli nebo podporovaných manuálně Component Business Model přístup vytváří základní pozici pro realizaci a užití service-oriented architektury

9 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 9 Existující zdroje Service-Oriented Architecture (SOA) je složena z mnoha vrstev: služeb, složek, které je realizují a servisních toků Jednoduché služby Složené služby Modelování služeb Služby Business procesy Složky QM,CQI,RM, bezpečnost, řízení & monitoring (Služby pro infrastrukturu) Procesní choreografie Jednoduché a složené služby Složky modelu řešení Package Custom Application Zákaznické aplikace SW balíky Uživatel služeb Poskytovatel služeb Integrovaná architektura Legenda

10 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 10 ? Spolupráce, Iterační aktivity, KPI, vstupy, výstupy, události, příčiny, & identifikace měřitelných dat Validace statického CBM Vytvoření dynamického CBM Vytvoření procesního modelu Rozvinutí řešení Zpracování SOA Hrubé členění služeb Jemné členění služeb Identifikace cílových business služeb Vytvoření procesního modelu, toky & služby, vytvoření portfolia Vytvoření konceptuální & specifikační úrovně řešení 1235 Vytvoření návrhu architektury 4 Zpětná vazba z monitoringu & řízení Základní postup identifikuje klíčové oblasti na nejvyšší úrovní pro vytváření jednotlivých kroků přechodu od dílčí k servisně orientované architektuře

11 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 11 Step 2: Definování modelu služeb [NOVÉ] Identifkace jednotlivých služeb založených na příslušných komponentách věcné náplně Společná specifikace služeb a komponent Realizace SOA založená na architektuře systému Step 3: Implementace modelu služeb Realizace servisně orientované architektury pro podporu automatizovaných částí věcné náplně systému Implementace služeb založená na šíři záběru projektu Implementace příslušných mechanismů vnitřní / vnější bezpečnostní politiky Step 1: Rozložení věcné náplně na jednotlivé komponenty Rozbor, co je strategicky důležité a co je jen provozní záležitostí v hodnotovém řetězci jednotlivých oblastí věcné náplně Analyzování různých KPI spojených s těmito komponentami Priorizace postupu a sestavení přehledu transformace do projektových kroků CBM strategie SOA realizace SOMA modelování Věcně uspořádaná IT Architektura Základní postup pro definování / vytvoření jednotlivých složek věcné náplně, definování služeb systému a uspořádání ve vztahu k vrstvám aplikací a IT infrastruktury

12 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 12 Obsah:  Východiska  Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou  Component Business Modeling (CBM)  Service Oriented Architecture (SOA)  Portfolio služeb  Standardy  Postup

13 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 13 Uplatňování standardů : Řízení rizik  IBM Business Continuity Risk Management Model Bezpečnost ICT  Cobit (V4.0) Procesní řízení  WDL  UML  ARIS metodologie Kvalita  ISO 9000  ČSN ISO/IEC TR 13335 1- 4  ČSN ISO/IEC TR 17799

14 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 14 Obsah:  Východiska  Přemostění mezery mezi systémovým řešením a informační infrastrukturou  Component Business Modeling (CBM)  Service Oriented Architecture (SOA)  Portfolio služeb  Standardy  Postup

15 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 15 Systémová integrace:

16 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 16 Řešení a architektura systému:

17 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 17 Základní charakteristika řešení

18 IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 18 IBM propracovala metody pro systémovou integraci informační infrastruktury a přinesla do této oblasti měřitelnost přínosů a hodnot předávaných svému zákazníkovi. Děkujeme za váš čas.


Stáhnout ppt "IBM Information Technology Services © Copyright IBM Corporation 2006 Zpracování dokumentace a podpora řízení Integrovaného bezpečnostního centra v Ostravě."

Podobné prezentace


Reklamy Google