DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE NA SPRÁVNÉ CESTĚ realizace projektu 1.3.2012 – 28.02.2014 Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
Advertisements

ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Integrace žáků z odlišného sociálně kulturního prostředí do základních škol Mgr. Dušana Fučíková
„Slaďování rodinného a pracovního života v ICT průmyslu“ - představení projektu Barbora Slavíčková.
PROJEKT „Okna technickým oborům dokořán“ registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím.
Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Zavedli jsme systém environmentálního řízení a auditu Individuální projekt „Plánování sociálních.
Podpora uměleckého vzdělávání CZ.1.07/1.3.42/ Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem ČR.
Základní škola, Brno, Štolcova 16
PREZENČNÍ INFORMAČNÍ SEMINÁŘ PRO VEDOUCÍ ZAMĚSTNANCE.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Neratovice 24. ledna 2014 Cestou přírodovědných a technických oborů napříč Středočeským krajem Stáž pedagogických.
OP LZZ - Rozvoj kvalifikační úrovně a kompetencí pracovníků v cestovním ruchu Individuální projekt pro CzechTourism.
Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Transformace v DDS Litvínov CZ.1.04/3.1.03/ Tento projekt je financován z prostředků ESF prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost.
Fond dalšího vzdělávání, Na Maninách 20, Praha 7 Stáž jako nástroj dalšího vzdělávání STÁŽ jako nástroj dalšího vzdělávání Místo.
Projekt Nové přístupy k realizaci praktického vyučování ve Zlínském kraji Uherský Brod, Mgr. Petra Pilčíková Projektová manažerka.
PROJEKT: Co nám přinesl tento projekt? 1) Exkurze a)do firem - interaktivní přenos informací do výuky (ZKL Hanušovice, a.s.; Ondřejovická strojírna,
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Název projektu: KLÍČ K ROZVOJI PROFESNÍCH KOMPETENCÍ Soukromá vyšší odborná škola sociální o.p.s., Jihlava (projekt.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Máme šanci tvořit svůj život rukama CZ.1.07/1.2.27/
Cesta k modernímu vzdělávání
Nové moduly pro řízení inovací reg. č.: CZ.1.07/3.2.02/ října 2014, Plzeň Představení projektu Mgr. Karel Psohlavec.
Představení projektu CZ.1.04/3.1.03/ Individuální vzdělávání poskytovatelů sociálních služeb v oblasti zavádění standardů kvality, strategického.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly II. CZ.1.07/1.1.32/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
PRAXE PRO ŽIVOT PRAXE PRO ŽIVOT CZ.1.07/1.1.00/ Projekt určený gastro oborům.
Zdokonalování systému celoživotního vzdělávání v oblasti pedagogické, psychologické a výchovné péče o děti se sociokulturním znevýhodněním Arteterapie.
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
Komplexní program podpory k posílení pracovní integrace sociálně vyloučených v Ústeckém kraji Registrační číslo projektu CZ.1.04/3.3.05/D
Klíčení Rosteme s dětmi Pionýrský program neformálního vzdělávání se zaměřením na děti se specifickými vzdělávacími potřebami.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Ing. Petr Czekaj, Mgr. Zdeněk Karásek Velké Karlovice, Vytváření strategických partnerství na trhu práce v MSK.
PRŮBĚŽNÉ VÝSTUPY PROJEKTU Hrajeme si s řemesly CZ.1.07/1.1.06/ Operační program:Vzdělávání pro konkurenceschopnost Prioritní osa:Počáteční vzdělávání.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR. projekt CENTRA PODPORY INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Individuální národní.
Studentská digitální karta Institut Trhu Práce Bc. Jan Heřmánek Okresní zastoupení ITP při HK – Ústí nad Labem.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Nabídka služeb kariérové poradny ZČU Pavla Hrabačková, 12. –
MODERNÍ TRENDY V ŘÍZENÍ ŠKOL interaktivní program rozvoje pokročilých manažerských a personálních dovedností pro ředitele škol a školských zařízení a jejich.
DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE NA SPRÁVNÉ CESTĚ 3.workshop realizace projektu –
Vzdělávání odborníků ze škol zapojených v projektu RŠPP
PROJEKT „Integrace sociálně znevýhodněných občanů mikroregionu Prachaticko se zaměřením na začlenění klientů smíšeného Azylového domu v Husinci na trh.
Aktivní motivace žáků ZŠ = jistota pro budoucnost řemesel CZ.1.07/1.1.04/ INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským.
Naše zkušenosti a výsledky v dosavadní projektové činnosti v oblasti řešení problémů nezaměstnanosti a podpory uchazečů o zaměstnání uplatnit se na.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/ Příjemce podpory: Vysočina Education Partner projektu: Kraj Vysočina Rozpočet projektu: ca ,- Kč.
Základní škola, Brno, Štolcova 16 Projekt spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Reg. číslo CZ.1.07/1.3.00/
Ředitel Název operačního programu: OP VK Název prioritní osy: Počáteční vzdělávání Název oblasti podpory: Další vzdělávání pracovníků škol a školských.
Centra podpory integrace & Speciálně poradenské centrum aplikovaných pohybových aktivit Čísla projektů: CZ.1.07/1.2.00/ CZ.1.07/1.2.00/ Časový.
VÝMĚNA ZKUŠENOSTÍ S REALIZACÍ PROJEKTŮ OP VK SEMINÁŘ.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Seminář Reg. č: CZ.1.07/1.3.49/
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Projekt Rovná šance Číslo projektu: CZ.1.07/1.2.08/ TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2 Seminář pro žadatele 2. etapa globálních grantů 2. výzva oblast podpory 1.2.
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, Praha 2 Transformace a deinstitucionalizace Karel Vít Konference.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
„Okna technickým oborům dokořán“
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Šablony OP VVV a podpora nadání
Aktuální informace o stavu
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Š A B L O N Y II.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Kariérové poradenství a podnikavost
Vzorový projekt pro gymnázia
Systémové řešení - motivace a vzdělávání pedagogů (IKAP A)
Vzorový projekt pro ZŠ.
Rodičovské fórum kraj Vysočina
Transkript prezentace:

DOTACE PROJEKTY STUDIE SEMINÁŘE NA SPRÁVNÉ CESTĚ realizace projektu – Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem ČR.

2 STRUČNÝ OBSAH PROJEKTU Obsahem projektu je zapojení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, včetně žáků ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání (CS), ze všech typů ZŠ v Olomouckém kraji do aktivit projektu takovým způsobem, abychom jim podporou a zprostředkovanými relevantními informacemi pomohli ve správném rozhodnutí při budoucí volbě povolání a obohatili je znalostmi a dovednostmi tak, aby dokázali plnit povinnosti svobodného občana v demokratické společnosti. S určitou odlišností často souvisí i jisté vyloučení, mnohdy nechápání svých práv a povinností, běžných pravidel a mantinelů, s tím zhoršené uplatnění se a následně celková demotivace k úspěšnému dostudování, zaměstnání a zapojení se do spol.

3 CÍLE PROJEKTU podpoření 400 žáků se SVP či ohrožených předčasným odchodem ze vzdělávání propagace vhodných oborů odpovídající jejich schopnostem, dovednostem, možnostem vedení těchto žáků k dodržování pravidel, také návrat k úctě a ke slušnosti vytvoření metodiky pro výchovné poradce a diagnostiky žáků celokrajské využití všech aktivit a vytvořených prostředků

4 CÍLOVÉ SKUPINY Primární CS jsou žáci ZŠ se speciálními vzdělávacími potřebami a také ti žáci, kteří jsou ohroženi předčasným odchodem ze vzdělávání. Nejvíce se pak budeme zaměřovat na žáky :  s poruchami chování (lež, záškoláctví, krádeže, šikana);  s poruchami učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie);  s dlouhodobou nebo chronickou nemocí (stále častější alergie, infekční, kardiovaskulární, astma);  pocházejícími ze socio-kulturně znevýhodněného prostředí, a to jak na ZŠ běžného typu, tak i na speciálních a praktických ZŠ.

5 CÍLOVÉ SKUPINY Žáci 2. stupně základních škol, kteří se v současné době či v blízké budoucnosti budou rozhodovat o svém dalším směřování v oblasti volby povolání. Do aktivit projektu plánujeme zapojit minimálně 400 žáků z řad cílových skupin (MI) Sekundární cílovou skupinou jsou pracovníci škol a školských zařízení dlouhodobě pracující s cílovou skupinou žáků CS (MI 20). Jedná se primárně o výchovné poradce a další pedagogické pracovníky pracujících se žáky se SVP v kraji. Vaše dosavadní zkušenosti budou obohaceny o nové prvky, které budou moci využít i po ukončení samotné realizace projektu.

6 PODPOROVANÉ AKTIVITY KLÍČOVÁ AKTIVITA 01 - Konkrétní práce se žáky Tato klíčová aktivita bude zaměřena na konkrétní práci se žáky věnované formování osobnosti žáků CS, v následujících tématech: důsledky svého rozhodnutí, odpovědnost za své činy, příklady dobrých a špatných situací, chování. Aktivity budou realizovány prostřednictvím scének, představování rolí, besed, diskuzí apod. Den věnovaný této práci proběhne cca 1 za pololetí v každé škole a budou je vést pedagogové, kteří budou nejdříve proškoleni viz KA05. Realizace této klíčové aktivity bude probíhat v období 04-12/2012; 01-12/2013, 02/14. Plánujeme zrealizovat cca 80 dní zaměřených na rozvoj osobnosti žáků CS (samozřejmě kromě letních prázdninových měsíců). Této aktivity se zúčastní minimálně 400 žáků CS..

