Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Ilona Sadílková Materiál: VY_32_INOVACE_ICT34.20 Téma: Kufr – základní pojmy Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Klíčová slova: procesor, scanner, joystick, modem, hard disk Anotace: Tato hra slouží pro všechny ročníky ZŠ k zábavě a zopakování základních pojmů ve výpočetní technice.
HRA PRO ZÁBAVU ŽÁKŮ KUFR Vypracovala: Mgr. Ilona Sadílková, srpen 2011 Informační a komunikační technologie, seminář z INF, pojmy z IT VY_32_INOVACE_ICT34.20
Pravidla hry: žáci vytvoří dvojice každá dvojice bude mít 1 minutu na to, aby uhádl slova, která běží za sebou jeden žák stojí zády k tabuli a druhý žák čte z prezentace slovo, které ihned začne vysvětlovat svému kamarádovi z dvojice když uhádne první slovo, klikne se hned na druhé která dvojice uhádne nejvíce slov vyhrává
klávesnice
monitor
procesor
hard disk
scanner
laserová tiskárna
reproduktory
joystick
myš
modem
mikrofon
klávesa
flashdisk
Inkoustová tiskárna
Interaktivní tabule
webkamera
bite
desktop
počítač
hardware
viry
konektor
CD-ROM
Operační paměť RAM
Disketa A
internet
periferie
Výstupní zařízení
Jehličková tiskárna
Multifunkční zařízení
kurzor
Byte
informace
adresář
Vstupní zařízení
DVD-ROM
MS Word
Klávesa- enter
Textový editor
Klávesa F1
Internetový prohlížeč
Software
Driver
heslo
reset
port
Tlaková podložka
trackball
server
Tabulkový procesor
Grafický soubor
Vyčerpali jste všechny slova, musíte od začátku…..
Didaktické poznámky Tato hra slouží pro všechny ročníky ZŠ k zábavě a zopakování základních pojmů ve výpočetní technice.