1 VALNÁ HROMADA AVOŠ dne 29. dubna 2009. 2 Kontrola usnesení poslední valné hromady Zpráva o činnosti -složení KV AVOŠ -členská základna -přehled nejdůležitějších.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

VALNÁ HROMADA AVOŠ 15. duben 2014
Autoevaluace školy Základní škola a Mateřská škola Karla Klostermanna Železná Ruda, p.o. Zahradní Železná Ruda Ctirad Drahorád, ředitel školy.
Vstup absolventů středních škol na trh práce
RVP a jejich transformace do školních vzdělávacích programů 1. díl Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU Projekt.
2. WORSKHOP „Výměna zkušeností a řešení společných problémů v oblasti dalšího profesního vzdělávání“ Karlovy Vary TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN.
Zpráva o činnosti za rok 2011 Valná hromada MAS Šluknovsko Hotel Slavie, Horní Podluží
Malátova 17, Praha 5 tel.: · Uplatnění absolventů škol na pracovním trhu Jan Koucký Výsledky projektu.
Problematika systému přípravy učitelů a stav výuky tělesné výchovy na vysokých školách Materiál pro 21. zasedání předsednictva Rady vysokých škol dne 20.
1 VALNÁ HROMADA AVOŠ 20. dubna NÁVRH USNESENÍ VALNÉ HROMADY AVOŠ VH schvaluje zprávu o činnosti za rok VH schvaluje zprávu dozorčí rady.
Univerzita Karlova v Praze PEDAGOGICKÁ FAKULTA Středisko vzdělávací politiky Malátova 17, Praha 5 Tel.:
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Zpráva o činnosti SK RVŠ 18. zasedání předsednictva RVŠ, 19. června 2014 Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání 2012 – 2014 Daniel Thibaud.
Projekt: Analýza dalšího profesního vzdělávání v Pardubickém kraji Návrhy a doporučení Kolektiv autorů: Institut rozvoje evropských regionů,o.p.s. Univerzita.
VALNÁ HROMADA AVOŠ 23. dubna Priority KV AVOŠ Důraz na : Aktivní spolupráci KV AVOŠ s UZS ČR,NUV a odborem pro VOV a další vzdělávání MŠMT Pokračování.
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
Bílá kniha terciárního vzdělávání stav, otázky a postup RVŠ František Ježek Rada vysokých škol Fakulta aplikovaných věd Západočeské univerzity v Plzni.
Národní tým expertů ECVET Národní tým expertů ECVET Šíření a podpora evropského nástroje pro zvýšení kvality mobilit ECVET a jeho zavádění.
1 Prioritní osa 2 Oblast podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání 30. října 2008 Karolína Gondková Odbor vysokých škol Odbor vysokých škol.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek 20. května 2004.
Komise pro strategii a rozvoj - Strategický rámec VŠ politiky / shrnutí Inovační strategie (+analýza) / shrnutí doc. Kebo - Pracovní návrh VZ zákona.
Zpráva o činnosti výkonného výboru Komise Knihovníků AMG za období Seminář a valná hromada Komise knihovníků AMG ČR Cheb, října 2007,
Obnova vozového parku v České republice
Zdravotnická sekce v rámci Asociace vyšších odborných škol ________________________________________ Valná hromada AVOŠ 20. dubna 2010 _______________________________________.
Účetní reforma v druhém roce
Praha 20.dubna 2010 Přehled o činnosti sekce technických VOŠ sdružených v AVOŠ Jiří Homolka Valná hromada AVOŠ – 20. duben 2010 Osnova: Sekce technických.
Činnost SK RVŠ za období prosinec 2010 – únor Sněm RVŠ, Praha Studentská komora Rady VŠ ve stálém zasedání Miroslav Jašurek.
Diverzifikace vysokého školství – nové výzvy Michal Karpíšek Seminář „Hodnocení kvality vysokých škol“ Telč, 28. dubna 2011.
1 Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST října 2008 Mgr. Kateřina Bučková.
Hodnocení škol a ředitelů zřizovatelem – Zlínským krajem
Ekonomické informace 8. zasedání Sněmu RVŠ Praha, Jakub Fischer, předseda EK.
Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková, MŠMT Pardubice, 2.dubna 2004 Využívání pomoci z Evropského sociálního fondu Barbora Hošková,
1 VALNÁ HROMADA AVOŠ 12. dubna  Kontrola usnesení Valné hromady AVOŠ z 20. dubna 2010  Priority KV AVOŠ na školní rok 2010/2011.
Střední školství a trh práce Akční program podpory odborného školství.
1 VALNÁ HROMADA AVOŠ 20. dubna Kontrola usnesení poslední Valné hromady AVOŠ Zpráva o činnosti - složení Koordinačního výboru AVOŠ - členská základna.
VALNÁ HROMADA AVOŠ 19. dubna Priority KV AVOŠ Důraz na užší spolupráci členů KV AVOŠ – vedoucích sekcí, se školami podle oborového zaměření v průběhu.
KONFERENCE AŘG ČR PŘEROV-3. DUBNA – 5. DUBNA 2013.
Londýnské ohlasy Londýnské ohlasy Boloňský proces ■ vyjádřena celková spokojenost ■ účastní se 49 zemí ■ strukturované studium Spokojenost.
Sněm RVŠ - bod 4.1 RVŠ Sněm RVŠ - bod 4.2 Základní informace: Bilanční a hodnotící zpráva RVŠ za funkční období
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen - listopad 2008 (3 řádná zasedání: , a )
Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období květen 2011 – listopad 2011 (3 řádná zasedání: , a )
Sněm RVŠ1 Přehled činnosti Předsednictva RVŠ za období červen – listopad 2009 (3 řádná zasedání: , a )
VALNÁ HROMADA AVOŠ 14. duben 2015
1 Valná hromada Asociace vyšších odborných škol, AVOŠ Praha, 14. duben 2015 Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1.
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, Irena Palánová,
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
1 Podpora odborného vzdělávání Petr BANNERT ředitel odboru středního a vyššího odborného vzdělávání a institucionální výchovy Ministerstvo školství, mládeže.
Aktuální informace (pro RK vedoucích pracovníků a pracovníků přímo řízených organizací) Mgr. F. Dobšík (30. duben 2013)
Role MŠMT a Národní rady pro kvalifikace v procesu tvorby, posuzování a schvalování NSK Monika Pokorná.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Workshop s řediteli a zástupci škol 27. května
Systém sociálních služeb a sociální práce - stávající stav a návrhy změn Seminář APSS ČR, 15. – , Chotoviny Mgr. David Pospíšil ředitel Odboru.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní vzdělávání Podpora kompetencí k podnikavosti, iniciativě a kreativitě.
Stabilizace sektoru vyššího odborného vzdělávání MŠMT Odbor vyššího odborného a dalšího vzdělávání.
Seminář „Jak dál v přípravě zákona pro nelékařská zdravotnická povolání“ Výstupy z pracovní skupiny pro nelékařská zdravotnická povolání – směřování, cíl.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
Informace pro členy oborových skupin Analýzy a informace vytvářené v NÚV k přechodu a uplatnění absolventů škol na trhu práce Ing. Jiří Vojtěch vedoucí.
ZPRÁVA PŘEDSEDKYNĚ O ČINNOSTI AVOš ZA Rok 2016
Seminář pro žadatele Výzva 02_16_041 VOŠ
Prioritní osa 2 Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST PhDr. Kateřina Pösingerová, CSc.
Bc. Magdalena Zábranská
Role sektorových rad jako reprezentantů zaměstnavatelů v procesech NSK
První tisková konference ministra Josefa Dobeše
AUTOEVALUACE CESTA KE KVALITĚ
ZPRÁVA PŘEDSEDKYNĚ O ČINNOSTI AVOš ZA Rok 2017
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Pracovní setkání středních škol
Seminář P-KAP a EQAVET k Vyšším odborným školám Ing
Téma Polytechnické vzdělávání a Infrastruktura
Transkript prezentace:

1 VALNÁ HROMADA AVOŠ dne 29. dubna 2009

2 Kontrola usnesení poslední valné hromady Zpráva o činnosti -složení KV AVOŠ -členská základna -přehled nejdůležitějších aktivit a témat od 17.dubna informace z přípravy a charakteru návrhu věcného záměru o terciárním vzdělávání -aktuální údaje o počtu škol, studentů a absolventů VOŠ

3 složení KV AVOŠ Ing. Markéta Pražmová, předsedkyně AVOŠ PhDr. Jitka Němcová, PhD. - místopředsedkyně vedoucí katedry ošetřovatelství Vysoké školy zdravotnické o.p.s., Duškova 7, Praha 5 PhDr. Jaroslav Sekot - místopředseda ředitel Vyšší odborné školy pedagogické a sociální,střední pedagogické školy a gymnázia Evropská 33, Praha 6 PhDr. Marie Bílová ředitelka Střední školy sociální PERSPEKTIVA a VOŠ, s.r.o. Dubí 3 PhDr. Dana Čapková jednatelka PB - VOŠ a SOŠ managementu, s. r. o., Nad Rokoskou Praha 8 RNDr. Jiří Homolka ředitel Vyšší odborné školy a Střední průmyslové školy, Volyně tel Ing. Jiří Ježek ředitel Vyšší odborné školy rozvoje venkova a střední zemědělské školy, Hořice, Ing. Milena Kolářová jednatelka Vyšší odborné školy živnostenské, s.r.o., Přerov Ing. Miroslav Merten ředitel Vyšší odborné školy vodního hospodářství a ekologie, Vodňany Mgr. Milan Riedl ředitel Střední zdravotnické školy a Vyšší zdravotnické školy, Ústí nad Labem Mgr. Ivana Vitisková, zástupkyně ředitele pro SOŠ a VOŠ, Ledeč nad Sázavou Mgr. Miroslav Zeman ředitel Soukromé Vyšší zdravotnické školy Bílá vločka, České Budějovice

4 -Dozorčí rada: Ing. Jan Macura – předseda ředitel Vyšší odborné školy zahradnické a Střední zahradnické školy, Mělník PhDr. Věra Kmochová ředitelka Vyšší odborné školy herecké, s.r.o., Hadovitá,Praha 4 PhDr. Eva Svobodová zást. ředitele Hotelové školy a Vyšší odborné školy hotelnictví a turismu, Poděbrady Mgr. Jiří Šorfa ředitel SPŠ textilní a Vyšší odborné školy,Brno,od učitel Mgr.Karel Štix ředitel Střední zdravotnické školy a Vyšší odborné školy zdravotnické, České Budějovice

5 Počet a STRUKTURA členů AVOŠ podle oborů a zřizovatele /z toho samostatné/ obory veřejné soukromé církevní celkem EKO 12/0 19/4 0 31/4 HUM 10/0 3/1 3/3 16/4 TECH 20/0 2/2 0 22/2 ZDRAV 20/1 6/5 1/0 27/6 ZEM 12/ / Celkem 74/1 30/12 4/3 109/16

6 přehled nejdůležitějších aktivit a témat od poslední valné hromady konané dne 17.dubna 2008 vypracování připomínek a odeslání stanoviska k 1.verzi B.K.-červen setkání s představiteli zřizovatelů VOŠ-Ing. Kousalíkovou- Praha za účasti předsedkyně, Ing. Sehnala a presidenta UZS Ing. Duška a PhDr. Wenigerovou- předsedkyní Asociace krajů-Moravskoslezský kraj- červenec účast předsedkyně na semináři k vypořádání připomínek k B.K. Řešení pro vysoké školy: Cesta k excellenci“ - listopad účast předsedkyně a presidenta UZS na vnějším připomínkovém řízení před schválením B.K. vládou-prosinec Markéta Pražmová byla jmenována UZS garantem problematiky přípravy věcného záměru zákona o terciárním vzdělávání účast předsedkyně na jednáních PT RHSD a PT pro mzdy a platy při projednávání otázek týkající se rozpočtů škol, novely Zákona o pedagogických pracovnících,Novely ŠZ, novel nařízení vlády týkající se platů, soustavy oborů vzdělání… účast předsedkyně na 1. jednání pracovní skupiny, která byla stanovena pro přípravu věcného záměru zákona o TV- únor 09 6/1

7 6/2 jednání s ředitelem odboru 23 Ing. M.Rathouským o současné problematice AVOŠ, názorech členů na připravované změny v souvislosti se začleněním VOŠ do TV a jeho názor na prosazování podporovaných aktivit v rámci opatření 2.1.Vyšší odborné vzdělávání. účast předsedkyně na semináři “TRANSFORMACE VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V KONTEXTU REFORMY TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ” –v dubnu,kde byly prezentovány některé statistické údaje o VOŠ, Ing. Karpíšek představil projekt, jehož je nositelem s názvem“Analýza stavu a možnosti rozvoje VOŠ“a PhDr. D. Václavík představil vizi dalšího rozvoje VOŠ a nový časový harmonogram přípravy věcného záměru zákona o TV účast předsedkyně na veřejné části Valné hromady SŠVS jednání předsedkyně a presidenta UZS na odboru VŠ o problematice tvorby národní soustavy kvalifikací TV – následně účast na představení individuálního projektu národního „Národní kvalifikační rámec TV“ vyhlášen v létě 09 aktivní účast na přípravě výzev v rámci opatření Partnerství a sítě – AVOŠ se podílí jako partner a spolu s žadatelem VOŠ Most a 12 partnerskými školami z krajů byla podána výzva spolupráce s odborem 23 při obhajování a prosazování podporovaných aktivit pro 1. výzvu v rámci opatření 2.1. VOŠ-

8 Témata pro následující období: iniciovat změny ve financování dálkového a kombinovaného studia- stanovení normativu ve výši 1, tak jak je tomu u denního studia a uVŠ aktivně spolupracovat při přípravě věcného záměru zákona o TV- zapojením do pracovních skupin, účastí na seminářích aktivně spolupracovat s UZS při přípravě připomínek z oblasti novel Nařízení vlády, novel Zákona o pedag. prac., Školského zákona zapojit se do prací na přípravě Národního kvalifikačního rámce TV metodicky pomáhat členským školám při přípravě projektů v rámci 2.1.

9 “TRANSFORMACE VYŠŠÍCH ODBORNÝCH ŠKOL V KONTEXTU REFORMY TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ” David Václavík, hlavní garant přípravy věcného záměru zákona o terciárním vzdělávání představil svoji vizi "Co s voškami? proces transformace nutný-požadavek vymezení kritérií a délky přechodného období- pracovně vznik Institutu profesního vzdělávání -návrh řešení: - část se bude transformovat na bakalářská studia – ostatní budou v rámci TV nabízet krátké programy požadavek na maximální sladění všech typů programů terciárního vzdělávání, kvalitu bude posuzovat jednotná akreditační komise akreditující vzdělávací oblasti, v nichž si instituce rozhodnou o akreditaci oborů stanovení zásad prostupnosti systému Měřitelnou jednotkou prostupnosti nebude délka studia, ale počet kreditů – návrh 120 kreditů

10 Co je nutné nezbytně před transformací diskutovat: problematiku řízení škol, zřizovatelské kompetence, zapojení zaměstnavatelského a veřejného sektoru do diskuze návrhy na vyčlenění současných VOŠ při zachování určitého materiálního a personálního propojení stávajících škol( většina dnešních „vošek“působí v koexistenci se SŠ) financování transformovaných škol, hlavně soukromých diferencovanou délku studia( např. u zdravotnických a sociálních oborů)- např. tvorbou standardů stanovení délky praxe a její měření počtem kreditů

11 Nástin problematiky v projektu Michala Karpíška „Analýza stavu a možnosti rozvoje sektoru vyššího odborného vzdělávání.“ navrhuje vytvoření vysokoškolských institutů samostatné VOŠ se mohou slučovat ve větší celky nedoporučuje jakoukoliv vazbu současných VOŠ na SŠ

12 Silné stránky VOŠ - relativně dobré uplatnění absolventů - zájem zaměstnavatelů-levnější - existence akreditace se zapojením partnerů z praxe - vazba na zaměstnavatele a region - přidaná hodnota VOV s ohledem na zázemí studentů-propojenost se SŠ -spokojenost absolventů s pedagogy, kulturou a klimatem školy - silná odborná profilace - odborná praxe - posunutí věkové hranice pro odbornou profilaci Slabé stránky VOŠ - statut a legislativa - nejasné postavení - neprostupnost - nespokojenost kvůli menší atraktivitě, a finančního ohodnocení - úzké „vnímání“ role VOŠ s krajem - chybí autonomie, nejsou kritéria pro akreditace??, vnitřní uspořádání na MŠMT - velký počet škol-184, ale průměrný počet studentů nízká míra mezinárodní spolupráce - konflikt prostředí SŠ a VOŠ – vyhořelost lidí, pers. zabezp., pedagogové -metody výuky - neshoda a konflikty sdružení reprezentujících VOŠ

13 Vybrané problémy VOŠ Spokojenost se získaným vzděláním Analýza uplatnění absolventů VOŠ na pracovním trhu

14 Míra nezaměstnanosti absolventů v % VOŠ10155 VŠ 893 G SOŠ

Obory vzdělání Počet abs. 07Počet nezaměstn. 04/08 Míra nezaměst. 04/08 Srovnání s rokem 07 celkem ,9%+2,7% Nejnižší hodnoty %-11, ,7 %+7, ,6 %+14,3

16 Vybrané hodnoty-pokračování Pokračování Nejvyšší hodnoty Počet abs. 07Počet nezaměstn. 04/08 Míra nezaměst. 04/08 v % Srovnání s rokem ,2 -6, ,9+0, ,9 -2, ,6 +3, ,0-3,7

17 Nezaměstnanost absolventů VOŠ podle oborů, duben 2008 Prezentace statistických údajů – 8,12,13,14, –Ing. Koucký- Sdružení pro rozvoj lidských zdrojů

18 Nezaměstnanost absolventů SOU s maturitou, SOŠ a VOŠ podle oborů, duben 2008

19

20 Shrnutí Absolventi vnímají vzdělání jako kvalitní-spokojeni s pedagogy a se zázemím většiny škol Na pracovním trhu existuje prostor pro osoby s profesním terciárním vzděláním Profesní terciární kvalifikace musí získat odpovídající postavení v kvalifikační struktuře trhu práce Jsou potřebné jasné kroky při tvorbě systému terciárního vzdělávání a vymezení prostoru pro profesní vzdělávání

21 VOŠ – studenti, nově přijatí, absolventi podle formy vzdělávání – podle délky vzdělávání, území a zřizovatele Údaje za rok 2008 ÚIV-samost.

22 Děkuji Vám za pozornost a přeji AVOŠ hodně úspěchů v její další činnosti