Centrum nové naděje Frýdek-Místek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

STRATEGIE VIZE Kam chceme dojít? Kde jsme? Co umíme?
Národní seminář k metodám evaluací aktivit v oblasti globálního rozvojového vzdělávání (GRV) Praha, 2010 Analýza monitoringu a evaluace globálního rozvojového.
Evaluace v mateřské škole
„NAŠE CESTA K VLASTNÍMU HODNOCENÍ“ Základní umělecká škola J.B.Foerstera JIČÍN.
Autoevaluace ZŠ Krčín Mgr. Monika Nováková. Úvod Autoevaluace vychází z vyhlášky č. 15/2005 Sb., kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních.
AUTOEVALUACE neboli VLASTNÍ HODNOCENÍ MŠ Martina Kupcová.
Cesta ke kvalitě v praxi
Projekt Inkluze – nová cesta vzdělávání OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost registrační číslo projektu CZ.1.07/1.2.02/ Závěrečná konference 16.
Struktura poradenského procesu
Aktivita C1 Vzájemné učení škol v oblasti autoevaluace celostátní závěrečná konference Praha Prezentují: Kateřina Žežulová - workshopy Jana.
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Škola pro udržitelný život 2010 Plánovací procesy ve škole a vzdělávání Jiří Kulich, Michal Veselý.
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Návrh plánu mentoringu ZŠ Kunratice. Cíle a směr Prost ř ednictvím zavedení udr ž itelného systému mentoringu na škole u č itelé i ž áci dosahují svého.
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Centrum nové naděje Frýdek-Místek
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Projekt Statutárního města Jihlavy - Vlastním hodnocením ke zvyšování kvality Jihlava
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
Evaluační strategie a evaluační plán Prabir Ganguly EURO SERVICE GROUP, s.r.o. Seminář “Sebehodnocení projektu v rámci CIP EQUAL“, 27.
Sociální práce s rodinou 3
Jitka Navrátilová, PhD..  Přímá práce v rodině – home visiting (nástroj podpory rodiny.  Profesionální, či poloprofesionální pomoc rodině.
„Umět a znát, abychom si v životě věděli rady“
SETKÁNÍ S ŘEDITELI STŘEDOČESKÉHO KRAJE květen 2011
Každá (základní) škola má mít přehled o svých vzdělávacích výsledcích.
Vlastní hodnocení školy a školní vzdělávací program
Supervize v rámci sociální práce Specifické metody SP LS 2014 Specifické metody SP LS 2014.
Kurz rodinného poradenství pro pracovníky pomáhajících profesí KOORDINACE SLUŽEB V PÉČI O KLIENTA V RT.
EVALUACE REALIZACE ICT STRATEGIE EVALUACE ŠKOLY listopad 2006 (c) Radek Maca.
MŠ DUHA Soběslav na cestě ke kvalitě ve vzdělávání Mgr. Krejčová Alena.
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
Projektový cyklus, analýza SWOT
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
Vzdělávaní a stanovení cílů ÚOS Jitka Navrátilová
Teambuilding 2 Posouzení potřeby Podávání zpětné vazby
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Vendula Slámová Markéta Otáhalová Jitka Wagenknechtová
1 Evaluace a hodnocení EvaluaceAutoevaluace ©. 2 EVALUACE /Autoevaluace EVALUACE vyjadřuje souhrnně teorii, metodologii a praxi veškerého hodnocení nejrůznějších.
Vlastní hodnocení školy KA 03/5 Metodická setkávání „Vzdělávací tržiště“ Mgr. Pavlína Karlová.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
Ředitel - manažer učící se organizace KA3. Účastníci 6 ředitelů ZŠ a SŠ v Kraji Vysočina.
KVALITNÍ OBCHODNÍK... není prodavač
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Připraveno s podporou programu Erasmus+ Evropské unie. Výsledky učení v pedagogické činnosti vysokých škol Představení metodiky.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
ZA JEDEN PROVAZ Vzdělávací centrum Turnov, o.p.s.
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
Šablony OP VVV a podpora nadání
Zpětná vazba Jitka Navrátilová
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Struktura poradenského procesu
PO IV na 2.stupni z pohledu školy.
Projekt Impuls / Seminář
Ministerstvo obrany Inspekce ministra obrany
Projekt Impuls / Seminář
Probační a mediační služby výjezdní zasedání RVPK Příbram
11. Portfolio dítěte Portfolio je uspořádaný soubor prací dítěte shromážděný za určité období, které poskytuje informaci o výsledcích dítěte, průběhu učení.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
11. Evaluace/hodnocení Hodnocení škol, školských zařízení a vzdělávací soustavy vymezuje § 12 zákona 561/2005 Sb. o předškolním , základním, středním,
První zkušenosti s evaluací
Základní škola a mateřská škola ANGEL V Praze 12
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

Centrum nové naděje Frýdek-Místek Mentoring II. externí nástroj rozvoje kvality pedagogické práce č.j. akreditace MŠMT : 38 873/2011-25-800 www.cnnfm.cz

Mapování nastavení. Co by příště (teď) mělo být jinak, aby to pro vás bylo užitečné? Na co se těším, čeho se obávám (ve vztahu k druhé části kurzu)?

Zodpovědnost Za neutralitu (nestojí na ničí straně) Pracovník poskytující odbornou podporu má zodpovědnost Pracovník přijímající odbornou podporu má zodpovědnost Za neutralitu (nestojí na ničí straně) Za uslyšení zakázky, přání příp. za pomoc toto přání dobře vyslovit Za přinášení techniky, struktury do tématu Za poskytování reflexí v průběhu i závěru celého procesu Za přípravu témat, přinášení témat Za otevřené sdílení svých potřeb, postojů a názorů k tématu Za přijímání a následné využívání zpětné vazby

Role a kompetence mentora a mentee. Rolí mentora je reagovat na potřeby rozvoje mentee. Mentoři mají takové postavení oproti mentee, že toto postavení není vztahem mentoringu ohroženo. Mentor i mentee mají stejnou odpovědnost za rozvoj vztahu mentoringu, za jeho hladký průběh a dosažení stanoveného cíle. Záležitosti řešené v rámci vztahu mentoringu jsou považovány za důvěrné. Vztah obou stran je rovnocenný a je založen na důvěře. Mentor a mentee si předem dohodnou časový harmonogram. Mentor a mentee vzájemně respektují svůj čas a závazky (povinnosti). Povinnosti nesmí být zneužívány mimo rámec mentoringu. Ve vztahu je uplatňován pro-aktivní přístup - mentor vyzývá a podporuje mentee a poskytuje konstruktivní zpětnou vazbu mentee, mentee se snaží vypořádat se s dohodnutou oblastí rozvoje. Vztah trvá po dobu vzájemně odsouhlasenou oběma stranami. Po jejím uplynutí může buď pokračovat nebo skončit. Obě strany mají možnost po vzájemné dohodě z mentoringu vystoupit. Vztah mentoringu je zcela dobrovolný.

Etika. Zkuste formulovat 5 etických pravidel či zásad, které vnímáte jako důležité pro bezpečný průběh mentoringu. (jedna skupina za mentory, druhá za mentorované učitele, třetí za vedení školy, čtvrtá za ostatní pedagogy).

Jak být dobrý mentor a zbytečně moc „nementorovat“? Zaměření na problém (Co je špatně?) – vytváří se hodnotící rámec (expertní přístup vede k nerovnováze vztahu, komunikační rovina Rodič – Dítě). Zaměření na žádaný stav (Co chceme umět?) - vytváří se rozvojový rámec (kognitivní přístup vede k partnerství, komunikační rovina Dospělý – Dospělý).

Já mentor. Co vím o sobě jako o mentorovi? SWOT analýza Jaké jsou mé silné stránky pro mentoring? Jaké jsou mé slabé stránky pro mentoring? Jaké vidím v sobě příležitosti pro rozšíření silných stránek? Jaká rizika, ohrožení by mi to mohla zhatit?

Já mentor. Co nevím o sobě jako o mentorovi? x

Já mentor. Co nevím o sobě jako o mentorovi? Slepá oblast. Cvičení: napište na lísteček (anonymně) komukoli ze skupiny nějaký váš postřeh o jeho vlastnostech, dovednostech či chování.

Na kterou oblast se mentor snaží zaměřit? 1. Veřejná oblast obsahuje především ty způsoby chování a motivaci, která je známá nám i ostatním. 2. Slepá oblast vyjadřuje to, že já o některých svých vlastnostech (chování) nevím, jsou však viditelné z pohledu druhých. 3. Skrytá oblast vyjadřuje to, že já o něčem vím, ale před ostatními se to snažím z různých příčin skrývat (moje intimní záležitosti). 4. Neznámá oblast vyjadřuje to, že jisté skutečnosti nejsou známe mě ani ostatním lidem.

Na kterou oblast se mentor snaží zaměřit? Především na tu oblast, na které se předem partnersky dohodli!

Kontraktační fáze. Obsahový kontrakt - zakázka. Jak může vypadat vstupní rozhovor? Otázky na cíl podpory: Čeho chce kolega dosáhnout? V čem cítí potřebu podpory? V čem si chce více porozumět? V čem chce nabýt jistotu? Nutno ujasnit a konkretizovat žádané výstupy! A to jak za celou dobu, tak i za každý den.

Zakázka – ověřování a upřesňování. Otázky na způsob provádění podpory: Jak často a dlouho se budeme scházet? Kdy a jakým způsobem bude – může být spolupráce ukončena? Kde se bude podpora dít? Jak konkrétně to bude vypadat? Jaká PRAVIDLA A ZÁSADY BUDOU PLATIT?

Zakázka – ověřování a upřesňování. Otázky na způsob hodnocení podpory: Jak bude vypadat zpětná vazba? Jak se s ní bude pracovat dál? V jakém rozsahu je závazná? Jak ošetřit formální výstupy vůči třetím stranám?

Procesní fáze. Naplňování zakázky. Práce mentora je jen tak dobrá, jak dobrá byla kontraktační fáze – tzn. jak dobře porozuměl zakázce, ujasnil s s kolegou možnosti a limity jejího naplnění. Mentor hlídá domluvenou zakázku a drží se ji, v případě, že kolega začne v této fázi požadovat a formulovat jinou zakázku, tak se pro to otevírá možnost rekontraktu – nově vydefinovaného kontraktu pro další setkání.

Dvě hlavní oblasti zaměření podpory Dvě hlavní oblasti zaměření podpory! Je velmi složité pozorovat a následně reflektovat více různorodých oblastí. Případová podpora Mentor sleduje interakce. Programová podpora Mentor sleduje metody a formy. Váže se na konkrétní případ, příběh odehrávající se ve vzdělávacím procesu mezi učitelem a žákem, učitel se zastavuje u jednotlivých komunikačních setkání se žákem, přemýšlí o motivech svého jednání, o spouštěčích atd., např.: Agresivní, problémový žák Konflikt mezi žáky Žák vyžadující zvláštní péči Váže se k průběhu pedagogického procesu, k používaným metodám, např.: Jaké další techniky lze použít, když potřebuji, aby se žáci více zapojili? Jaký cíl má mít působení v rámci výuky mého předmětu? Jaké metody mohu použít k zajištění výukových cílů?

Evaluační fáze. Vyhodnocení míry naplnění zakázky. Porovnáváme na začátku společně stanovené žádané výstupy s dosaženým stavem. Dle časového zařazení: Evaluace průběžná (na konci každého setkání) – co bylo přínosné, co příště zachovat, co by bylo užitečnější dělat jinak. Evaluace konečná (na konci spolupráce) – kde se nyní nacházím + na čem dál pracovat.

Závěrečná reflexe. Splnil kurz vaše očekávání – co si odnášíte? Co by příště mělo být jinak, aby to pro vás bylo užitečné?