7 PODPOROVANÉ AKTIVITY KLÍČOVÁ AKTIVITA 02 - Besedy ve školách Besedy na školách pro CS budou koncipovány jako volný rozhovor se žáky, struktura besed nebude striktně daná. Žákům bude představena aktuální situace na regionálním trhu práce. Na těchto besedách bude dále vštěpována žákům důležitost odpovědnosti za své činy a jednání, dodržování pravidel, nutnost pracovních návyků apod. Z těchto besed budou následně pracovníky škol vytvořeny prezentace jednotlivých vhodných profesí a s těmito materiály bude dále pracováno při výuce. Plánujeme zrealizovat min. 20 besed, v rámci této KA dojde k oslovení min. 400 žáků CS. Realizace této KA bude probíhat v měsících 03-06/2012, 09-12/2012, 01-06/2013, 09-12/2013, 02/2014.

8 PODPOROVANÉ AKTIVITY KLÍČOVÁ AKTIVITA 03 - Tematické dny Přibližně v měsíčních intervalech proběhne Tematický den, který bude vždy zaměřen na určitou profesi. Tematický den proběhne na zapojených středních školách v Olomouckém kraji Žáci se budou moci seznámit s konkrétními vyučovanými obory. Akcí se zúčastní žáci CS s možností účastí rodičů. Plánujeme zrealizovat cca 20 Tematických dní v okresech Olomouckého kraje, V rámci této KA dojde k oslovení min. 400 žáků CS. Složení žáků i s celkovým počtem bude vždy projednáno mezi konkrétními školami. Realizace bude probíhat průběžně v období 03-06/2012, 09-12/2012, 01-06/2013, 09-12/2013, 02/2014 (mimo letních prázdnin).

9 PODPOROVANÉ AKTIVITY KLÍČOVÁ AKTIVITA 04 - Exkurze V rámci realizace projektu plánujeme zrealizovat cca 20 exkurzí ve firmách Olomouckého kraje pro žáky. Žáci se seznámí nejen s vytýčenými obory, ale taktéž s prostředím firmy, sociálním zázemím, seznámí se s chodem firmy (důraz na BOZP), s psanými i nepsanými pravidly firmy, hierarchií. Budou mít možnost promluvit se se zaměstnanci, uvidí výrobu i hotový výrobek. Cílem této aktivity je přiblížení praktické stránky jednotlivých projektem dotčených oborů. Realizace této KA bude probíhat v měsících 03-06/2012, 09-12/2012, /2013, 09-12/2013, 02/2014.

10 PODPOROVANÉ AKTIVITY KLÍČOVÁ AKTIVITA 05 - Školení pro pedagogy, metodika Toto školení bude zaměřeno na vzdělávání pedagogů v oblasti formování osobnosti pozitivním směrem ve smyslu stanovení hodnot, nést odpovědnost za své činy, respektování autorit a pravidel, uvědomování si důsledků svého jednání, nastavení mantinelů, návrat ke slušnosti, úcty k druhým apod. Plánujeme zrealizovat 2 dvoudenní workshopy, kde budou pedagogy školit psycholog a další odborníci, kde v rámci řízených diskuzí budou diskutována výše zmíněná témata a jejich přenos na primární cílovou skupinu. Dále by proběhly 4 jednodenní workshopy, kde by byla diskutována tato témata s propojením s praxí a již dosavadními zkušenostmi. Z těchto workshopů/školení vznikne jakýsi "vzorový školní řád„. Realizace této KA bude probíhat v období 03-05/2012, 08-09/2012, 01-02/2013, 08-09/2013, 12/2013.

11 PODPOROVANÉ AKTIVITY KLÍČOVÁ AKTIVITA 06 - Interaktivní webový portál pro CS V rámci této klíčové aktivity dojde k vytvoření nového interaktivního webového portálu zaměřeného na CS. Na stránkách budou umístěny: 1)Informace týkající se projektu – chystané akce, výstupy jednotlivých aktivit atd. 2)Interaktivní část – zpětná vazba, diskusní fórum, soubor flash her, křížovek, zajímavosti z oborů… Portál bude mít několik úrovní přístupů (pro žáky, rodiče, pedagogy atd.). Realizace této KA bude probíhat v období 05-12/2012, /2013, /2014.

12 MONITOROVACÍ indikátory Počet nově vytvořených produktů: 2 - Metodika pro výchovné poradce - Interaktivní webový portál Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání – žáků: 400 Počet podpořených osob – pracovníků v dalším vzdělávání: 20 Počet podpořených osob – poskytovatelů služeb: 20

13 Kontaktní údaje : AC Education s.r.o. Sportovní Most Koordinátorka projektových aktivit: Manažerka projektu: